abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174195159
Dag allen,

Ik zit in een dilemma en wil graag jullie mening over dit dilemma horen.

Ik ben actief als bestuurslid binnen een vereniging. Over anderhalf jaar viert onze vereniging een jubileum waar een jubileumboek voor wordt uitgebracht. Een leuk idee met ook veel draagvlak binnen de vereniging. Diegene die dit boek ontwerpt en ontwikkelt is tevens actief binnen het bestuur. Hij heeft een laptop van enkele jaren oud die nog prima functioneert.

Volgens deze persoon heeft hij echter een Macbook nodig om dit boek goed te kunnen ontwerpen. Helaas heeft deze persoon op dit moment geen geld om zelf een Macbook aan te schaffen. Hij heeft dus toestemming gevraagd aan het bestuur om een Macbook aan te mogen schaffen voor ¤1900. Hij wil een regeling treffen dat hij zelf 50% van dit aankoopbedrag terugbetaald d.m.v. een speciale regeling. Het andere deel (bijna ¤1000) komt dus voor de rekening van de vereniging. De bedoeling is om de laptop te houden voor zijn eigen privégebruik.

Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Aan de ene kant begrijp ik dat hij een goede laptop nodig heeft om het boek te kunnen ontwerpen. Aan de andere kant vind ik het bizar dat de vereniging ¤1000 investeert in iets wat tevens een privé eigendom wordt.

Hoe zouden jullie hiermee om gaan?
pi_174195218
:') dat je dat verzoek überhaupt serieus neemt.

Levert ie de macbook in nadat het boek is voltooid?

Software die op een macbook werkt werkt ook op een laptop met Windows.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:54:50 #3
54408 Parzival
Where it happens
pi_174195232
gewoon niet doen.. of de laptop is van de vereniging.. (en dan heeft die mazzel, tot de vereniging deze opeist).. of hij koopt lekker zelf een laptop..

deze regeling is gewoon verkapt loon

je kunt natuurlijk ook voor een korte periode een laptop huren en beschikbaar stellen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_174195419
Natuurlijk niet.

Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_174195441
Lastig.

Op welke basis verrichten verenigingsleden hun werkzaamheden? Worden ze betaald? Zo niet, dan zou dat ook voor deze persoon gelden. Zo wel, dan moet een vergoeding worden afgesproken en koopt ie zelf maar wat ie nodig heeft.
pi_174195492
wat een aap
pi_174195940
quote:
Op woensdag 4 oktober 2017 19:52 schreef Hindoe00 het volgende:
(...)
Volgens deze persoon heeft hij echter een Macbook nodig om dit boek goed te kunnen ontwerpen.
(...)

TLDR; speltip 12: bluf alleen wanneer het geloofwaardig is.
pi_174197661
Wat een armoedzaaier ben je dan als je niet eens geld hebt voor een laptop. :')
Is dat manneke 12 ofzo?
pindazakje
pi_174197824
1) belachelijk dat hij dat ding dan zou mogen houden terwijl hij maar 50% meebetaalt. Koop dat ding dan gewoon als eigendom van de vereniging, en geef het hem in bruikleen.

2) per se een macbook nodig? waarom specifiek een macbook? Zeker wanneer andere pc/laptops een veel betere prijs / prestatie verhouding hebben. Voor een PC scheelt dat ongeveer de helft, voor een laptop zeker 30-40%.

3) ik twijfel er sterk aan dat hij die taak niet op een 'paar jaar oude' laptop uit kan voeren. Zo grafisch belastend is een jaarboek in elkaar flansen nou ook niet. Welke software gaat hij daarvoor gebruiken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_174198188
Enne .. komen die 1000e dan voor kosten van de leden? Hoeveel leden heeft jullie vereniging?

En hoeveel geld gaat het kosten om die boeken te laten drukken? Hoeveel extra boeken kan je laten drukken voor die 1000e?

Want ik zou het nogal behoorlijk zuur vinden als zo'n boek per persoon een tientje duurder uitvalt omdat meneer de ontwerper dat blijkbaar alleen kan op een macbook van 1900 euro met de nieuwste i7/i5 processor, ssd en retina-scherm (allemaal zeer onnodig voor de specifieke taak).
pi_174198274
En ga jij aan de andere leden uitleggen dat ze zijn laptop betalen ?
Nooit in meegaan !
pi_174198299
Hell, alleen al door dit verzoek zou ik het vertrouwen in hem als bestuurslid compleet kwijt zijn. Hij probeert gewoon via de vereniging een nieuwe, dure laptop te scoren.

Waarom dat ding uberhaupt door hem laten ontwerpen als het dus blijkbaar 1000e kost? Zijn vast wel (amateur-)ontwerpers die dat voor een heel stuk minder willen/kunnen doen en die wel al goed materiaal hebben.

Ik twijfel zelfs aan zijn grafische vaardigheden als hij dus blijkbaar geen geschikte laptop heeft om die vaardigheden op uit te voeren.
pi_174198344
Ow en veel succes met de boeman spelen tijdens de komende bestuursvergaderingen.
pi_174201628
Jubuleumboek gewoon in klad in word maken, dan door een professionele dtp’r laten opmaken en drukklaar laten maken. Kost je veel minder en waarschijnlijk nog een beter resultaat ook.
.
pi_174201792
Ik zou dan eerder een laptop kopen die van en voor de vereniging is. Dus een boek maken, notulen van vergaderingen, foto-archief, ledenadministratie en penningmeester spullen erop, enz.

Anders koopt ie hem zelf maar, en betaal je als vereniging bijv. de softwarelicentie.

Sowieso openheid geven richting de leden, kascontrole commissie enz, zorg dat jij hier niet op aangesproken kan worden.
pi_174201895
Nooit doen.

50/50 is geen goed idee; dan komt dat ding nooit meer terug naar de vereniging.
Want wie, wanneer en met welk argument gaat de vereniging die laptop dan opeisen als deze man de laptop eerst al die tijd in gebruik (thuis) heeft?
En wat als er iets met die laptop is (schade, diefstal)? En wie neemt en betaalt de eventuele verzekering?

100 % eigendom van de vereniging: ook geen goed idee. Zonder de wens van deze man zou de vereniging nooit een laptop van da kaliber/prij kopen.

100 % eigendom bestuurslid: misschien een goed idee. Als hij dt boek op die laptop maakt, kan de vereniging hem misschien een (materiaal)vergoeding geven van bijvoorbeeld 150,-

Of het voorstel van Fer; vereniging levert klad aan bij DTP-er (prijs opvragen?)
Lijkt alles bijeen het meest praktische voorstel. bovendien geen kans op gedoe of scheve ogen achteraf.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:35:09 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_174201925
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:22 schreef Fer het volgende:
Jubuleumboek gewoon in klad in word maken, dan door een professionele dtp’r laten opmaken en drukklaar laten maken. Kost je veel minder en waarschijnlijk nog een beter resultaat ook.
Dat zou je voor een beetje boek nog vies tegenvallen.
Ik ga naar huis.
pi_174202243
Geen geld hebben maar alsnog een Macbook willen, prachtig volk. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174202678
Uiteraard op deze wijze nooit doen.

Ten eerste: voor het maken van een fotoboek is een Macbook echt niet nodig, en zeker niet een van ¤1900, dit kan prima op een laptop van een paar 100 euro. Het komt op mij een beetje over dat meneer graag een mooie nieuwe laptop wil en hier een mooie opening ziet deze goedkoop te verkrijgen. Tevens schep je met instemmen natuurlijk een precedent, straks wil ieder (bestuurs)lid wel zaken 50/50 aanschaffen, 1x iets doen voor de vereniging en daarna een mooi goedkoop privé eigendom.

Daarnaast geef je inderdaad 1000 euro weg. Ik kan het nog begrijpen als de vereniging zegt we verstekken een lening en 100% wordt terugbetaald (wel zeer goed op papier zetten dan), maar ook dat kan een vreemd precedent scheppen.

