abonnement Unibet Coolblue
pi_174479019
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:33 schreef Aloulu het volgende:
Wie heeft/krijgt welke vinger in welke pap?
In het geval dat ze uitgeleverd worden, heb je de regie.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:33 schreef Aloulu het volgende:
Begrijp ik dat jij van mening bent dat ze wel moeten kunnen terugkeren?
Als ze terugkeren, kan dat beter gecontroleerd, dan kan je het monitoren

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:35 schreef Physsic het volgende:
het gaat mij om jouw bewering dat de meeste ouders de uitreis hebben proberen tegen te houden.
Ik kan dat niet met cijfers onderbouwen,
pi_174479236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:39 schreef Hamzoef het volgende:
In het geval dat ze uitgeleverd worden, heb je de regie.
In het kader van "gevaar voor de Nederlandse samenleving" waar een regering als eerst aan moet denken moet je geen enkele regie willen hebben. Lekker daar laten.

Indien ze toch terugkeren is het beste dat je wetten hebt die ze gelijk in de kiem smoort. Afpakken nationaliteit is effectief en indien enkel Nederlandse nationaliteit proberen te veroordelen levenslang voor deelname aan een groep die schuldig is op stelselmatige wijze aan genocide. Denk alleen dat dit juridisch moeilijk is rond te krijgen voor individueen. Dus beter daar laten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_174479278
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]

In het kader van "gevaar voor de Nederlandse samenleving" waar een regering als eerst aan moet denken moet je geen enkele regie willen hebben. Lekker daar laten.

Indien ze toch terugkeren is het beste dat je wetten hebt die ze gelijk in de kiem smoort. Afpakken nationaliteit is effectief en indien enkel Nederlandse nationaliteit proberen te veroordelen levenslang voor deelname aan een groep die schuldig is op stelselmatige wijze aan genocide. Denk alleen dat dit juridisch moeilijk is rond te krijgen voor individueen. Dus beter daar laten.
Daar laten klinkt makkelijk, maar denk je niet dat ze vanzelf terug komen zodra ze daar op vrije voeten zijn?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:47:09 #79
52513 whosvegas
The Trickster
pi_174479300
Lekker weg laten rotten, zou ik zeggen
Paspoort ontnemen, zou een betere oplossing zijn :)
Are you nuts??
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:48:02 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174479343
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar laten klinkt makkelijk, maar denk je niet dat ze vanzelf terug komen zodra ze daar op vrije voeten zijn?
Waarom zouden ze daar niet berecht kunnen worden?
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:49:07 #81
455560 Logic91
Always stay rational
pi_174479401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik reageer met name op het feit dat gedaan wordt alsof ouders debet zijn. Om zulke domme reacties kan ik enorm kwaad worden. Man, er zijn ouders die de politie gesmeekt hebben hun kind op te pakken, om maar te voorkomen dat ze af zouden reizen, tevergeefs. En TS geeft hen een trap na.

[..]

Niet allemaal denk ik.
Religie doet je meer kwaad dan het je lief is. Dit is het gevolg wanneer iemand zeer dogmatisch wordt in zijn opvattingen van de doctrines van een ideologie die vanuit een seculier oogpunt bekeken al als nogal radicaal en intolerant kan worden bestempeld.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_174479419
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waarom zouden ze daar niet berecht kunnen worden?
Daar gaan we van uit. Maar als ze niet levenslang krijgen, komen ze vanzelf vrij. En ik vraag me af op welke grond je mensen kan veroordelen. Ik denken dat er best mensen zijn die niet bijgedragen hebben aan misdaden.
pi_174480388
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:52 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat hebben die kinderen misdaan?
Ten eerste buiten Nederland geboren, ten tweede is het waarschijnlijk niet eens te achterhalen welke nationaliteit de vader heeft, en ten derde weet je gewoon met wat voor soort denkbeelden die kinderen opgevoed gaan worden. Kunnen we missen als kiespijn hier die kankergezwelletjes.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174480495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In het geval dat ze uitgeleverd worden, heb je de regie.

[..]

Als ze terugkeren, kan dat beter gecontroleerd, dan kan je het monitoren

[..]

Ik kan dat niet met cijfers onderbouwen,
Oh, jammer. Dan durf ik het vooralsnog wel te betwijfelen.

Ik weet wel dat er een vader is die, toen hij ontdekte dat zijn zoon geradicaliseerd was, de politie heeft ingeschakeld en gevraagd het paspoort van zijn zoon 'af te nemen'. Dat zouden ze ook gedaan hebben. Ergens is toen echter iets mis gegaan, waardoor de zoon toch heeft kunnen uitreizen.
Volgens mij is die vader daarom ook een rechtszaak gestart, of dat was in ieder geval zijn plan.
pi_174480551
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, jammer. Dan durf ik het vooralsnog wel te betwijfelen.

Ik weet wel dat er een vader is die, toen hij ontdekte dat zijn zoon geradicaliseerd was, de politie heeft ingeschakeld en gevraagd het paspoort van zijn zoon 'af te nemen'. Dat zouden ze ook gedaan hebben. Ergens is toen echter iets mis gegaan, waardoor de zoon toch heeft kunnen uitreizen.
Volgens mij is die vader daarom ook een rechtszaak gestart, of dat was in ieder geval zijn plan.
Ja dat was volgens mij een Nederlander, zo'n blanke.
standaarddrinker
pi_174480970
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja dat was volgens mij een Nederlander, zo'n blanke.
Nee, die bedoel ik sowieso niet. Volgens mij bedoel ik Farid:
quote:
Farid Bouamran, de vader van de in Syriė gedode Achraf, zegt vandaag dat hij inderdaad voornemens is de Nederlandse staat voor de rechter te dagen, maar hij wil daarin niet worden bijgestaan door Ruperti. Onduidelijk is of hij de zaak samen met andere vaders wil voeren. Al langer zegt Bouamran Nederland ook juridisch verantwoordelijk te willen houden voor de dood van zijn zoon, maar tot een rechtszaak leidde dat tot op heden nog niet.

Gisteren stelde Bouamran tijdens een raadsvergadering de gemeente Amsterdam mede aansprakelijk voor de dood van zijn zoon. Hij meent dat de radicalisering van Achraf bekend was bij de overheid, maar dat geen actie werd ondernomen om zijn zoon tegen te houden.

https://www.parool.nl/bui(...)de-rechter~a4037695/
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:36:44 #87
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174481524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar gaan we van uit. Maar als ze niet levenslang krijgen, komen ze vanzelf vrij. En ik vraag me af op welke grond je mensen kan veroordelen. Ik denken dat er best mensen zijn die niet bijgedragen hebben aan misdaden.
Irak en Syrie zijn nou niet echt rechtsstaten. Altijd wel een excuus te vinden om te veroordelen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174483027
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:39 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In het geval dat ze uitgeleverd worden, heb je de regie.

[..]

Als ze terugkeren, kan dat beter gecontroleerd, dan kan je het monitoren

[..]

Ik kan dat niet met cijfers onderbouwen,
Als ze daar doodgeschoten worden is de noodzaak van het monitoren weg.
pi_174483070
Wat een fucking huilies.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174483159
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Wat een fucking huilies.
Alsof ze een paar maanden zijn gaan kamperen in de woestijn en daar door omstandigheden hun terugkeer niet meer kunnen financieren. 8)7 He-le-maal gebunkerd zijn die lui.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174483249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alsof ze een paar maanden zijn gaan kamperen in de woestijn en daar door omstandigheden hun terugkeer niet meer kunnen financieren. 8)7 He-le-maal gebunkerd zijn die lui.
Dat als je daar in die woestijn zit tussen de rifapen kan ik me voorstellen dat je je hersens verliest, maar dat die ouders blijkbaar ook helemaal van de pot gerukt zijn is nieuw voor me. Wat een idioten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174483482
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar gaan we van uit. Maar als ze niet levenslang krijgen, komen ze vanzelf vrij. En ik vraag me af op welke grond je mensen kan veroordelen. Ik denken dat er best mensen zijn die niet bijgedragen hebben aan misdaden.
Er zullen vast wat onschuldige kleine kinderen bijzitten, maar alle grote kerels en jihad bruidjes die zelf de keuze hebben gemaakt om naar IS af te reizen zijn stuk voor stuk schuldig aan moreel laakbaar gedrag. Of zo'n jihad hoertje daadwerkelijk oorlogsmisdaden heeft gepleegd is onzeker, maar ze waren wel onderdeel van de aantrekkingskracht voor mannen die wel vochten. Imho kunnen ze allemaal door de stront zakken.
pi_174483715
"Should we feed them rather than hang them?"

Lekker dan, oorlog verklaren aan Nederland, willens en wetens de staat je de rug toe keren en dan ook nog eens op inspanning en kosten van de staat terugkeren. Epic dit :')
pi_174483721
Vragen ze alweer om geld o.i.d?
Hadden ze hun kinderen maar een betere opvoeding moeten geven.
pi_174484007
Hier is geen geld voor, de btw op voedsel moet hier al omhoog.

Blijf maar lekker daar, eigen keus geweest

Doeiii
pi_174484067
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:55:46 #97
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174484191
Strikt formeel hebben die ouders niets meer te maken met hun volwassen kinderen. Die zijn vrijwillig geėmigreerd en hebben het recht om in hun land van hun keuze te blijven als zij dat willen.
Zou een mooie boel worden als ouders van elk volwassen geėmigreerd kind kunnen gaan eisen dat de Nederlandse overheid de kids terughaalt wanneer papa en mama dat willen.
pi_174484527
Is het iemand die hier gereageerd heeft, gelukt om het artikel uit de OP te openen én te lezen?

Volgens mij is het TS wel gelukt, jammer alleen dat hij het naar een domme discussie wil sturen
pi_174484593
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:08 schreef opgebaarde het volgende:
Is het iemand die hier gereageerd heeft, gelukt om het artikel uit de OP te openen én te lezen?

Volgens mij is het TS wel gelukt, jammer alleen dat hij het naar een domme discussie wil sturen
Ik mag helaas geen volledige Volkskrant artikelen kopiėren.
standaarddrinker
pi_174484667
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik mag helaas geen volledige Volkskrant artikelen kopiėren.
Je had niet verwacht dat men elkaar massaal zou gaan bijvallen dat die familieleden debiel zijn? Nu maak ik me zorgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')