abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174264449
Hallo,

Binnenkort kan ik hopelijk een particuliere huurwoning krijgen.

Nu is de keuken in deze woning soort van, niet aanwezig. Het bestaat enkel uit een klein aanrecht met daaronder twee kastjes.

Ik wil hier wel een aantal jaar gaan wonen en zat eraan te denken om er een goedkope keuken in te gooien.

Kan ik dit op een of andere manier met de huurbaas overleggen? Wat is wijsheid daarin, zelf betalen en huurverlaging vragen of kosten splitten?
pi_174264518
even vanuit de huisbaas gedacht:
Waarom zou ik gaan betalen of de huur verlagen omdat jij iets anders wil?
pi_174264527
Overleggen

Ik als huisbaas zou prima meebetalen.
pi_174264557
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:58 schreef CarltonBanks het volgende:
even vanuit de huisbaas gedacht:
Waarom zou ik gaan betalen of de huur verlagen omdat jij iets anders wil?
Omdat het de waarde van het huis kan verhogen.
pi_174265827
Een particuliere huurwoning zeg je? Genoeg andere particuliere huurwoningen met een fatsoenlijkere keuken.
pi_174268231
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dan kan de huur dus omhoog.
pi_174269305
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Niet als je de oude keuken in de schuur zet en de nieuwe keuken bij verhuizing meeneemt :+
dag
  zondag 8 oktober 2017 @ 02:14:13 #8
466120 PrinsesPerzik
Peaches 'n Cream
pi_174271791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:34 schreef Jahnoo het volgende:
Een particuliere huurwoning zeg je? Genoeg andere particuliere huurwoningen met een fatsoenlijkere keuken.
Geloof me, deze woning is verder echt een buitenkansje.
pi_174272576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Niet als je de oude keuken in de schuur zet en de nieuwe keuken bij verhuizing meeneemt :+
Dan betaal je ook geen huur meer.
  zondag 8 oktober 2017 @ 08:36:01 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174273943
Klinkt als een woningbouw keukentje ... is je verhuurder wel eigenaar?

Je mag aan de binnenkant van de woning alles veranderen wat je wilt, afhankelijk van de opnamestaat moet eea ook weer terug.

Nieuwe keuken mag je dan meenemen, en de oude terugplaatsen, als je er ooit uit gaat.

Een andere keuken erin zetten zal geen effect hebben op je huur, meer/minder, want particulier.
Dum de dum
pi_174274102
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Klinkt als een woningbouw keukentje ... is je verhuurder wel eigenaar?

Je mag aan de binnenkant van de woning alles veranderen wat je wilt, afhankelijk van de opnamestaat moet eea ook weer terug.

Nieuwe keuken mag je dan meenemen, en de oude terugplaatsen, als je er ooit uit gaat.

Een andere keuken erin zetten zal geen effect hebben op je huur, meer/minder, want particulier.
Wel als je minder dan de max vraagt omdat er een kleine keuken in zit
pi_174274333
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 08:46 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Wel als je minder dan de max vraagt omdat er een kleine keuken in zit
Nee, het puntensysteem geldt niet voor huurwoningen in de vrije sector/particuliere huurwoningen.
pi_174274516
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:03 schreef Jahnoo het volgende:

[..]

Nee, het puntensysteem geldt niet voor huurwoningen in de vrije sector/particuliere huurwoningen.
Het puntensysteem geldt voor alle huurwoningen onder een bepaalde huurprijs. Dat kunnen dan ook particuliere huurwoningen zijn.

https://www.rijksoverheid(...)e-huurwoning-of-niet
pi_174276391
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het puntensysteem geldt voor alle huurwoningen onder een bepaalde huurprijs. Dat kunnen dan ook particuliere huurwoningen zijn.

https://www.rijksoverheid(...)e-huurwoning-of-niet
https://www.rijksoverheid(...)ijs-en-puntentelling
pi_174276574
quote:
Ja daar staat toch dat voor een sociale huur woning een puntensysteem geld, maar nergens wordt vermeld dat deze alleen verhuurd worden door woningbouwvereniging. B-) zoals ik al de link gaf die van die pagina afkwam hoe je kan checken of je woning een sociale huur woning is.
pi_174281887
Overleggen met je huisbaas, vertellen dat je best bereid bent meer huur te betalen voor een mooiere keuken en dat het hem ook helpt omdat hij meer huur kan vragen nu en in de toekomst.
x
pi_174292562
Wat je toevoegt neem je mee terwijl je de oude keukeninrichting herstelt, of je laat het achter voor de verhuurder. Is het achtergelaten spul echt beter/uitgebreider dan het eerst was, dan krijgt de volgende huurder een hogere huur wegens meer keukenpunten (bij sociale huurwoningen). Dat geldt voor alle nagelvaste veranderingen. De keukeninrichting kan je direct verbeteren; voor verbouwingen heb je toestemming vooraf nodig, soms kan je ook overleggen over gedeelde kosten, maar dat betreft zelden de keuken.

Dus je gaat naar Ikea voor het goedkope modelletje met zo weinig mogelijk inbouwapparaten en dat laat je dan zonder pijn achter als je een betere woning gevonden hebt. Of je koopt een goede keukeninrichting en laat het met pijn achter. Geen gedoe met in de schuur zetten en hopen dat het niet verschimmelt, krom trekt, muizen of insecten nestelgelegenheid biedt en ook geen schuurruimte opgeslokt.
pi_174292647
Een woning van boven de 710,68 huren waar geen fatsoenlijke keuren in zit?
Wat is de huur dan TS, is het een grachtenpand in Amsterdam voor 800 euro zeg ik koopje ja...

Maar is het enkel een flat met 1 slaapkamer, dan zeg ik je wordt opgelicht.

Mocht TS een kale starter zijn, dan zou je een simpele Ikea keuken erin kunnen zetten en een vergoeding afspreken bij vertrek.

Nieuwe keuken eruit slopen en oude erin :') en al het tegelwerk dan?
Interessant he ?
  maandag 9 oktober 2017 @ 03:51:10 #19
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174293541
Kan je geen simpel gasfornuis er naast zetten?
  maandag 9 oktober 2017 @ 06:36:18 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174293767
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:25 schreef Teslynd het volgende:
dan krijgt de volgende huurder een hogere huur wegens meer keukenpunten (bij sociale huurwoningen).
Op een andere keuken zijn geen punten te winnen. Dus ook geen hogere huur.
Tot nooit .......
pi_174294169
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 06:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

langer aanrechtblad wel toch?
dag
pi_174294461
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 06:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Tenzij de huur nu onder het maximale ligt ten opzichte van het aantal punten.

Daarbij kan een groter aanrecht wel voor extra punten zorgen. En ik meen inbouwapparatuur ook.
pi_174294572
Anders schaf je ergens goedkoop een oven met gasfornuis aan. Nog een koelkast er naast en je hebt al bijna een volwaardig bruikbaar keukentje.
٩๏̯͡๏)۶
pi_174303434
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja daar staat toch dat voor een sociale huur woning een puntensysteem geld, maar nergens wordt vermeld dat deze alleen verhuurd worden door woningbouwvereniging. B-) zoals ik al de link gaf die van die pagina afkwam hoe je kan checken of je woning een sociale huur woning is.
dit
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174303478
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Anders schaf je ergens goedkoop een oven met gasfornuis aan. Nog een koelkast er naast en je hebt al bijna een volwaardig bruikbaar keukentje.
Dit

Ik zou echt in een huurwoning niet gaan investeren in een keuken.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')