http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.![]()
fipoZulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:58 schreef gilligan het volgende:
Jas is van Anne, dat is bevestigd.
DNA-sporen willen ze in het kader van het onderzoek niet zeggen.
Fiets en tas ook vrijwel zeker, maar dat zegt de politie pas als ze daar 100% zeker van zijn.![]()
Is gewoon normaal dat een politie niks bevestigd tot er 100% zekerheid is, net als in een rechtspraak. Geloof me maar dat ze heus wel snappen dat de fiets en tas van Anne zijn, anders werd zich niet gefocust op hetzelfde gebied al dagen lang.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
fipo
[..]
Zulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen.![]()
Politie heeft geen enige verplichting om ons zo snel mogelijk de juiste info te geven of wel?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
fipo
[..]
Zulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
WUT?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:04 schreef Boskater het volgende:
Hypothese.
Ik heb de tf van Anne, ga op pad, stuur selfie, evt berichtje, maakt tf onklaar bij Berkenlaantje. Het digitale spoor zal als bewijs voor het volgen van dat pad gezien worden. Een digitaal spoor volgen is niet zo moeilijk, een digitaal spoor uitzetten lijkt vergezocht, ben het hier op Fok ook nog niet tegengekomen, men zwermt hier als het ware als bijen om de honingpot van dat digitale spoor. Wat als Anne helemaal niet is gaan fietsen? Dat is niet geheel ondenkbaar.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebbenquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:06 schreef Maktub het volgende:
[..]
Hoe kan je nou iets met absolute zekerheid zeggen als er nog zo weinig bekend is? Honden kunnen regelmatig niets vinden door slechte weersomstandigheden bijvoobeeld precies zoals hier het geval is en honden zitten er ook regelmatig naast dat zijn ook maar gewone zielen en geen computers, Honden zijn zo onbetrouwbaar als bewijs materiaal, want geur sporen volgen is niet altijd exacte of acurate wetenschap, dat ze regelmatig niet eens als bewijs gebruikt worden of afgewezen worden als zijnde bewijs.
Ik geloof er niet in dat ze daar nog is of ze hebben echt iets over het hoofd gezien.
Ik denk dat de dader haar waarschijnlijk verkracht zou kunnen hebben en geen dna sporen wilde achterlaten en bewust het slachtoffer meegenomen heeft om het uit dat gebied ergens te dumpen.
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Politie moet het OM informeren en - indien noodzakelijk - de nabestaanden / slachtoffers.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Politie heeft geen enige verplichting om ons zo snel mogelijk de juiste info te geven of wel?Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Ja precies, en gelukkig maken ze lang niet alles openbaar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Politie moet het OM informeren en - indien noodzakelijk - de nabestaanden / slachtoffers."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Misschien is ze heel ergens anders verkracht en heeft de dader op de vlucht jas / fiets / rugzak weggegooid.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebben
Ik geloof er niet in dat ze daar nog is of ze hebben echt iets over het hoofd gezien.
Ik denk dat de dader haar waarschijnlijk verkracht zou kunnen hebben en geen dna sporen wilde achterlaten en bewust het slachtoffer meegenomen heeft om het uit dat gebied ergens te dumpen.
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Hoe komt haar fiets dan in die plomp? Als ze helemaal niet is gaan fietsen horen ze dat trouwens aan de mobiele netwerkmasten af te kunnen lezen (snelheid, richting etc). Tenzij ze haar mobieltje aan een ander heeft meegeven om die route af te gaan fietsen - maar waar komt dan die foto van haar selfie daar in Baarn vandaan dan?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:04 schreef Boskater het volgende:
Wat als Anne helemaal niet is gaan fietsen? Dat is niet geheel ondenkbaar.![]()
Je denkt dat de politie geen enkele vekeerscamera of andere camera op de route heeft gecontroleerd?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:12 schreef Jojojo1976 het volgende:
Eens met Boskater bedoel ik. Men ontwikkeld hier een tunnelvisie.“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
Ik begin hier ook bang voor te worden. Eigenlijk hangt het maar van 1 ding af. Is de jas er gegooid, of losgeraakt? Als de jas is losgeraakt op deze plek lijkt het me echt bijna onmogelijk dat ze ergens ligt. Maar hij kan toch evengoed daar zijn neergegooid, het blijft een rare locatie, zo langs de drukke weg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebben
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden.![]()
Het kapotte achterlicht van de fiets vind ik wel typisch... Als het al kapot was geweest, hadden ze dat wel benoemd , denk ik. Belangrijk detail.
Door een fiets het water in te rijden/gooien, gaat een achterlicht niet zomaar kapot.
Misschien toch langs achteren "aangevallen" (trap tegen de fiets)? Als dat zo is, moeten er nog ergens stukjes liggen...
Ik zou hier dan juist weer 's avonds naar gaan zoeken, met een zaklamp (reflectie).![]()
Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef theDutcher het volgende:
Het kapotte achterlicht van de fiets vind ik wel typisch... Als het al kapot was geweest, hadden ze dat wel benoemd , denk ik. Belangrijk detail.
Door een fiets het water in te rijden/gooien, gaat een achterlicht niet zomaar kapot.
Misschien toch langs achteren "aangevallen" (trap tegen de fiets)? Als dat zo is, moeten er nog ergens stukjes liggen...
Ik zou hier dan juist weer 's avonds naar gaan zoeken, met een zaklamp (reflectie).
Kan al maanden defect zijn geweest.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Ze hebben nog maar een klein stukje van dat gebied uitgekamt. Naar het noorden zitten nog grote stukken bos langs haar route waar ze niet geweest zijn en verder waar ze haar signaal verloor zitten nog immense bosrijke gebieden die niet onderzocht zijn. Ze hebben nog lang niet alles uitgekamt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Daders doen altijd dingen die je niet verwachtquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?
Er worden spullen van de dame gevonden maar zelf is ze nergens te bekenen.
Dan moet je nu zo langzamerhand de conclusie trekken dat de dader of daders een bepaalde strategie hadden
waarom lag wel de fiets in het water maar niet de jas en de tas? die hadden ze er ook in kunnen dumpen. Waarom niet ? wilde ze zo iedereen op een dwaalspoor zetten? om zo tijd te winnen....want iedereen is nu gefixeerd op die route....."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Een defect lampje of een kapot kapje... zit een verschil in natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:17 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.
Kan al maanden defect zijn geweest.
Ik sluit ook niet uit dat het al kapot was, maar kan me voorstellen dat het vroeg of laat een keer iemand opvalt. Zeker als ze de fiets vaak gebruikt.![]()
Hoe komt haar fiets dan in het water als ze niet is gaan fietsen?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:12 schreef Jojojo1976 het volgende:
Eens met Boskater bedoel ik. Men ontwikkeld hier een tunnelvisie.
En hoe komt de dader op het idee om de ANWB-route als spoor uit te zetten?
En waar was Anne dan als ze niet aan het fietsen was en de dader een digitaal spoor aan het uitzetten was?
Ik denk niet dat dit soort vage theorieën bijdragen aan de discussie.![]()
Je zou wel verwachten dat iemand die van fietstochten houdt en laat op de middag een eind gaat fietsen zorgt dat haar achterlicht in orde is. Maar hoeft natuurlijk niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:17 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.
Kan al maanden defect zijn geweest.![]()
Zou kunnen, ik weet niet. Aan de andere kant lees je in de media dat ze nog steeds student is/was. Als student had ik ook een gare fiets waar van alles aan kapot was en gaf ik daar niet echt om, zolang dat ding maar trapte van A naar B. En ja, daar maakte ik ook langere fietstochten mee.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Je zou wel verwachten dat iemand die van fietstochten houdt en laat op de middag een eind gaat fietsen zorgt dat haar achterlicht in orde is. Maar hoeft natuurlijk niet.![]()
K9 honden zijn niet zomaar speurhonden, maar perfect getrainde politiehonden die bijna voor 100% accuraat werken. Dat het heeft geregend maakt niets uit voor een K9 hond. Zij kunnen stoffelijke overschotten vinden die al jaren onder de grond liggen.![]()
Gastquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Een defect lampje of een kapot kapje... zit een verschil in natuurlijk.
Ik sluit ook niet uit dat het al kapot was, maar kan me voorstellen dat het vroeg of laat een keer iemand opvalt. Zeker als ze de fiets vaak gebruikt.Lekker fuckin boeiend. Dat licht kan al jaren kapot zijn als ik het zo inschat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |