Vernoemd naar het Taunis-gebergte? .quote:
Goed om te weten, zal iig nooit een auto van jou overkopen. 0,0 uitgeven aan onderhoud en het ding afstampen tot en met. En als het onverhoopt stuk was gelopen zeker als een ware tokkie lopen blaten "Nooit meer een Ford voor mij, gaat alleen maar stuk en dure reparatiekosten @#%$ "quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:29 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Ach, ik heb 1.6 ZETEC gehad. 228k, vorige kleine beurt was 45.000 km.
Trok 'm continu totdat toerenbegrenzer ho zei, op snelwegen. Nooit centje pijn gehad, en met winst verkocht ook nog.
jij herkent nog geen troll als hij op je dash kakt heah?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:56 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Goed om te weten, zal iig nooit een auto van jou overkopen. 0,0 uitgeven aan onderhoud en het ding afstampen tot en met. En als het onverhoopt stuk was gelopen zeker als een ware tokkie lopen blaten "Nooit meer een Ford voor mij, gaat alleen maar stuk en dure reparatiekosten @#%$ "
Ok paquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jij herkent nog geen troll als hij op je dash kakt heah?
Laat toch lullen man
De eigenaar op dat moment misschien niet, maar die erna zit met de gebakken peren. Er komt vroeg of laat een punt dat dat zijn tol eist.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:22 schreef Fer het volgende:
Troll, moah vroeger op werk zat collega’s met zo’n ding en een TDdi onder de kap, die gingen koud gewoon de 4000 toeren in, nooit een stuk.
Het is beter om gewoon de 5w30 aan te houden, juist bij vooral stadsverkeer zal de motor niet veel op bedrijfstemp komen, dan is die olie eigenlijk gewoon veel te dik, geeft teveel weerstand in het blok..quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 08:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn vrouw heeft een Ford Focus 1.6 16v uit 2002. Volgens Winparts.nl moet daar 5w30 olie in. Maar kan daar ook geen 10 of 15w40 in?
En daarna geen hydrocrack meuk meer gebruiken maar echte synthetische olie, anders gaat het weer kleven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:27 schreef bokkepoot het volgende:
5W30 erin ja.
Als ie olie begint te zuipen kan dat aan je kleving van je zuigerveren liggen.
Probeer dan eens een goede flush van bijvoorbeeld Forte bij de oliewissel..
Dit vond ik altijd belangrijkerquote:Castrol Magnatec 5W-30 A5 met volsynthetische technologie,
quote:Voldoet aan Ford WSS-M2C913-C/ WSS-M2C913-D
Dit is een hydrocrack, echte syntheet (groep 4 olie meen ik) vind je (bijna) niet onder de 15 euro de liter.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef bokkepoot het volgende:
Ik mikte in mijn 1.6 en nu 1.8 altijd deze meuk.
Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5
Is dit dan ook synthetische?
[..]
Dit vond ik altijd belangrijker
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:04 schreef dopfles1 het volgende:
Ik heb zelf nu Mobil 3000 5w30. Deed ook altijd magnatec.
Mja wissel toch elke 12k kms, wat 4x per jaar betekent.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.
En Kroon Oil 5w30 of 5w40?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.
Waar wordt synthetische olie van gemaakt dan? En waar zie je of iets hydrocrack is?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is een Hydrocrack, dus omgebouwde minerale olie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |