Na het poetsen en insprayen heb ik de geur er wel voor een groot deel al uit, ruik het nog maar een klein beetje. Maar wil die geur het liefst helemaal kwijt, anders maar weer op zoek naar een ander bankstel mocht de geur blijvend zijn, wat jammer is want is een heel mooi bankstel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:11 schreef Marsenal het volgende:
Ik wil geen pessimistische lul lijken, maar ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt.
Mensen die die geur in huis hebben zijn echt smerigNatte hond
Ja, da's wel zuur. Die lui van wie je 'm hebt gekregen, hadden die het niet in de gaten?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:12 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Na het poetsen en insprayen heb ik de geur er wel voor een groot deel al uit, ruik het nog maar een klein beetje. Maar wil die geur het liefst helemaal kwijt, anders maar weer op zoek naar een ander bankstel mocht de geur blijvend zijn, wat jammer is want is een heel mooi bankstel.
Pakje Arm & Hammer baking soda (Albert Heijn) er met een zeef overheen verspreiden, schoonmaakazijn met een spuitfles er overheen spuiten. Paar uurtjes laten opdrogen en de bank goed stofzuigen. De chemische reactie tussen baking soda en azijn laat het flink bubbelen en lost de geur daarmee op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:12 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Na het poetsen en insprayen heb ik de geur er wel voor een groot deel al uit, ruik het nog maar een klein beetje. Maar wil die geur het liefst helemaal kwijt, anders maar weer op zoek naar een ander bankstel mocht de geur blijvend zijn, wat jammer is want is een heel mooi bankstel.
Denk het niet, rook het zelf ook pas toen ik thuis was en de banken binnen stonden. Toen ik ze kwam halen ook niet bij hun binnen geweest, ze hadden de banken al buiten onder een afdak gezet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, da's wel zuur. Die lui van wie je 'm hebt gekregen, hadden die het niet in de gaten?
Bedankt voor de tip, vanavond maar ff naar de AH.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:28 schreef knokkels het volgende:
[..]
Pakje Arm & Hammer baking soda (Albert Heijn) er met een zeef overheen verspreiden, schoonmaakazijn met een spuitfles er overheen spuiten. Paar uurtjes laten opdrogen en de bank goed stofzuigen. De chemische reactie tussen baking soda en azijn laat het flink bubbelen en lost de geur daarmee op.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:39 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, vanavond maar ff naar de AH.
Nee hoor. Dat kan prima. O.a azijn wordt geadviseerd om schapenvachten mee uit te wassen (is ook leer). Baking soda is slechts zuiveringszout en kan geen kwaad, het trekt niet in het leer.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:23 schreef valentijn101 het volgende:
Ik denk dat die chemische reactie je leer aan gaat tasten. Ga naar de Decathlon of een ruitersportzaak. Haal daar zadelzeep en maak de bank daar goed mee schoon. Daarna kun je m eventueel nog invetten met zadelolie.
Heb de onderkant schoongemaakt met schoonmaakazijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 18:31 schreef Syrena het volgende:
Heb je ze al eens ondersteboven gezet en de onderkant ook goed schoongemaakt?
Klopt, dat geeft inderdaad af. Ken iemand die er eens een stoel mee had behandeld, nadat ze erop gezeten had zat had ze vlekken in haar broek die ze er niet meer uit kreeg.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat kan prima. O.a azijn wordt geadviseerd om schapenvachten mee uit te wassen. Baking soda is slechts zuiveringszout.
Het is wel verstandig de bank na te behandelen met een goedverzorgingsproduct, maar toch zeker geen zadelolie, dat geeft enorm af als je pech hebt.
Dat is CO2 en het werkt nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 17:28 schreef knokkels het volgende:
[..]
Pakje Arm & Hammer baking soda (Albert Heijn) er met een zeef overheen verspreiden, schoonmaakazijn met een spuitfles er overheen spuiten. Paar uurtjes laten opdrogen en de bank goed stofzuigen. De chemische reactie tussen baking soda en azijn laat het flink bubbelen en lost de geur daarmee op.
Klinkt bekend (ik rijd paard en mijn rijbroeken zitten vol vlekkenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:26 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Klopt, dat geeft inderdaad af. Ken iemand die er eens een stoel mee had behandeld, nadat ze erop gezeten had zat had ze vlekken in haar broek die ze er niet meer uit kreeg.
Gewoon leerolie. Heel goed uitgewreven. Dagen van tevoren. Het is echt geen onbekend fenomeen bij zadelolie, het achterlaten van vlekken. Kijk maar eens na de gemiddelde dressuurwedstrijd, meer dan de helft loopt met een zwarte of bruine kont.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:07 schreef valentijn101 het volgende:
Wat voor zadelolie gebruiken jullie dan? Ik kon met witte rijbroek gewoon op een gitzwart zadel stappen. Je moet het natuurlijk wel goed uitwrijven he.
Mijn bank is weer schoon, ook een tweedehands bank. Twee honden, en twee katten.quote:
gayquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:07 schreef valentijn101 het volgende:
Wat voor zadelolie gebruiken jullie dan? Ik kon met witte rijbroek gewoon op een gitzwart zadel stappen. Je moet het natuurlijk wel goed uitwrijven he.
Niet iedereen kan nieuwe betalen. En meestal is er niks mis met 2ehands. Op mijn bed, matras en salontafel na zijn al mijn meubels 2ehands. Waarom kapitalen betalen terwijl je voor nog geen 200 euro bijna een compleet huis kunt inrichten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:45 schreef Twiitch het volgende:
Hond, kat, sperma, aids. God weet wat er allemaal nog meer op en inzit. Tweedehands meubels![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |