http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJN
DONDERDAG 5 OKTOBER
- De vijver wordt nu 'gedregd'. Mogelijk liggen in het water meer sporen van Anne.
- Bij een vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide is aan het begin van de avond een fiets gevonden. Een woordvoerder van de politie bevestigt dat de fiets erg lijkt op de fiets van Anne.
- De nieuwe zoekactie is bij de Soester Duinen, zo'n vijf kilometer van de plek in Huis ter Heide waar dinsdag en woensdag gezocht is. De ME krijgt assistentie van een politiehelikopter, speurhonden en vrienden en familie van Anne.
- De ME is opgeroepen voor een nieuwe zoekactie.
- De familie wil dat het leger gaat zoeken.
- Dag 6 van de vermissingzaak. Hoe nu verder?. De politie hoopt onder meer de telefoon en fiets van Anne nog te vinden. Ook worden camerabeelden van organisaties en bewoners langs de vermoedelijke fietsroute bestudeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook b
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, aub dank je wel.
[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 06-10-2017 14:56:27 ]
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef NoXia het volgende:
De laatste die haar gesproken heeft is haar vader om 19u06. Daar is verder niets over bekendgemaakt toch? Of alles goed ging met haar o.i.d?
Gelijk lekker met je kop op Twitterquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 13:33:52Deze bewoner komt n tip geven: vergeet de waterkelders niet. “luik kan je zo optillen” #AnneFaber https://t.co/C0s8jAQ5mT reageer retweet
Policors gebrukenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:21 schreef Blue_note het volgende:
De eerste de beste gek die bij mij de tuin zou betreden zou toch lichtelijk een probleem hebben met de waakhonden. En voor de policors: Ja, dat is hun functie, ja, ze bijten, ja dat wordt aangegeven. Het zijn geen knuffelbeesten.
En nee, ze lopen er niet voor niks.
Jawel, deze schijnt beantwoord te zijn door Anne zelf. Bron: opsporing verzocht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:36 schreef Robin_fok het volgende:
Iemand vroeg net over haar vader's bericht. Dit bericht heeft ze alleen gelezen, blauwe vinkjes, niet op gereageerd.
Zeker?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:36 schreef Robin_fok het volgende:
Iemand vroeg net over haar vader's bericht. Dit bericht heeft ze alleen gelezen, blauwe vinkjes, niet op gereageerd.
Die zijn prima afgericht zelfs. Dat wordt zelfs nog wekelijks getraind (alhoewel niet door mezelf).quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:35 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Policors gebruken
Die mensen, en zelfs de politie, mogen niet zomaar over hekken/schuttingen, beelden zijn alleen van tuinen waar je gewoon in kunt komen. Daar lopen dus geen slecht afgerichte mormels.
Het gaat dan weliswaar geen doorbraak veroorzaken, omdat er niet naar geluisterd wordt, maar het kan best wel kloppen wat hij zegt. De politie heeft ook niet per definitie een allesziende blik, zij maken ook zelf analyses en kunnen er naast zitten en tunnelvisie hebben, bovendien hebben ze echt ook nog niet overal gezocht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jouw blik hierop een doorbraak gaat verzorgen in dit onderzoek, daar dit hoogstwaarschijnlijk al lang bekeken is.
En ik neem aan dat als ze er wel lopen , je dat snel goeg ziet of hoort... dan loop je naar de voordeur, bel je aan en vrasg je in verband met ondetzoek naar verwdijning anne, zoeken wij alle tuinen door, mogen we even in uw tuin kijken, kunt is de honden dan even opsluiten..quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:35 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Policors gebruken
Die mensen, en zelfs de politie, mogen niet zomaar over hekken/schuttingen, beelden zijn alleen van tuinen waar je gewoon in kunt komen. Daar lopen dus geen slecht afgerichte mormels.
Zover ik me kan herinneren in ieder geval. Maar het maakt verder weinig uit denk ik, want de zendmast die ze aansloeg was om 19:27, dus nog een tijdje later.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:36 schreef chento het volgende:
[..]
Zeker?
Ik las 'ze reageerde op een appje van haar vader'
Klopt, maar er zit maar 20 minuten tussen. Misschien al een angstig gevoel o.i.d.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:38 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Zover ik me kan herinneren in ieder geval. Maar het maakt verder weinig uit denk ik, want de zendmast die ze aansloeg was om 19:27, dus nog een tijdje later.
Daar hadden ze sowieso wel sporen van gevonden rond haar jas, als daar minstens twee personen door bosjes waren gerend. Bovendien volgde ze de route strak zover we weten, dus dan zal ze gewoon over dat donkere fietspaatje zijn gekomen. Komt bij dat dat een veel logischere plek is om iemand iets aan te doen, die hobbemalaan is breed en er staan huizen aan. Ik snap dat het kan, maar in alle opzichten is dat fietspaatje een veel logischere plek. Een fiets kan eenvoudig een groot stuk worden meegenomen, dat die in een vijver ligt aan de andere kant zegt in principe helemaal niksquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:16 schreef Jor_Dii het volgende: [ afbeelding ] 1. Anne fietst op de Hobbemalaan en wordt daar klemgereden of vanuit het niets van haar fiets getrokken. Haar fiets blijft achter. 2. Anne loopt in zuidwestelijke richting door de bossen naar het smallere fietspad, waar ze wordt ingehaald door haar belager(s). Een nieuwe worsteling volgt en daarbij verliest ze haar jas. Eenmaal bewusteloos/overmeesterd wordt Anne meegenomen (naar een andere plek in de nabije omgeving of in een voertuig geladen). 3. De fiets wordt gedumpt in de vijver.
Niet ze, maar haar telefoon natuurlijk. Da's wel even een verschil ;-)quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:38 schreef Robin_fok het volgende:
Zover ik me kan herinneren in ieder geval. Maar het maakt verder weinig uit denk ik, want de zendmast die ze aansloeg was om 19:27, dus nog een tijdje later.
en ook: had Anne het toestel toen in haar hand of de dader(s)quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:41 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Niet ze, maar haar telefoon natuurlijk. Da's wel even een verschil ;-)
Is er in meer detail rond de vijver aan te geven waar Anne waarschijnlijk gefietst heeft dan? Ik neem aan dat ze iets noordelijker de spoorwegovergang over is gegaan? Dit moet dan vastgelegd zijn door camera's?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:40 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Daar hadden ze sowieso wel sporen van gevonden rond haar jas, als daar minstens twee personen door bosjes waren gerend. Bovendien volgde ze de route strak zover we weten, dus dan zal ze gewoon over dat donkere fietspaatje zijn gekomen. Komt bij dat dat een veel logischere plek is om iemand iets aan te doen, die hobbemalaan is breed en er staan huizen aan. Ik snap dat het kan, maar in alle opzichten is dat fietspaatje een veel logischere plek. Een fiets kan eenvoudig een groot stuk worden meegenomen, dat die in een vijver ligt aan de andere kant zegt in principe helemaal niks
Klopt, maar als ik het goed heb begrepen blijven er bij 2 masten ook nog maar 2 locaties over. Als de telefoon een mast aanstraalt, dan wordt geregisterd dat de telefoon X meter van de mast is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:24 schreef Zeus2017 het volgende:
Volgens deskundigen zijn 3 masten nodig om zo nauwkeurig mogelijk de locatie te vinden.
Het stukje ervoor heet niet Verlengde Palzterweg, dat heet Palzterweg (zonder Verlengd, zo zie ik het op google)quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:42 schreef Zeus2017 het volgende:
@ ZOEKOOG
De Paltzerweg was voor de aanleg van het voormalige vliegveld Soesterberg al een eeuwenoude route. Vandaar dat de naam aan beide zijden van het vliegveld nog gebruikt worden. Daarom ook de Verlengde Paltzerweg. Geldt ook voor de Dolderseweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |