SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
Hehehe, dat bewerk ik dan even.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 19:01 schreef Scuidward het volgende:
'Waarin wetten in gerealiseerd kunnen worden'
'een rondje dat zich iedere keer herhaalt'
'een ander reden'
Potjandorie. Moet ik doorgaan?
'Voor het in het leven te merken'
'Een simpele verklaring dat ook logischer is'
Het komt niet over als bullshit. Als ik je filosofieleraar was zou ik zeggen dat je er op hebt zitten broeden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 19:03 schreef _--_ het volgende:
[..]
Hehehe, dat bewerk ik dan even.
Mijn redenering is verder prima toch en is geen bullshit? Ik heb amper informatie kunnen zoeken.
Thanks!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 19:18 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het komt niet over als bullshit. Als ik je filosofieleraar was zou ik zeggen dat je er op hebt zitten broeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik al zei, verder geen verstand van, maar je antwoorden lijken niet helemaal in lijn te liggen met de vragen, of inhoud te hebben. Probeer het nog eens.
[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 20-10-2017 20:23:57 ]
Zou je je bericht willen verwijderen en een PM naar me sture zodat ik stukjes informatie die je hier weergeeft kan overnemen? Anders wordt het als plagiaat gezien bij de plagiaat controle.quote:
Dude... Schrijf het even op in je eigen woorden en doe er wat moeite voor. Heb dit in 10 minuten bij elkaar gezocht..quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:22 schreef _--_ het volgende:
Zou je je bericht willen verwijderen en een PM naar me sture zodat ik stukjes informatie die je hier weergeeft kan overnemen? Anders wordt het als plagiaat gezien bij de plagiaat controle.
Wel hartelijk dank voor je post!
Maar jouw Nederlands is duidelijk goed. Ik kan dit niet zo goed geformuleerd knutselen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:23 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dude... Schrijf het even op in je eigen woorden en doe er wat moeite voor. Heb dit in 10 minuten bij elkaar gezocht..
Deze quote ik ffquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:22 schreef _--_ het volgende:
[..]
Zou je je bericht willen verwijderen en een PM naar me sture zodat ik stukjes informatie die je hier weergeeft kan overnemen? Anders wordt het als plagiaat gezien bij de plagiaat controle.
Wel hartelijk dank voor je post!
Komt door een hoop oefenen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:24 schreef _--_ het volgende:
Maar jouw Nederlands is duidelijk goed. Ik kan dit niet zo goed geformuleerd knutselen.
Iwaniusquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:17 schreef Aethereal het volgende:
Waar is die filosoof met die sigaar als je hem nodig hebt?
Nee, nog niet. Ik post zometeen weer eens een foto met het eindresultaatquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:05 schreef Jopie78 het volgende:
Je zou bij 3 overigens ook kunnen beredeneren dat het wel zou kunnen. Wij leven immers in een gecombineerde nieuwe wereld.
Om d.m.v. een democratie naar een gemeenschap te komen, moet er eerst een basis van vertrouwen zijn. In principe zou een "goede" vorst hier best voor kunnen zorgen, als hij langzaam de macht overdraagt aan het volk en niet zelf gaat voor de macht.
Maar je zal het al wel ingeleverd hebben.
Het gaat er niet om waar wij in leven, maar over de maatschappij in de gedachtes van rousseau.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:05 schreef Jopie78 het volgende:
Je zou bij 3 overigens ook kunnen beredeneren dat het wel zou kunnen. Wij leven immers in een gecombineerde nieuwe wereld.
Om d.m.v. een democratie naar een gemeenschap te komen, moet er eerst een basis van vertrouwen zijn. In principe zou een "goede" vorst hier best voor kunnen zorgen, als hij langzaam de macht overdraagt aan het volk en niet zelf gaat voor de macht.
Maar je zal het al wel ingeleverd hebben.
En dan maar hopen dat er echt iemand met kijk op deze zaken voorbij komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:21 schreef _--_ het volgende:
Nee, nog niet. Ik post zometeen weer eens een foto met het eindresultaat
Misschien thomas hobbes ofzoquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:22 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat er echt iemand met kijk op deze zaken voorbij komt.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:11 schreef Jopie78 het volgende:
Heb verder geen vertand van filosofie, maar in de eerste vraag wordt gevraagd naar het verschil in oorzaak van verlangen naar bezit in de ogen van beide.vraag 2 bewerkt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik al zei, verder geen verstand van, maar je antwoorden lijken niet helemaal in lijn te liggen met de vragen, of inhoud te hebben. Probeer het nog eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen weet ik niet hoe ik eigenbelang erin verwerk.Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:35 schreef _--_ het volgende:
vraag 2 bewerkt:Ben hier echt niet zo'n ster in.. Hoop voor je dat er zo iemand voor je er naar wil kijken..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar.. Er wordt gevraagd naar "eigenbelang op de lange termijn". Daar geef je geen antwoord op.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:11 schreef Jopie78 het volgende:
Heb verder geen vertand van filosofie, maar in de eerste vraag wordt gevraagd naar het verschil in oorzaak van verlangen naar bezit in de ogen van beide.Wat betekent die Homo homini lupus precies. Ik heb het opgezocht maar dat is zo formeel dat ik er geen betekenis uit heb kunnen halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik al zei, verder geen verstand van, maar je antwoorden lijken niet helemaal in lijn te liggen met de vragen, of inhoud te hebben. Probeer het nog eens.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
Het staat er letterlijk achter.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:06 schreef _--_ het volgende:
Wat betekent die Homo homini lupus precies. Ik heb het opgezocht maar dat is zo formeel dat ik er geen betekenis uit heb kunnen halen.
Ja, dat zie ik. Maar wat die uitdrukking letterlijk inhoud. Heeft het iets te maken met verlangen naar bezit?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:07 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk achter.![]()
De mens is voor andere mensen een wolf. Mensen zijn elkaars vijand.
Het gaat over tot wat de mens in staat is. Volgens Hobbes is dat een dagelijkse oorlog om bezit en de dood.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:08 schreef _--_ het volgende:
Ja, dat zie ik. Maar wat die uitdrukking letterlijk inhoud. Heeft het iets te maken met verlangen naar bezit?
"Om onpartijdig te spreken, beide gezegden zijn zeer juist: dat de mens voor de mens een soort God is; en dat de mens voor de mens een doortrapte wolf is. Het eerste is waar, als we burgers onder elkaar vergelijken; en het tweede, als we steden vergelijken."quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:10 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Het gaat over tot wat de mens in staat is. Volgens Hobbes is dat een dagelijkse oorlog om bezit en de dood.
Thomas Hobbes drew upon the proverb in his De Cive, writing in the dedication "To speak impartially, both sayings are very true; That Man to Man is a kind of God; and that Man to Man is an arrant Wolfe. The first is true, if we compare Citizens amongst themselves; and the second, if we compare Cities." Hobbes was describing the tendency of people to act fairly and generously toward other people in the same society and the tendency of societies to act deceptively and violently toward other societies, or as he put it, "In the one, there's some analogie of similitude with the Deity, to wit, Justice and Charity, the twin-sisters of peace: But in the other, Good men must defend themselves by taking to them for a Sanctuary the two daughters of War, Deceipt and Violence."quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:11 schreef _--_ het volgende:
"Om onpartijdig te spreken, beide gezegden zijn zeer juist: dat de mens voor de mens een soort God is; en dat de mens voor de mens een doortrapte wolf is. Het eerste is waar, als we burgers onder elkaar vergelijken; en het tweede, als we steden vergelijken."
Dat zegt hobbes over die uitdrukking. Snap er geen drol van.
Hobbes was describing the tendency of people to act fairly and generously toward other people in the same society and the tendency of societies to act deceptively and violently toward other societies, or as he put it,quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:12 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Thomas Hobbes drew upon the proverb in his De Cive, writing in the dedication "To speak impartially, both sayings are very true; That Man to Man is a kind of God; and that Man to Man is an arrant Wolfe. The first is true, if we compare Citizens amongst themselves; and the second, if we compare Cities." Hobbes was describing the tendency of people to act fairly and generously toward other people in the same society and the tendency of societies to act deceptively and violently toward other societies, or as he put it, "In the one, there's some analogie of similitude with the Deity, to wit, Justice and Charity, the twin-sisters of peace: But in the other, Good men must defend themselves by taking to them for a Sanctuary the two daughters of War, Deceipt and Violence."
Jah, voor je eigen kudde ben je heel beschermend, naar de kudde van een ander een moordenaar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:13 schreef _--_ het volgende:
Hobbes was describing the tendency of people to act fairly and generously toward other people in the same society and the tendency of societies to act deceptively and violently toward other societies, or as he put it,
Dus dat mensen 2 gezichten hebben?
Bedankt. Nu is het duidelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:14 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Jah, voor je eigen kudde ben je heel beschermend, naar de kudde van een ander een moordenaar.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet goed waarschijnlijk maar beter dan eerst toch? tot mens.Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:20 schreef _--_ het volgende:
Je herhaalt nu twee keer de betekenis van die zin, je vergeet Rousseau en je vergelijkt niet de ijdelheid vs. de mens in doorlopende oorlog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet goed waarschijnlijk maar beter dan eerst toch? tot mens.
Overigens leven de mensen niet van stelen, maar je kan stelen om aan je levensonderhoud te komen, omdat de sterkste regeert.
Sorry.![]()
Ja daar was ik ook niet aan toe. Was alleen het stukje van Hobbes. Rosseau ga ik nu pas doen. En aan de hand van die 2 een vergelijkingquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:25 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Je herhaalt nu twee keer de betekenis van die zin, je vergeet Rousseau en je vergelijkt niet de ijdelheid vs. de mens in doorlopende oorlog.
Overigens leven de mensen niet van stelen, maar je kan stelen om aan je levensonderhoud te komen, omdat de sterkste regeert.
Sorry.
Haha, ik begrijp er niet zoveel van, maar jij maakt er helemaal een potje van.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:27 schreef _--_ het volgende:
Ja daar was ik ook niet aan toe. Was alleen het stukje van Hobbes. Rosseau ga ik nu pas doen. En aan de hand van die 2 een vergelijking
volgens Rousseau is verlanging naar bezit dus ontstaan doordat het volk gelijke rechten heeft??
Komt door mijn puberbrein waarschijnlijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:31 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik begrijp er niet zoveel van, maar jij maakt er helemaal een potje van.![]()
Rousseau zegt dat bezit voortkomt uit de ijdelheid van de mens. Als ik een stukje grond claim, dan claim jij een groter stukje, omdat je wil laten zien dat je meer hebt. Jouw buurman wil dan nog een groter stuk etc. Uiteindelijk gaan mensen wel samenleven en -werken, omdat ze niet agressief van aard zijn.
Er komen dus steeds grotere groepen mensen die gaan samenwerken en zo maakt de democratie de gemeenschap, vanuit een gezamenlijke wens om meer te bereiken dan de ander. Het verlangen wordt hier gedreven doordat je beter wil voordoen dan de ander, niet omdat je het met geweld van de ander kán afnemen.
Even terug. Bij vraag 1 gaat het om verlangens en het vergelijken hiervan. Bij vraag 2 en 3 gaat het pas over het contract dat beide voorstellen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:33 schreef _--_ het volgende:
Komt door mijn puberbrein waarschijnlijk
Rousseau snap ik nu ook. Welke is volgens jouw het meest realistisch zonder te beargumenteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom de spoilers en de tekst in een fotoquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:35 schreef NeverThought het volgende:
Ik weet niet welke opleiding je doet of op welke school je zit.
Maar bij mij doen ze altijd alles door een internet/plagiaat scan. Aangezien je het nu zelf op internet zet en mensen stukken overtypen kan het best zijn dat de plagiaat scan dan positief is..
Weet niet hoe ze daar mee omgaan..
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:36 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Even terug. Bij vraag 1 gaat het om verlangens en het vergelijken hiervan. Bij vraag 2 en 3 gaat het pas over het contract dat beide voorstellen.
Rousseau (1) verlangen ijdelheid (2+3) contract burgers gelijke rechten, zodat er een gemeenschap ontstaat door de democratie vanuit gemeenschapszin en trots
Die andere knakker (1) De mens als vijand van de mens (2+3) Afstand van wapens, soevereine macht bij de vorst, kans op een individualistisch bestaanBedankt makker! en goed nieuwsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
Dat is wel slim, niemand die je tekst gewoon heeft over getypt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:38 schreef _--_ het volgende:
[..]
Daarom de spoilers en de tekst in een foto
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:44 schreef _--_ het volgende:
Bedankt makker! en goed nieuwsGoed bezig! Lees je het nog wel een keer door op rare zinsconstructies en verdwaalde woorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je echt geen levenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:48 schreef NeverThought het volgende:
[..]
Dat is wel slim, niemand die je tekst gewoon heeft over getypt?
Is dit niet een mooi woord?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:49 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Goed bezig! Lees je het nog wel een keer door op rare zinsconstructies en verdwaalde woorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:51 schreef _--_ het volgende:
Is dit niet een mooi woord?
Dat hangt helemaal af van de woorden die je er om heen plaatst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
True that.quote:
Bedankt!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef NeverThought het volgende:
[..]
True that.
Ma jij zit er dan mee..
Veel succes nog! Hoop dat je het op tijd af hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |