abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2002 @ 20:58:42 #1
42555 Tomek
Take on the world!
pi_7396423
Zijn er meer mensen die vinden dat de muziekwereld steeds verder verloedert??
Ik bedoel, het is toch triest om te zien hoe bandjes als Di-rect aan alle kanten geholpen worden om maar beroemd te worden en vervolgens denken dat ze supersterren zijn, terwijl het gewoon een pare lompe pubers zijn die denken te wereld te kunnen veroveren met hun zogenaamde "muziekale kwaliteiten". Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn die hierin trappen!!

Helaas is het voor de serieuze muzikant die geen zin heeft om omgetoverd te worden tot een of andere dikke biel maar gewoon muziek wil maken en niet zo nogdig met zijn harses op tv hoeft, allang niet meer mogelijk om zich enigzins te kunnen ontplooien.

Diep Triest!!

pi_7396492
Ik vind dat niet zo, klinkt meer als afgunst van jouw kant me dunkt
pi_7396493
wat heb Di-rect met wereld muziek te maken??
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:02:56 #4
21747 Roderick
Warom !?!?!?!?!
pi_7396521
ik ben het volkomen met je eens.
Alleen één ding, elke musicant begint ergens, en meestal is dat onderaan, kunt nooit meteen bovenaan staan, lijkt mij toch
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:03:03 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7396526
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:58 schreef Tomek het volgende:

Diep Triest!!

Doe mij maar Hollands Verdriet!

-edit- of Lucas en Gea

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7396594
Reeds enkele jaren geleden verschenen rapporten over de inkomsten van jongeren, en vooral, kinderen.
Dit zou "de nieuwe markt" worden.
Gevolg: alle geld wordt gepompt in kwalitatief inferieure groepjes om maar een zo sterk mogelijk "image" neer te zetten.
Kijk naar een looser als Justin Timberlake.
In Amerika een held (Joost mag weten waarom), in Nederland een nieuweling, die helemaal opnieuw gepushed moet worden.
Zo is het met meer amerikaanse bands het geval.
Eerst proberen de muziek uit te brengen, daarna, meestal na tegenvallende resultaten, de muzikant enorm promoten. Het geld moet immers terugverdiend worden, toch?

Bijkomend nadeel voor de industrie: hun voornaamste doelgroep, de jongeren, is toevallig ook niet vies van het kopieren van de muziek omdat ze niet alle CD's kunnen kopen. Meest gecopieerde shit is dan ook vaak de muziek voor deze doelgroep.

pi_7396614
quote:
Helaas is het voor de serieuze muzikant die geen zin heeft om omgetoverd te worden tot een of andere dikke biel maar gewoon muziek wil maken en niet zo nogdig met zijn harses op tv hoeft, allang niet meer mogelijk om zich enigzins te kunnen ontplooien.
Hmmm, hoe ben ik dan al aan die cd's met artiesten-die-niet-met-hun-harses-op-tv-willen gekomen...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:10:39 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7396681
Hier zijn toch al paar topics over geweest?

Ik ga niet discussieren, ik wil gewoon een paar uur per week een puur rock/metal programma op MTV ofzo. Dan kan de rest van mij verloederen, is toch al gebeurd. Komt mede omdat er 100.000 bands zijn tegenwoordig, er zijn steeds moeilijker nieuwe stromingen te creeren. Er er is ook een gebrek aan "de grote bands", zoals vroeger Nirvana of Queen. Echt grote koplopers zijn er niet meer aan te geven.

quote:
Hmmm, hoe ben ik dan al aan die cd's met artiesten-die-niet-met-hun-harses-op-tv-willen gekomen...
Alsof jij de modale muziekluisteraar bent. De modale muziekluisteraar kijkt volgens mij niet zoveel verder dan de FRS, Van Leest etc. of gewoon wat op tv komt.
pi_7396766
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:10 schreef Yokozuna het volgende:
Hier zijn toch al paar topics over geweest?
Teveel, maar ik denk dat het de topicstarter zo zwaar op de maag ligt dat 'ie ff niet aan de zoekfunctie dacht...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:19:40 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7396852
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:15 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Teveel, maar ik denk dat het de topicstarter zo zwaar op de maag ligt dat 'ie ff niet aan de zoekfunctie dacht...

Zo van "ARFGGH" gister kwam ik er opeens achter dat de muziekindustrie zuigt!!! Nou snel meteen even een topic maken!

pi_7396928
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:19 schreef Yokozuna het volgende:
Zo van "ARFGGH" gister kwam ik er opeens achter dat de muziekindustrie zuigt!!! Nou snel meteen even een topic maken!
"Ik moet de mensen het licht in de duisternis tonen!"

Ik vind ook dat de inhoud van de top 40 de laatste jaren wel met rasse schreden achteruit is gegaan, maar erg druk kan ik me er niet om maken. Tuurlijk, het zou best leuk zijn om TMF eens aan te zetten en een paar clips te zien van artiesten die echt de moeite waard zijn in plaats van de zoveelste domme playbackende bimbo, maar goed: tot die tijd zet ik zelf wel een cd'tje op.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 17 december 2002 @ 21:48:35 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7397460
quote:
tot die tijd zet ik zelf wel een cd'tje op.
Jah, het kan mij ook weinig schelen. Ik weet toch al wat er komt, of het is HIPHOP en R&B, of uitgemolken trance waarbij je denkt "dit heb ik eerder gehoord", of pop (soms weleens iets goeds, dat nummer van Blue vind ik gewoon goed, ha!). Of het is QOTSA (ofzo) Dat kijk ik dan altijd wel ff.

Maargoed, ze kunnen mij schijten. Ik wil kinkfm op de ether, of een metal/rock programma zonder presentators die liever hardstyle (ofzo) luisteren. Die oetlul van rockzone bij TMF, wat een nul! Toen kwam rockzone opeens niet meer bij TMF, toen alleen nog bij MTV. En of het nu nog bij MTV is weet ik niet, volgens mij neit.

pi_7397498
Nee de muziek wereld word niet slechter, er komt alleen een groter aanbod, voor iedereen wat...
Dat je m steeds slechter vindt heeft misschien te maken dat heeft misschien te maken met je minder brede smaak
[b][u]If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing[/u][/b]
pi_7399273
Ik heb die kanalen niet eens, er zijn genoeg middelen over om aan goede muziek te komen, dus het maakt me ook echt geen donder uit.
En een clip zegt mij sowieso al weinig, kan wel eens leuk zijn maar toch. Waarschijnlijk zullen we over niet al te lange tijd toch overstappen op DVD's ipv CD's, en zitten die clips er wel bij.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 17 december 2002 @ 23:03:16 #15
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7399366
Vind dat album van georgina verbaan wel leuk klinken. sinds vanmiddag heb ik het op mn computer staan
had eerst mn twijfels maar dit is weer is wat anders
852002IWASTHERE
pi_7399537
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:50 schreef Rivoche het volgende:
Nee de muziek wereld word niet slechter, er komt alleen een groter aanbod, voor iedereen wat...
Klopt maar ten dele.
Dat je m steeds slechter vindt heeft misschien te maken dat heeft misschien te maken met je minder brede smaak.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat er een steeds smaller deel van de muziekwereld in de schijnwerpers wordt gezet, en dat dat deel mijn smaak niet is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 december 2002 @ 23:33:20 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_7400049
Eigenlijk vind ik, terugkijkend, dat de top40 in 2002 weer wat beter is dan 2001 en 2000. Dus misschien gaat het toch de goeie kant weer op.
Verder klaag ik niet over wat er uitgebracht wordt op platengebied, er zit genoeg leuks tussen zoals elk jaar. Probleem is wel dat het moeilijker wordt te kopen wat je wilt, voor dat je het gevonden hebt en tegen een normale prijs. Ik heb dit jaar zelfs speciaal een creditcard aangeschaft om cd's te kunnen bestellen bij vooral play.com en verder amazon en soortgenoten...
Dus, het probleem ligt niet dat er gen leuke muziek meer is, je moet alleen wat meer zoeken voor je het vind... en dan valt er genoeg te ontdekken en genieten.
pi_7400108
achja stelselmatige wet: 99% van wat er uitgebracht wordt in een genre is gewoon crap.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_7400620
quote:
Ik bedoel, het is toch triest om te zien hoe bandjes als Di-rect aan alle kanten geholpen worden om maar beroemd te worden en vervolgens denken dat ze supersterren zijn
ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.

het is naar mijn mening eerder triest dat veel mensen niet verder luisteren dan hun oren groot zijn..

[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 18-12-2002 00:21]

pi_7400859
absoluut, sinds de fusie met TMF is MTV 400% commercieler geworden. En de MEGATop100 wordt weer top50, dus de "goede" muziek komt niet meer aan bod. Helaas.

Rest nog te luisteren naar de late uurtjes op 3FM, en natuurlijk KinkFM.
Of een bezoekje aan de betere CD winkel.

woensdag 18 december 2002 @ 00:25:20 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7400976
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:17 schreef Cheese het volgende:
absoluut, sinds de fusie met TMF is MTV 400% commercieler geworden. En de MEGATop100 wordt weer top50, dus de "goede" muziek komt niet meer aan bod. Helaas.
De onderste regionen van de Mega Top100 waren vaak ook niet bepaald om over naar huis te schrijven... of je moet al erg veel van de 'muziek' van Frans Bauer ed. houden. Goed, ik moet toegeven dat er af en toe wel eens een leuk plaatje in stond die het niet tot de top50 redde.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7401002
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:02 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

ik ben het geheel niet met je eens, ik zie juist de meest interessante muzikale ontwikkelingen sinds jaren in een aantal genres.

Namen en voorbeelden graag.
Hmmzz....
pi_7401165
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:25 schreef MSXUser het volgende:

De onderste regionen van de Mega Top100 waren vaak ook niet bepaald om over naar huis te schrijven... of je moet al erg veel van de 'muziek' van Frans Bauer ed. houden. Goed, ik moet toegeven dat er af en toe wel eens een leuk plaatje in stond die het niet tot de top50 redde.

Toch iets vaker opletten . Onbekend maakt onbemind he
En Bauer luister ik ook niet naar hoor.

VPRO en KINK, en ID&T zijn mijn zenders. Geen commerciële rotzooi bepaald door tieners met posters aan de muur, maar kwaliteit en integriteit, welk genre dan ook.

Top100:
Ozzy Osbourne - Dreamer op 96
Beef - Memory Fast Forward op 99.
Zegt voor mij weer genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Cheese op 18-12-2002 00:44]

pi_7401171
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:27 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Door toedoen van nwe manieren van muziekmaken en verspreiden kunnen juist veel en veel meer mensen hun muziek maken en aan anderen laten horen. als je je beperkt tot tmf/mtv enzo denk je al snel dat alles kut is, maardaaronder zwermt veel meer muziek...

vele subgenres enzovoorts..crossovers en nwe geluiden

oftewel er is nix aan de hand...:)

pi_7401511
Ik vind Di-Rect helemaal niet zo slecht . Die jongens schijnen het tenminste nog zelf te schrijven (da's toch al heel wat in de top 40 van tegenwoordig) en ze weten nummers te schrijven die (in mijn oren) pakkend klinken. Het hoeft natuurlijk niet altijd complex te zijn, met vreemde maatsoorten en briljante, maar soms moeilijk te bevatten arrangementen. Easy listening kan soms ook wel eens fijn zijn, mits je het leuke muziek vindt natuurlijk.

Bovenstaande geldt uiteraard niet voor de Britneys. Christina's, en R&B of rap e.d. Bij deze vormen vind ik dat image echt duidelijk boven het muzikale wordt gesteld. Ik noem een simpel voorbeeld: zou dirty van aquilera veel verkocht hebben en populair zijn als het door een lelijk dik wijf gezongen zou zijn, met bijbehorende clip? Denk t niet, want de muziek zelf is nou niet bepaald voorzien van goede tekst, melodie, arrangement of iets dergelijks. Alleen Christina's leuke koppie drijft de verkoopcijfers op.

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_7401585
quote:
Zijn er meer mensen die vinden dat de muziekwereld steeds verder verloedert??
Ik bedoel, het is toch triest om te zien hoe bandjes als Di-rect aan alle kanten geholpen worden om maar beroemd te worden en vervolgens denken dat ze supersterren zijn, terwijl het gewoon een pare lompe pubers zijn die denken te wereld te kunnen veroveren met hun zogenaamde "muziekale kwaliteiten". Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn die hierin trappen!!

Diep Triest!!

ik ben het helemaal met je eens, maar dit lijkt me nou niet echt nieuwigheid............ die discussies lopen al eeuwen
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  woensdag 18 december 2002 @ 07:10:34 #27
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7402432
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:39 schreef Cheese het volgende:
Top100:
Ozzy Osbourne - Dreamer op 96
Beef - Memory Fast Forward op 99.
Zegt voor mij weer genoeg.
Dat zijn maar 2 platen en 2/50 deel vind ik nu niet bepaald een groot aantal (ik heb het nu over de onderste 50). Als er nu iets van 15 a 20 redelijk/goede in staan, komen we in ieder geval al een heel eind.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7402466
Ik snap niet dat de meeste mensen zich blind staren op hitlijsten, 95% van de hitlijsten is crap.

Wat is nou een hitlijst? Een lijst van nummers die in 1 (!!) week toevallig veel verkocht worden, er zijn zat artiesten die over een langere periode veel meer cd's verkopen, maar nooit in een HITLIJST terecht komen..

Het boeit me totaal niet wat er in de hitlijsten staat
Het is alleen jammer dat bij de meeste radiostations dezelfde eenheidsworst door je strot gedouwd wordt.

Gelukkig zijn er dan nog radiostations die echte muziek draaien (KinK, Studio Brussel en enkele afzonderlijke radioprogramma's (zoals mijn eigen) .

pi_7402612
Ik ben het helemaal met deze topicstarter eens, echter daar heb je weinig aan. Ik vind een topic waarin een oplossing voor dit probleem (vervlakking en smakeloosheid door commercie) wordt gezocht veel intressanter. Deze topic had ook een manifest voor verbreding en verdieping kunnen zijn, zowel op tv als radio. Een manifest dat aangeboden zou kunnen worden aan de kabelcommissie's en de overheid. Maar goed de topicstarter kwam niet verder dan tot de constatering dat het niet deugde. Misschien dat ik maar diegene moet zijn die het "Manifest voor Puur!!!!" tot leven moet laten komen. Zijn er medestanders, medeschrijvers?
  woensdag 18 december 2002 @ 10:22:10 #30
13973 ranja
image means nothing
pi_7403499
quote:
[b]Op woensdag 18 december 2002 08:35 schreef Puur Ik vind een topic waarin een oplossing voor dit probleem (vervlakking en smakeloosheid door commercie) wordt gezocht veel intressanter.
Onzin, de oplossing is zo voor de hand liggend... gewoon verder kijken dan de radio (ook kink) en top 40 lang is. Ik denk dat 50% van wat ik aan muziek uit 2002 heb gekocht op geen enkele nederlandse zender gedraaid is. Toch heb ik het gevonden. Bovendien is het helemaal niet zulke vage muziek, maar ook gewoon pop of redelijk toegankelijke indie/altorock.
Hoezo oplossing zoeken? Je moet het gewoon zelf doen...
  Moderator woensdag 18 december 2002 @ 10:26:18 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_7403550
nee zie Tenacious D. !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_7403947
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:27 schreef -Wepeel2- het volgende:

Namen en voorbeelden graag.

je hebt zelf het nodige op je fotoboekpagina staan...daarnaast worden er op deze 2e pagina een aantal zinnige opmerkingen (nf, ranja) gedaan waar ik me graag bij aansluit...
pi_7404052
quote:
Op woensdag 18 december 2002 10:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Onzin, de oplossing is zo voor de hand liggend... gewoon verder kijken dan de radio (ook kink) en top 40 lang is. Ik denk dat 50% van wat ik aan muziek uit 2002 heb gekocht op geen enkele nederlandse zender gedraaid is. Toch heb ik het gevonden. Bovendien is het helemaal niet zulke vage muziek, maar ook gewoon pop of redelijk toegankelijke indie/altorock.
Hoezo oplossing zoeken? Je moet het gewoon zelf doen...

Ik ben het absoluut niet met jouw eens Ranja. Variatie en diepgang is een publiek belang en dit wordt onvoldoende onderkent. Als je iets minder geintresseerd of gemotiveerd bent dan jij dan is er maar een mogelijkheid, nl. luisteren naar muziek met een commerciele drijfveer erachter. Dan zou je kunnen aanvoeren dat dit die mensen hun eigen keuze is, maar daar ben ik het niet mee eens. We zijn op een punt aangekomen dat er geen andere keuze meer is, omdat alles waar je nog mee in aanraking wordt gebracht commerciele bedoelingen heeft. Dit is iets waar een overheid verandering in hoort te brengen.
pi_7404688
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 23:03 schreef F1908 het volgende:
Vind dat album van georgina verbaan wel leuk klinken. sinds vanmiddag heb ik het op mn computer staan
had eerst mn twijfels maar dit is weer is wat anders
Ik zou zeggen, topicstarter hier ligt nog werk voor je.

Overigens zijn hitlijsten ongeveer synoniem voor 'wat de massa leuk vind en koopt' en dat blijken vooral jongetjes en meisjes van 8-14 en wat oudere huisvrouwtjes en mannetjes te zijn.

Waar maken we ons druk om? Zie zo'n hitlijst als goedkoop amusement, mensen die echt geinteresseerd zijn in muziek kijken zelf wel verder. Er is een verschrikkelijk groot aanbod aan muziek en wat in de hitlijsten komt is daar nog niet eens 0,001 % van. Hitlijstensmuziek is massamuziek. Laat de massa daar lekker mee bezig zijn, immers ignorance is bliss.

woensdag 18 december 2002 @ 11:53:23 #35
13973 ranja
image means nothing
pi_7404872
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:02 schreef Puur het volgende:

Dan zou je kunnen aanvoeren dat dit die mensen hun eigen keuze is, maar daar ben ik het niet mee eens.

Ik wel. Als je niet genoeg ge-interesseerd bent in muziek dat je verder kijkt dan 3fm/538/kink/yorin/id&t dan zul je ook niet klagen dat het allemaal niks is lijkt me. Zo wel, dan zeg ik gewoon van eigen schuld. Juist door het niet verder kijken wordt dit ook in stand gehouden. Als blijkt dat er niemand meer naar 538 luistert en er geen r&b of pop verkocht wordt maar alleen muziek die nooit gedraaid wordt dan wordt vanzelf de programmering aangepast. Alleen zal dat nooit gebeuren juist omdat er teveel mensen zijn die het niks interesseert. Die hoef je dus ook geen 'andere' muziek op te dringen, want dat zal ze net zo weinig interesseren en waarschijnlijk downloaden die toch alleen maar. Nou, mij stoort het niet... zolang ik mijn muziek kan blijven vinden.
pi_7404927
Mijn muziekwereld gaat prima hoor! (en wordt volgens mij kwalitatief alleen maar beter)
pi_7407842
quote:

Ik ben het absoluut niet met jouw eens Ranja. Variatie en diepgang is een publiek belang en dit wordt onvoldoende onderkent. Als je iets minder geintresseerd of gemotiveerd bent dan jij dan is er maar een mogelijkheid, nl. luisteren naar muziek met een commerciele drijfveer erachter. Dan zou je kunnen aanvoeren dat dit die mensen hun eigen keuze is, maar daar ben ik het niet mee eens. We zijn op een punt aangekomen dat er geen andere keuze meer is, omdat alles waar je nog mee in aanraking wordt gebracht commerciele bedoelingen heeft. Dit is iets waar een overheid verandering in hoort te brengen.

ha ha ha

de overheid moet ook meer gevarieerde en diepgaande banen in het bedrijfsleven afdwingen, het huidige aanbod is immers zó commercieel.

pi_7408063
Nou, eigenlijk heeft hij wel een punt, vind ik. Alleen moet de overheid zich niet bemoeien met de playlist van de commercielen, maar zelf met een alternatief komen.

Het ultra-commerciele deel van de markt wordt al uitstekend bediend door 538 en Yorin, wat mij betreft zouden de publieke radiozenders zich best meer mogen richten op het draaien van minder bekende muziek. Er is toch ook een speciale zender voor klassiek en een beetje jazz (Radio 4), waarom zou er niet een publieke omroep-variant kunnen komen die popmuziek draait, maar dan eens niet de hits die je al op alle andere zenders kunt horen? In de avonduren is Radio 3 trouwens al aanmerkelijk gevarieerder dan overdag, die lijn mogen ze van mij best verder doortrekken.

pi_7408217
quote:
Op woensdag 18 december 2002 14:46 schreef Zander het volgende:
Nou, eigenlijk heeft hij wel een punt, vind ik. Alleen moet de overheid zich niet bemoeien met de playlist van de commercielen, maar zelf met een alternatief komen.

Het ultra-commerciele deel van de markt wordt al uitstekend bediend door 538 en Yorin, wat mij betreft zouden de publieke radiozenders zich best meer mogen richten op het draaien van minder bekende muziek. Er is toch ook een speciale zender voor klassiek en een beetje jazz (Radio 4), waarom zou er niet een publieke omroep-variant kunnen komen die popmuziek draait, maar dan eens niet de hits die je al op alle andere zenders kunt horen? In de avonduren is Radio 3 trouwens al aanmerkelijk gevarieerder dan overdag, die lijn mogen ze van mij best verder doortrekken.

radio?? wat is dat dan???
pi_7408286
Zo'n kastje waar geluid uit komt als je 'm aanzet.
pi_7408342
quote:

[..]

...We zijn op een punt aangekomen dat er geen andere keuze meer is, omdat alles waar je nog mee in aanraking wordt gebracht commerciele bedoelingen heeft. Dit is iets waar een overheid verandering in hoort te brengen.

terug naar meer overheidsbemoeienis dus? er moet juist meer vrijheid komen, bijvoorbeeld vrijheid van ether!!! tis toch belachelijk datje bakken geld moet betalen voor een frequentie binnen de FM-band...en nu word ook internet radio steeds meer beperkt...(zie USA) t gaat idd allemaal om geld, maar ik blijf bij bovenstaande reacties die zeggen:
kijk verder dan je neus lang is, pleur je tv uit en je zal zeker goeie muziek vinden, heb je daar geen zin, kies je de makkelijkste weg, moet je ook niet zeiken...

wees ook blij dat 'minder' commerciele muziek ook niet op TMF enzo komt met clips, want juist ook videoclips zijn overbodig en zorgen voor onnodig hoge kosten!!!

pi_7409296
quote:
Op woensdag 18 december 2002 14:57 schreef MurW het volgende:

[..]

terug naar meer overheidsbemoeienis dus? er moet juist meer vrijheid komen, bijvoorbeeld vrijheid van ether!!! tis toch belachelijk datje bakken geld moet betalen voor een frequentie binnen de FM-band...en nu word ook internet radio steeds meer beperkt...(zie USA) t gaat idd allemaal om geld, maar ik blijf bij bovenstaande reacties die zeggen:
kijk verder dan je neus lang is, pleur je tv uit en je zal zeker goeie muziek vinden, heb je daar geen zin, kies je de makkelijkste weg, moet je ook niet zeiken...

Terug naar overheidsbemoeienis dus? Dat lijkt mij heel erg verstandig, ik denk dat wel is gebleken dat de uitverkoop op alle fronten zoals de overheid deze de afgelopen jaren (etherfrequenties, maar ook de diverse privatiseringen) heeft gehouden toch op z'n minst niet helemaal succesvol kunnen worden genoemd. Het is voornamelijk het loslaten van overheidsinvloed dat ons richting USA taferelen drukt, niet andersom.
Op dit moment zijn de publieke omroepen op zowel radio en tv bezig te concurreren met de commerciëlen. Dit zorgt zowel voor vervlakking en verschraling van het aanbod terwijl het ook niet stimuleert of innoveert, zowel voor makers als kijkers/luisteraars. Hiervoor vind ik de publieke sector en dus de overheid wel verantwoordelijk, anders stop ik liever met belasting betalen.
Goed, ik hoop dat ik niet te warrig ben geweest, maar vrees van wel.
pi_7414150
Buzz!!!!!!!!!!!!

Zijn jullie het op eens allemaal met mij eens of is dit gewoon geen intressant onderwerp meer. Ik vond dit wel zinnig namenlijk.

pi_7416321
Zinnig wel, maar erg uitgekauwd. Deze discussie hebben wij al vaak gehad hier op fok en we komen er maar niet uit.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_7416805
Het is maar hoe je het bekijkt, je hoeft ook niet naar die commerciële muziek te luisteren! Dat doe ik ook niet, en dan zijn er toch genoeg leuke bands/gitaristen in mijn geval dan die zeer de moeite waard zijn.

Ik noem namen als:

Steve Vai,
Joop Wolters,
Dimmu Borgir,
Marcel Coenen,
Steve Morse,

Zegt genoeg lijkt me

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7416911
Er is veel bagger in de muziek, maar als je gewoon net iets verder zoekt zie je dat er nog heel veel leuke muziek wordt gemaakt. Dat die dan niet in de top 10 belandt zegt meer over de kopers dan over de kwaliteit van de muziek die nu wordt gemaakt.
pi_7416988
Niet mee eens: 2002 is echt het slechtse muziek jaar ooit.
Ik luister echt nauwelijks muziek die gemaakt is in dit millenium ,eigenlijk alleen late 90's tot 80's.
pi_7417110
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:00 schreef CaptainMiller het volgende:
Niet mee eens: 2002 is echt het slechtse muziek jaar ooit.
Ik luister echt nauwelijks muziek die gemaakt is in dit millenium ,eigenlijk alleen late 90's tot 80's.
Dat zeiden ze van 2001 ook al.
pi_7417228
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:05 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van 2001 ook al.

Ze?
Dit is een persoonlijke mening.
Je zag in 2001 het al een beetje aankomen wat we in 2002 hebben gezien.
Hoe zal het over 10 jaar eruit zien??
pi_7417264
Wie weet is over tien jaar de muziek in vergelijking met nu wel vreselijk slecht en is de nieuwe single van Mad'House wel hoogstaande muziek.
pi_7417287
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wie weet is over tien jaar de muziek in vergelijking met nu wel vreselijk slecht en is de nieuwe single van Mad'House wel hoogstaande muziek.
Ik denk niet dat ze dan nog bestaan
pi_7417325
Dus als je niet meer bestaat heb je nooit briljante muziek gemaakt?
pi_7417361
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dus als je niet meer bestaat heb je nooit briljante muziek gemaakt?
Ow , je bedoelt de nieuwe single van nu ,ik dacht van over 10 jaar ,ach nevermind.
pi_7417614
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:12 schreef CaptainMiller het volgende:

[..]

Ze?
Dit is een persoonlijke mening.
Je zag in 2001 het al een beetje aankomen wat we in 2002 hebben gezien.
Hoe zal het over 10 jaar eruit zien??

Over 10 jaar zeggen ze dat 2012 het slechtse muziekjaar uit de geschiedenis was.
  woensdag 18 december 2002 @ 22:32:33 #55
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7417656
Er is misschien meer minderaantrekkelijke muziek dat mediaaandacht trekt, maar er is ook dit jaar nog genoeg goede muziek gemaakt.. genoeg in de izn van dat ik het toch niet allemaal kan luisteren/aanschaffen in zo'n heel jaar.. dat gaat niet, daarvoor wordt er nogsteeds voldoende goede muziek gemaakt, ook dit jaar. Je moet er alleen wel naar opzoek.
pi_7417715
En het hoeft natuurlijk ook helemaal niet nieuw te zijn. Ik koop net zo lief een goede lp uit 1975 als iets wat vorige week uitgebracht is, als het maar goed klinkt. Ik verzin mijn eigen hypes wel, daar heb ik geen Radio 3 of OOR voor nodig.
  woensdag 18 december 2002 @ 22:39:37 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7417796
Da's ook weer zo... maar gelijk ook weer zo'n dooddoener. Muziek is gewoon een groot luxeprobleem. er is zoveel goeds gemaakt dat je nooit de kans krijgt om het allemaal te hebben beluisterd en daardoor is de grens eigenlijk al door iedereen een flink eind omhoog gelegd, waardoor het net lijkt alsof er veelmeer bagger bij komt. In de jaren 70 had je ook rommel in de top40 staan.. alleen hun hebben we gewoon veelmeer media.. en veelmeer mediaaandacht (helaas wel voor muziek waar een weldenkend mens nachtmerries van krijgt).
pi_7439195
Mijn grootste bezwaar tegen radio en de hitlijsten is dat zo weinig zenders het lef hebben om af te wijken van die "norm". Het hoeft echt niet muziek te zijn die ik alleen leuk vindt, maar waarom vrijwel iedere zender een weinig origineel format door onze strot probeert te duwen ontgaat me volledig.

Die wurggreep die formats op het aantal verschillende gedraaide platen hebben is volgens mij de grootste bron van ergernis. En die formats worden steeds scherper vastgelegd en afgedwongen.

pi_7440432
Tja het gaat er tegenwoordig niet meer om hoe het klinkt, als het maar geld opleverd...en daar walg ik van. Want zo was ik laatst op school (in de soos ) en daar trad een band op (Sidekickbob), en ik kan je zeggen, die waren veel cooler dan de "modale" rock/punk die je op tv ziet. Zeker omdat ze ook leuk contact hadden met het publiek, en aangezien grote sterren veel publiek hebben kunnen ze er vrijwel geen contact mee hebben (Heey ahoy, alles goed? ), en daarbij dus wel

Maarja...het gaat niet slechter met de muziekwereld...het gaat alleen maar beter met de mensen die achter de muziek zitten en op tv komen, voor de rest vechten er genoeg bands om iets bekender te worden, maar die niet per se bekend hoeven te worden.

(kent iemand I Against I, zullen er vast een paar zijn, niet echt bekend, wel gruwelijk goed, en dat bedoel ik dus)

pi_7444920
Vind ik dus echt niet er lopen nog heel veel goede muzikanten rond.
Okay je hebt ook van die geproduceerde types, maar die hoeven niet persé slecht te zijn hoor. Ik denk dat dit meer gezegd wordt door de personen die echt van één genre muziek houden. Ik vind dat alles steeds diverser wordt en als je goed luistert er altijd meer verschillende invloeden van ander soort muziek in de POPmuziek gebruikt wordt.
Okay er zijn types die je het misschien niet gunt die heb ik ook wel, maarja als je in de muziekwereld zit daar op zo'n positie kan je echt wel wat hoor.....
HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
pi_7444962
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:51 schreef CasB het volgende:
Tja het gaat er tegenwoordig niet meer om hoe het klinkt, als het maar geld opleverd...en daar walg ik van. Want zo was ik laatst op school (in de soos ) en daar trad een band op (Sidekickbob), en ik kan je zeggen, die waren veel cooler dan de "modale" rock/punk die je op tv ziet. Zeker omdat ze ook leuk contact hadden met het publiek, en aangezien grote sterren veel publiek hebben kunnen ze er vrijwel geen contact mee hebben (Heey ahoy, alles goed? ), en daarbij dus wel

Maarja...het gaat niet slechter met de muziekwereld...het gaat alleen maar beter met de mensen die achter de muziek zitten en op tv komen, voor de rest vechten er genoeg bands om iets bekender te worden, maar die niet per se bekend hoeven te worden.

(kent iemand I Against I, zullen er vast een paar zijn, niet echt bekend, wel gruwelijk goed, en dat bedoel ik dus)

JAJAhaaa ik ken I Against I is een punkband toch?

zie je daar heb je het al het zijn meestal de mensen die een beetje van een soort genre houden die over de muziekwereld klagen.
En trouwens de 'diehard' punkbands willen meestal niet in de commercie komen maar willen zich meer richten op ander publiek...

HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
  vrijdag 20 december 2002 @ 12:46:30 #62
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7446815
Vroeger lieten ze muziek gewoon muziek zijn, tegenwoordig komt er helaas meer bij kijken...

Diepzinnig hé?

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_7466834
De meeste nummers van tegenwoordig die al best aardig zijn worden helaas hoe vaker je ze luistert steeds slechter. Ik vind dat een echt goed nummer of meteen goed is en dat blijft door de tijden heen, of juist beter wordt elke keer dat je hem luistert.
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_7478816
De Pitchforkmedia album top 50 2002.

Hier vinden ze dat juist totaal niet, 2002 was een topjaar.

zondag 22 december 2002 @ 14:23:02 #65
13973 ranja
image means nothing
pi_7479091
quote:
Op zondag 22 december 2002 14:06 schreef Seborik het volgende:

Een hoop mensen in dit topic vinden dat ook niet hoor
pi_7479112
quote:
Op zondag 22 december 2002 14:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Een hoop mensen in dit topic vinden dat ook niet hoor

Dat is waar.
pi_7479126
quote:
Op zondag 22 december 2002 14:06 schreef Seborik het volgende:

Mee eens, heerlijke cd's gekocht (5 van de 10). Als je de hitlijsten en de populaire zenders ontwijkt, dan valt er een ongelooflijke hoop goede, mooie en originele muziek te ontdekken. Je moet er alleen wat moeite voor doen, en dat is wat ontbreekt bij de massa. Ze zien de hitlijsten en zijn tevreden met wat er voor hun gekozen wordt, of ze zijn ontevreden maar laten het daarbij. Dat is dan hun fout.
Ga eens naar de platenzaak, lees de betere muziekbladen, download eens wat van kazaa. Als je baalt van het muziekaanbod is dat je eigen schuld, want het ligt voor het oprapen als je even iets verder kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')