abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:50:06 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174465748
Chinese autoriteiten in de regio Xinjiang, in het noordwesten van het land, nemen wel heel rigoureuze maatregelen. Ze hebben moslimfamilies verzocht om religieuze voorwerpen als de Koran, het heilige boek van de islam, en gebedsmatjes per direct in te leveren.

Volgens bronnen in de Chinese regio waarschuwden functionarissen mensen in buurten met veel moskeeën dat moslims moesten oppassen, ze riskeren zware straffen als ontdekt wordt dat ze nog steeds een Koran en of een gebedsmatje in bezit hebben. Dit melden verschillende buitenlandse media waaronder de Daily Mail.

Tegen extremisme
In Xinjiang zouden autoriteiten, waaronder de politie, al langer bezig zijn met het verbieden en verwijderen van Korans die meer dan vijf jaar geleden gepubliceerd zijn vanwege de extremistische content die er in te lezen zou zijn.

Volgens Radio Free Asia zijn in Kashgar, Hotan en andere Chinese regio’s afgelopen week vergelijkbare praktijken gestart. Een woordvoerder van de exile World Uyghur Congress group ontving een verklaring waarin staat dat alle Oeigoeren, een Turks volk dat in de autonome regio Sinkiang woont, hun “moslim-gerelateerde voorwerpen” moeten inleveren bij overheidsautoriteiten.

Anti-islam operatie
De Korans worden in beslag genomen als onderdeel van een gestarte campagne die als doel heeft om “illegale” religieuze voorwerpen te verbieden. De Oeigoeren, waarvan de meeste mensen moslim zijn, zijn het voornaamste target van deze heftige anti-islam operatie.

De operatie verbiedt “illegale” publicaties, religieuze activiteiten en voorwerpen als messen die als terroristische objecten kunnen dienen.
https://m.metronieuws.nl/(...)ten-korans-inleveren
_

[ Bericht 7% gewijzigd door Straatcommando. op 17-10-2017 20:09:03 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174465785
Ga vanavond maar weer eens naar de Chinees. Complimenten! Een land wat laat zien hoe het moet. ^O^
pi_174465869
Nou, gebedsmatjes afnemen gaat wel wat ver...
Maar dat achterlijke boek, volgens welke een kneus als TS mij ongestraft mag bedriegen en zelfs vermoorden, ach, verbrand maar lekker.
pi_174465969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:52 schreef Elzies het volgende:
Ga vanavond maar weer eens naar de Chinees. Complimenten! Een land wat laat zien hoe het moet. ^O^
Dit is een goed voorbeeld omdat?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_174466081
Iedereen hier vindt China maar wat mooi.

Ondertussen maken ze alle industrie wereldwijd kapot. Jullie worden bedankt.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174466098
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:03 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dit is een goed voorbeeld omdat?
Omdat de Koran aanzet tot geweld en de weigering om te assimileren met een bestaande cultuur. Overal ter wereld zien we exact hetzelfde patroon. Verbied als samenleving dan dit boek wat telkens leidt tot hetzelfde resultaat. Wij verbieden hier toch ook Mein Kampf om exact dezelfde reden? De Chinezen zijn op dit vlak een stuk pragmatischer. .
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:13:41 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174466140
Chinezen _O_ zag gisteren een reclame van Dirk op tv.... 6 mensen komen aan het woord... 3 blanken en 3 negers.
Heb nog geen chinees horen klagen over discriminatie _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_174466246
Halloween achterstevoren, Nee Wollah
pi_174466270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Omdat de Koran aanzet tot geweld en de weigering om te assimileren met een bestaande cultuur. Overal ter wereld zien we exact hetzelfde patroon. Verbied als samenleving dan dit boek wat telkens leidt tot hetzelfde resultaat. Wij verbieden hier toch ook Mein Kampf om exact dezelfde reden? De Chinezen zijn op dit vlak een stuk pragmatischer. .
Het gaat hier om het controleren van de bevolking. Vandaar ook bijvoorbeeld de internet politiek. Dus als je dit steunt zou je daar ook achter moeten staan. China is niet zozeer extremisme aan het bestrijden maar meer het grondgebied aan het verdedigen.
pi_174466360
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:20 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Het gaat hier om het controleren van de bevolking. Vandaar ook bijvoorbeeld de internet politiek. Dus als je dit steunt zou je daar ook achter moeten staan. China is niet zozeer extremisme aan het bestrijden maar meer het grondgebied aan het verdedigen.
Kwestie van cultuur. Van mij mogen ze hier de media en het internetgebruik ook steviger aanpakken. Volkomen uit de hand gelopen. Wij leven in een samenleving waar we 24 per dag niet eens meer het onderscheid kunnen maken tussen fake news en de werkelijke gang van zaken. Dus ik begrijp dat bepaalde landen daar een stevige filter in hebben gezet.
pi_174466369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:52 schreef Elzies het volgende:
Om net zoals TS te reageren op zulk nieuws *O* *O*
pi_174466485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kwestie van cultuur. Van mij mogen ze hier de media en het internetgebruik ook steviger aanpakken. Volkomen uit de hand gelopen. Wij leven in een samenleving waar we 24 per dag niet eens meer het onderscheid kunnen maken tussen fake news en de werkelijke gang van zaken. Dus ik begrijp dat bepaalde landen daar een stevige filter in hebben gezet.
Maar door censuur door de overheid ga je ook niet de waarheid krijgen. Als z'n filter daadwerkelijk fake news zou filteren is het nog niet zo'n slecht idee inderdaad.
pi_174466522
quote:

[..]

Je begrijpt dat die filter een Sociaaldemocratische Progressieve filter wordt he? Dus types als jij zullen dat niet lang overleven.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174466550
China first!
pi_174466555
Terecht, waarom zouden Chinesen een koran nodig hebben.
pi_174466566
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:37 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Je begrijpt dat die filter een Sociaaldemocratische Progressieve filter wordt he? Dus types als jij zullen dat niet lang overleven.
Droom lekker verder met je sociaal democratie. Fantast.
pi_174466605
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:34 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar door censuur door de overheid ga je ook niet de waarheid krijgen. Als z'n filter daadwerkelijk fake news zou filteren is het nog niet zo'n slecht idee inderdaad.
Vaak worden dit soort onderwerpen teveel op een zwart-wit denken bediscussieerd. Censuur voor de verkeerde doeleinden is natuurlijk niet goed. Maar burgers dagelijks overspoelen met halve waarheden of zelfs leugens evenmin.
pi_174466668
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vaak worden dit soort onderwerpen teveel op een zwart-wit denken bediscussieerd. Censuur voor de verkeerde doeleinden is natuurlijk niet goed. Maar burgers dagelijks overspoelen met halve waarheden of zelfs leugens evenmin.
Helemaal mee eens. Maar de overheid laten bepalen wat waarheid is en andere vormen van controle uitschakelen (zoals in China) is gevaarlijk.
pi_174466741
De mensen die dit toejuichen zijn nog intoleranter en extremer dan de Koran die ze graag willen zien verdwijnen, bizar.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:59:22 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_174466881
Zo stom zijn die Chinezen dus toch niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:59:27 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174466883
quote:

China. Het lichtend voorbeeld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174466903
Was de wereld maar wat meer China
pi_174466973
En dit is effectief?

Een moslim moet zijn Koran inleveren en verliest gelijk zijn (radicale) ideeën?
pi_174466988
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:50 schreef _--_ het volgende:
Korans die meer dan vijf jaar geleden gepubliceerd zijn
Volgens mij ontbreekt er nogal wat informatie. Waarom alleen Korans ouder dan 5 jaar? Het is in ieder geval dus niet zo dat ze alle Korans moeten inleveren - immers, Korans minder dan 5 jaar oud hoeven niet ingeleverd te worden.
pi_174467003
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:51 schreef Triggershot het volgende:
De mensen die dit toejuichen zijn nog intoleranter en extremer dan de Koran die ze graag willen zien verdwijnen, bizar.
Nee hoor. Zij wensen niemand dood ;)
pi_174467012
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

China. Het lichtend voorbeeld.
Normaal gesproken kan ik zien wanneer ik een reactie terug krijg. Nu wordt er niets aangegeven. Ik heb hierover al een melding gedaan. Ben ik de enige of hebben meer deelnemers hier last van?
pi_174467034
Nieuws is blijkbaar oud en bullshit?

China Denies Issuing Order To Muslims To Hand In All Copies Of Quran

Reports of Quran crackdown in Xinjiang groundless, says China

quote:
Chinese Embassy in Islamabad Zhao Lijian termed the reports as "groundless rumours".
https://en.dailypakistan.(...)f-quran-in-xinjiang/

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 11:09:13 ]
pi_174467041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij ontbreekt er nogal wat informatie. Waarom alleen Korans ouder dan 5 jaar? Het is in ieder geval dus niet zo dat ze alle Korans moeten inleveren - immers, Korans minder dan 5 jaar oud hoeven niet ingeleverd te worden.
Ik vermoed dat de Chinezen een eigen Koran uitgebracht hebben, waarin bepaalde passages weggelaten zijn. Een Koran die wel toegestaan is, maar de oude dus niet.
pi_174467047
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:05 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Nee hoor. Zij wensen niemand dood ;)
De Koran wenst jou ook niet dood heurr, het wenst jou het paradijs.
pi_174467072
quote:
Onmogelijk te checken tenzij je naar China gaat en moslim bent.
Net zoiets als een bericht uit Noord-Korea proberen te controleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')