abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:41:20 #61
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:39 schreef Toga het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat gradaties, daarnaast is alles relatief, voor vluchtelingen zou Dit gratis geld zelfs fantastisch genoemd kunnen worden.
Er zijn gradaties en 'prima' staat ergens bovenaan. Is gelijk aan uitstekend, voortreffelijk, excellent en uitmuntend.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:41:53 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174236261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jij brengt het alsof rondkomen van 70% van het minimuminkomen prima gaat. Daar kan dan dus nog wel wat van af. Ik stoor me aan het gebruik van zulke termen. Dat je door het stellen van prioriteiten en het laten liggen van luxe en dergelijke kunt rondkomen zonder dat je in de schulden komt of hoeft te bedelen, betekent niet dat je 'prima' kunt leven van een bijstandsuitkering. Da's gewoon een belachelijke uitspraak. Tenzij onderdak, eten en tweedehands spullen voor jou de maatstaf zijn voor een prima leven ja.
Kijk eens in de wereld om je heen. Er zijn heeeeeeeel wat mensen op de wereld die met veel minder prima kunnen leven. Eten en onderdak is voor deze mensen al meer dan voldoende. Dat we hier in Nederland extreme luxe gewend zijn is geen maatstaaf, een bijstandsuitkering moet in principe voldoende zijn om van rond te komen. Zonder luxe inderdaad, maar dat is ook niet de bedoeling van een bijstandsuitkering.
"Hoka Hey!"
pi_174236267
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:40 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik stoor me aan stomme uitspraken en daar reageer ik dan op. Als die vaak uit jouw toetsenbord komen, dan krijg je waarschijnlijk ook vaak een reactie van mij. Is verder niet persoonlijk want ik reageer op de inhoud. Jij maakt er om welke reden dan ook iets persoonlijks van
Jij bent zoooo mod-onwaardig.
Jouw reacties zijn van hoog niveau wil je beweren? :') ____ _O-
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:45:26 #64
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236317
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kijk eens in de wereld om je heen. Er zijn heeeeeeeel wat mensen op de wereld die met veel minder prima kunnen leven. Eten en onderdak is voor deze mensen al meer dan voldoende. Dat we hier in Nederland extreme luxe gewend zijn is geen maatstaaf, een bijstandsuitkering moet in principe voldoende zijn om van rond te komen. Zonder luxe inderdaad, maar dat is ook niet de bedoeling van een bijstandsuitkering.
Ja maar je kan het niet gaan lopen vergelijken met arme kindjes in Afrika he, ook dat slaat nergens op. Voor de maatstaven in een arm land in Afrika is onderdak+eten+tweedehands spullen dicht bij 'prima', niet voor Nederland
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:42 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jij bent zoooo mod-onwaardig.
Jouw reacties zijn van hoog niveau wil je beweren? :') ____ _O-
Ja jij maakt er persoonlijke shit van. Ik heb je in de afgelopen drie jaar (inclusief dit topic (tot nu toe al 9x hier)) in totaal zo'n 25 keer gequoot en dan ga je lopen janken alsof ik een persoonlijke vete tegen je heb. Wat is dat voor bezopen gedrag man?
pi_174236362
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kijk eens in de wereld om je heen. Er zijn heeeeeeeel wat mensen op de wereld die met veel minder prima kunnen leven. Eten en onderdak is voor deze mensen al meer dan voldoende. Dat we hier in Nederland extreme luxe gewend zijn is geen maatstaaf, een bijstandsuitkering moet in principe voldoende zijn om van rond te komen. Zonder luxe inderdaad, maar dat is ook niet de bedoeling van een bijstandsuitkering.
De overheid heeft zelf al aangegeven dat dat niet klopt, dat is de reden dat al die toeslagen en bijv. bijzondere bijstand zijn ingevoerd. Probleem is juist dat men de bijstand zover heeft uitgekleed dat men met heel veel extra bureaucratie mensen toch nog laat rondkomen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:49:07 #66
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174236373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar je kan het niet gaan lopen vergelijken met arme kindjes in Afrika he, ook dat slaat nergens op. Voor de maatstaven in een arm land in Afrika is onderdak+eten+tweedehands spullen dicht bij 'prima', niet voor Nederland

[..]

Ja jij maakt er persoonlijke shit van. Ik heb je in de afgelopen drie jaar (inclusief dit topic (tot nu toe al 9x hier)) in totaal zo'n 25 keer gequoot en dan ga je lopen janken alsof ik een persoonlijke vete tegen je heb. Wat is dat voor bezopen gedrag man?
Dat slaat wel ergens op - dat maak jij trouwens niet uit. Je snapt blijkbaar de vergelijking niet, dat is wel duidelijk. Over dom gesproken .....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:51:21 #67
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236413
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat slaat wel ergens op - dat maak jij trouwens niet uit. Je snapt blijkbaar de vergelijking niet, dat is wel duidelijk. Over dom gesproken .....
Ik snap de vergelijking wel, maar hij is van het niveau 'jij hebt het niet koud, in Siberië hebben ze het koud'
pi_174236447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja jij maakt er persoonlijke shit van. Ik heb je in de afgelopen drie jaar (inclusief dit topic (tot nu toe al 9x hier)) in totaal zo'n 25 keer gequoot en dan ga je lopen janken alsof ik een persoonlijke vete tegen je heb. Wat is dat voor bezopen gedrag man?
Ik jank niet, ik vraag je om eerlijk te zijn. Meer verlang ik niet van je.
Wat is de reden dat je mij probeert af te vallen door een feit dat ik stelde?
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:55:21 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:53 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik jank niet, ik vraag je om eerlijk te zijn. Meer verlang ik niet van je.
Wat is de reden dat je mij probeert af te vallen door een feit dat ik stelde?
Ik gaf aan dat het niet zo prima is en jij maakte daarvan dat ik je tegenspreek omdat ik iets tegen je zou hebben.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:55:47 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174236480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking wel, maar hij is van het niveau 'jij hebt het niet koud, in Siberië hebben ze het koud'
Natuurlijk snap je de intentie van de vergelijking, dat blijkt wel uit je reactie. Je beticht anderen van domheid maar erg snugger kom je zelf ook niet over ....... beetje kinderachtig ook
"Hoka Hey!"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:56:32 #71
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236493
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Natuurlijk snap je de intentie van de vergelijking, dat blijkt wel uit je reactie. Je beticht anderen van domheid maar erg snugger kom je zelf ook niet over ....... beetje kinderachtig ook
uhu
pi_174236515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik gaf aan dat het niet zo prima is en jij maakte daarvan dat ik je tegenspreek omdat ik iets tegen je zou hebben.
Jij vond mijn reactie tegenstrijdig. Ik zie daar niks tegenstrijdigs in.
Weet jij hoeveel een bijstandsgerechtige aan extra geld kan binnenhalen?
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:59:05 #73
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:57 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jij vond mijn reactie tegenstrijdig. Ik zie daar niks tegenstrijdigs in.
Weet jij hoeveel een bijstandsgerechtige aan extra geld kan binnenhalen?
Alleenstaande bijstandsgerechtdigde man van 25 zonder kinderen uit Haarlem

go
pi_174236583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Alleenstaande bijstandsgerechtdigde man van 25 zonder kinderen uit Haarlem

go
Met of zonder bewindvoerder?
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:00:58 #75
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236588
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Met of zonder bewindvoerder?
zonder
pi_174236620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:00 schreef hugecooll het volgende:

[..]

zonder
Vakantiegeld, langdurigheidstoeslag en eens per jaar een teruggave voor uitjes tot een max van 150 [verschilt per gemeente]
Doe ik ff uit het hoofd, maar het is meer dan 1000 euro extra.

edit; witgoed, pc etc worden ook nog weleens vergoed.
´
pi_174236643
Met een bijstandsuitkering+toeslagen kun je ook niet weer zo ruim leven dan een 'paar honderd euro' te besteden per maand. De rest krijgen ze in natura dus betwijfel of dit een afschrikwekkende werking gaat hebben.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:04:54 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:02 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

vakantiegeld, langdurigheidstoeslag en eens per jaar een teruggave voor uitjes tot een max van 150 [verschilt per gemeente]
Doe ik ff uit het hoofd, maar het is meer dan 1000 euro extra.
Je zit tot nu toe op 361+150
Eens per jaar, ervan uitgaand dat je al meer dan drie jaar bijstand ontvangt
pi_174236675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je zit tot nu toe op 361+150
Eens per jaar, ervan uitgaand dat je al meer dan drie jaar bijstand ontvangt
Je vergeet het vakantiegeld.
Maar idd er zijn wel 'regels'.
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:07:15 #80
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Je vergeet het vakantiegeld.
Maar idd er zijn wel 'regels'.
Bij loon uit arbeid komt vakantiegeld bovenop het loon, bij bijstandsuitkeringen wordt het ingehouden op de uitkering. Het is dus geen extraatje maar een verplichte spaarpot; een sigaar uit eigen ( :+ ) doos
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:08:00 #81
357044 Budapestenaar
pi_174236701
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Netto zullen ze er wel wat aan overhouden verwacht ik, afhankelijk van hoe groot het ambtenarenapparaat is dat elke gemeente hier weer voor moet optuigen. Bijstand is relatief veel, als ze dat vervangen door wat zaken in natura en een handje leefgeld moet dat wel goedkoper kunnen.

Plus minder fraudegevoelig, minder mogelijkheden om dat geld naar familie in het buitenland te sturen, ik denk dat het in principe best een redelijk plan is, zeker omdat mensen wel gewoon nog steeds menselijk behandeld worden.
Dat denk ik ook. En je adverteert in het buitenland niet meer met gratis geld. Heeft wellicht een remmende werking.
pi_174236702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Bij loon uit arbeid komt vakantiegeld bovenop het loon, bij bijstandsuitkeringen wordt het ingehouden op de uitkering. Het is dus geen extraatje maar een verplichte spaarpot; een sigaar uit eigen ( :+ ) doos
Beter als geen doos. :6
´
pi_174236709
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kijk eens in de wereld om je heen. Er zijn heeeeeeeel wat mensen op de wereld die met veel minder prima kunnen leven.
Die leven niet in Nederland, dus dat is tamelijk onzinnig om te noemen.

quote:
Eten en onderdak is voor deze mensen al meer dan voldoende.
Nee. Kinderen moeten naar school, mensen hebben kleding nodig, willen nog een sociaal leven er op nahouden. Dat lukt niet met alleen eten en onderdak.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:09:08 #84
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Beter als geen doos. :6
dat wel :9
pi_174236774
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

dat wel :9
Dat bedoel ik.
Jij had liever gezien dat het niet ingehouden zou worden? en dus ook geen extraatje in de zomermaanden waar juist dan vanalles te doen is om sociaal mee te kunnen draaien. Of om een buffertje te sparen..
´
pi_174236778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
Lijkt mij een slecht plan. In plaats van die mensen te leren dat ze voor zichzelf moeten gaan zorgen worden ze afhankelijk gemaakt van waarschijnlijk een heel leger aan bureaucraten die allemaal weer door de overheid betaald moeten worden. Allemaal weer bonnetjes invullen, controleren en archiveren in plaats van aan het werk te gaan met integratie.
Tja mee eens maar een assielzoeker mag niet werken, hoe kun je dan verlangen dat zo zelfde persoon wel werk vind als hij statushouder word?
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:13:49 #87
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
Jij had liever gezien dat het niet ingehouden zou worden? en dus ook geen extraatje in de zomermaanden waar juist dan vanalles te doen is om sociaal mee te kunnen draaien. Of om een buffertje te sparen..
Dat zeg ik toch niet :P Maar het is geen 'extra' geld dat wordt binnengeharkt. Kan ook best dat mensen beter zouden kunnen rondkomen als ze die vijftig euro per maand te besteden hadden en niet op vakantie zouden gaan.
pi_174236845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet :P Maar het is geen 'extra' geld dat wordt binnengeharkt. Kan ook best dat mensen beter zouden kunnen rondkomen als ze die vijftig euro per maand te besteden hadden en niet op vakantie zouden gaan.
Ja maar...dan krijg je in de zomer weer gezeur van mensen [vooral met kinderen] die niks kunnen ondernemen, want geen vakantiegeld.
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:18:49 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja maar...dan krijg je in de zomer weer gezeur van mensen [vooral met kinderen] die niks kunnen ondernemen, want geen vakantiegeld.
Ik denk zelf dat mensen met schulden in de herfst bijvoorbeeld totaal niet zijn gebaat bij een verplicht spaarpotje voor de zomer. Maar allebei die opties hebben voor- en nadelen.
pi_174236953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat mensen met schulden in de herfst bijvoorbeeld totaal niet zijn gebaat bij een verplicht spaarpotje voor de zomer. Maar allebei die opties hebben voor- en nadelen.
In de herfst of tegen de 'feestdagen' aan kan men een beroep doen op de langdurigheidstoeslag of je formulier inleveren voor de jaarlijkse extra vergoeding. [als men er recht op heeft].
Zo kun je het hele jaar door prima[..] leven, maar dan moet je het wel willen en goed met geld om kunnen gaan.
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:24:12 #91
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174236987
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die leven niet in Nederland, dus dat is tamelijk onzinnig om te noemen.

Dus je kan mensen uit verschilende landen niet met elkaar vergelijken.

[..]

Nee. Kinderen moeten naar school, mensen hebben kleding nodig, willen nog een sociaal leven er op nahouden. Dat lukt niet met alleen eten en onderdak.
De basisbehoeften ja, inderdaad dat wordt er bedoeld met eten, onderdak, etc. Dus dat lukt niet van een bijstandsuitkering?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:24:20 #92
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174236993
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:22 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In de herfst of tegen de 'feestdagen' aan kan men een beroep doen op de langdurigheidstoeslag of je formulier inleveren voor de jaarlijkse extra vergoeding. [als men er recht op heeft].
Zo kun je het hele jaar door prima[..] leven, maar dan moet je het wel willen en goed met geld om kunnen gaan.
Jaarlijkse extra vergoeding?
pi_174237034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jaarlijkse extra vergoeding?
Voor uitjes of abonnementen bij de bieb bijvoorbeeld. Scheelt per gemeente, dacht ik. Een aantal jaren terug heette dat nog Geld-Terug-Garantie.
´
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:29:20 #94
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174237094
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:26 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Voor uitjes of abonnementen bij de bieb bijvoorbeeld. Scheelt per gemeente, dacht ik. Een aantal jaren terug heette dat nog Geld-Terug_Garantie.
Oh die, ik dacht dat je het echt over geld had omdat ik het had over mensen met schulden.
Die langdurigheidstoeslag heet tegenwoordig btw individuele inkomenstoeslag.

En ja is wel zo, maar niet iedereen kan goed met geld omgaan, daarom zou zo'n kleiner extra bedrag per maand voor hen meer helpen dan een wat groter bedrag eens per jaar
pi_174237145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:22 schreef Kim-Holland het volgende:
In de herfst of tegen de 'feestdagen' aan kan men een beroep doen op de langdurigheidstoeslag
...die je dan weer mag afdragen als ze in die periode rond het eind van de maand gaan peilen voor gemeentebelastingen en waterschap (wat veel gemeentes doen) voordat je vaste lasten eraf zijn, je daardoor net een paar dagen een te hoog inkomen (en dus betaalcapaciteit) hebt en je uiteindelijk meestal wel kwijtschelding krijgt, maar daar kan soms een half jaar geschrijf en gestress overheen gaan. Er zijn heel wat mensen die die aanslagen dan maar zuchtend betalen om van het gezeik af te zijn.

Tip: even checken wanneer jouw gemeente peilt en in die periode METEEN de huur betalen als je toeslagen binnen zijn, ook al is je huur daardoor een paar dagen te vroeg. :P
pi_174237229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oh die, ik dacht dat je het echt over geld had omdat ik het had over mensen met schulden.
Die langdurigheidstoeslag heet tegenwoordig btw individuele inkomenstoeslag.

En ja is wel zo, maar niet iedereen kan goed met geld omgaan, daarom zou zo'n kleiner extra bedrag per maand voor hen meer helpen dan een wat groter bedrag eens per jaar
De mensen met schulden laat ik idd erbuiten. Dat is een ander verhaal.

Verder weet ik niet of het zal helpen om de maand door te komen met die extra tientjes.. ook niet om per geval wel of niet het vakantiegeld in te houden. Ik denk dat men blij mag zijn dat er uberhaupt zo'n vangnet is. Klagen daarover [ieder willekeurig persoon] is toch wel het meest genant.

edit; de groep die niet met geld kan omgaan zijn ook niet gebaat met een paar tientjes extra pm. Al geef je ze 300 extra, dan nog zullen ze tekort komen.
´
pi_174237371
Doordat ze niet vermelden hoeveel miljoenen/miljarden ze hier mee denken uit te sparen vermoed ik dat het gewoon weer een standaard politiek praatje is om de samenleving tegemoet te komen maar dat de kosten gewoon hetzelfde blijven doordat ze die vluchtelingen nu op een andere manier gaan voorzien in een lui lekker leventje.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:43:42 #98
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174237430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Doordat ze niet vermelden hoeveel miljoenen/miljarden ze hier mee denken uit te sparen vermoed ik dat het gewoon weer een standaard politiek praatje is om de samenleving tegemoet te komen maar dat de kosten gewoon hetzelfde blijven doordat ze die vluchtelingen nu op een andere manier gaan voorzien in een lui lekker leventje.
Daar gaat het hier blijkbaar niet over. Het gaat hier meer over het gezeik van volk dat de bijstandsuitkering niet voldoende vind ....

Ben het verder overigens volledig met je eens ..
"Hoka Hey!"
pi_174237444
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:43 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daar gaat het hier blijkbaar niet over. Het gaat hier meer over het gezeik van volk dat de bijstandsuitkering niet voldoende vind ....

Ben het verder overigens volledig met je eens ..
Heb zelf alleen de OP gelezen, dus ben de rest van de discussie niet aan het volgen. :)
pi_174237467
Ik ben coach voor een vluchtelingen gezin en mijn inziens kun je prima leven van de bijstand & toeslagen en extraatjes gemeente.
Als je vanuit schulden positie komt is het anders.

Dit is overzicht voor gezin met ouders en 5 kinderen.

bijstand 1338 peel en maas
-/- loan furniture -70
-/- rent house -640

receive bank from Peel Maas 628 10e van de maand

medical insurance -260 28e
ziggo -59 25e
gas/electric -150 28e
water -35 25e
legal insuracnce -9 10e
inventory insurance -15 10e
telephone -20
smoking -160
totaal -80

OVERHEID
huurtoeslag 334 20e maand
zorgtoeslag 170 20e maand
kindergebonden budget 299 20e maand
kinderbijslag per month 416,666666666667 paid by 3 months
remaining money for grocery/etc 1139,66666666667

Food 25 per dag -762,5
overige kleding/bus/spaar 377,166666666667

Het is geen vetpot maar niks mis mee voor geen werk.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:45:47 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174237473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Heb zelf alleen de OP gelezen, dus ben de rest van de discussie niet aan het volgen. :)
Beter ook, zou je voorbeeld moeten volgen, bij deze
"Hoka Hey!"
pi_174237502
Na de vaste lasten voor gemeente/energie/verzekering etc er


Houden ze 1300 netto over!
Als je slim eten koopt (Turkse winkel 2e hands etc etc) hoef je echt niet te klagen.

Ze krijgen ook nog genoeg van gemeente:
-zwemles/sport
- bijdrage school vrij gescholden
- gemeente belasting vrijgesteld
- kledingbank

En toch zijn er gezinnen die er geen reet van snappen :-)
pi_174237610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Heb zelf alleen de OP gelezen, dus ben de rest van de discussie niet aan het volgen. :)
Ook niet onbewust?
´
pi_174237698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:51 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ook niet onbewust?
Nope :N
pi_174237769
Twee jaar maar, dat zouden er zeker vijf moeten zijn. En dan pas toegang tot toeslagen/uitkeringen/overige als ze daar minstens drie jaar van gewerkt hebben en zodoende ook iets gedaan hebben voor de maatschappij. En natuurlijk gewoon Nederlands spreken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:00:54 #106
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174237818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:45 schreef trekker25 het volgende:
Ik ben coach voor een vluchtelingen gezin en mijn inziens kun je prima leven van de bijstand & toeslagen en extraatjes gemeente.
Als je vanuit schulden positie komt is het anders.

Dit is overzicht voor gezin met ouders en 5 kinderen.

bijstand 1338 peel en maas
-/- loan furniture -70
-/- rent house -640

receive bank from Peel Maas 628 10e van de maand

medical insurance -260 28e
ziggo -59 25e
gas/electric -150 28e
water -35 25e
legal insuracnce -9 10e
inventory insurance -15 10e
telephone -20
smoking -160
totaal -80

OVERHEID
huurtoeslag 334 20e maand
zorgtoeslag 170 20e maand
kindergebonden budget 299 20e maand
kinderbijslag per month 416,666666666667 paid by 3 months
remaining money for grocery/etc 1139,66666666667

Food 25 per dag -762,5
overige kleding/bus/spaar 377,166666666667

Het is geen vetpot maar niks mis mee voor geen werk.
Doe eens eentje voor een alleenstaande zonder kinderen, verder gewoon dezelfde 'eisen'
pi_174237830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:58 schreef Bloemkool het volgende:
Twee jaar maar, dat zouden er zeker vijf moeten zijn. En dan pas toegang tot toeslagen/uitkeringen/overige als ze daar minstens drie jaar van gewerkt hebben en zodoende ook iets gedaan hebben voor de maatschappij. En natuurlijk gewoon Nederlands spreken.
Ik zie liever een prestatiemodel, als ze hier toch zitten en gaan niet meer weg, zorg dan dat ze meer toeslag krijgen als ze Nederlands lessen volgen en goed afleggen, vrijwilligerswerk doen etc. Zet er een prestatie tegenover wat de inburgering bevorderd, "rechts-extremisten" zoals mij hebben dan niets te zeuren, want ze geven er in ieder geval wat voor terug, en ze dragen bij aan de samenleving, Win-win in mijn ogen. :P
pi_174237878
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:00 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Doe een eentje voor een alleenstaande zonder kinderen, verder gewoon dezelfde 'eisen'
Zal ik straks ff doen!

Maar alleen is altijd alles duurder. Vooral door de lagere bijstand icm in verhouding hogere huur / energie/gemeente belasting. Kan zo iemand beter een (studenten) kamer regelen.

alleen moet je gewoon een baan regelen...
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:05:53 #109
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174237886
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:05 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Zal ik straks ff doen!

Maar alleen is altijd alles duurder. Vooral door de lagere bijstand icm in verhouding hogere huur / energie/gemeente belasting. Kan zo iemand beter een (studenten) kamer regelen.

alleen moet je gewoon een baan regelen...
Ja maar net was het nog allemaal prima, dus ik wacht op je overzichtje :P
pi_174237974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar net was het nog allemaal prima, dus ik wacht op je overzichtje :P
kom ik op dit uit:
bijstand ¤ 933 peel en maas
-/- loan furniture ¤ -
-/- rent house ¤ -375

receive bank from Peel Maas ¤ 558 10e van de maand

medical insurance ¤ -106 28e
ziggo ¤ -35 25e
gas/electric ¤ -80 28e
water ¤ -15 25e
legal insuracnce ¤ -9 10e
inventory insurance ¤ -15 10e
telephone ¤ -8
smoking ¤ -
totaal ¤ 291

OVERHEID
huurtoeslag ¤ 127 20e maand
zorgtoeslag ¤ 88 20e maand
kindergebonden budget ¤ - 20e maand
kinderbijslag per month ¤ - paid by 3 months
remaining money for grocery/etc ¤ 506

toch een leefgeld van 100+ euro per week. Lijkt me te doen alleenstaand.

20 euro te besparen op zorgverzekering indien je geheel gezond bent.
heb de kosten voor energie/water/ziggo/telefoon ook verlaagd want alleen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:16:31 #111
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174238034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:12 schreef trekker25 het volgende:

[..]

kom ik op dit uit:
bijstand ¤ 933 peel en maas
-/- loan furniture ¤ -
-/- rent house ¤ -375

receive bank from Peel Maas ¤ 558 10e van de maand

medical insurance ¤ -106 28e
ziggo ¤ -35 25e
gas/electric ¤ -80 28e
water ¤ -15 25e
legal insuracnce ¤ -9 10e
inventory insurance ¤ -15 10e
telephone ¤ -8
smoking ¤ -
totaal ¤ 291

OVERHEID
huurtoeslag ¤ 127 20e maand
zorgtoeslag ¤ 88 20e maand
kindergebonden budget ¤ - 20e maand
kinderbijslag per month ¤ - paid by 3 months
remaining money for grocery/etc ¤ 506

toch een leefgeld van 100+ euro per week. Lijkt me te doen alleenstaand.

20 euro te besparen op zorgverzekering indien je geheel gezond bent.
heb de kosten voor energie/water/ziggo/telefoon ook verlaagd want alleen.
En in Peel en Maas zijn huizen te huur voor 375 euro? Lijkt me wel echt iets dat alleen werkt voor dorpjes ver van alles vandaan
En waarom rookt hij niet meer? Da's ook zo 160 euro
Inboedel? Kost ineens niks meer :P
pi_174238064
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zie liever een prestatiemodel, als ze hier toch zitten en gaan niet meer weg, zorg dan dat ze meer toeslag krijgen als ze Nederlands lessen volgen en goed afleggen, vrijwilligerswerk doen etc. Zet er een prestatie tegenover wat de inburgering bevorderd, "rechts-extremisten" zoals mij hebben dan niets te zeuren, want ze geven er in ieder geval wat voor terug, en ze dragen bij aan de samenleving, Win-win in mijn ogen. :P
Prestatiemodel is het beste ja. Maar dan met name gericht op stage/werk.

In samenwerking met het MKB had er gewoon een nationaal plan moeten liggen om vluchtelingen aan het werk te krijgen. Nu heb je een deel die uit landen komen waar men geen verzorgingsstaat kent en nu gratis een huis krijgt, toeslagen en centjes om rond te komen. Als men werkt is dat vaak zeker op het begin voor maar 200euro extra ofzo. Plus dat ik merk dat men de NLse regelgeving en belastingafdracht niet goed kent. Hoe vaak in heb gehoord dat "dit een socialistisch land is, ga je werken ga je er (nauwelijks) op vooruit en nemen ze je toeslagen af".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_174238069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En in Peel en Maas zijn huizen te huur voor 375 euro? Lijkt me wel echt iets dat alleen werkt voor dorpjes ver van alles vandaan
Daar kan de bijstand verder weinig aan doen.

Maar er zijn alleen staande huisjes die er zijn voor dit bedrag.

Inderdaad alleen sta je er minder sterk voor. Dus zoek een toeslag partner. Was in de prehistorie ook :-)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:21:34 #114
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174238113
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:18 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Daar kan de bijstand verder weinig aan doen.

Maar er zijn alleen staande huisjes die er zijn voor dit bedrag.

Inderdaad alleen sta je er minder sterk voor. Dus zoek een toeslag partner. Was in de prehistorie ook :-)
Hoeft bijstand ook niks aan te doen, maar het vertekent je beeld nogal. Beetje zoals dat ziggo ineens goedkoper wordt dan hun goedkoopste internetabonnement omdat je alleen bent, dat de beste man niet meer rookt, dat 375 huur (voor huurtoeslag) voor een huis de norm zou zijn etc. Kan hoor, in zo'n dorp maar in bijv. de Randstad krijg je daar amper een kamer voor.

Zoek een toeslagpartner is natuurlijk wel een praktische tip, maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn he.
pi_174238174
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:18 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Daar kan de bijstand verder weinig aan doen.

Maar er zijn alleen staande huisjes die er zijn voor dit bedrag.

Inderdaad alleen sta je er minder sterk voor. Dus zoek een toeslag partner. Was in de prehistorie ook :-)
Serieus, jij bent coach?
´
pi_174238192
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoeft bijstand ook niks aan te doen, maar het vertekent je beeld nogal. Beetje zoals dat ziggo ineens goedkoper wordt dan hun goedkoopste internetabonnement omdat je alleen bent, dat de beste man niet meer rookt, dat 375 huur (voor huurtoeslag) voor een huis de norm zou zijn etc. Kan hoor, in zo'n dorp maar in bijv. de Randstad krijg je daar amper een kamer voor.

Zoek een toeslagpartner is natuurlijk wel een praktische tip, maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn he.
Huis prijs is meest penibel. daar mag iets aan gedaan worden.

Maar Ziggo 35 is prima en snel genoeg alleen. Roken is niet nodig want is bijstand. Vind ik bij dit gezin ook weg gegooid geld.

Bijstand is om te zorgen dat je een redelijk leven hebt met weinig luxe.

Zo’n gezin leg ik ook uit dat bijstand komt van alle werkende Nederlanders. We hebben geen geldboom staan. En al met al is het hoer goed geregeld. In Syrië mag je naar de moskee.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:27:15 #117
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174238222
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:25 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Huis prijs is meest penibel. daar mag iets aan gedaan worden.

Maar Ziggo 35 is prima en snel genoeg alleen. Roken is niet nodig want is bijstand. Vind ik bij dit gezin ook weg gegooid geld.

Bijstand is om te zorgen dat je een redelijk leven hebt met weinig luxe.
Ik kan hier geen ziggo krijgen voor 35 euro. Ja, de eerste drie maanden maar zo werkt het tuurlijk niet c_/
Is ook niet superrelevant omdat m'n punt inderdaad was dat de huren nogal afwijken
pi_174238238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:25 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Serieus, jij bent coach?
Ja want? Wil gewoon de die mensen goed met geld omgaan en het prima te doen is met bijstand.

Vrijwilligers werk.
pi_174238300
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:28 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Ja want? Wil gewoon de die mensen goed met geld omgaan en het prima te doen is met bijstand.
Omdat je rare lijsten doorgeeft uit translate? En omdat de Nederlandse taal machtig zijn ook geen issue is, blijkbaar.
Niet dat ik het altijd goed doe, maar dit is best wel erg voor iemand die zich als coach voordoet.
´
pi_174238333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:31 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Omdat je rare lijsten doorgeeft uit translate? En omdat de Nederlandse taal machtig zijn ook geen issue is, blijkbaar.
Niet dat ik het altijd goed doe, maar dit is best wel erg voor iemand die zich als coach voordoet.
Snel getypt op telefoon. Engels is juist voor dat gezin dat geen NL spreekt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')