abonnement Unibet Coolblue
pi_174400449
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:38 schreef polariteit het volgende:
Erg tof idee, leuk! Ik blijf het ff volgen :)

Heb je alle accomodatie al geboekt of kijk je van dag tot dag hoever je komt?
Tot nu toe van dag tot dag geboekt. Vind ik prettiger en lukt prima. Al moet je soms wel wat alternatieven hebben en je kan het ook niet altijd goedkoop houden. Gisteren had ik bijv een toffe goedkope b&b op het oog maar die bleek vol en toen kwam ik uiteindelijk bij een hotel uit dat bijna drie keer zo duur was. Ik kan het wel betalen, maar als je echt op een budget zit is het beter om langer van te voren alles te plannen en te boeken. In het hoogseizoen zal dat sowieso nodig zijn.

Vandaag heb ik dan weer iets spotgoedkoops gevonden, 24 euro incl ontbijt.
pi_174400553
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zeker het stuk rond Emmen is saai.
Ik zit nu een stukje na Emmen (in Sleen) maar ik vond het traject hiernaartoe echt allesbehalve saai! Prachtige omgeving, mooie afwisselende landschappen en bossen, ik heb er van genoten. Had ook heel mooi weer, dat scheelt natuurlijk ook. Heb onderweg nog zonnebrandspul gekocht, was voorbereid op allerlei noodweer maar dat had ik natuurlijk niet bij me. :D
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:45:30 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174400747
Zag dat de route oa. ook door Schipborg gaat. Daar kan je aardig fietsen en valt er ook aardig wat, natuur, te zien. Best mooi, denk ik, voor een Rotterdammer. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:34:17 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174410098
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik zit nu een stukje na Emmen (in Sleen) maar ik vond het traject hiernaartoe echt allesbehalve saai! Prachtige omgeving, mooie afwisselende landschappen en bossen, ik heb er van genoten. Had ook heel mooi weer, dat scheelt natuurlijk ook. Heb onderweg nog zonnebrandspul gekocht, was voorbereid op allerlei noodweer maar dat had ik natuurlijk niet bij me. :D
Die kant is mooi, maar als je de grens was blijven volgen om Emmen heen (via Klazienaveen en zo) was een ander verhaal geweest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_174474893
Inmiddels zit ik Dieren, Gelderland, en sta ik aan de vooravond van het letterlijke hoogtepunt van de tocht: nationaal park veluwezoom. De heuvels zijn niet superhoog, maximaal een meter of honderd maar het zal toch even klimmen zijn, met mijn beladen fietsje.

De tocht gaat nog steeds prima. Maar de vermoeidheid wordt toch wel een beetje merkbaar. Na Sleen ben ik een relatief klein stukje naar Ommen gefietst waar ik een rustdag heb ingelast, in het uitstekende hotel De Zon. Heb mezelf maar eens verwend met een culinair zeer hoogstaande maaltijd in het restaurant daar, dat was het zeker waard! Uitslapen en een dagje niet fietsen was ook wel eens lekker. Gisteren verdergefietst naar een zeer relaxte b&b vlakbij Boekelo, juist ja, bekend van Grolsch, en nu zit ik op de zolderkamer (hahaha) van een monumentaal pand in Dieren. Best relaxt, die b&bs, goedkoop, comfortabel en tot nu toe heb ik er best toffe mensen ontmoet.

De 100 tot 110 km die ik in het begin reed haal ik inderdaad niet meer. Ik had toen de wind in de rug en de paden langs de kust waren behoorlijk recht en van goede kwaliteit. Anders dan de kronkeligere wegen van vaak grind of zelfs zand, en vaak tegenwind van de afgelopen dagen. Ik mik nu op 90km per dag en dat is goed te doen. Wel elke dag vroeg vertrekken (half negen of uiterlijk negen uur) want het wordt steeds vroeger donker en in donker rijden heb ik geen zin; en in stressen helemaal niet. Wil ook nog wel eens ergens een terrasje kunnen pakken, zeker met dat fantastische weer.

Nog wel een stukje te gaan, maar ik ben officieel over de helft! *O*
pi_174475373
Je boft inderdaad wel met het weer! En verstandig in een rustdag in te plannen :) klinkt goed, je komt nu weer in een totaal ander gebied uit. Lekker veel afwisseling in de tocht. Succes!
Somebody that I used to know
pi_174475400
Ik ben overigens aan het eind van je tocht nog wel benieuwd naar het financiële plaatje. Wat was je kwijt aan : eten & drinken, overnachten en uitrusting (wat je nog speciaal hebt aangeschaft voor de tocht) ?
Somebody that I used to know
pi_174477915
Leuk dat je over de helft bent :)

Heb je eigenlijk een einddatum dat je terug MOET zijn, of verwacht je genoeg speling te hebben en nog meer rustdagen in te kunnen bouwen indien nodig, of een paar dagen echt rustig aan?

Ik hoop voor je dat als je bij de Zeeuwse en zuidhollandse eilanden niet te zware wind tegenkomt, want mijn ervaring is dat je altijd wind tegen hebt daar :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174490485
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:24 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ben overigens aan het eind van je tocht nog wel benieuwd naar het financiële plaatje. Wat was je kwijt aan : eten & drinken, overnachten en uitrusting (wat je nog speciaal hebt aangeschaft voor de tocht) ?
Meeste geld gaat in overnachten zitten. Hotels vind je nauwelijks voor minder dan 50-60 euro per nacht, meestal meer. B&bs zijn vaak goedkoper maar ook niet altijd. Voor echt goedkope overnachting kun je lid worden van "vrienden op de fiets", dan slaap je voor 19 euro incl ontbijt bij mensen thuis. Paar keer gedaan, ook afgelopen nacht. Maar een hotel is soms toch ook wel lekker.

Eten overdag doe ik grotendeels met eten uit de supermarkt, dus dan kost het niet veel. Eten 's avonds is meestal rond de 20, 30 euro. Tenzij je in De Zon in Ommen gaat eten, doe het dan maal drie ;)

Qua spullen had ik goede waterdichte fietstassen nodig, fietsbroeken (onder met zeem en boven zonder), merino wol shirts (die zijn echt fantastisch! Gaan nl niet stinken, isoleren goed en zijn toch koel!), fietsjas en goede regenkleding. Ik heb ook een nieuw brooks zadel gekocht. Plus reserveonderdelen, fietsonderhoud etc. Weet niet hoe duur dat precies was maar bij elkaar toch honderden euro's. Zal thuis wel de rekening opmaken.
pi_174490562
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:57 schreef polariteit het volgende:
Leuk dat je over de helft bent :)

Heb je eigenlijk een einddatum dat je terug MOET zijn, of verwacht je genoeg speling te hebben en nog meer rustdagen in te kunnen bouwen indien nodig, of een paar dagen echt rustig aan?
Ik word 30 oktober weer op mijn werk verwacht, dus dan *moet* ik terug zijn. :P
Maar de planning is dinsdag of woensdag, dat moet te doen zijn met huidige tempo en dan heb ik nog ruimte voor een rustdag. Genoeg speling dus.
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 12:18:33 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174491008
De Zon is zeker goed eten en ligt in een mooi gebied.

Verder leuk om weer bij te lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 18-10-2017 13:35:29 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:34:43 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_174491296
Schande dat in de ronde van Nederland,
Waarbij je langs de grenzen gaat fietsen er een groot deel van de grens overgeslagen wordt en dan ook nog eens het mooiste gedeelte.

Er wordt gezegd dat het zo zwaar is of onverantwoord qua remmen. Maar we hebben het over een paar klimmetjes die echt niet zo heel zwaar zijn. Iedere simpele stadsfiets overleefd dat en aangezien je versnellingen hebt is dat ook echt geen probleem om om omhoog te komen.

Desalniettemin, een mooie tocht, ben benieuwd hoe het bevalt
  woensdag 18 oktober 2017 @ 12:55:45 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174491641
Het is de ronde van Nederland.
Niet de tekstballon van Nederland.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174491684
Het is inderdaad een godvergeten schande, ik zou een petitie starten als ik jullie was.
pi_174491858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:34 schreef Blik het volgende:
Schande dat in de ronde van Nederland,
Waarbij je langs de grenzen gaat fietsen er een groot deel van de grens overgeslagen wordt en dan ook nog eens het mooiste gedeelte.

Desalniettemin, een mooie tocht, ben benieuwd hoe het bevalt
Hoe gaat eigenlijk de ronde van Spanje, Italië of Frankrijk dan? Ik vind de naam wel prima zo! ^O^
pi_174495735
Ik had het traject van vandaag wat te licht gepland, waardoor ik even na tweeën al op plek van bestemming (Nijmegen) was. Was vroeg vertrokken, en de weg was zo goed en ik fietste zo lekker, dat ging beduidend sneller dan gedacht. Bleek ook nog niet eens 80km achteraf. Had er nog best 20 of 30 bij kunnen doen, maar goed, hotel was al geboekt en betaald, en dit is ook wel eens lekker.

De veluwe was best mooi en eigenlijk helemaal niet zo pittig. De Van Brienenoordbrug is steiler, en die ben ik wel gewend. Ik was er ook zo doorheen. De rest van de tocht was vooral veel over de dijken van de Nederrijn en Waal over rechte goed geasfalteerde wegen. Moest nog met het veer over de waal, die ging maar eens in de twee uur maar ik had veel geluk en hoefde maar tien minuten te wachten.

In Nijmegen fietste ik langs het Nationaal Fietsmuseum Velorama en dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. Leuke geschiedenis van de allereerste loopfietsen tot de huidige vorm, met heel veel exemplaren in goede staat. Heel tof was dat er ook de "wereldfiets" van Frank van Rijn staat, toch wel de bekendste langeafstandsfietser van Nederland. Heb een paar boeken van hem gelezen. Ongelooflijk dat ie op die fiets met die dunne velgjes zoveel tienduizenden km's heeft afgelegd door moeilijke gebieden. Zou het hem niet nadoen. In het hele museum was er niet een fiets waar ik mijn batavus voor in zou willen ruimen. Wat een evolutie heeft de fiets doorgemaakt.

Morgen richting Venlo!
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:09:31 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_174499265
quote:
15s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:09 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Hoe gaat eigenlijk de ronde van Spanje, Italië of Frankrijk dan? Ik vind de naam wel prima zo! ^O^
Ik wist niet dat die rondes pretenderen langs de grens te rijden...
pi_174500170
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die rondes pretenderen langs de grens te rijden...
De enige pretenties die ik hier zie zijn die van fokkertjes die lopen te zaniken dat de ronde van NL te kort is terwijl ze zelf op hun knusse zolderkamertje weg zitten te muffen.

De ronde gaat langs de kust, langs de grens van Duitsland, en langs de grens van Belgie. Misschien dat je kan uitleggen welke buitengrenzen Nederland nog meer heeft.
pi_174500289
quote:
8s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

De enige pretenties die ik hier zie zijn die van fokkertjes die lopen te zaniken dat de ronde van NL te kort is terwijl ze zelf op hun knusse zolderkamertje weg zitten te muffen.

De ronde gaat langs de kust, langs de grens van Duitsland, en langs de grens van Belgie. Misschien dat je kan uitleggen welke buitengrenzen Nederland nog meer heeft.
Drielandenpunt :P
Somebody that I used to know
pi_174501431
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die rondes pretenderen langs de grens te rijden...
Als je de link had gelezen dan had je ook gelezen zoveel mogelijk in plaats van langs de hele grens. Echt een schande inderdaad.

Een ronde van Italië pretendeert misschien niet om langs de grenzen te rijden maar wel dat het in Italië gehouden wordt. Genoeg etappes in de grote rondes die niet door de landen van de rondes zelf worden gereden.

OT: Ik zou een paar foto's ook wel leuk vinden, komen die op het einde? :@
pi_174502537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:49 schreef Farenji het volgende:
Ik had het traject van vandaag wat te licht gepland, waardoor ik even na tweeën al op plek van bestemming (Nijmegen) was. Was vroeg vertrokken, en de weg was zo goed en ik fietste zo lekker, dat ging beduidend sneller dan gedacht. Bleek ook nog niet eens 80km achteraf. Had er nog best 20 of 30 bij kunnen doen, maar goed, hotel was al geboekt en betaald, en dit is ook wel eens lekker.

De veluwe was best mooi en eigenlijk helemaal niet zo pittig. De Van Brienenoordbrug is steiler, en die ben ik wel gewend. Ik was er ook zo doorheen. De rest van de tocht was vooral veel over de dijken van de Nederrijn en Waal over rechte goed geasfalteerde wegen. Moest nog met het veer over de waal, die ging maar eens in de twee uur maar ik had veel geluk en hoefde maar tien minuten te wachten.

In Nijmegen fietste ik langs het Nationaal Fietsmuseum Velorama en dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. Leuke geschiedenis van de allereerste loopfietsen tot de huidige vorm, met heel veel exemplaren in goede staat. Heel tof was dat er ook de "wereldfiets" van Frank van Rijn staat, toch wel de bekendste langeafstandsfietser van Nederland. Heb een paar boeken van hem gelezen. Ongelooflijk dat ie op die fiets met die dunne velgjes zoveel tienduizenden km's heeft afgelegd door moeilijke gebieden. Zou het hem niet nadoen. In het hele museum was er niet een fiets waar ik mijn batavus voor in zou willen ruimen. Wat een evolutie heeft de fiets doorgemaakt.

Morgen richting Venlo!
Houd je ook een Strava file bij?
pi_174502652
Mooi om te lezen! Heel veel succes nog met de (laatste) kilometers
pi_174502717
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:18 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

OT: Ik zou een paar foto's ook wel leuk vinden, komen die op het einde? :@
Ja, ik heb nog niet genoeg puf gehad om dat mobiel te doen, aan het eind komt het allemaal nog wel.
pi_174502947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Houd je ook een Strava file bij?
Nee, ik heb een simpel offline fietscomputertje voor de afstanden en (gemiddelde) snelheden, maar google registreert wel elke meter die ik rijd. Ik gebruik google maps veel voor navigatie, daar staat de hele route in klaar, incl interessante punten die ik er van te voren in heb gezet. Mijn mobiel zit in een houder op mijn stuur. Superhandig, de papieren kaarten heb ik onderweg nog niet nodig gehad, behalve voor dagplanningen.
pi_174507450
Leuk om te lezen ^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')