Ja klopt, ik ben niet zo'n miep maar met mijn 1ste keer oorbellen viel ik ook bijna flauwquote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:00 schreef Koettie het volgende:
Geen idee, het is sowieso niet pijnloos maar hoeveel verschild per persoon. Ik heb fluitend m'n helix genomen, m'n zusje ging bijna van haar stokje. Gaat waarschijnlijk wel een stuk beter genezen en duurt maar kort.
Als ik dat zo hoor valt het wel mee! Ik hoop idd echt dat ze niet gaan ontsteken want ik zag laatst toevallig een foto voorbijkomen van 8 jarige ik met oorbellen en het stond echt heel schattig bij mijquote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb zowel laten schieten als laten piercen. Bij schieten voelde mijn oorlel even verdoofd naderhand, bij piercen niet maar het is even een scherpe prik, oorbel erin en klaar. Ik vond t eeg meevallen en het resultaat is geen pnstoken gaatjes meer.
Heel makkelijke tipquote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:56 schreef ThatAviationGurl het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ben niet zo'n miep maar met mijn 1ste keer oorbellen viel ik ook bijna flauw
Thx, ga ik zeker doen!quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:00 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heel makkelijke tip
Inademen, adem inhouden. Moment dat de piercing geschoten wordt, laat je je adem los *pufffff*
Die tip kreeg ik toen ik mijn tepelpiercing liet schieten. De plaats van de piercing moet hierin niet uitmaken.. De gedachte erachter dat je je ontspant wanneer je je adem loslaat. Ik voelde in ieder geval niets
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:01 schreef Fripsel het volgende:
Je kan best wel hard in je oorlel knijpen voor je iets voelt, en als het weer dicht zit bij mij, ram ik soms zelf een oorbel weer doorheen. Dus ik denk dat het met je oorlelletje wel mee valt.
Als 8 jarige ervaar je dingen natuurlijk heel anders he.
Wel handig als de piercer ook meedoet en het op tijd zegt natuurlijkquote:
Hahaha ik zal het tegen hem/haar zeggenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Wel handig als de piercer ook meedoet en het op tijd zegt natuurlijk![]()
Ja dat werkt inderdaad heel goed! Heb ik ook gedaan toen en dat helpt veel.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:00 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heel makkelijke tip
Inademen, adem inhouden. Moment dat de piercing geschoten wordt, laat je je adem los *pufffff*
Die tip kreeg ik toen ik mijn tepelpiercing liet schieten. De plaats van de piercing moet hierin niet uitmaken.. De gedachte erachter dat je je ontspant wanneer je je adem loslaat. Ik voelde in ieder geval niets
Nee dat dacht ik ook gezien de 'pijn' bij schieten.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef PJR het volgende:
Als je flauwvalt van je oorlel laten piercen dan is dat paychologisch. Heeft niets met de daadwerkelijke pijn te maken.
Ja ik ben daar volgens mij wel gevoelig voor dus ik ga zeker goed verzorgenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bij beide methoden kan je oor gaan ontsteken. Dat ligt namelijk aan de verzorging achteraf en niet zozeer aan de wijze van aanbrengen. (Even ervan uitgaande dat degene die hem zet de hygiëne op orde heeft)
Ja ik ga ook sowieso piercen! Schijnt beter te zijn. En ik zou persoonlijk dus echt nooit naar de Claires gaan voor oorbellenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:37 schreef 2682000 het volgende:
Ik zou zelf piercen doen. Ik heb ze vroeger ook laten schieten (3 x ieder oor), maar er is een hele hoop ophef over tegenwoordig.
Ff filmpjes kijken van de Claire's die oren schieten en je wilt gelijk piercing
PS: nee doet geen pijn
Ja ik ga naar een juwelier. 30 jaar geleden toen mijn tante een eigen winkel had zat hij al tegenover haar met z'n winkel dus jarenlange ervaring met piercen.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 14:30 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Het is vervelend en je oor voelt warm. Als kind en een paar jaar terug oorbellen laten schieten. Achteraf spijt dat ik ze niet heb laten piercen want beide keren was de genezing een pain in the ass.
Zorg dat je bij een piercing shop langs gaat en niet de locale Lucardi ofzo. Hier geven ze ook goede genezing/ en nazorg tips
Dankuquote:Op woensdag 18 oktober 2017 14:32 schreef dexamfetamine het volgende:
Heb zelf oorbel laten schieten, deed bijna geen zeer en ook geen last van ontstekingen gehad. Enige wat ik heb gedaan is goed op de hygiëne letten. Succes!
Zelf je oorbellen schieten??quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:48 schreef Aalscholver het volgende:
Schieten is sowieso gevaarlijker, hoewel je oorlel wel meevalt.
Heb ze na mijn eerste twee ook zelf gezet, dan weet je wanneer de 'pijn' komt
Wel goed ontsmetten en als het helpt een stipje neerzetten van te voren.
Gelukkig maar!quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:48 schreef bloempjuh het volgende:
Schieten heeft bij mij ook ontsteking opgeleverd toen ik jong was. Uiteindelijk is het wel goed gekomen, met een hoop antibiotica en tijd. Tientallen jaren later heb ik die gaatjes kunnen stretchen tot 5mm, maar was echt onprettig.
Piercen genas perfect. Kon na het piercen ook zonder enig probleem stretchen (nu op 4mm).
Conclusie: piercen is heel veel fijner. Pijn viel mee.
Zal ik doen (als ze die hebben tenminstequote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ja dat werkt inderdaad heel goed! Heb ik ook gedaan toen en dat helpt veel.
Nog een tip als je laat piercen: laat ze er ringetjes inzetten, en dan bedoel ik piercingringetjes want die kun je doordraaien zodat je alle rommel eraf kan halen en t hele ding kan ontsmetten. Het is ook veel makkelijker schoonmaken dan met knopjes.
Neen, piercen ;-)quote:Op donderdag 19 oktober 2017 08:47 schreef ThatAviationGurl het volgende:
[..]
Zelf je oorbellen schieten??
Net oorbellen gepierced/geschoten (hij drukte met de scherpe oorbel een gaatje zeg maar) maar alles was individueel verpakt en hij raakte het niet aan. Oor ontsmet enz. dus moet goed zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 09:35 schreef bloempjuh het volgende:
Als we zeggen 'piercen', bedoelen we dus bij een tattoo/piercing shop, met een naald. Niet bij de juwelier, want die heeft doorgaans niet de juiste papieren. Het gaat niet om ervaring, maar om schone materialen (individueel verpakte naalden, handschoenen, schone ruimte etc).
Met een wattenstaafje rommel erafhalen, dan voorzichtig draaien, rommel weghalen en ontsmetten.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 11:52 schreef ThatAviationGurl het volgende:
Dit brengt me trouwens meteen op m’n volgende vraag: wel of niet draaien?
Dat is dus nog steeds niet gepierced, maar geschoten met een gaatjespistool.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 11:51 schreef ThatAviationGurl het volgende:
[..]
Net oorbellen gepierced/geschoten (hij drukte met de scherpe oorbel een gaatje zeg maar) maar alles was individueel verpakt en hij raakte het niet aan. Oor ontsmet enz. dus moet goed zijn.
Dit ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 12:37 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat is dus nog steeds niet gepierced, maar geschoten met een gaatjespistool.
^Dat ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit ja.
Qua genezing/schoonmaken raad ik een (zee)zoutoplossing aan, water koken, zout erbij, af laten koelen en dan even weken (of een compresje maken en dat tegen je oor, net wat je makkelijker vindt). Verder lekker met rust laten en goed in de gaten houden of je genoeg opzwelruimte hebt.
Dat laatste is waarom ik al mijn oorlelgaatjes heb laten piercen door een goede piercer, als kind zwollen mijn oren zo op door dat pistool en die veel te korte zweerknopjes dat het nogal een hel was om ze uit te krijgen.
Wat is een helix in deze context?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:00 schreef Koettie het volgende:
Geen idee, het is sowieso niet pijnloos maar hoeveel verschild per persoon. Ik heb fluitend m'n helix genomen, m'n zusje ging bijna van haar stokje. Gaat waarschijnlijk wel een stuk beter genezen en duurt maar kort.
Piercing in het kraakbeen van je oor.quote:Op zondag 29 oktober 2017 01:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat is een helix in deze context?
Ah oké, dat klinkt wel pijnlijker dan het oorlel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 01:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Piercing in het kraakbeen van je oor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |