abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:49:07 #1
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174216635
25-jarige Anne Faber uit Utrecht vermist
quote:
De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.

De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.

Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.

Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.

Bron: Politie
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.
https://www.ad.nl/utrecht(...)-soestdijk~aa5c692d/

Update

Mogelijk jas van Anne gevonden in Huis ter Heide, politie kamt bos uit

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

quote:
Meer kleding

Behalve een jas is er volgens politiewoordvoerder Bernhard Jens meer kleding gevonden. De ouders van Anne Faber en haar vriend is gevraagd of de kleding van haar zou kunnen zijn. Uit hun antwoord trekt de politie de conclusie dat het 'vrijwel zeker' om kleding van de vrouw gaat. ,,We hopen daar vandaag dus zekerheid over te krijgen.''

Op het fietspad tussen Amersfoort en Utrecht langs Huis ter Heide werd een stuk verderop, richting de Panweg, een T-shirt gevonden. De kans dat dat ook van Anne is, is volgens een agent ter plaatste niet groot, maar alle aanwijzingen worden serieus onderzocht. Het stuk fietspad waar het shirt werd gevonden is nu afgezet.
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Bron

Bron: RTL

Tijdlijn vrijdag 29 september 2017:

18:16 - Hollandsche Rading - appje - bron: screenshot
18:50 - Baarn - selfie bron: screenshot
19:06 - onbekend - appje pa Faber bron: Opsporing Verzocht
~19:30 - "ten zuidwesten van Soest" - verlies contact telefoon bron: Politie
19:47 - appje vriend naar Anne - niet gelezen bron: screenshot

Donderdag, 5 oktober
PolitieUtrecht twitterde op donderdag 05-10-2017 om 19:30:04 Fiets gevonden in het water nabij #huisterheide vergelijkbaar met die van #AnneFaber. Politie doet verder onderzoek reageer retweet

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd

[ Bericht 3% gewijzigd door zomer86 op 05-10-2017 19:44:44 ]
graag verwijderen
pi_174216652
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:46 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Ik vermoed dat - onder andere - de generatiekloof te groot is om jouw situatie naast de hare te leggen.
Als je het over typische karakteristieken hebt over de millenial generatie dan is haar gedrag al helemaal absurd. Dus beetje onzin argument natuurlijk.
pi_174216665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:46 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Ik vermoed dat - onder andere - de generatiekloof te groot is om jouw situatie naast de hare te leggen.
Omdat ik ouder ben, ik fiets ook met jongere recreatief ...
Ik maak ook selfies enz enz
pi_174216686
Het zal wel weer op een DNA-onderzoek uitdraaien onder de mannen in de regio
Wie dit leest is gek
pi_174216701
Wat ik niet snap is dat ze eigenlijk de lange route heeft gekozen nadat het ging regenen en ze die selfie heeft gemaakt.

Ze had eigenlijk alleen de Soesterdijkerweg/Biltseweg (tussen 62 & 88 op de route) hoeven af fietsen om thuis aan te komen. In plaats daarvan kiest ze een lange omweg, door onbewoond en bosrijk gebied, met zeer slecht weer. In haar eentje.
pi_174216705
Tenzij je het zo vreemd vind dat ze ging fietsen dat je een vermoeden hebt dat het niet vrijwillig is gedaan snap ik niet waarom je hier moet komen roepen dat het gek is.

Het is gebeurd, ze is gaan fietsen en het is zo afgelopen. Kun je het raar of niet vinden dat is van 0 toegevoegde waarde van dit topic. Je maakt alleen duidelijk dat je zelf anders in elkaar zit dan Anne, nou gefeliciteerd!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174216712
Ik denk/hoop dat de politie al veel meer info hebben dan wij denken. Denk aan camerabeelden en getuigen...
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:53:53 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174216713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:45 schreef b_engeltje het volgende:
Het hele verhaal houdt mij bezig...
Waarom zon lange fietstocht doen vlak voor etenstijd
Waarom zon lange fietstocht doen terwijl er noodweer was voorspeld
, wat ze blijkbaar wist want de jad lijkt op een regen jas
Waarom een selvie maken in de regen
Optie..je maakt een selvie als je staat te schuilen, je gaat daar niet onderweg in de plensende regen even voor stoppen
Wat is er gezegd bij de selvie?? Als er wat bij gezegd is..

Ik vind dit dus helemaal niet raar.
- Lange fietstocht voor etenstijd deed ik zelf ook regelmatig.
- Regen voorspeld? Boeie! Soms wil je gewoon even lekker uitwaaien aan het eind van de dag
- Selfie in de regen? Ik begrijp dat hele selfie gedoe niet (heb nieteens een telefoon) maar dit lijkt me dan JUIST bij uitstek een situatie waarin het leuk kan zijn om een selfie te sturen ("kijk mij eens een verzopen poesje zijn")

Anyway, zoals gezegd is ieders perspectief verschillend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174216726
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:50 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan die selfie dan?
Ik ken genoeg dames die tien selfies op een dag naar hun vriendje sturen.
Niets mis mee.
pi_174216736
quote:

[..]

Een selfie maken in de regen is niet zo raar. De meeste smartphones van tegenwoordig kunnen heel goed tegen wat water op het scherm, zolang je m maar niet in een plas water legt en niet te lang in de regen houdt. En ze komt over als een type die zich niet laat afschrikken door wat regen, niet genoeg om moeite te doen voor een schuilplaats en wie weet hoe lang het nog duurt voordat de regen stopt. Je moet ook een keer richting huis en het werd al donker.
pi_174216738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:53 schreef Boccaccio het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze eigenlijk de lange route heeft gekozen nadat het ging regenen en ze die selfie heeft gemaakt.

Ze had eigenlijk alleen de Soesterdijkerweg/Biltseweg (tussen 62 & 88 op de route) hoeven af fietsen om thuis aan te komen. In plaats daarvan kiest ze een lange omweg, door onbewoond en bosrijk gebied, met zeer slecht weer. In haar eentje.
Dat bedoel ik dat is best vreemd
Het geeft de indruk dat ze ergens naartoe fietste...
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:55:35 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174216750
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:53 schreef Sneakface het volgende:
Ik denk/hoop dat de politie al veel meer info hebben dan wij denken. Denk aan camerabeelden en getuigen...
Getuigen: ik vraag het me af. Videobeelden: dat lijkt momenteel je beste kans.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174216751
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:53 schreef Boccaccio het volgende:

Vraag is of ze bekend was in dit gebied. Zo niet, dan is het niet zo gek om gewoon de route te blijven volgen die je daarvoor ook de hele tijd hebt gevolgd.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:56:24 #14
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174216765
t
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Getuigen: ik vraag het me af. Videobeelden: dat lijkt momenteel je beste kans.
Als ze de vermoedelijke route heeft gefietst, dan is er 0% kans op videobeelden.
graag verwijderen
pi_174216766
quote:

[..]

Maar het zou gewoon kunnen dat ze midden op de dag andere verplichtingen had.
pi_174216770
Ik ben erg benieuwd wie van haar vrienden/familie haar voor het laatst heeft gezien en wanneer... Daarmee wil ik overigens niet impliceren dat die persoon er iets mee te maken heeft.

Is het trouwens, voor zover wij weten, een feit dat ze alleen aan de fietstocht is begonnen?

Op de een of andere manier doet deze zaak mij een beetje denken aan die van Savannah... :{
pi_174216780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:55 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Vraag is of ze bekend was in dit gebied. Zo niet, dan is het niet zo gek om gewoon de route te blijven volgen die je daarvoor ook de hele tijd hebt gevolgd.
Er word gezegd dat ze vaker recreatief fietste, meestal verken je dan verschillende routes
  † In Memoriam † donderdag 5 oktober 2017 @ 18:57:37 #18
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_174216788
quote:

[..]

Het vorige topic was al dicht maar ik ben het eens met je dat het ook allemaal vreemd is, het gefiets door de regen en de selfies...op weg naar een bruiloft.....in zo'n pokkenweer.
Die ouders gaan echt door een hel.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:58:01 #19
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174216796
quote:
15s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:56 schreef theDutcher het volgende:
Ik ben erg benieuwd wie van haar vrienden/familie haar voor het laatst heeft gezien en wanneer... Daarmee wil ik overigens niet impliceren dat die persoon er iets mee te maken heeft.

Is het trouwens, voor zover wij weten, een feit dat ze alleen aan de fietstocht is begonnen?

Op de een of andere manier doet deze zaak mij een beetje denken aan die van Savannah... :{
Anne is 11! jaar ouder.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:58:59 #20
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174216808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:56 schreef zomer86 het volgende:
t

[..]

Als ze de vermoedelijke route heeft gefietst, dan is er 0% kans op videobeelden.
Particuliere camera's van villabewoners?
pi_174216827
waarom zit een kleuter te krassen in de OP?

Gaan we die nu ook al een persoonlijk tintje geven? Nieuws bronnen aanpassen naar eigen wens?
pi_174216831
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:57 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Er word gezegd dat ze vaker recreatief fietste, meestal verken je dan verschillende routes
En deze keer had ze voor route 115802 gekozen. Moet ze dan ivm een beetje regen ineens stoppen met haar route of een andere route nemen? Kan ja. Hoeft niet.
pi_174216836
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Anne is 11! jaar ouder.
Klopt, maar ook vrouwen van 25 kunnen (stiekem) met iemand een afspraakje hebben, toch?

Bedoel, vriend was (waarschijnlijk) op een bruiloft.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:00:44 #24
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_174216848
Fiets gevonden in het water
pi_174216855
die bruiloft blijft terugkomen maar er was toch inmiddels wel duidelijk dat die er niet was? Ze zou savonds weer bij vriend komen en dag erna op zaterdag een afspraak hebben waar ze ook niet verscheen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')