quote:Nee, ze zijn best wel mooi eigenlijk.
Op maandag 23 december 2002 16:57 schreef Diverse_Reality het volgende:
Zo eng zijn die hoezen toch niet??? Dat je ouders bij die nieuwe van Wurdulak even slikken, kan ik begrijpen.
quote:Nee, en ook niet van de band "Summon", maar dus echt van Summoning.
Op dinsdag 7 januari 2003 23:41 schreef Graveworm het volgende:
ik dacht altijd dat die nick van de band Summoner af kwam, ook niet de minste
quote:Coole review.
Op dinsdag 7 januari 2003 23:31 schreef Summoner het volgende:
Minas Morgul review
quote:Dat is een goed idee Diverse. En als die je bevalt kun je de Abigor albums ook gaan aanschaffen.
Op woensdag 8 januari 2003 02:38 schreef Diverse_Reality het volgende:
Moet toch Lugburz maar eens aanschaffen, die klinkt ook zeker niet verkeerd..
quote:Nee, meer gangbaar als in bijvoorbeeld Abigor. Dus veel blastbeats, maar ook wel enige voorboden van de aankomende veranderingen.
Op donderdag 9 januari 2003 00:32 schreef Seborik het volgende:
Dat Lugburz, zijn die drums daarin nog wel bombastisch enzo of is het gewoon snelle blackmetal drum?
en vanaf welk album begonnen ze met die dramatische nummers ?
Want dat heb mij aangezet tot het waarderen van dit duo.
quote:Ik ben niet zo bekend in die regio, en ben al helemaal niet op de hoogte van goede platenzaken daar. Dus ik kan je eigenlijk niet helpen. Maar Summoning is niet zo obscuur als je zou denken, dus bij de meeste platenzaken die zich op metal richten hoor je het wel te kunnen vinden.
Op zaterdag 11 januari 2003 19:51 schreef Stormblast het volgende:
Hee Summmoner weet je of er ook werk van Summoning in platenzaken in de regio
Rotterdam te verkrijgen is? ,ik heb wel wat op mp3 Summoning is
behoorlijk vet.
Wat je ook kan doen is bestellen bij Disorder, Bol of desnoods Large!
quote:Alles vanaf Minas Morgul (lees mijn review). Alleen het debuutalbum kent snelle passages.
en vanaf welk album begonnen ze met die dramatische nummers ?
Want dat heb mij aangezet tot het waarderen van dit duo.
quote:Thanx
Op zondag 12 januari 2003 01:18 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik ben niet zo bekend in die regio, en ben al helemaal niet op de hoogte van goede platenzaken daar. Dus ik kan je eigenlijk niet helpen. Maar Summoning is niet zo obscuur als je zou denken, dus bij de meeste platenzaken die zich op metal richten hoor je het wel te kunnen vinden.
Wat je ook kan doen is bestellen bij Disorder, Bol of desnoods Large!
[..]Alles vanaf Minas Morgul (lees mijn review). Alleen het debuutalbum kent snelle passages.
Heb alleen Minas Morgul, maar er zullen nog een aantal albums volgen. Helaas heb ik nog meer bands op mn lijst staan, dus kan het nog wel ff duren....
Hij gaat Lost Tales heten en bevat twee nummers:
- Arcenstone
- Saruman
Ik ben zeer benieuwd naar deze mcd
http://www.memalon.de/summoning/sounds/saruman.mp3
Dit is een mp3 van het nummer saruman van deze mcd. Deze staat op de site www.summoning.de
quote:Let's raise an army!
Op maandag 17 februari 2003 22:43 schreef Seborik het volgende:
Ook hier nog even, ik kan niet wachten.
quote:And let mortal heroes sing our fame!
Op maandag 17 februari 2003 22:55 schreef Summoner het volgende:[..]
Let's raise an army!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ff een reviewtje:
Summoning - Lost Tales (2003)
Label: Napalm Records
"Lost Tales" is niet een nieuw album van Summoning, maar een single met daarop twee composities die de heren Silenius en
Protector geschikt achtten voor een release op een mooi vormgegeven single. Opmerkelijk is dat het hier gaat om twee nummers
waarin totaal geen gitaar en zang te horen is, waardoor de nummers een soundtrack-achtig imago hebben. Het zijn totale
keyboardnummers, verrijkt met samples gehaald uit allerlei Tolkien bronnen, die in veel nummers van "Stronghold" en "Let
Mortal Heroes Sing Your Fame" ook opduiken.
"Arcenstone" en "Saruman", zoals de twee nummers heten, zijn geen nieuwe tracks. Ze zijn opgenomen in de periode '97-'99,
maar de eerste stamt in z'n primitieve vorm al uit de demofase van de band en "Saruman" werd geschreven in de periode dat
"Dol Guldur" werd uitgebracht. Beide versies die je op "Lost Tales" terugvindt zijn op de toevoeging van samples na
ongewijzigd, dus in essentie hoor je de nummers zoals ze enkele jaren geleden opgenomen zijn.
Door het ontbreken van de (Black) Metal elementen van de bekende Summoning sound, hebben de twee nummers een uniek karakter
en vallen ze nergens mee te vergelijken. Ik moet toegeven dat ik me, toen ik vernam dat de 'nieuwe' nummers maar voor de
helft aan de (schijnbare) criteria voor een goed Summoning nummer voldeden, een klein beetje zorgen maakte over de kwaliteit van deze
single. Maar dit was een dwaas gevoel aangezien ik diep in m'n hart wel wist dat Silenius en Protector me na al die jaren van
schitterende muziek niet zouden teleurstellen. Ondanks de wat andere aanpak zijn dit typische Summoning composities, vol met
meeslepende melodieën, een ongrijpbare Midden-Aarde sfeer en een muzikale genialiteit van magische proporties. De samples
vervullen tegelijk een vocale als instrumentale functie, en spelen in op de grootse Tolkien concepten waar de band z'n bestaan
aan heeft gewijd. Bombasme is sterk aanwezig in de twee nummers, en door de sterke concentratie op synths beschikken ze over
enkele klanken die geen Summoning nummer ooit heeft laten horen.
Mijn blijdschap om deze release is niet in woorden uit te drukken. "Lost Tales" is evenals de "Nightshade Forest" EP een
geschenk van Silenius en Protector aan de fans, en tevens een herinnering aan het feit dat de twee heren nog veel met hun
gezamelijke project bezig zijn. Noem het wishful thinking, maar doordat ze de moeite hebben genomen om deze twee oude tracks
op te poetsen en uit te brengen voorzie ik dat het succesverhaal van Summoning nog lang niet voorbij is en dat de toekomst
nog vele goede platen zal brengen.
Tracklist:
1. Arcenstone
2. Saruman
Score: 100/100
quote:Verwacht pure perfectie.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef Pietjuh het volgende:
Ik krijg de single samen met het album Dol Guldur waarschijnlijk aanstaande vrijdag binnen
Ben best benieuwd
Op Lost Tales vind ik zelf het nummer Arcenstone het mooist. Heerlijke rustige keyboard partijen, dus dat is lekker wegdromen bij deze muziek Ook het nummer Saruman is echt heel goed vind ik, en de samples daarbij zijn ook goed toegepast. Volgens mij is het woord Arcenstone wel verkeerd geschreven, want in het boek "The Hobbit" wordt het geschreven als "Arkenstone"
De cd Dol Guldur vind ik gewoonweg prachtig! Zelfs nog mooier dan de cd Minas Morgul. Het album begint al goed met een best mooi intro Ook vind ik het piano stuk "Wyrmvater Glaurung" heel goed gedaan, het is ook vrij bombastisch, en dat maakt het ook zo goed. De rest van de nummers op dit album hebben echt zo'n sfeer van als je door zo'n oud mistig bos loopt, zoals het bos Fangorn in Lord of the Rings bijvoorbeeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |