Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 10:17 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, F20 118i 2-serie: • mitchelll0181, F46 216i Gran Tourer 3-serie: • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E36 323i • jitzzzze, E36 318tds touring • pvdplanet, E36 325i Coupe • YoshiBignose, E36 318i cabrio • LethalNinja E46 318i sedan • Mr.Ping, E93 330 cabrio • Boegschroef, E30 m52b28 • Moody, F30 320i • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci 5-serie: • Boegschroef, F11 530d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E39 523iAT • LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94 • Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring • OxygeneFRL, E61 530D 6-serie: 7-serie: • Tarado, E38 740iL 8-serie: X: • Voszje, E70 X5 xDrive 30d Z: • k_man, E89 Z4 30i • bluemoon23, E85 Z4 3.0si M: Motoren: • Catch22-, K75 RT • Hyperdude, F800GS Onderdelen http://bmwfans.info http://www.offenga.nl https://bmwshop.ekris.nl/nl/onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.net/diagrams/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. Hoi OldBies/afvoeren?: 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Mikkie, E46 320d • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • Driftkikkerrrrr e30 318i. • Xtr3mE, E46 318ci • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Leolinedance, F30 BMW 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Alicey & SingleCoil, E38 740iL X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 [ Bericht 1% gewijzigd door Tarado op 11-10-2017 07:42:52 ] | |
niepleuje | maandag 9 oktober 2017 @ 10:57 |
Oeh, mag ik nu ook in de OP? Ik rijd een X5 (E70) xDrive 30d. | |
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 11:03 |
je staat erin | |
niepleuje | maandag 9 oktober 2017 @ 11:07 |
Thanks! Ik sta nu ook bij de Oldbies/afvoeren? | |
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 11:10 |
ik ook, geen idee wat dat betekende eerlijk gezegd want ik heb m'n auto ook gewoon nog, kan je wel weghalen als je dat wilt | |
niepleuje | maandag 9 oktober 2017 @ 11:13 |
Misschien een lijstje van users die niet meer in de topics komen? Zo erg zal het ook niet zijn. edit: Gevonden. In het vorige topic heeft TS een nieuw lijstje gemaakt, inderdaad om de oude gegevens eruit te filteren. | |
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 11:16 |
ok dan haal ik ons beiden uit die onderste | |
niepleuje | maandag 9 oktober 2017 @ 11:23 |
Top! Deze foto mag er eventueel nog bij, als het niet te veel moeite kost. | |
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 11:28 |
done | |
niepleuje | maandag 9 oktober 2017 @ 11:29 |
Thanks! | |
boegschroef | maandag 9 oktober 2017 @ 13:34 |
Bij kan er ook een foto update gedaan worden. F11: E30: (to be m52b28) | |
OxygeneFRL | maandag 9 oktober 2017 @ 13:38 |
Bij mij ook: | |
LoveAtFirstDrive | maandag 9 oktober 2017 @ 13:41 |
Ik vind het mijn auto nog wel waard om dit te fixen. En het zijn aardige vlekken wat 'ie achterlaat | |
Hyperdude | maandag 9 oktober 2017 @ 14:16 |
In de OP staat nog een Photobucket plaatjen van mij. Die doen het niet meer. Kan je ook wel een vervanger voor zoeken wmb. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 9 oktober 2017 @ 14:24 |
Deze mag, hoeft 'ie de tekst niet eens aan te passen | |
Hyperdude | maandag 9 oktober 2017 @ 18:16 |
Ligt daar een plas olie onder? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 9 oktober 2017 @ 18:52 |
Haha assh*le! Ja ik zou niet in de meertjes daar boven gaan zwemmen Vandaag olie gepeild en is nog goed op niveau, zelfs nadat er sinds de vorige beurt ruim 6000km mee is gereden. Dus het valt wel mee.. | |
-Richard- | maandag 9 oktober 2017 @ 19:09 |
Olieverbruik is 1. Maar aan lekkage heb ik echt wel een hekel omdat je dat gewoon vaak beter kunt fixen, een hoop werk is het soms wel. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 9 oktober 2017 @ 19:31 |
Ik vind juist verbruik minder erg. Dat is iets intern. De lekkage is makkelijker te vinden (hoop ik). Maar er wordt ook wel wat aan gedaan hoor, alleen ik moet er eerst nog mee naar Frankrijk en de garage had helaas nog geen tijd daarvoor. Dus daarna maar langs | |
niepleuje | maandag 9 oktober 2017 @ 19:43 |
Eigenlijk moet je dan met je Peugeot gaan. | |
Hyperdude | maandag 9 oktober 2017 @ 19:46 |
Lekker goedkoop oorpluggen aanschaffen in LUX. Harry heeft nog wel een mooie route naar Antibes in de aanbieding. Held. [ Bericht 19% gewijzigd door Hyperdude op 09-10-2017 19:53:14 ] | |
LoveAtFirstDrive | maandag 9 oktober 2017 @ 19:47 |
Haha ja wel aan gedacht, maar dan moeten we met 2 auto's.. Dus dan maar met 1 grote. En inderdaad, het is wel wennen dat de 106 hoog in de toeren loopt op de snelweg. Het is geen kmvreter maar in de bergen in FR is het wél weer leuk! | |
-Richard- | dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:48 |
Sorry, dat bedoelde ik ook inderdaad. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:57 |
Ah ninja edit! Haha ja die routes daar heb ik wel vaak gereden, maar helaas niet met zo een gave bak.. En ga nu naar de Vogezen, kijken of daar wat leuks te rijden is. Zie dat mijn zin juist weet niet helemaal duidelijk is. Ik vind verbruik dus erger dan lekken, daar komt het op neer haha | |
LethalNinja | dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:04 |
Het heerlijkste in mijn BMW is de combinatie van sportief rijden en genieten van mijn muziek. Voor de muziek denk ik echter dat een speaker achterin vervangen moet worden. Wellicht moeten dan ook meteen alle speakers vervangen worden ik weet het niet. Iemand tips? Ik zag op veel grote inbouwsites dat de auto minimaal van 2005 moet zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat er voor de E46 geen mogelijkheden meer zijn. | |
mitchelll0181 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:15 |
Dit setje speelt heerlijk : https://www.carhifitwente.nl/Audio-System-R165-EVO-BMW-E46 | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:46 |
Vraag je nou aan TS om plaatjes te zoeken van jouw auto? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een foto is van jouw eigen auto. Niet een of ander willekeurig plaatje van het internet. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 23:50:23 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:48 |
Je denkt, ik rij al in een E46, dan ga ik ook lekker aan elk cliché voldoen? Lekker boenke-boenke met je dreunende bassen door de straat in je oude BMW? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 11 oktober 2017 @ 00:22 |
Ehm nee dat vraagt 'ie niet. Zijn auto stond waar je nu het photobucket plaatje ziet (boven Albula Pas CH). Hij bedoelt dat daar wel een andere BMW mag staan nu. Daarom liet ik de foto van mijne op de vorige pagina zien, die foto is ook op de Albula Pas gemaakt. | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 00:22 |
Ah, op die manier. Ik dacht bij z'n naam. | |
daNpy | woensdag 11 oktober 2017 @ 07:18 |
Dat AudioSystem setje is een meer dan prima vervangen voor de papieren speakers die standaard in een E46 zitten. Komt een stuk beter geluid uit Ik had destijds alleen de speakers in de deuren vervangen, dat was voor mij in principe voldoende.
| |
Tarado | woensdag 11 oktober 2017 @ 07:44 |
boegschroef & OxygeneFRL aangepast | |
LethalNinja | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:45 |
Sowieso, raampjes open, 50 cent uit de speakers.. Nah, ik denk dat één van mijn speakers overleden is bij verschillende nummers komt daar een raar geluid uit. Zou mij niks verbazen dat deze speakers al 14 jaar in deze auto zitten en ik ben zelf gek op muziek. | |
LethalNinja | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:53 |
Thanks! | |
niepleuje | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:58 |
Toen wij een nieuwe speaker in lieten bouwen, was er serieus een vent die zei dat hij die nieuwe speakers wilde zodat iedereen zou weten dat hij het was die de straat in reed. | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 14:34 |
Hmm, ja, best apart om bekend te willen staan als 'oh, die lul weer'. | |
LethalNinja | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:51 |
Heb jij het btw zelf ingebouwd of laten doen bij een BMW specialist of een audio bedrijf? ik heb zojuist in elk geval een berichtje gestuurd naar mijn BMW specialist in de buurt met de vraag wat het daar kost. | |
Hyperdude | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:05 |
Beide | |
rival | donderdag 12 oktober 2017 @ 09:59 |
Zeg BMW experts Koelsysteem ontluchten van een E46... Wel of niet met draaiende motor? Wel of niet de neus omhoog? Bij mijn E36 was het draaiende motor en de neus omhoog... Maar hoe de E46 ontluchten? Ik lees tegenstrijdige berichten | |
spectrumanalyser | donderdag 12 oktober 2017 @ 10:26 |
Nee, voor het ontluchten van het koelsysteem hoeft de motor niet te draaien. ontluchtingsnippel loshalen en vullen tot er geen luchtbelletjes meer uitkomen. | |
rival | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:26 |
Merci! | |
rival | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:17 |
Iemand regio Zaandam/Purmerend die kan uitlezen waar ik eventjes langs kan komen misschien? | |
mitchelll0181 | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:46 |
Nope.. Rdam | |
spectrumanalyser | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:57 |
Ja, uitlezen kan ik met m'n iCarsoft i910. Alkmaar [ Bericht 23% gewijzigd door spectrumanalyser op 12-10-2017 17:09:13 ] | |
Hyperdude | maandag 16 oktober 2017 @ 19:49 |
Zo zien zuigertjes er uit na 210000 km en de laatste jaren olieverbruik van iets meer dan 1 liter per 1000 km. (="BMW-norm") 1986 911 [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 16-10-2017 20:20:14 ] | |
Meneer-Meeuw | maandag 16 oktober 2017 @ 20:04 |
Je mag mij alvast in het rijtje zetten! Over 2 weken wordt mijn F30 318i geleverd door Kalfsbeek. 😍 | |
StretchingKoala | maandag 16 oktober 2017 @ 20:45 |
Vond vandaag wel een goede dag om afspraak voor de winterbandjes te maken met 25C buiten | |
spectrumanalyser | maandag 16 oktober 2017 @ 21:10 |
morgen weer eens wat bestellen bij Leebmann. clips voor de schroeven van de afdekplaat onder de motor (waren afgebroken, verroest) clips/bevestiging van de ruitenwisserleiding onder de motorkap (waren afgebroken) nieuwe velgkapjes een vochtscherm voor het linkervoor portier. het staat omschreven als geluidsisolatie maar is toch echt een vochtscherm 'vapor barrier' k'heb last van vocht in de auto, en heb gezien dat het vochtscherm gescheurd is. k'ga het nieuwe vochtscherm vastzetten met 'butyl tape' [ Bericht 3% gewijzigd door spectrumanalyser op 16-10-2017 21:16:13 ] | |
Hyperdude | maandag 16 oktober 2017 @ 21:25 |
"Vapor barrier" Goede herfstklus. | |
mitchelll0181 | maandag 16 oktober 2017 @ 21:26 |
Ik doe alles altijd zelf. | |
mitchelll0181 | maandag 16 oktober 2017 @ 21:28 |
Ik doe het wel draaiend. gewoon vlak | |
LethalNinja | maandag 16 oktober 2017 @ 21:32 |
ah das wel fijn voor je dat je die skills hebt | |
mitchelll0181 | maandag 16 oktober 2017 @ 21:51 |
ja... begonnen omdat ik gewoon te gierig ben om het iemand anders te laten doen hahaha en ik sleutelen/hobbyen leuk vind haha | |
Hyperdude | maandag 16 oktober 2017 @ 21:56 |
Volgens mij ook. Hangt een beetje af van welke motor hoe en wat precies, maar vlgns. mijn boekje, allemaal met draaiende motor en verwarming vol open. | |
spectrumanalyser | maandag 16 oktober 2017 @ 22:08 |
mijn e46 druppelt koelvloeistof uit de onderste koelslang, langs de temperatuursensor. iedere keer een druppel zorgt er wel voor dat na een half jaar het lampje koelvloeistof weer gaat rinkelen. nieuwe sensor en koelslang zijn onderweg. | |
Hyperdude | maandag 16 oktober 2017 @ 22:14 |
Na 150-200K kms kan je de hele koelmeuk het best vervangen. Mijn ervaring bij e30, e36 en e46. F11 ben ik nog niet zo ver mee. | |
mitchelll0181 | maandag 16 oktober 2017 @ 23:20 |
mijn ervaring ook.... Ijsje aan het eten op parkeer terrein vd mac, met draaiende motor..... BAM!!! fucking harde knal... was de toevoerleiding van mn radiateur afgebroken..... spoot ff heel mn warme motor onder dus DIKKE rookwolken eronder vandaan haha Overal rode kvs onder die auto vandaan.. al die mensen kijken hahaha.. Heerlijk | |
YoshiBignose | dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:46 |
ik ook een keer met een burgertje bij de mac in de winter, maar die parkeerplaats liep iets af en ik stond achteruit ingeparkeerd. Kwam ik niet meer weg... iedereen lachen Toen kwam er een man uit een wrak wat een fiat panda moest voorstellen en deed z'n zak van de mac onder m'n wielen en toen kon ik wegkomen. | |
rival | dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:54 |
Heb iemand gevonden! De nokkenassensor is defect. dat verklaard wel wat ik met rijden al voelde! | |
MaximumRush | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:38 |
Aanbod gekregen om een 335 cabrio uit 2007 met 140K km. Auto is perfect onderhouden bij de dealer. Kan hem meekrijgen voor 18,5. Wat denken jullie? Doen? Lijkt mij wel een vrij waardevaste auto en durf er ook wel op te gokken dat ze binnen een paar jaartjes gaan stijgen in de prijs. | |
LethalNinja | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:24 |
18,5 is nog steeds best veel geld vind ik. Waarvoor wil je hem kopen? Gezien je het hebt over de "waardevasteheid" is het voor jezelf of als beleggingsproduct? Mijn overtuiging is dat de meeste auto's niet in waarde stijgen, dat is in elk geval niet zo bij een "gewone BMW cabrio". Als jij hem koopt voor 18,5 is hij een jaar later misschien "nog maar" 16k waard. // my 2 cents | |
LethalNinja | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:25 |
't idee, ouch, om daar te staan met al die mensen die kijken van wtf ..... Gelukkig heb ik voor dit soort momenten dan mijn ANWB lidmaatschap maar de schaamte lijkt mij best pijnlijk gelukkig nog niet meegemaakt. | |
boegschroef | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:19 |
E46 of E93? 2007 is het introductie jaar dus kan beide | |
MaximumRush | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:31 |
E93, E46 heb je geen 335i van. | |
MaximumRush | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:33 |
Ik ga hem gewoon gebruiken als daily. Ik vind het overigens geen "gewone BMW cabrio". Een 335i E93 in goede staat is nu al vrij schaars en gewild. | |
Hyperdude | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:54 |
Staan nu al aardig wat kms. op de telllr. Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat je geen afschrijving hebt. Zou incalculeren dat je normaal afschrijft. Als dat niet zo is, heb je tzt. een meevaller. Wat kost een goede E46 M3? | |
MaximumRush | dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:15 |
Importbak met 140K km voor 31K. https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=14 Auto staat nog geen eens online en er zijn al mensen voor komen kijken. Mijn hart zegt ja, mijn verstand twijfelt nog. Ook twijfel of ik dan mijn huidige auto hou en af en toe ritjes maak om de km stand laag te houden. | |
boegschroef | dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:55 |
Het is natuurlijk smaak, maar mooier dan die ga je ze niet vinden. Wat een prachtige bak! Wat betreft de waarde van een 335i e93, ze zullen nog niet snel in waarde stijgen. Maar dalen ook niet. Ik ga er dan wel vanuit dat de wagen vol opties zit. | |
MaximumRush | dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:08 |
Tot aan een elektrisch inklapbare trekhaak. | |
Mr.Ping | dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:11 |
Je ziet de E93 maar weinig op de weg, of dit positief of negatief is weet ik niet. Ik heb zelf een E93 330 met een M-pakket, hier heb ik best lang naar moeten zoeken om een nette te vinden. Bedenk dat het een 10 jaar oude auto is, die bom vol met techniek zit wat zeker het eeuwige leven niet heeft. Vorig jaar ging de GSM/TV module stuk en dat geintje kostte me 700 euro en ik heb 8 maanden (!!) moeten wachten tot het onderdeel bij de dealer op voorraad was. | |
MaximumRush | dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:28 |
Dat is zeker waar. Ik heb daar weer het voordeel mee dat ik onderdelen tegen inkoopprijs kan krijgen. Mocht ik hem kopen overweeg ik sowieso om een CIC systeem te laten retrofitten. Ik rij nu een E60LCI, dus denk dat dat gaat tegenvallen. | |
OxygeneFRL | donderdag 19 oktober 2017 @ 09:54 |
Gister 2 nieuwe achterbanden laten monteren en laten balanceren door een speciaal apparaat: nu eindelijk trilvrij. Is 275/30/19 omheen gekomen maar ze hebben er 3 bar in gedaan. Ff kijken of dat niet teveel is. Mijn uitlaatspruitstuk is gescheurd (bekend probleem bij de E6x serie) en die heb ik ook al besteld. Hopelijk Is het dan even gedaan met het gezeik. | |
Hyperdude | donderdag 19 oktober 2017 @ 11:51 |
3 bar achter lijkt mij niet veul te veul bij deze bandenmaat. | |
boegschroef | donderdag 19 oktober 2017 @ 16:05 |
3 bar is inderdaad goed, afhankelijk van wat je laad achterin en met hoeveel mensen je er meestal in zitten zou je ergens rond de 2.8 tot 3.2 goed zitten. Dus 3 is precies in het midden. | |
Hyperdude | vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:12 |
Gisteren onderhoud/oliewissel bak laten doen bij ZF. Had geen problemen na 150000 kms. Lag wel wat meer zooi dan gewoonlijk, volgens ZF-meneer, in de carterpan. Beetje zwarte meuk + paar stukjes van dat "Discovery goud" . Maar verder was er niets te meten of te vinden. Dus dat was niet echt bevredigend; maar verder ook niets aan te doen. Slapende honden, moet je laten slapen. Ze waren er, in mijn geval, ongeveer 4 uur mee bezig. https://www.zf.com/nether(...)ssel/oliewissel.html [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 20-10-2017 10:53:08 ] | |
MaximumRush | zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:55 |
Even een update, heb hem vandaag gekocht. | |
matigeuser | zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:10 |
Nice! Gefeliciteerd. Heb zelf de 330i, ofwel dezelfde motor maar dan zonder de turbo's. Heerlijke wagen met een heerlijk geluid. En die van jou trekt dan nog wel een stukje harder dus dat moet lekker zijn lijkt me Veel rijplezier! Maar dat moet wel goed komen | |
spectrumanalyser | zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:39 |
vandaag de schokdempers van de achteras vervangen bij m'n e46. ik kreeg de bumpstop niet in de koker, verder ging 't best. had een brug gehuurd, een krik en een as-standaard. daar liet ik het onderste deel van de schokbreker op rusten. echt een super verschil met rijden, met name bij drempels. de schok is merkbaar minder. | |
niepleuje | zondag 22 oktober 2017 @ 22:10 |
De TT is bij ons nu aan de orde, daar het de komende week enkel rond het vriespunt blijft en de eerste sneeuw wordt verwacht... Welke winterbanden? To spijkerband or not to spijkerband, that's the question. | |
Hyperdude | zondag 22 oktober 2017 @ 23:35 |
Ga je de voorkant ook nog aanpakken? | |
spectrumanalyser | maandag 23 oktober 2017 @ 11:35 |
Voorlopig niet. Momenteel staat de auto bij de garage voor een APK. Daarna het vochtprobleem als eerste. vochtscherm van de bestuurdersportier vervangen, monteren met butyltape met een rookgenerator zou ik kunnen testen of de auto waterdicht is, denk je ook niet? | |
Hyperdude | maandag 23 oktober 2017 @ 14:35 |
Dat zou wel afdoende moeten zijn. Tenzij er nog meer lekt. Succes met de APK. | |
Hyperdude | maandag 23 oktober 2017 @ 18:32 |
Cuppende bandjes. Auto doet al een tijdje een beetje geluiden maken. Beetje of je over van de onderbroken witte strepen rijdt op een 80 km. weg. Dit weekend winterbandjes er op; daar is niets bijzonders aan te zien BTW. Dit is de binnenzijde van de zomerband van de achteras. Andere kant hetzelfde. Zit nog 2-3 mm. op, maar laat er volgend jaar wel nieuwe opzetten. En even uitlijnen. Bandenspanning was vrij constant volgens RFT-scherm en wat aan de hoge kant, maar binnen voorschrift. [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 23-10-2017 18:38:00 ] | |
Mr.Ping | maandag 23 oktober 2017 @ 20:40 |
Hoe komt zoiets? | |
Hyperdude | maandag 23 oktober 2017 @ 20:47 |
Hier staat wel een duidelijke uitleg, geloof ik. https://www.tuning-gids.nl/cuppen-banden.htm Plaatje: Foto van vorig jaar gevonden. Niet al te duidelijk, misschien. Iets negatief camber? [ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 23-10-2017 21:11:53 ] | |
LoveAtFirstDrive | maandag 23 oktober 2017 @ 21:36 |
Negatieve camber hebben de meeste (RWD) BMW’s toch wel achter? Dan zou je eerder gewoon camber wear moeten hebben, denk ik. Zal mijne ook eens checken. PS: Lekker kontje hoor, zo een F11. | |
Hyperdude | maandag 23 oktober 2017 @ 21:46 |
Vorige BMW ook neg. camber. Maar daar zag je alleen iets meer slijtage aan de binnenzijde. Niet dat cuppen. Waarschijnlijk toch wat anders of een combi van oorzaken. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 23 oktober 2017 @ 21:55 |
Hier kun je zien dat de mijne dat ook heeft (vergeleken met voorwielen). Zal van de week eens kijken of ik rare slijtages of gewoon wat camber slijtage. | |
Hyperdude | maandag 23 oktober 2017 @ 22:04 |
Verbaas mij trouwens hoe op verschillende oude foto's het er steeds weer anders uitziet. Horizontale en vlakke ondergrond en volle/lege kofferbak scheelt veel. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 23 oktober 2017 @ 22:36 |
Klopt ja, heb er ook één waar ‘ie schuin staat en daar lijkt het wel een drifter aan één kant. Vind dat mijn E34 sowieso wel wat achterover hangt. Zeker als ‘ie wat dagen stilstaat, is ‘ie flink verlaagd (niveauregeling heeft dan geen druk meer). | |
OxygeneFRL | dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:11 |
Cuppen komt als je je banden te hard oppompt. Dan gaan ze bol staan en slijt het midden te snel. Dit merk je ook als je op de snelweg over een lijn rijd en de achterkant gaat wiebelen. Dit waren mijn vorige bandjes: | |
Hyperdude | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:08 |
Dies wel heel erg Foto gemaakt: Ziet er iets anders uit. Je ziet het cuppen een beetje aan die schuine schaduwen aan de binnenzijde. Volgens mij is een hoge bandenspanning niet alleen de oorzaak van cuppen, maar kan wel mede oorzaak zijn. Zie ook de link in mijn eerste post. Mijn gewone garage kan het niet ivm. ontbreken geschikte apparatuur. Iets met 0 stand stuur en vierkant uitlijnen oid. De dealer doet het uitlijnen bij de Euromaster 2 straten verderop. Dus ga ik morgen naar de Euromaster Normaliter doe ik uitlijnen om de 50000 km oid. Nu wat eerder. [ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 24-10-2017 10:16:54 ] | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:13 |
zaterdag had ik m'n ratel gesloopt. er is een palletje afgebroken van een onderdeel uit het binnenwerk van de ratel. wel handig van zo'n doehetzelf garage dat je meteen gereedschap kunt huren. auto is gisteren probleemloos door de keuring gekomen. | |
Hyperdude | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:15 |
China of merk-ratel? APK | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:31 |
vidaxl, dat zal vast China zijn. voor 5 euro een nieuwe bij AliExpress | |
Hyperdude | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:33 |
Sinds ik een keer een kruisleutel met mijn handen, en voeten , heb afgebroken, koop ik geen goedkoop gereedschap meer. | |
OxygeneFRL | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:34 |
Ik wil nog eens een goeie momentsleutel kopen. Maar om nou 100 euro af te tikken voor iets wat je eens per maand misschien gebruikt... | |
Hyperdude | dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:40 |
Voor een bandenwissel is zo'n ¤15-20 ding van de Aldi/Lidl goed genoeg. Maar gewone doppen, sleutels ed. heb ik wel van Rahsol, Snap en Hazet. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:22 |
Heb ook zo een goedkope momentsleutel. Voor die paar keer dat ik het gebruik is het prima. | |
OxygeneFRL | dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:52 |
Mijn standaard RVS uitlaatspruitstuk is gescheurd, dus ik laat vrijdag deze monteren: Dan geen stank meer in de auto en weer vol turbo vermogen | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:53 |
bij de APK zag de monteur dat de druk in mijn reserveband 0,0 bar was. toptip: check de bandenspanning van je reservewiel. als je een reservewiel hebt, tenminste. zo'n momentsleutel zoek ik nog. 120 Nm voor de wielmoeren en 30 Nm voor de bougies | |
boegschroef | dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:50 |
voor dat bereik heb je al bijna 2 verschillende nodig als je heel nauwkeurig wil werken. Die sleutels die een bereik hebben van 0 tot 150/200 zijn niet zo nauwkeurig. Als je naar de echte merken kijkt zie je vaak: 20-100 50-200 enz. | |
boegschroef | woensdag 25 oktober 2017 @ 13:25 |
Afgelopen zaterdag begonnen met de uitbouw van de m52b28. De E30: Samen: Blok eruit: Filmpje over de werkzaamheden, youtube heeft het filmpje donkerder gemaakt, ik moet nog even kijken of ik dat kan/ga herstellen: Ondertussen besteld en binnen: - e34 carter met aanzuigbuis, pijlstok en pakking - e36 motorsteunen - nieuwe ECU zonder EWS, ABS, revlimit 7000, lichte tune. - nieuwe olie en filter Volgende klus: - blok schoonmaken, stuurbekrachtiging en airco eraf en e34 carter plaatsen. - m20 blok uit de e30 - rembekrachtiger aanpassen - m52 passen en meten in de e30. Ik hoop voor het nieuwe jaar een heel eind te zijn. | |
Hyperdude | woensdag 25 oktober 2017 @ 14:25 |
Uitlijn rapportje. Mankeerde eigenlijk niet zoveel aan. Wielvlucht/camber achterwielen hebben ze iets aangepast naar iets minder negatief/iets rechterop. [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 25-10-2017 16:58:19 ] | |
niepleuje | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:31 |
De winterbanden zitten eronder, op tijd voor de sneeuw. | |
Hyperdude | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:45 |
Je zit toch in de USSR? Hoef je alleen nog maar je dashcam te installeren om je auto winterklaar te maken. | |
niepleuje | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:45 |
Klopt. Dashcam zit er al in, overigens. | |
Hyperdude | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:47 |
Hier ook. Gewoon NL. Nu nog een toffe meteoriet of vermakelijk ongeluk. | |
niepleuje | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:49 |
Ik heb tot nog toe één vermakelijke gebeurtenis gezien, bleek die dashcam niet op te nemen. Het SD kaartje deed het niet meer. Nu start de boel automatisch op en wordt alles keurig opgenomen. Op naar het volgende barrel dat een wiel verliest. | |
rival | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:50 |
Gaaf project zeg!! Succes | |
rival | woensdag 25 oktober 2017 @ 17:52 |
Ik heb de “nieuwe” e46 goed laten ontluchten. Goed gevuld met koelvloeistof... Als ik nu een stukje rij en later de pijlstok check staat die helemaal opende bodem.. draai ik dan de ontluchting los komt ie netjes omhoog en staat hij waar hij hoort. Iemand een idee waarom? | |
OxygeneFRL | woensdag 25 oktober 2017 @ 20:02 |
Klinkt als een vaccuum door verstopping. Hoor je het ook als je de ontluchting losmaakt? gesis? | |
rival | donderdag 26 oktober 2017 @ 08:51 |
Het is meer borrelen wat ik hoor ... Moet ik alles loshalen bij een verstopping? of zijn er punten die meestal de oorzaak zijn? Bij het rijden verder blijft alles netjes op temperatuur. geen schommelingen oid. | |
spectrumanalyser | donderdag 26 oktober 2017 @ 10:19 |
moet je telkens koelvloeistof bijvullen? en is dat elk jaar of om de paar maanden? | |
rival | donderdag 26 oktober 2017 @ 10:42 |
ik heb hem pas 2 weken... en ik rij er nauwelijks mee. ik heb hem gekocht met een motorstoring... dat bleek een defecte nokkenassensor te zijn.. die heb ik gefixt.... Toen keek ik in de koeling.. dat stokje stond te laag. (nu blijkt dus dat deze wel omhoog komt als ik de ontluchting los draai) Omdat die laag bleef heb ik vloeistof gevuld.... toen was hij te vol en kwam het eruit na een stukje rijden... uit de dop... dus de dop ook niet goed.. die meteen vervangen.... en peil op juiste niveau gebracht... daarna heb ik alleen nog korte stukjes gereden... en als ik nu kijk staat de peilstok laag.. tot ik de ontluchting los draai... dan komt ie waar die hoort... 's avonds na werk is het zo donker dat ik niet wil proberen/testen whatever... dus komend weekend waag ik een langere rit... Ik heb altijd koelingsproblemen dus ik ben gewoon bang | |
boegschroef | donderdag 26 oktober 2017 @ 13:40 |
Het min-max peil op het reservoir is alleen te gebruiken met een koude motor. Dat het omhoog komt als de dop eraf gaat is normaal door het uitzetten van de vloeistof. Maar dit mag je niet als niveau aanhouden. | |
rival | donderdag 26 oktober 2017 @ 15:03 |
op die ene keer na check ik altijd met koud. de ervaringen die ik post over het te laag staan maar wel omhoog komen wanneer ik de ontluchting los maak zijn ook bij koud. | |
pvdplanet | vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:33 |
Die 25000km intervallen van BMW zijn mij te lang. Na 6500km leek het mij tijd voor een flush en nieuwe olie | |
Hyperdude | zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:49 |
Zelfs onder de motorkap goed gepoetst. 6500 km is mij wat te snel om olie te verversen. Maar hangt natuurlijk af van gebruik. | |
-Richard- | zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:39 |
Ik wissel zo om 15K met mijn 130i. Heb nog nooit geflushed en had daar wat slechte ervaringen mee met mijn vorige auto. Interval staat nog netjes op 28K. Ben op dit moment bezig met een alarminstallatie, wat een puinzooi is die auto van binnen! Voegt weer mooi toe aan mijn retrofit lijstje, - Alarm installatie - Logic 7 / TopHifi / Harman Kardon - CIC professional - Combox - Grootlicht assistent - M3 onderstel - Inklapbare buitenspiegels - Dimbare buitenspiegels Kwa uiterlijk heb ik er nauwelijks iets aan gedaan. 20170123_160721 by Richard Hilverts, on Flickr [ Bericht 22% gewijzigd door -Richard- op 28-10-2017 23:45:03 ] | |
Stage | zaterdag 4 november 2017 @ 10:54 |
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto, zie http://forum.fok.nl/topic/2344442 Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht. Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz. Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen. | |
OxygeneFRL | zaterdag 4 november 2017 @ 10:58 |
DPF delete gedaan: | |
Mr.Ping | zaterdag 4 november 2017 @ 11:12 |
Mooi ding! | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 4 november 2017 @ 11:54 |
Mooi zeg! | |
-Richard- | zaterdag 4 november 2017 @ 14:36 |
I copy ^!1!! Wat een prachtige wagen | |
Hyaenidae | zaterdag 4 november 2017 @ 15:46 |
Altijd voor de 2 liter gaan. | |
Hyperdude | zaterdag 4 november 2017 @ 15:47 |
Coole 4. Collega van mij heeft een zwart op zwart 420d. Deze kleur spreekt veel meer. | |
Hyperdude | zaterdag 4 november 2017 @ 15:48 |
Was ie kapot? | |
Hyaenidae | zaterdag 4 november 2017 @ 15:53 |
Nice, hoe bevalt deze tov van de E46 coupé? | |
OxygeneFRL | zaterdag 4 november 2017 @ 16:27 |
Nee hij zat vol. Ging er van in de noodloop. | |
pvdplanet | maandag 6 november 2017 @ 20:47 |
Bimmer gereinigd na weekend Nordschleife. Olie vervangen. Alleen nog 19 november Droomautodag op Zandvoort voor zieke kinderen en daarna gaat hij in winterslaap. | |
Charged | maandag 6 november 2017 @ 22:12 |
Still looking good | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 november 2017 @ 21:04 |
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor. het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel.... tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken. | |
daNpy | zaterdag 11 november 2017 @ 21:25 |
Vreemd. Deel 1 klinkt als een lege accu. Maar als hij het plots wel doet is het idd eerder de startmotor. Mijn BMW heeft na een lange tijd weer lekkage in de deur Kan het dus weer gaan repareren, maar ivm verhuizen geen garage meer. | |
OxygeneFRL | zaterdag 11 november 2017 @ 21:30 |
Leg een lange stok en baksteen in je auto neer. Flinke klap erop geven zorgt er vaak voor dat het mechanisme weer werkt. Vlak schiet het tandwiel niet uit. | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 november 2017 @ 23:06 |
Dan klikt je start relais niet. Accu is verrot. | |
boegschroef | zondag 12 november 2017 @ 10:07 |
Dat denk ik ook. Of een lekstroom ergens. | |
mitchelll0181 | zondag 12 november 2017 @ 14:45 |
Het begint kouder te worden. Accu | |
boegschroef | maandag 13 november 2017 @ 16:18 |
Ondertussen heb ik het oude m20 blok eruit en de m52 alvast gepast. Het lijkt erop dat het allemaal goed gaat passen: | |
rival | dinsdag 14 november 2017 @ 13:27 |
Nu weet ik waarvan ik de wagen herken.. jij zit ook op de fansite | |
StretchingKoala | dinsdag 14 november 2017 @ 14:23 |
Ben nu ongeveer 18 maanden verder met de 330E. Max accu bereik is nu 28 km ipv de 35 bij aflevering. Met garage in gesprek iig en geef het vaak schriftelijk aan, hoop op nieuwe accu's binnen 3 jaar :-) Vast te vergeefse hoop, maar goed Verbruik is nu 1:20 qua benzine gemiddeld over 18 maanden, dan moet ik natuurlijk eerlijkheidshalve nog wel wat vanaf door het elektrisch rijden. Dus zoveel scheelt het in de praktijk allemaal niet uiteindelijk terwijl ik toch veel 100% elektrisch doe. Toch nog wel content vanwege full options, geen BPM en lagere bijtellingen en de giga korting door vroeg bestellen. Mis toch wel wat bagage ruimte, helemaal met kind en hond. Goed dat ik mijn touring niet verkocht heb :-) Qua rijplezier voor het bedrag waarvoor ik de auto heb kunnen kopen blijft het toch wel amusant. Over 2 weken weer naar Duitsland, kunnen we weer even doorrijden | |
LethalNinja | dinsdag 14 november 2017 @ 15:01 |
Dure ochtend qua aankomende kosten. Roest: bij de achterwielen roest, volgens de specialist zou 't op 1600 euro komen qua kosten. Bij beide kanten moet dan een stuk worden vervangen, overspoten in de juiste kleur etc Audio: als ik de bas omhoog zet dan komt er een soort gekraak door de muziek. BMW specialist vewees mij hiervoor door naar de audio specialist. Ik vraag mij af of ik nu dan echt een nieuwe audio set moet laten inbouwen of dat 't (vervangen? / inbrengen van een subwoofer genoeg is voor de lage tonen).. Websites voor audio oplossingen komen ook aan op kosten van rond de 1000 tot 2000 | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 14 november 2017 @ 15:25 |
Wow, dat is wel een dure grap dan, die roest. Heb je zoveel last? Mijne heeft ook wel wat roest, maar dat is getaxeerd op iets van 1000 euro. Dat is zelfs incl. het vervangen van de voorruit, want zit wat roest op de A-stijl (heb wel een ruitverzekering). Audio zou ik eerst even uitzoeken wat de boosdoener is. Als je nog een BMW headunit hebt en dat is bijvoorbeeld de boosdoener, kun je die vaak wel voor weinig op marktplaats vinden. Of meteen een mooie originele 16:9 navi er in. Of misschien is er wel een box de boosdoener, of een losse kabel. | |
Hyperdude | dinsdag 14 november 2017 @ 17:39 |
Lekker laten roesten.... | |
boegschroef | dinsdag 14 november 2017 @ 18:59 |
Klopt, 10 jaar lid, nog geen 200 posts | |
LethalNinja | dinsdag 14 november 2017 @ 23:07 |
Mbt roest, ik heb bij de wielkasten dus wat plekjes ik heb er verder weinig last van maar ik heb zoiets van "wat als 't zich verspreid als een kanker gezwel? ik weet ook niet hoe snel dat gaat"... Audio --> ik heb de 2 speakers achterin al vervangen door 2 nieuwe. Ik snap er niks van het is sinds kort. Ik denk er over om een inspectie te laten uitvoeren door een Car audio bedrijf. Ik heb zelf helaas nooit geleerd hoe dit soort puzzels kunnen worden opgelost... Als ik de bas naar beneden bijstel is het geluid prima, maar is het onredelijk om te verlangen dat mijn audio ook lage tonen afspeelt? lijkt mij niet... Maarja welke kabel waar? Ik vraag mij ook af of ik een subwoofer heb... | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 14 november 2017 @ 23:17 |
Als ik de bas wat opschroef gaat het ook kraken. En heb het duurste audiosysteem van toen (10 speakers, geen sub). Dus misschien moet je dan meer gaan aanpassen inderdaad. | |
spectrumanalyser | woensdag 15 november 2017 @ 10:26 |
is de audio bron al onderzocht. ik neem aan dat je de standaard bmw headunit gebruikt. jammer dat er geen headphone aansluiting op zit, zodat je de speakers/kabels kunt uitsluiten. slechts m'n kentekenplaat hoor ik meeresoneren als de riedeltjes goed staan te stampen met verhoogde bass | |
LethalNinja | woensdag 15 november 2017 @ 17:54 |
yup standaard BMW headunit | |
LethalNinja | woensdag 15 november 2017 @ 17:54 |
zou dat kraken dan niet weg zijn als je er een sub bij zet? | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 16 november 2017 @ 01:15 |
Geen idee. Maar dat is alleen als ik in de HU de bas heel hoog zet. Ik had de stereo net even behoorlijk hard en dat klonk best netjes al zeg ik het zelf, voor een 23 jaar oud setje. Zover ik weet is het een 3-weg en 2-weg setje, totaal dus 10 speakers met een kleine versterker. En dat laatste is volgens mij ook het eerste wat je moet vervangen dan, met de filters. Maar meer verstand heb ik er ook niet van.. | |
-Richard- | donderdag 16 november 2017 @ 15:57 |
Ik heb dat ook. Ik heb een HK - Logic 7 set ingebouwd maar ben niet echt tevreden. Het geluid is opzich prima maar de speakers zijn een beetje gaar volgens mij. Bij me kameraad in zijn 3 serie klinkt het op-en-top. Verder vindt ik het ook maar raar dat de normale mid-speakers ook gewoon de volle bass voor hun kiezen krijgen. Ik ben van plan zo'n Alpine filter in te bouwen, zou dat wat zijn? Dan krijgen de normale speakers geen bass meer. Ik zou het wel willen verbeteren, maar omdat dit al top-hifi is twijfel ik over mijn aanpak. | |
LethalNinja | donderdag 16 november 2017 @ 23:08 |
Hopelijk heb ik zaterdag tijd om langs de auto audio specialist te gaan. Ben wel benieuwd wat ze daar zeggen en wat het aanpassen/ vervangen gaat kosten. Een beetje roest bij de wielen is vervelend maar niet 100% van de muziek kunnen genieten is nog erger. Dat ik nu nauwelijks tot geen bas heb vind ik jammer. @ Richard: tja de speakers achterin zijn dus vervangen door twee nieuwe Sony speakers. Dus wellicht de versterker die 't niet lukt om de lage tonen overal te krijgen? of wellicht toch wat in de bedrading tja koffie dik kijken natuurlijk voor mij als leek. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 16 november 2017 @ 23:29 |
Maar weet je precies waar je installatie uit bestaat? Misschien heb je alleen de HU en geen extra versterker? Denk dat je met een composet al wat op schiet. Wil je het meteen goed doen kan het hard gaan met de kosten, dat heb ik al wel gezien. Zou ook wel mijn gehele installatie (behalve de HU) willen vervangen, maar als je dat van een goed merk doet ben je alweer gauw veel centjes verder. Zo slecht is mijn huidige installatie ook weer niet.. Geld stop ik nu liever in de techniek en later in de roest. | |
LethalNinja | vrijdag 17 november 2017 @ 10:02 |
Ik weet niet waar de installatie uit bestaat. Wat is een composet (en ja ik heb 't al in google ingevoerd maar ik kwam er nog steeds niet uit )... Ik zie wel een setje speakers is dat wat je bedoelt? | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 17 november 2017 @ 21:45 |
Ja dat is gewoon een setje, meestal met filter(s). | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 17 november 2017 @ 21:54 |
540i gaat volgende week weer naar de garage. Olielekkage begint beetje uit de hand te lopen, dus wordt tijd dat er eens wat aan gedaan wordt Heb nog niet hoeven bijvullen overigens, sinds vorige beurtje (augustus) 10k gereden, dus valt mee. Maar m'n parkeerplaats begint inmiddels wel zwart te worden. | |
LethalNinja | zaterdag 18 november 2017 @ 12:40 |
Eindelijk weet ik wat de oorzaak is van het probleem, ik had achteraf al eerder naar een audio specialist moeten gaan al dat piekeren is niet goed voor me. Enfin, wat ik nu heb met 't geluid is een combinatie van dat de originele bmw headunit niet genoeg power kan leveren voor speakers waarvan die van voor waarschijnlijk al een tijdje over hun beste tijd zijn en 't ontbreken van een subwoofer. Ik had eigenlijk twee opties één van rond de 1300 en de ander van rond de 3000 ik gaf aan dat ik een upgrade wil maar dat de 3k echt teveel is voor mij dus ik ga nu denken over die van 1300. Beiden inclusief inbouw. Die van 1300 komt neer op 't vervangen van de radio, ik krijg er dan één met usb stick ingang (wil ik graag) en waarbij ik nog steeds via 't stuur de muziek kan bedienen, compo setje voor, coax, subwoofer... Speakers gaan wellicht van 13"naar 16" ligt aan de ruimte of dat nog past en de subwoofer past onder de stoel van de bijrijder... Kost wat maar 't idee van een goede audio upgrade maakt mij eigenlijk wel zeer gelukkig <3 | |
-Richard- | zaterdag 18 november 2017 @ 15:01 |
Zei iemand winterwielen? | |
LethalNinja | zaterdag 18 november 2017 @ 15:05 |
nette oprit holy shit waar is dit? Drente ofzo? auto mag er uiteraard ook wezen | |
-Richard- | zaterdag 18 november 2017 @ 15:25 |
Ja moet even onkruid wieden haha! De blaadjes zooi is net opgeruimd.. Is in Provincie Groningen | |
LethalNinja | zaterdag 18 november 2017 @ 15:27 |
ho ho ik was dus niet sarcastisch met "mooie oprit" dat bedoelde ik dus echt als in "lekker veel ruimte hier kan je meerdere auto's parkeren "... Ik zat qua omgeving niet ver weg, in Groningen heb je ook veel huizen met een grote oprit (zelf paar jaar in Grunn gewoond ). | |
Hyperdude | zaterdag 25 november 2017 @ 12:39 |
Laatste 2 dagen 10 ritjes van 2x2,5 km. naar de stort met zooi uit de tuin. Zag op de terugweg dat de cijfertjes van km. teller, klok en temp. niets deden. Rest meters werkte normaal en aan onderzijde zaten van die rode streepjes die normaal aanwezig zijn als contact aan staat maar motor uit. Geloof ik. Thuis gekomen auto op slot gedaan en 30 min. later weer starten en weer naar de stort. Alles weer normaal. Op de stort ben ik zo klaar; motor blijft draaien of blijft op contact. Weet de auto door alle aan-/uit gedoe even niet meer of ie uit of aan staat, of is er iets kaduuk? Normale situatie: 2011 F11 523i [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 25-11-2017 13:34:08 ] | |
DarkerThanBlack | zaterdag 25 november 2017 @ 22:22 |
Even laten uitlezen, misschien een software update dat het oplost? | |
Hyperdude | zaterdag 25 november 2017 @ 22:39 |
Uitlezen ben ik zoizo van plan. En even kijken/afwachten of de storing zich gaat herhalen. | |
boegschroef | zondag 26 november 2017 @ 08:51 |
Onze F11’jes slaan alles maar dan ook echt alles op. Als er iets is geweest kan je dit zien in de geschiedenis van die module, staat zelfs datum, tijd en km stand bij Ik heb zelf deze kabel: http://m.ebay.com/itm/ENE(...)8:g:AQEAAOSwZVlXmv3O Je kan hem goedkoper zelf maken maar die tijd wilde ik er niet insteken. Kan je meteen zelf je kaarten updaten enz. | |
Hyperdude | zondag 26 november 2017 @ 09:20 |
Zit nog, net, in de garantie. Maar kabeltje ga ik maar eens bestellen. Kom ik tzt. wel met vragen over de software enzo. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 26-11-2017 09:27:33 ] | |
LoveAtFirstDrive | maandag 27 november 2017 @ 19:58 |
BMW weer opgehaald. Afgelopen maandag weggebracht voor de olielekkage. Toen ik naar de garage wilde gaan liep hij heel beroerd op benzine, maar op LPG wel goed. Dus was precies op tijd.. Ze vonden alleen een los slangetje van de klepsmering, en na die weer goed vast te hebben gezet loopt hij weer goed. Toch raar, maar schijnbaar heeft benzine daar meer last van dan LPG. Hopelijk komt het niet terug.. Olielekkage kwam door kapotte pakking van de kap van de distributieketting. Die is (zoals bijna alles met een V8 in een E34) lastig te bereiken dus ben weer een paar 100 euro lichter.. Een voordeel: de distributieketting zag er verder goed uit, dus die kan nog wel even voort. | |
Hyperdude | maandag 27 november 2017 @ 21:46 |
Valt eigenlijk wel mee dus. Het ontbreken van al die, lekke, slangetjes en shit is toch wel een voordeel van elektriek. Jammer van de accu's en de soundtrack. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 27 november 2017 @ 21:50 |
Ja het viel me mee, maar 'paar 100 euro' moet eigenlijk 6x 100 euro zijn haha Voor een pakkinkje is dat natuurlijk aardig veel, maar ja. Had ik maar geen V8 moet hebben. Ruimte zit zo vol gestampt. Het slangetje was van de klepsmering, dat is er naderhand ingebouwd voor het LPG systeem. Is niet noodzakelijk bij dit type motor, maar ik heb het toch in laten bouwen toen. Zekere voor het onzekere.. | |
Hyperdude | dinsdag 28 november 2017 @ 19:28 |
bokkepoot | dinsdag 28 november 2017 @ 19:50 |
Wut? Why? | |
mitchelll0181 | dinsdag 28 november 2017 @ 20:24 |
Fucking dik, useless en kut maar dik! | |
Sounddragon | dinsdag 28 november 2017 @ 23:05 |
mwoah, mijn olielekkagetje pas geleden was een O-ringetje van 10 ct.. Uiteindelijke rekening van het vervangen lag een factortje 2,5 hoger als bij jou Magoed, net als bij jou geldt: dik doen, dik rijden, dik betalen bij ellende, that's life | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 16:06 |
Damn, dat is niet mis! Krukaskeerring ofzo? Toch is het wel pijnlijk, vooral als 'ie net een beurtje heeft gehad die al niet mals was (in aug, 10k terug, 1650 euro) | |
Sounddragon | woensdag 29 november 2017 @ 16:26 |
neuwp, olieringetje tussen het blok en het spruitstuk. Olie liep dus de koppeling in die ook meteen de kliko in kon. Ik dacht dat ik de koppeling had gesmoked na het chippen, dat was ook de opdracht; koppeling/drukgroep en lager vervangen.. Klopte ook wel een beetje, alleen net effe anders als ik had verwacht; olie liep zo het huis in, dus hele koppeling was zeiknat van de olie. Bovenkant blok strippen, föhn eraf, complete brandstofsysteem eraf, spruitstuk eraf.. Meteen een stelmotortje mee laten vervangen en er kwamen uiteraard nog wat issues bij, duhhuh. Eigk zou hij nu dus weer aan de klapjap en op de bank moeten | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 16:28 |
Pfff dat is echt een flinke operatie zeg! Maar wel beter dat ze er achter zijn gekomen. Zou je over paar 1000km weer zitten met een gebraden koppeling.. Ook een keer aan de beurt geweest met koppeling en tweemassavliegwiel van mijn toenmalige A4 1.9 TDI quattro. Dat was ook al een dure grap Maar hey, het is wel een leuke hobby hoor! | |
Hojdhopper | woensdag 29 november 2017 @ 16:57 |
Net mijn E87 naar de dealer gebracht voor een service check (eerste sinds aankoop). Eigenlijk alles prima, maar stond wel even te kijken dat olie verversen 200 euro kost. | |
Sounddragon | woensdag 29 november 2017 @ 17:10 |
was niet echt te missen zeg maar | |
Sounddragon | woensdag 29 november 2017 @ 17:16 |
nieuwerwetse auto's gebruiken vaak akelig dure olie helaas idd.. Ouderwetse olie was al duur, maar synthetische high grade is soms echt belachelijk duur.. Alsof je Chateau Briand in je motor gooit zodat hij er even op niveau mee kan gorgelen de volgende 25k km (als je mazzel hebt). Ik betaal voor mijn olie 8 eur per liter geloof ik als ik een beetje shop, en ik heb 9 liter nodig, plus 2 luchtfilters, een interieurfilter, oliefilter, brandstoffilter.. Gaat heel hard in je knip En das een standaard oliebeurtje | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 17:38 |
Niet echt nee 9 liter? Da's volgens mij nog meer dan er in mijn 4 liter V8 gaat | |
Hyperdude | woensdag 29 november 2017 @ 18:44 |
Verversen hier 11 liter. Zit 13 liter in het hele ding. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 19:40 |
Zo, wist niet dat bij nieuwere motoren ook meteen meer olie er in zat. 13 liter zeg, pfff! Wat ik zo gauw online kan vinden is dat er 7,5 liter in mijne gaat. | |
Hyperdude | woensdag 29 november 2017 @ 19:51 |
Geen BMW | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 19:54 |
Ooooh da's ook een oudje! Maar wel een lekkerreeeeee. Lekker vol blokje dus | |
Hyperdude | woensdag 29 november 2017 @ 20:11 |
Versnellingsbak heeft zelfs een externe oliekoeler. Blok heeft 2 oliekoelers. Eéntje in rechtervoorspatbord. Daar kan je voelen of je een beetje hebt doorgetrapt. Kan ook wel eens wat gaan moderniseren. 500 PS 4 liter n/a [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 29-11-2017 20:28:24 ] | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 20:17 |
Ah vandaar ook zoveel liter! Dat is dus motor en bak? Want mijn automaatje heeft ook wel wat vloeistof 😄 | |
Hyperdude | woensdag 29 november 2017 @ 20:23 |
11 liter verversen is alleen motorolie. Bak is nog een keer 3 liter. N53B30 is 6,5 liter olie Even opgezocht. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 20:39 |
Sjees, gaat echt veel dus in zo een boxer. Had ik niet verwacht! | |
Hyperdude | woensdag 29 november 2017 @ 21:13 |
Niet echt in het blok zelf, letterlijk. Dry sump. Ben een echte Reihe-6 fan, maar zou bijna mijn eigen 917 gaan bouwen, om de 12 cil. boxer. [ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 29-11-2017 21:20:28 ] | |
-Richard- | woensdag 29 november 2017 @ 22:02 |
Lokale dealer benaderen over de Value Service. Het hoeft echt niet zo duur, maar bij een dealer is alles duurder dan een beunhaas. Dat is natuurlijk vanzelfsprekend. http://www.debeier.nl/bmw/pagina/service/bmwvalueservice | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 22:40 |
Ik zocht tevergeefs op zijn kanaal naar een video met lopende motor. Wat een beest! Subaru 6-pitters, lekker 😎 edit: Maar wel even andere gevonden [ Bericht 8% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 29-11-2017 23:05:11 ] | |
Hyperdude | woensdag 29 november 2017 @ 23:11 |
Heb de indruk dat dit project niet af komt. Jammer | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 29 november 2017 @ 23:12 |
Dat zou zonde zijn ja, zeker als je al zo ver bent! | |
Hojdhopper | donderdag 30 november 2017 @ 21:46 |
Ja dat is logisch, maar wilde hem voor deze eerste service beurt na aankoop (afgelopen mei) eens naar de dealer brengen. Maar aan de andere kant, je krijgt dan wel een gratis software update en wat andere kleine dingetjes, een taxi naar huis en eentje die je weer ophaalt, en wel echt persoonlijke service. | |
boegschroef | dinsdag 5 december 2017 @ 09:28 |
Ik heb de e30 op de brug staan en nu zag ik iets raars bij het subframe. De rechterkant ziet er een beetje raar uit. Iemand enig idee wat er aan de hand is: Links: Rechts: | |
Hyperdude | woensdag 6 december 2017 @ 18:45 |
Ik zie het niet | |
daNpy | woensdag 6 december 2017 @ 18:48 |
Je buitenste achteras rubber hangt eruit. Misschien in de andere kant ook wel op, dat kan ik niet goed zien op de foto. Vervangen is wel een werkje (wel leuk op zich). | |
Adrenaline0182 | woensdag 6 december 2017 @ 19:24 |
Aanstaande vrijdag ruil ik mijn BMW E87 118D in voor een E87 120D met M-pakket full opties (er zal wellicht een optie ontbreken, maar ik heb hem nog niet ontdekt). Foto's zal ik later nog wel even hierop gooien. | |
-Richard- | woensdag 6 december 2017 @ 20:41 |
Net verwarmingsmatten gekocht omdat de zitting &rug doorgebrand is. De zitting had ik al een keer gesoldeerd maar was zo weer stuk.. Prijzig, maar het moet zsm weer klaar, mis het echt nu. Is dit ouderdom of zou er een defect aan de regel-electronica zijn ? 'T kastje onder de stoel? | |
boegschroef | donderdag 7 december 2017 @ 12:42 |
Het zijn inderdaad de rubbers zelf die helemaal zijn uitgescheurd. Dus ik moet maar op zoek gaan naar een setje powerflex of strongflex bussen. Overigens mezelf een cadeau gedaan, een 4 koloms brug: Volgende zomer een dakkapel maken op de garage zodat ik hoger kan, maar voor nu is dit prima omdat ik er met mijn stoel onder kan zitten. Altijd beter dan op de koude vloer liggen. | |
Hyperdude | donderdag 7 december 2017 @ 16:34 |
Luuks Nog een reden waarom voorwielaandrijving inferieur is... | |
Hyperdude | vrijdag 8 december 2017 @ 13:40 |
Bedankt voor de hint. Kabeltje binnen. Laat het nog even liggen. Downloads zijn volgens mij niet compleet en snap er ook nog niet veel van welke programma's ik precies moet hebben. Dank aan Impry die mij in het verleden al eens wat uitgelegd heeft via DM. Maar nu niet zoveel tijd mij te verdiepen in e.e.a. | |
TjjWester | zaterdag 30 december 2017 @ 21:50 |
Weet iemand hoe je de richting van de koplampen kunt veranderen op een recente 6 serie? | |
Hyperdude | zondag 31 december 2017 @ 08:34 |
Boekje? Bij de 5 serie doen ze het zo. Lekker handig. Vond dit nog, dan hoef je kennelijk niets te doen: Zelfde staat ongeveer in mijn 2011 F11 boekje.
[ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 31-12-2017 09:01:16 ] | |
nelisb | dinsdag 2 januari 2018 @ 20:30 |
Hoi ik kom hier ook posten 🎉! Vandaag gekocht, vrijdag ophalen. Heb nu een Audi A4 uit 2009, dus werd tijd voor iets nieuwers. Deze is uit 2013. 93k op de teller. 316. | |
Mr.Ping | dinsdag 2 januari 2018 @ 22:27 |
uǝɓɐʍ ǝᴉooW | |
daNpy | woensdag 3 januari 2018 @ 09:15 |
Woon je in Australië? | |
Tarado | woensdag 3 januari 2018 @ 09:17 |
plakt op de weg | |
nelisb | woensdag 3 januari 2018 @ 11:26 |
Haha. Weet niet hoe ik dit kan oplossen. Hier goed namelijk. | |
spectrumanalyser | woensdag 3 januari 2018 @ 15:05 |
ter vermaak bij Jet Cars , een grijze BMW e46 voor 920 euro. 'verlopen apk' http://ccdb.autoselect.nl(...)ars2&kenteken=XHVR18 | |
Hyperdude | woensdag 3 januari 2018 @ 15:32 |
19 jaar oud. Time sure flies. | |
Mr.Ping | donderdag 4 januari 2018 @ 08:04 |
Alle lampjes op het dashboard doen het, en hij is lekker op temperatuur. | |
boegschroef | donderdag 4 januari 2018 @ 09:16 |
Ach, voor 150 een apk erbij en je kan een jaar zorgeloos rijden | |
Hyperdude | donderdag 4 januari 2018 @ 09:25 |
Die temp. meter baart mij wel een beetje zorgen. Nieuwe pomp? Radiator op zijn end? Zoals altijd bij ouwe BMW's. Heb deze verwarmingsbediening nog nooit gezien bij een E46. Zelfs niet bij de gratis leenE46 van mijn garage. | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 januari 2018 @ 01:00 |
lijkt mij eerder een defect in de sensor of bekabeling dan een koelingsprobleem. de motor loopt 1000 toeren, dat zal een stationair draainde koude motor zijn. deze auto heeft een waslijst aan mankementen, daar ga je geen jaar probleemloos mee rijden na een apk de verwarmingsbediening is standaard, heb ik ook in mijn e46. Dit hebben E46 modellen zonder airco van de fabriek af zo. | |
nelisb | vrijdag 5 januari 2018 @ 17:35 |
Vraagje. Heb vandaag een 316 gekocht. Uit 2013. USB aansluiting en Aux zitten naast elkaar. Sluit ik mijn iPhone 8 aan + originele Apple USB kabel. Zegt de Bmw deze kabel wordt niet ondersteund. Enig idee? | |
mitchelll0181 | vrijdag 5 januari 2018 @ 18:49 |
Andere kabel proberen ? | |
nelisb | vrijdag 5 januari 2018 @ 18:59 |
Uiteraard geprobeerd. 3 stuks. Alle 3 origineel Apple. | |
mitchelll0181 | vrijdag 5 januari 2018 @ 19:43 |
Hmm .. zal niet ondersteund zijn dan vrees ik. | |
nelisb | vrijdag 5 januari 2018 @ 20:27 |
Ga morgen wel even langs de dealer. Thanks anyway. | |
nelisb | vrijdag 5 januari 2018 @ 21:53 |
Dubbel. | |
mitchelll0181 | zaterdag 6 januari 2018 @ 15:58 |
Kutzooi.. moet mn E46 weg doen.. Lease auto.. Wel leuk enzo maar kan die E46 niet erbij houden.. kost me 100 euro zonder te rijden per maand | |
Hyperdude | zaterdag 6 januari 2018 @ 16:23 |
Beetje fatsoenlijke leasebak? Kan je de BMW niet gebruiken voor je privekilometertjes? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 januari 2018 @ 16:34 |
Of stallen ergens. Mijn 540i gaat ook even de stalling in voor 'project Noordkaap met een Audi'. En waarschijnlijk is de koppelomvormer kapot.. Jammer dat ZF dat niet even zei voordat ik een beurt a 600 euro liet uitvoeren destijds. Na al die kilometers ben ik er eindelijk achter. Maar goed, duur, dus nu even lekker in de TDI rijden. | |
Hyperdude | zaterdag 6 januari 2018 @ 16:37 |
Maar wel lekker luukse wachtruimte. Wanneer vertrek je? | |
mitchelll0181 | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:09 |
Mwa, renault clio.. kan erger maja.. en ik mag gewoon prive rijden ermee, dat is wel erg lekker.. tankpas erbij.. Maja gaat wel pijn doen.. ouwe trouwe BMW weg doen | |
Hyaenidae | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:14 |
Je bent toch helemaal nooit verplicht om een lease-auto privé te rijden en bijtelling te moeten dokken? Ik zou die Clio lekker alleen zakelijk gebruiken, niks geen bijtelling voor een schraapbak betalen. | |
mitchelll0181 | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:19 |
Klopt, heb de keus gekregen. Maar ik heb ff gerekend, en het zou dom zijn om niet te doen.. Ik ben hetzelfde kwijt voor de bmw met alleen woon werk verkeer. Met die clio kan ik heel nederland door zonder kosten. Vaak in de zomer maak ik nogal wat km’s.. En tis een diesel, dus ff naar t buitenland is ook leuk dan... bij de grens ff volgooien en dan goedkoop int buitenland tanken.. Daarbij, op de E46 staat nu 365K.. 2e blok er al in.. kwestie van tijd voor er weer iets duurs aankomt. Nee hij moet weg.. | |
Hyaenidae | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:29 |
Aha dus toch eigen keuze, dacht ik al. Dan is het ook niet terecht om een jankverhaaltje te houden dat hij weg moet, je kiest er zelf voor om privé een goedkopere auto te rijden. Dat hij toch al weg moet vanwege de leeftijd kan zijn, maar dan had je er ook voor kunnen kiezen om privé een andere BMW te gaan rijden. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38 |
Haha ja dat hebben ze zeker! Ga ze tzt nog wel even aanschrijven hoor. Het plan is om in maart te gaan Heb een A4 B5 1.9 TDI quattro gekocht, heeft nog maar 452.000km gelopen | |
mitchelll0181 | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:54 |
Kost teveel wat ik wil. Dus dan maar “gratis” in een fwd gebakkie rijden.. Kan wel sparen in de tussentijd voor een leuke 5 serie | |
Hyaenidae | zaterdag 6 januari 2018 @ 17:58 |
3-serie hoekt veel lekkerder dan zo'n logge 5 | |
DarkerThanBlack | zaterdag 6 januari 2018 @ 18:05 |
USB kan alleen je IPhone opladen. Anders ben je verplicht om eentje van de BMW aan te schaffen, die is behoorlijk duur, maar werkt dan wel. | |
nelisb | zaterdag 6 januari 2018 @ 18:42 |
Thanks! Ga ik daarvoor. Na deze auto zal zo’n kabel wel meevallen. | |
pvdplanet | zondag 7 januari 2018 @ 17:50 |
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5) Wat een fantastisch ontwerp | |
xaban06 | zondag 7 januari 2018 @ 17:51 |
Prachtbak. Wordt ook maar duurder en duurder. | |
pvdplanet | zondag 7 januari 2018 @ 18:04 |
Dat is een belangrijke overweging. Er gaat overigens gewoon mee worden gereden. Onderhoud is geen probleem en zo'n auto poetsen is alleen maar rustgevend De 130i is eigenlijk al iets te 'digitaal', de wens voor puur rijplezier is groot en ik denk dat dit de beste auto is om het gat met de E36 op te vullen. | |
bokkepoot | zondag 7 januari 2018 @ 18:18 |
Noice, waarom ben je eigenlijk niet voor de gele gegaan? die vond ik qua kleur wel gaver. | |
LethalNinja | zondag 7 januari 2018 @ 18:22 |
Mooie auto hoor veel plezier ermee! | |
LoveAtFirstDrive | zondag 7 januari 2018 @ 19:23 |
Jaloeeeers! Zo eentje wil ik ook nog een keer 😍 | |
Hyperdude | zondag 7 januari 2018 @ 19:26 |
Zo lelijk dat ie weer mooi wordt. Zijn er nog een beetje goede exemplaren te vinden? Collega van mij heeft er ook al jaren eentje. Die is al aardig aangepakt qua onderstel en lak. | |
LethalNinja | zondag 7 januari 2018 @ 20:00 |
Ohja heb zelf ook nog wel updates over mijn E46, recent een mooie audio upgrade uitgevoerd (speakers en radio vervangen en een subwoofer erbij) Hij is nu helemaal af/ klaar | |
matigeuser | zondag 7 januari 2018 @ 23:42 |
Zojuist kreeg ik in de e90 het bericht van de boordcomputer dat de Microfilter onderhoud nodig heeft. Als ik in het menu naar 'service informatie' ga staat er echter dat de Mircofilter nog 31.000 km mee kan. Kwestie van resetten en kijken of het terug komt? Of hoe kan ik zien of die echt aan vervanging toe is? | |
pvdplanet | maandag 8 januari 2018 @ 20:50 |
De Z3 was fantastisch rauw en liefde op het eerste gezicht, maar de staat van deze Z4 was dusdanig goed dat het verstand gewonnen heeft van de emotie! Perfect uitgeruste auto, retestrak sturend en wel dagelijks te gebruiken. Werkelijk net zo mooi als op de foto's! http://gijsjansenauto.com/z4lci/ | |
nelisb | maandag 8 januari 2018 @ 20:59 |
Mooie auto inderdaad. Gefeliciteerd! | |
LoveAtFirstDrive | maandag 8 januari 2018 @ 21:14 |
Congratz! Was de Z4 Coupé dan niet een goede optie? Al zijn die weer een stuk duurder. Maar laatst nog met een Z4 3.0i gereden en inderdaad een zeer fijne wagen! | |
YebCar | maandag 8 januari 2018 @ 22:06 |
Deze week mijn F21 ingeruild voor een F31, een 3 serie touring M uitvoering dus heeft iemand ervaring met een iphone slide in dock? En kan deze na levering ook nog gewoon ingeplugd/ingebouwd worden. Het is toch ¤ 199 | |
pvdplanet | maandag 8 januari 2018 @ 22:07 |
Open rijden was eigenlijk het doel, we verliezen een MX-5 Ik heb retestrakke Z4 Coupe's gezien maar m'n vrouw vind ze niet mooi. het Beierse deel van het wagenpark is nu lekker overzichtelijk met 3 zescilinders met elk hun eigen karakter en doel: BMW E36 325i BMW E87 130i BMW Z4 2.5i | |
LoveAtFirstDrive | maandag 8 januari 2018 @ 22:09 |
Prima verzameling! 🤤 | |
Hyaenidae | maandag 8 januari 2018 @ 23:03 |
Deze auto doet me altijd denken aan Patrick Al had hij wel een ///M | |
LoveAtFirstDrive | maandag 8 januari 2018 @ 23:54 |
Haha wat een flapdrol. Het viel me overigens wel mee, vooral hard op de snelweg rijden (kan iedereen). Die ‘drift’ laat al zien dat ‘ie minder goed kan rijden dan dat ‘ie denkt. Maar inderdaad heeft ‘ie wel smaak. Dikke M coupé. Hoop voor ‘m dat ‘ie ‘m nog heeft want die is geld waard, al gok ik dat ‘ie in puin is gereden 😂 Mooie ‘simulator’ ook, gewoon een filmpje wat harder doorspoelt als je meer gas geeft lijkt wel haha 😄 | |
Dimitri_ | dinsdag 9 januari 2018 @ 09:38 |
Wauw die Z4 lijkt wel nieuw! Erg mooi zeg. Zou de 4 net zo iconisch worden als de Z3 coupe? Die Z3 stijgen enorm in waarde. | |
pvdplanet | dinsdag 9 januari 2018 @ 12:43 |
Er stond een perfecte zwarte Z3 cabrio met slechts 40000km op de teller. Zonde om daar mee te rijden. Vraagprijs 19995 dacht ik. De Z4 cabrio verliest weinig waarde mits minder dan 100000 km | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 9 januari 2018 @ 12:53 |
Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer. | |
pvdplanet | dinsdag 9 januari 2018 @ 12:59 |
Voor ons zijn auto's meer als een vervoermiddel en blijven ze lang in bezit. De herverkoopwaarde is dan niet zo belangrijk. Maar mocht het toch zo ver komen dan is het geen waardeloos ding. Ik heb de MX-5 voor een prikkie weggedaan (6 jaar in bezit) in de wetenschap dat het een bekende is met een garage die goed voor de auto zal zorgen. Hij heeft ook een E30 316i uit 1990 trouwens... | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:01 |
Ja zoooo snel gaat het ook weer niet. Zeker als je 'm voor erbij hebt. In ieder geval een mooie wagen! Heerlijke 6-pitter er in, wat wil je nog meer? | |
boegschroef | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:27 |
Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan. 2 jaar geleden nog een F11 gekocht met 2,5 ton op de teller voor een belachelijk laag bedrag (iets van 13K) Inmiddels 300K erop, en ik zou hem ondertussen zeker voor 12K kwijt kunnen en geen enkel probleem gehad. Dat is slechts 500 euro afschrijving per jaar | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:31 |
Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voor | |
Hyperdude | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:41 |
Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker". Geef mij maar zo'n teller die bij 99999 weer op nul springt. Recent nog een G-Klasse bekeken. 1987. 67000 167000 267000 367000 467000 567000 Kan allemaal. Enige wat je zeker weet, is dat ie niet is teruggedraaid. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:46 |
Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft. G-klasses zijn wel dik! Leuk voor de verzameling! | |
Hyperdude | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:51 |
Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 9 januari 2018 @ 13:55 |
Haha da's beter dan een Astra ja! | |
Hyperdude | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:24 |
Bedacht nog dat een Vauxhall Chevette nog toffer was. Klein bakkie, 2.3 en RWD. Spoel maar door naar 4.00. Lekker weggetje. On-topic: hele nette Z4 | |
pvdplanet | zaterdag 13 januari 2018 @ 21:33 |
Wat een auto! Nooit gedacht ooit 3 iconische BMW's te kunnen bezitten | |
Hyperdude | zondag 14 januari 2018 @ 11:20 |
Mooi, man En nu niet meer rijden. Zout. | |
StretchingKoala | donderdag 18 januari 2018 @ 09:54 |
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof. Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout. Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd. Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla) Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E | |
Hyperdude | donderdag 18 januari 2018 @ 09:58 |
Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het eerst. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 18-01-2018 10:51:05 ] | |
StretchingKoala | donderdag 18 januari 2018 @ 10:19 |
Wellicht idd.....het rijdt overigens nog steeds echt prima. Maar ik ben denk ik 1 van de weinigen die de auto niet puur enkel voor de bijtelling gekocht heeft. Mijn woon werk is 12km, ik kon dus 100% electrisch op en neer met kantoordagen. Zag vorig jaar een groot verschil in brandstof kosten ten opzichte van mijn oude 320 Touring...dus tja...als ik nu 40% capaciteit mis is wordt het nut idd wel iets minder....ach, heb tenmisnte de pk's nog wel :-) | |
afterburner | donderdag 18 januari 2018 @ 10:22 |
Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne. Bevalt de auto verder wel? | |
StretchingKoala | donderdag 18 januari 2018 @ 10:29 |
Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit. Ik mis wel wat bagage ruimte nu er is een kleine is bijgekomen, dus blij dat ik mijn oude touring naar prive gehaald heb want kind + hond met 330E is niet de beste optie, hehe. Let wel op met de turbo en warm rijden want het is ook zo aantrekkelijk om het gas in te peuten als je de snelweg opdraait en wegschiet als een pijl...maar dan is je blok nog compleet koud. Ik lease niet dus let daar wel goed op. Vorige week naar Frankfurt geweest en stukje lopen sparren met 2 andere 3 series...dat was erg vermakelijk. Winterbanden komen overigens grip te kort als je te snel veel gas geeft dan spint ie door. Zomerbanden rijden veel fijner, dat verschil is veel groter ten opzichte van mijn vorige bmw's. Heb de mijne in Nederland achteraf laten bekleden en in combo met glazen dak maakt het na bijna 2 jaar nog steeds dat ik dagelijks met veel plezier instap. (en ook beter voor de bijtelling) | |
afterburner | donderdag 18 januari 2018 @ 10:56 |
Ik word "gedwongen" om hybride te gaan rijden. Ik rij nu een Clio RS (heb altijd Renault gereden), maar ben dat ding echt meer dan zat, hoop gezeur en ellende met de auto gehad. Kwa kofferbak ga ik er iets op vooruit, maar vooral ruimte op de achterbank ga ik er flink op vooruit, wat wel fijn is met 2 mannetjes van 11 jaar, die toch snel groot worden en nu dus klem zitten als ze achter mij moeten zitten. Dat warm rijden heb ik idd besproken met de dealer, hij kwam met een verhaal dat dat niet zo belangrijk was, maar daar had ik al zo mijn vraagtekens bij. Hoe doe jij dat? Eerst stuk op accu spaarstand zetten? Voordeel wat ik heb is dat ik waarschijnlijk net het werk kan bereiken op de accu en dus bij woon, werk verkeer, zelden benzine zal verbruiken (20km). Ik rij wel lease en de auto hoeft maar 2,5 jaar mee te gaan +/- 75000KM. Het gewicht van de auto, daar schrok ik wel een beetje van. Voel je behoorlijk als je sportief bochtjes wil knallen. Dat word wel heel erg wennen. Maar goed het klasse verschil met wat ik altijd gereden heb en de BMW is mega!! Ik kan niet wachten!! | |
StretchingKoala | donderdag 18 januari 2018 @ 11:01 |
Gewoon je rechtervoet rustig houden :-) en niet teveel toeren maken dan is er niets aan de hand. Anders de eco stand aanzetten, dan heb je minder PK en maak je minder toeren. Kreeg dat verhaal ook te horen dat het tegenwoordig minder kwaad kan maar geloof daar niets van. Gewicht merk je toch weinig van gezien je geen dagelijks vergelijkingsmateriaal hebt. Auto stuurt nog steeds als een echte BMW alleen bij echt bochtig merk je het gewicht wel. Tevens ook bij het remmen, maar dat valt allemaal reuze mee hoor. Al met al krijg voor de een relatief lage prijs een full options auto met een bak PK's waarmee je heerlijk rustig boodschappen kan doen en altijd de beste plekjes hebt in de parkeergarage :-) | |
DarkerThanBlack | donderdag 18 januari 2018 @ 16:06 |
Weet je zeker dat eco minder pk is? Bij benzine/diesel is eco alleen minder gasresponse, zelfde pk en 0-100 sprint. | |
Hyperdude | zondag 28 januari 2018 @ 11:43 |
Zag dit voorbij komen in de reclame bij YT https://www.hifimotive.nl/?p=165 BMW-specifieke upgrade voor je audio. Iemand ervaring met deze, of andere upgrades, voor een 5-serie F11 BMW? Ik hou wel van het idee dat er niet geknipt word in de bestaande bedrading. Het gaat mij tegenwoordig meer om zuiver dan om hard. Mijn ervaring is gestopt bij composetjes voor mijn oude 1992 325i. Voor de KLF enzo. | |
Mr.Ping | zaterdag 17 februari 2018 @ 11:53 |
Mijn BMW is vandaag verkocht, dus ik heb wat spulletjes over. Iemand interesse in een originele BMW 17 inch noodset? Eén keer gebruikt reservewiel voor de E9X en is extra groot dus ook voor de remmen van een 330, 335 of M3. Het zal ook op veel andere modellen passen: 1' Series +E81 +E82 +E87 +E87 Facelift +E88 +F20 +F21 3' Series +E90 +E90 Facelift +E91 +E91 Facelift +E92 +E92 Facelift +E93 +E93 Facelift 5' Series +F07 7' Series +F02 Facelift Set kostte nieuw 295,- euro! [ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Ping op 17-02-2018 21:02:25 ] | |
pvdplanet | zaterdag 17 februari 2018 @ 19:39 |
Mooi setje, ziet er beter uit dan het saaie thuiskomertje wat ik voor de 130i heb gekocht | |
daNpy | zaterdag 17 februari 2018 @ 19:57 |
E9x heeft een andere et waarde tov eerdere 3 series. Just sayin' | |
spectrumanalyser | zondag 18 februari 2018 @ 17:42 |
op Discover Channel was de Wheeler Dealers aflevering over de E39 M5. Mike koopt even een M5 uit 2000 voor 4000 pond. eenmaal aan het einde verkoopt 'ie 'm voor 6500 pond. de prijzen in Engeland zijn nog altijd ver beneden wat er hier voor kan worden neergelegd. een M5 uit 2000 begint bij 14000 euro.... | |
Hyperdude | zondag 18 februari 2018 @ 17:59 |
Misschien zijn ze intussen ook wel duurder geworden. Pond is ook aardig gezakt tov. een paar jaar geleden. Van wanneer is die uitzending? En het is TV; je ziet dat ze vaak nauwelijks uit de kosten komen, ondanks gratizz Edd. Wie zegt dat de getallen kloppen? En belachelijke verschillen in tax. Was hier altijd erg dure auto. In de UK vast nieuw veel meer verkocht met al die bankjongens en overgewaardeerde £. Dus groter aanbod, ook 10 jaar later. Edit: uitzending uit 2012 | |
spectrumanalyser | donderdag 22 februari 2018 @ 18:54 |
een 316i met 152418 km op de teller. twee flinke gaten staan in de bestuurdersmat onder de pedalen. de versnellingspoke is goed versleten. iets doet mij vermoeden dat deze km stand niet klopt. https://www.bva-auctions.com/auction/lot/31815/10430014 | |
mitchelll0181 | donderdag 22 februari 2018 @ 19:09 |
Mwa.. kan | |
Hyperdude | donderdag 22 februari 2018 @ 21:34 |
Die E46 matten komen uit China ofzo. Zagen er bij mij ook zo uit na 100-150K kms. Pook bleef bij mij wel heel. Maar bij een 316 moet je natuurlijk erg vaak schakelen. | |
daNpy | donderdag 22 februari 2018 @ 21:52 |
Als je de extra matten niet enigszins regelmatig vervangt krijg je doordrukken in de onderste mat. Maar uiteindelijk krijg je die toch wel. | |
-Richard- | vrijdag 23 februari 2018 @ 15:40 |
De cabrio weg gedaan ja? En nu, andere BMW of? | |
Mr.Ping | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:20 |
Jep! Ik heb nu tijdelijk een Cooper S, maar er moet wel iets anders komen. Maar dat hoeft geen BMW te zijn. | |
Hyperdude | zaterdag 24 februari 2018 @ 01:03 |
Probeer maar eens een Porsj. | |
Mr.Ping | zaterdag 24 februari 2018 @ 11:27 |
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor... Het probleem is dat ik elke dag korte stukjes (7 min) naar mijn werk rijd, en dat vond de 330 niet fijn. Een kleinere auto/cabrio zou beter zijn, maar een VW, of een Audi durf ik met de TFSI motoren niet aan. [ Bericht 13% gewijzigd door Mr.Ping op 24-02-2018 15:11:16 (MX5 was niks voor mij) ] | |
fathank | zaterdag 24 februari 2018 @ 17:39 |
i3. Zoooeeeff. | |
Hyperdude | zondag 25 februari 2018 @ 11:16 |
Kleine stukkies vindt een Porsche ook niet leuk. Ik doe 50 km/ per dag voor het werk. Is eigenlijk ongeveer minimum voor een wat grotere motor. Dan, omdat het moet, in het weekend maar naar de Eifel of Alpen, of Parijs. | |
Hojdhopper | woensdag 14 maart 2018 @ 17:41 |
Vraagje, ik ben er laatst door de dealermeneer op attent gemaakt dat van de achterbank mijn middelste gordel mist. Dit is me destijds bij de koop (betreft een 2e hands E87) niet opgevallen. Ook omdat ik eigenlijk nooit drie man achterin heb. Hij zij dat het eigenlijk geen probleem is, maar dat het eventueel bij de volgende TÜV wel kan betekenen dat de autopapieren moeten worden gewijzigd van 5 personen naar 4 personen. Nu zat ik dan toch even te zoeken wat het zou kosten om dat in te bouwen, maar ben er niet heel zeker van welke onderdelen ik nodig zou hebben. Hier een overzicht: https://www.leebmann24.de(...)=04&hg=72&bt=72_0523 Volgens mij nummertje 1 en 3, maar bij lange na niet zeker. Iemand een idee? | |
Hyperdude | donderdag 15 maart 2018 @ 18:41 |
Druk hier. Niet handiger/goedkoper om op de sloop te halen? | |
boegschroef | donderdag 15 maart 2018 @ 19:22 |
Niemand rijdt meer BMW | |
Hyperdude | donderdag 15 maart 2018 @ 19:32 |
Niemand die kan lezen/posten rijdt meer BMW Of te duur. Vanmiddag ¤550 afgetikt voor 2 bandjes. Maar ik zou dus op de sloop kijken. Die gordel gebruikt niemand. En je hebt direct de goeie onderdelen voor weinig te pakken. [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 15-03-2018 19:45:30 ] | |
bokkepoot | donderdag 15 maart 2018 @ 19:43 |
Ja de M52 rommelt lekker door, dus hoef ik geen verhalen te plaatsen | |
daNpy | donderdag 15 maart 2018 @ 20:53 |
Bandjes van BMW? Of alleen voor BMW? | |
Hyperdude | donderdag 15 maart 2018 @ 21:15 |
Goodyear 275/40/18 RFT. Niks bijzonders. | |
Mr.Ping | donderdag 15 maart 2018 @ 23:02 |
O'ja ik mag uit het lijstje! | |
Hyperdude | vrijdag 16 maart 2018 @ 08:34 |
Heb je al een Zoë aangeschaft dan? | |
OxygeneFRL | vrijdag 16 maart 2018 @ 08:51 |
Mn velgen opnieuw gespoten | |
daNpy | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:31 |
Valt mee idd |