abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:58:42 #1
42555 Tomek
Take on the world!
pi_7396423
Zijn er meer mensen die vinden dat de muziekwereld steeds verder verloedert??
Ik bedoel, het is toch triest om te zien hoe bandjes als Di-rect aan alle kanten geholpen worden om maar beroemd te worden en vervolgens denken dat ze supersterren zijn, terwijl het gewoon een pare lompe pubers zijn die denken te wereld te kunnen veroveren met hun zogenaamde "muziekale kwaliteiten". Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn die hierin trappen!!

Helaas is het voor de serieuze muzikant die geen zin heeft om omgetoverd te worden tot een of andere dikke biel maar gewoon muziek wil maken en niet zo nogdig met zijn harses op tv hoeft, allang niet meer mogelijk om zich enigzins te kunnen ontplooien.

Diep Triest!!

pi_7396492
Ik vind dat niet zo, klinkt meer als afgunst van jouw kant me dunkt
pi_7396493
wat heb Di-rect met wereld muziek te maken??
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:02:56 #4
21747 Roderick
Warom !?!?!?!?!
pi_7396521
ik ben het volkomen met je eens.
Alleen één ding, elke musicant begint ergens, en meestal is dat onderaan, kunt nooit meteen bovenaan staan, lijkt mij toch
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:03:03 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7396526
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:58 schreef Tomek het volgende:

Diep Triest!!

Doe mij maar Hollands Verdriet!

-edit- of Lucas en Gea

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7396594
Reeds enkele jaren geleden verschenen rapporten over de inkomsten van jongeren, en vooral, kinderen.
Dit zou "de nieuwe markt" worden.
Gevolg: alle geld wordt gepompt in kwalitatief inferieure groepjes om maar een zo sterk mogelijk "image" neer te zetten.
Kijk naar een looser als Justin Timberlake.
In Amerika een held (Joost mag weten waarom), in Nederland een nieuweling, die helemaal opnieuw gepushed moet worden.
Zo is het met meer amerikaanse bands het geval.
Eerst proberen de muziek uit te brengen, daarna, meestal na tegenvallende resultaten, de muzikant enorm promoten. Het geld moet immers terugverdiend worden, toch?

Bijkomend nadeel voor de industrie: hun voornaamste doelgroep, de jongeren, is toevallig ook niet vies van het kopieren van de muziek omdat ze niet alle CD's kunnen kopen. Meest gecopieerde shit is dan ook vaak de muziek voor deze doelgroep.

pi_7396614
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:58 schreef Tomek het volgende:
Helaas is het voor de serieuze muzikant die geen zin heeft om omgetoverd te worden tot een of andere dikke biel maar gewoon muziek wil maken en niet zo nogdig met zijn harses op tv hoeft, allang niet meer mogelijk om zich enigzins te kunnen ontplooien.
Hmmm, hoe ben ik dan al aan die cd's met artiesten-die-niet-met-hun-harses-op-tv-willen gekomen...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:10:39 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7396681
Hier zijn toch al paar topics over geweest?

Ik ga niet discussieren, ik wil gewoon een paar uur per week een puur rock/metal programma op MTV ofzo. Dan kan de rest van mij verloederen, is toch al gebeurd. Komt mede omdat er 100.000 bands zijn tegenwoordig, er zijn steeds moeilijker nieuwe stromingen te creeren. Er er is ook een gebrek aan "de grote bands", zoals vroeger Nirvana of Queen. Echt grote koplopers zijn er niet meer aan te geven.

quote:
Hmmm, hoe ben ik dan al aan die cd's met artiesten-die-niet-met-hun-harses-op-tv-willen gekomen...
Alsof jij de modale muziekluisteraar bent. De modale muziekluisteraar kijkt volgens mij niet zoveel verder dan de FRS, Van Leest etc. of gewoon wat op tv komt.
pi_7396766
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:10 schreef Yokozuna het volgende:
Hier zijn toch al paar topics over geweest?
Teveel, maar ik denk dat het de topicstarter zo zwaar op de maag ligt dat 'ie ff niet aan de zoekfunctie dacht...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:19:40 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7396852
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:15 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Teveel, maar ik denk dat het de topicstarter zo zwaar op de maag ligt dat 'ie ff niet aan de zoekfunctie dacht...

Zo van "ARFGGH" gister kwam ik er opeens achter dat de muziekindustrie zuigt!!! Nou snel meteen even een topic maken!

pi_7396928
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:19 schreef Yokozuna het volgende:
Zo van "ARFGGH" gister kwam ik er opeens achter dat de muziekindustrie zuigt!!! Nou snel meteen even een topic maken!
"Ik moet de mensen het licht in de duisternis tonen!"

Ik vind ook dat de inhoud van de top 40 de laatste jaren wel met rasse schreden achteruit is gegaan, maar erg druk kan ik me er niet om maken. Tuurlijk, het zou best leuk zijn om TMF eens aan te zetten en een paar clips te zien van artiesten die echt de moeite waard zijn in plaats van de zoveelste domme playbackende bimbo, maar goed: tot die tijd zet ik zelf wel een cd'tje op.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:48:35 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7397460
quote:
tot die tijd zet ik zelf wel een cd'tje op.
Jah, het kan mij ook weinig schelen. Ik weet toch al wat er komt, of het is HIPHOP en R&B, of uitgemolken trance waarbij je denkt "dit heb ik eerder gehoord", of pop (soms weleens iets goeds, dat nummer van Blue vind ik gewoon goed, ha!). Of het is QOTSA (ofzo) Dat kijk ik dan altijd wel ff.

Maargoed, ze kunnen mij schijten. Ik wil kinkfm op de ether, of een metal/rock programma zonder presentators die liever hardstyle (ofzo) luisteren. Die oetlul van rockzone bij TMF, wat een nul! Toen kwam rockzone opeens niet meer bij TMF, toen alleen nog bij MTV. En of het nu nog bij MTV is weet ik niet, volgens mij neit.

pi_7397498
Nee de muziek wereld word niet slechter, er komt alleen een groter aanbod, voor iedereen wat...
Dat je m steeds slechter vindt heeft misschien te maken dat heeft misschien te maken met je minder brede smaak
[b][u]If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing[/u][/b]
pi_7399273
Ik heb die kanalen niet eens, er zijn genoeg middelen over om aan goede muziek te komen, dus het maakt me ook echt geen donder uit.
En een clip zegt mij sowieso al weinig, kan wel eens leuk zijn maar toch. Waarschijnlijk zullen we over niet al te lange tijd toch overstappen op DVD's ipv CD's, en zitten die clips er wel bij.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 17 december 2002 @ 23:03:16 #15
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7399366
Vind dat album van georgina verbaan wel leuk klinken. sinds vanmiddag heb ik het op mn computer staan
had eerst mn twijfels maar dit is weer is wat anders
852002IWASTHERE
pi_7399537
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:50 schreef Rivoche het volgende:
Nee de muziek wereld word niet slechter, er komt alleen een groter aanbod, voor iedereen wat...
Klopt maar ten dele.
Dat je m steeds slechter vindt heeft misschien te maken dat heeft misschien te maken met je minder brede smaak.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat er een steeds smaller deel van de muziekwereld in de schijnwerpers wordt gezet, en dat dat deel mijn smaak niet is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 december 2002 @ 23:33:20 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_7400049
Eigenlijk vind ik, terugkijkend, dat de top40 in 2002 weer wat beter is dan 2001 en 2000. Dus misschien gaat het toch de goeie kant weer op.
Verder klaag ik niet over wat er uitgebracht wordt op platengebied, er zit genoeg leuks tussen zoals elk jaar. Probleem is wel dat het moeilijker wordt te kopen wat je wilt, voor dat je het gevonden hebt en tegen een normale prijs. Ik heb dit jaar zelfs speciaal een creditcard aangeschaft om cd's te kunnen bestellen bij vooral play.com en verder amazon en soortgenoten...
Dus, het probleem ligt niet dat er gen leuke muziek meer is, je moet alleen wat meer zoeken voor je het vind... en dan valt er genoeg te ontdekken en genieten.
pi_7400108
achja stelselmatige wet: 99% van wat er uitgebracht wordt in een genre is gewoon crap.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_7400620
quote:
Ik bedoel, het is toch triest om te zien hoe bandjes als Di-rect aan alle kanten geholpen worden om maar beroemd te worden en vervolgens denken dat ze supersterren zijn
ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.

het is naar mijn mening eerder triest dat veel mensen niet verder luisteren dan hun oren groot zijn..

[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 18-12-2002 00:21]

pi_7400859
absoluut, sinds de fusie met TMF is MTV 400% commercieler geworden. En de MEGATop100 wordt weer top50, dus de "goede" muziek komt niet meer aan bod. Helaas.

Rest nog te luisteren naar de late uurtjes op 3FM, en natuurlijk KinkFM.
Of een bezoekje aan de betere CD winkel.

woensdag 18 december 2002 @ 00:25:20 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7400976
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:17 schreef Cheese het volgende:
absoluut, sinds de fusie met TMF is MTV 400% commercieler geworden. En de MEGATop100 wordt weer top50, dus de "goede" muziek komt niet meer aan bod. Helaas.
De onderste regionen van de Mega Top100 waren vaak ook niet bepaald om over naar huis te schrijven... of je moet al erg veel van de 'muziek' van Frans Bauer ed. houden. Goed, ik moet toegeven dat er af en toe wel eens een leuk plaatje in stond die het niet tot de top50 redde.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7401002
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:02 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.

Namen en voorbeelden graag.
Hmmzz....
pi_7401165
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:25 schreef MSXUser het volgende:

De onderste regionen van de Mega Top100 waren vaak ook niet bepaald om over naar huis te schrijven... of je moet al erg veel van de 'muziek' van Frans Bauer ed. houden. Goed, ik moet toegeven dat er af en toe wel eens een leuk plaatje in stond die het niet tot de top50 redde.

Toch iets vaker opletten . Onbekend maakt onbemind he
En Bauer luister ik ook niet naar hoor.

VPRO en KINK, en ID&T zijn mijn zenders. Geen commerciële rotzooi bepaald door tieners met posters aan de muur, maar kwaliteit en integriteit, welk genre dan ook.

Top100:
Ozzy Osbourne - Dreamer op 96
Beef - Memory Fast Forward op 99.
Zegt voor mij weer genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Cheese op 18-12-2002 00:44]

pi_7401171
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:27 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Door toedoen van nwe manieren van muziekmaken en verspreiden kunnen juist veel en veel meer mensen hun muziek maken en aan anderen laten horen. als je je beperkt tot tmf/mtv enzo denk je al snel dat alles kut is, maardaaronder zwermt veel meer muziek...

vele subgenres enzovoorts..crossovers en nwe geluiden

oftewel er is nix aan de hand...:)

pi_7401511
Ik vind Di-Rect helemaal niet zo slecht . Die jongens schijnen het tenminste nog zelf te schrijven (da's toch al heel wat in de top 40 van tegenwoordig) en ze weten nummers te schrijven die (in mijn oren) pakkend klinken. Het hoeft natuurlijk niet altijd complex te zijn, met vreemde maatsoorten en briljante, maar soms moeilijk te bevatten arrangementen. Easy listening kan soms ook wel eens fijn zijn, mits je het leuke muziek vindt natuurlijk.

Bovenstaande geldt uiteraard niet voor de Britneys. Christina's, en R&B of rap e.d. Bij deze vormen vind ik dat image echt duidelijk boven het muzikale wordt gesteld. Ik noem een simpel voorbeeld: zou dirty van aquilera veel verkocht hebben en populair zijn als het door een lelijk dik wijf gezongen zou zijn, met bijbehorende clip? Denk t niet, want de muziek zelf is nou niet bepaald voorzien van goede tekst, melodie, arrangement of iets dergelijks. Alleen Christina's leuke koppie drijft de verkoopcijfers op.

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')