Helaas is het voor de serieuze muzikant die geen zin heeft om omgetoverd te worden tot een of andere dikke biel maar gewoon muziek wil maken en niet zo nogdig met zijn harses op tv hoeft, allang niet meer mogelijk om zich enigzins te kunnen ontplooien.
Diep Triest!!
quote:Doe mij maar Hollands Verdriet!
Op dinsdag 17 december 2002 20:58 schreef Tomek het volgende:Diep Triest!!
-edit- of Lucas en Gea
Bijkomend nadeel voor de industrie: hun voornaamste doelgroep, de jongeren, is toevallig ook niet vies van het kopieren van de muziek omdat ze niet alle CD's kunnen kopen. Meest gecopieerde shit is dan ook vaak de muziek voor deze doelgroep.
quote:Hmmm, hoe ben ik dan al aan die cd's met artiesten-die-niet-met-hun-harses-op-tv-willen gekomen...
Op dinsdag 17 december 2002 20:58 schreef Tomek het volgende:
Helaas is het voor de serieuze muzikant die geen zin heeft om omgetoverd te worden tot een of andere dikke biel maar gewoon muziek wil maken en niet zo nogdig met zijn harses op tv hoeft, allang niet meer mogelijk om zich enigzins te kunnen ontplooien.
Ik ga niet discussieren, ik wil gewoon een paar uur per week een puur rock/metal programma op MTV ofzo. Dan kan de rest van mij verloederen, is toch al gebeurd. Komt mede omdat er 100.000 bands zijn tegenwoordig, er zijn steeds moeilijker nieuwe stromingen te creeren. Er er is ook een gebrek aan "de grote bands", zoals vroeger Nirvana of Queen. Echt grote koplopers zijn er niet meer aan te geven.
quote:Alsof jij de modale muziekluisteraar bent. De modale muziekluisteraar kijkt volgens mij niet zoveel verder dan de FRS, Van Leest etc. of gewoon wat op tv komt.
Hmmm, hoe ben ik dan al aan die cd's met artiesten-die-niet-met-hun-harses-op-tv-willen gekomen...
quote:Teveel, maar ik denk dat het de topicstarter zo zwaar op de maag ligt dat 'ie ff niet aan de zoekfunctie dacht...
Op dinsdag 17 december 2002 21:10 schreef Yokozuna het volgende:
Hier zijn toch al paar topics over geweest?
quote:Zo van "ARFGGH" gister kwam ik er opeens achter dat de muziekindustrie zuigt!!! Nou snel meteen even een topic maken!
Op dinsdag 17 december 2002 21:15 schreef MuadDib het volgende:[..]
Teveel, maar ik denk dat het de topicstarter zo zwaar op de maag ligt dat 'ie ff niet aan de zoekfunctie dacht...
quote:"Ik moet de mensen het licht in de duisternis tonen!"
Op dinsdag 17 december 2002 21:19 schreef Yokozuna het volgende:
Zo van "ARFGGH" gister kwam ik er opeens achter dat de muziekindustrie zuigt!!! Nou snel meteen even een topic maken!
Ik vind ook dat de inhoud van de top 40 de laatste jaren wel met rasse schreden achteruit is gegaan, maar erg druk kan ik me er niet om maken. Tuurlijk, het zou best leuk zijn om TMF eens aan te zetten en een paar clips te zien van artiesten die echt de moeite waard zijn in plaats van de zoveelste domme playbackende bimbo, maar goed: tot die tijd zet ik zelf wel een cd'tje op.
quote:Jah, het kan mij ook weinig schelen. Ik weet toch al wat er komt, of het is HIPHOP en R&B, of uitgemolken trance waarbij je denkt "dit heb ik eerder gehoord", of pop (soms weleens iets goeds, dat nummer van Blue vind ik gewoon goed, ha!). Of het is QOTSA (ofzo)
tot die tijd zet ik zelf wel een cd'tje op.
Maargoed, ze kunnen mij schijten. Ik wil kinkfm op de ether, of een metal/rock programma zonder presentators die liever hardstyle (ofzo) luisteren. Die oetlul van rockzone bij TMF, wat een nul! Toen kwam rockzone opeens niet meer bij TMF, toen alleen nog bij MTV. En of het nu nog bij MTV is weet ik niet, volgens mij neit.
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:50 schreef Rivoche het volgende:
Nee de muziek wereld word niet slechter, er komt alleen een groter aanbod, voor iedereen wat...
Klopt maar ten dele.
Dat je m steeds slechter vindt heeft misschien te maken dat heeft misschien te maken met je minder brede smaak.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat er een steeds smaller deel van de muziekwereld in de schijnwerpers wordt gezet, en dat dat deel mijn smaak niet is.
quote:ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.
Ik bedoel, het is toch triest om te zien hoe bandjes als Di-rect aan alle kanten geholpen worden om maar beroemd te worden en vervolgens denken dat ze supersterren zijn
het is naar mijn mening eerder triest dat veel mensen niet verder luisteren dan hun oren groot zijn..
[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 18-12-2002 00:21]
Rest nog te luisteren naar de late uurtjes op 3FM, en natuurlijk KinkFM.
Of een bezoekje aan de betere CD winkel.
quote:De onderste regionen van de Mega Top100 waren vaak ook niet bepaald om over naar huis te schrijven... of je moet al erg veel van de 'muziek' van Frans Bauer ed. houden. Goed, ik moet toegeven dat er af en toe wel eens een leuk plaatje in stond die het niet tot de top50 redde.
Op woensdag 18 december 2002 00:17 schreef Cheese het volgende:
absoluut, sinds de fusie met TMF is MTV 400% commercieler geworden. En de MEGATop100 wordt weer top50, dus de "goede" muziek komt niet meer aan bod. Helaas.
quote:Namen en voorbeelden graag.
Op woensdag 18 december 2002 00:02 schreef -Dalai- het volgende:[..]
ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.
quote:Toch iets vaker opletten
Op woensdag 18 december 2002 00:25 schreef MSXUser het volgende:De onderste regionen van de Mega Top100 waren vaak ook niet bepaald om over naar huis te schrijven... of je moet al erg veel van de 'muziek' van Frans Bauer ed. houden. Goed, ik moet toegeven dat er af en toe wel eens een leuk plaatje in stond die het niet tot de top50 redde.
VPRO en KINK, en ID&T zijn mijn zenders. Geen commerciële rotzooi bepaald door tieners met posters aan de muur, maar kwaliteit en integriteit, welk genre dan ook.
Top100:
Ozzy Osbourne - Dreamer op 96
Beef - Memory Fast Forward op 99.
Zegt voor mij weer genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Cheese op 18-12-2002 00:44]
quote:Door toedoen van nwe manieren van muziekmaken en verspreiden kunnen juist veel en veel meer mensen hun muziek maken en aan anderen laten horen. als je je beperkt tot tmf/mtv enzo denk je al snel dat alles kut is, maardaaronder zwermt veel meer muziek...
Op woensdag 18 december 2002 00:27 schreef -Dalai- het volgende:[..]
ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.
vele subgenres enzovoorts..crossovers en nwe geluiden
oftewel er is nix aan de hand...:)
Bovenstaande geldt uiteraard niet voor de Britneys. Christina's, en R&B of rap e.d. Bij deze vormen vind ik dat image echt duidelijk boven het muzikale wordt gesteld. Ik noem een simpel voorbeeld: zou dirty van aquilera veel verkocht hebben en populair zijn als het door een lelijk dik wijf gezongen zou zijn, met bijbehorende clip? Denk t niet, want de muziek zelf is nou niet bepaald voorzien van goede tekst, melodie, arrangement of iets dergelijks. Alleen Christina's leuke koppie drijft de verkoopcijfers op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |