abonnement Unibet Coolblue
pi_174288438


Welkom bij de street view quiz op FOK! Al weer een tijdje staat bijna heel Nederland met 360 graden foto's online op Google Maps/Earth.

En met deze foto's kan je wel een leuk quizje meemaken. Het is ook gelukt met de satellietfoto's uit Google Earth. ^O^

Regels:
• Wie het goede antwoord geeft plaatst een nieuwe locatie.
• Voor elke locatie die goed geraden is krijg je 1 punt.
• Alleen Nederlandse locaties! (Voor een wereldwijde versie?
Kijk dan hier: MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #21: Van Rio naar Tokyo
• Utrecht tacklen :P. Kijk dan hier MEN / Raad de Straat - Utrecht - deel 13 er is een impasse Ireth weet het niet meer :D
• Persoon die het topic sluit opent een nieuw topic en werkt de wiki (moet nog online) en tussenstand bij.
Wie werkt er aan de wiki? Komt er een poll/overzicht?Wie zorgt dat een wiki wordt aangemaakt?
• Nog een idee voor een regel? Mag je melden in dit topic.

Vorige topics:
Topicreeks: Street View Quiz

Succes en veel plezier! en graag een zichtbare clou, we zij niet helderziend 8-)

Uploadfaq (met dank aan tdrone)

Hoe moet ik mijn oplossing laten zien?
Als je de oplossing hebt gevonden in google streetview dan word verwacht dat je deze laat zien in het topic. als je de juiste plaats hebt gevonden in street view zie je de volgende interface.

Klik om te vergroten naar 1024x686


kopieer het adres en de link zoals hieronder aangegeven:
1[url=hier de link]hier het adres [/url]

hoe upload ik een nieuw plaatje?

Als je een mooie locatie hebt gevonden klik je eerst op het fullscreen icoontje in google maps

dan houd je je muis even stil zodat de labels vervagen. Als de labels (straatnaam/plaatjes etc.) vervaagd zijn druk je op de PrintScreen (PrtScn) knop op je toetsenbord. Dit zorgt ervoor dat er een screenshot word gemaakt.

sla dit screenshot op in Paint en upload het op een afbeeldingensite

voorbeelden van afbeeldingensites:

Tinypic
ImgUr
Plaatjesupload

dan kopieer je de locatie waar de afbeelding staat (rechtsklikken op de afbeelding>eigenschappen. en daar de URL kopieren)

dan ga je naar het topic en kopieer je die URL als volgt:
Let er wel op dat je de naam van de locatie niet weggeeft door de URL

1[img]hier de URL[/img]

De laatste stand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand op 8 oktober 2017 om 21.30u
Somebody that I used to know
pi_174288742
Laatste opgave:



Hint: Landgoed
Hint: in deze omgeving zijn recent hele oude bomen ontdekt (als in: een aantal duizend jaar oud)
Somebody that I used to know
pi_174291466
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 oktober 2017 @ 10:27:54 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174295792
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 oktober 2017 @ 10:44:47 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174296096
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174296114
quote:
Klopt ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:18:18 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174320039
Bovenstaande is een rijksmonument in een illuster rijtje. Ouder dan het eruit ziet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 06:24:14 #9
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174365821
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 12 oktober 2017 @ 06:31:33 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174365844
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_174385318
pi_174385581
quote:
TU Delft Library

Terugredenerend ben ik daar een paar weken geleden langs gefietst, maar ik kan me het hele gebouw niet herinneren. We waren veel te veel gefocust op het spotten van de nieuwe fietsen met blauwe banden die dit jaar Delft veroveren _O-
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 oktober 2017 @ 22:10:08 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174386171
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

TU Delft Library

Terugredenerend ben ik daar een paar weken geleden langs gefietst, maar ik kan me het hele gebouw niet herinneren. We waren veel te veel gefocust op het spotten van de nieuwe fietsen met blauwe banden die dit jaar Delft veroveren _O-
Die hebben Groningen ook al veroverd :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174386563
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die hebben Groningen ook al veroverd :')
Oh echt?! Daar ga ik morgen heen. Zal eens rondkijken.

Iets anders interessant weetje voor in dit topic: ik was van de week in één of andere spirituele winkel en toen ik daar een man zag staan die niet zou misstaan in een detective: lange regenjas, net kapsel, zag er gelikt uit. Totaal niet passend in de hele setting _O- Wachtte geduldig tot de eigenaresse tijd voor hem had. En toen stelde hij zich voor: ik ben van Google Streetview. Bood aan om foto's van binnenuit de winkel te maken, legde de procedure uit. Eerst een vrijblijvend gesprek. Kosten foto: 400 euro. Wist niet dat het zo werkte :o

En de nieuwe opgave:


[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 13-10-2017 09:10:05 ]
Somebody that I used to know
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:35:27 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174391147
Ja, wat is dat opeens met die blauwe banden? Ik zie ze overal hier in Groningen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174391614
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ja, wat is dat opeens met die blauwe banden? Ik zie ze overal hier in Groningen
Dat zijn leasefietsen. Inclusief onderhoudsbeurt. En ze zijn blauw zodat ze opvallen en zodat mensen niet vreemd staan te kijken als er ineens een vreemde aan de fiets staat te sleutelen. Zoiets begreep ik van een vriendin uit Delft.
Somebody that I used to know
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:57:34 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174394134
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat zijn leasefietsen. Inclusief onderhoudsbeurt. En ze zijn blauw zodat ze opvallen en zodat mensen niet vreemd staan te kijken als er ineens een vreemde aan de fiets staat te sleutelen. Zoiets begreep ik van een vriendin uit Delft.
https://www.swapfiets.nl
So we just called him Fred
pi_174395075
quote:
Nice :)
Somebody that I used to know
pi_174395084
Over fietsen gesproken: een fokker is afgelopen week langs de plaats/deze parkeerplaats in de opgave gefietst.
Somebody that I used to know
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:25:16 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174395395
So we just called him Fred
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:43:30 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174395788
So we just called him Fred
pi_174402394
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 02:35:20 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174408186
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')