All in all zou ik zeggen niet doen
pi_174204078
Diegen die dit heeft voorgesteld ziet dit als een uitgelezen gelegenheid om goedkoop een spliternieuwe laptop te scoren. Dit is duidelijk een gevalletje eigenbelang. Iets maken zoals dit kan ook prima (en een stuk goedkoper) op een standaard windows laptop. Grafische programma's nemen ook weinig geheugen in beslag, dus deze persoon is de boel aan het besodemieteren.
pi_174204104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:27 schreef probeer het volgende:

Ik twijfel zelfs aan zijn grafische vaardigheden als hij dus blijkbaar geen geschikte laptop heeft om die vaardigheden op uit te voeren.
Je bent niet de enige, ik twijfel ook.
Hij zegt skills te hebben EN ervaring maar op zijn eigen pc lukt het niet.....
Hoe up to date zijn zijn skills dan vraag ik me af? Hij heeft het blijkbaar al een tijd niet gedaan.

@TS: Nee. Gewoon nee.
Lijkt er op dat deze persoon een sjieke laptop wil hebben en dat snap ik wel.
Maar níet op kosten van een vereniging!
Nieuwe laptop kan wel maar dan in beheer van de vereniging en niet alleen bij hem thuis want het lijkt er op dat hij daar op aanstuurt.
pi_174204334
Los van de laptop, deze persoon gaat er wel flinke uren in stoppen, wat is dan een redelijke vergoeding. Een bosje bloemen en een bdankkaartje?
.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:50:58 #23
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174205849
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:54 schreef racerdkb het volgende:
:') dat je dat verzoek überhaupt serieus neemt.

Levert ie de macbook in nadat het boek is voltooid?

Software die op een macbook werkt werkt ook op een laptop met Windows.
Wat een onzin. Zoek jij van Sketch even de Windows versie op? Of ga je even Ruby on Rails programmeren op een Windows PC? Zeker in de grafische sector wordt bijna uitsluitend met apple gewerkt. Programma's komen eerder uit (Experience Design van Adobe bijvoorbeeld), werken stabieler, worden beter ondersteund en werken soepeler.

Dat je om een boek te schrijven wellicht geen pc van apple nodig hebt of het anders ook wel op een Linux pc kan is een ander verhaal. Je stelling is gewoon niet waar.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:59:27 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174206007
Vraag hem gewoon even welke software hij niet op een Windows PC kan draaien. Dan kun je daar als vereniging in meedenken (en hier even laten weten).

Adobe programma's zijn bijna ook allemaal voor Windows te krijgen. Dan moet je alsnog een wat betere PC hebben om dat soepel te kunnen draaien. Schrijven in Word en vervolgens op laten maken in inDesign is heel gebruikelijk. Voor die ¤1000 kun je dat wel laten doen door bijvoorbeeld een student content design. Die heeft al een PC waarop dat goed werkt en die heeft een portfolio om aan te tonen dat ze het vaker heeft gedaan en dat het mooi kan gaan worden.
pi_174206020
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:50 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zoek jij van Sketch even de Windows versie op? Of ga je even Ruby on Rails programmeren op een Windows PC? Zeker in de grafische sector wordt bijna uitsluitend met apple gewerkt. Programma's komen eerder uit (Experience Design van Adobe bijvoorbeeld), werken stabieler, worden beter ondersteund en werken soepeler.

Dat je om een boek te schrijven wellicht geen pc van apple nodig hebt of het anders ook wel op een Linux pc kan is een ander verhaal. Je stelling is gewoon niet waar.
Zou best kunnen, maar als iemand claimt het te kunnen maken en deze specifieke software ervoor nodig zou hebben, zou er dan niet ook een aanvraag voor de software moeten zijn aangezien er ook geen laptop voor is.

daarnaast als iemand het zou kunnen en de software heeft zou deze persoon ook een goede laptop hebben.
het is nogal mank....

of deze persoon weet niet precies hoe & wat, of liegt de boel bij elkaar.

eerst inventariseren wat er nodig is, en wat deze persoon kan en niet hobbymatig dat word een tegenvaller.
pi_174206052
Wat een grote grap. _O-

Tegenwoordig bestaat er goede software waarmee je van dingen iets leuks en moois van kan maken. Daar heb je geen een Mac voor bij nodig.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:05:56 #27
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174206107
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:00 schreef kovenant het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar als iemand claimt het te kunnen maken en deze specifieke software ervoor nodig zou hebben, zou er dan niet ook een aanvraag voor de software moeten zijn aangezien er ook geen laptop voor is.

daarnaast als iemand het zou kunnen en de software heeft zou deze persoon ook een goede laptop hebben.
het is nogal mank....

of deze persoon weet niet precies hoe & wat, of liegt de boel bij elkaar.

eerst inventariseren wat er nodig is, en wat deze persoon kan en niet hobbymatig dat word een tegenvaller.
Helemaal mee eens. Zie mijn laatste post ook. Claimen dat je alle software zowel op windows als op linux als op mac kunt draaien is echter gewoon niet waar.

Liegen zou ik zo niet vanuit gaan. Waarschijnlijk heeft deze persoon de beste bedoelingen en lijkt het hem een leuk project. Misschien heeft hij een neef die grafisch vormgever is en zegt: ik leer je wel met inDesign werken, moet je wel even een Macbook regelen. Je hebt nu eenmaal fanboys die nergens anders op willen werken. Het plan voor de software kan wel zijn dat die gewoon illegaal gedownload wordt. Onder studenten en hobbyisten doorgaans de gewoonste zaak van de wereld. Iets wat je als vereniging (sowieso trouwens niet) helemaal niet moet willen.
pi_174206111
quote:

[..]

Het klopt dat Macbooks een veelgebruikt device is onder designers. En natuurlijk is er Mac only software (zoals er ook Windows only software is). De Adobe Suite werkt prima op Windows en voor veel zaken is niet perse de allerlaatste versie benodigd; de voorheen laatste versie voldeed ook tot de nieuwe uitkwam.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:11:13 #29
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174206220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Het klopt dat Macbooks een veelgebruikt device is onder designers. En natuurlijk is er Mac only software (zoals er ook Windows only software is). De Adobe Suite werkt prima op Windows en voor veel zaken is niet perse de allerlaatste versie benodigd; de voorheen laatste versie voldeed ook tot de nieuwe uitkwam.
Wat is je punt? Mijn punt is dat niet alle software zowel op Macbook als op Windows werkt. Zoals je kunt lezen verwacht ik ook niet dat deze persoon een Macbook nodig heeft.
Er is ook een reden waarom er nieuwere versie uitkomen. In combinatie met de laatste updates van een OS werkt een programma vaak niet meer zoals die zou moeten werken. Dat de laatste versie voorheen voldeed is dus geen argument. Ja je zou je besturingsysteem ook een paar versies terug kunnen zetten maar we weten ook allemaal dat het heel erg onveilig is om dat te doen.
pi_174206441
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:11 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Wat is je punt? Mijn punt is dat niet alle software zowel op Macbook als op Windows werkt. Zoals je kunt lezen verwacht ik ook niet dat deze persoon een Macbook nodig heeft.
Er is ook een reden waarom er nieuwere versie uitkomen. In combinatie met de laatste updates van een OS werkt een programma vaak niet meer zoals die zou moeten werken. Dat de laatste versie voorheen voldeed is dus geen argument. Ja je zou je besturingsysteem ook een paar versies terug kunnen zetten maar we weten ook allemaal dat het heel erg onveilig is om dat te doen.
Nieuwe Adobe-versies (upgrades) bevatten vaak nieuwe functionaliteiten; ik geloof niet dat de nieuwe versies alleen uitkomen vanwege OS-updates. Er is een verschil tussen een update en een upgrade. Windows 7 wordt nog gewoon ondersteund, ondanks dat W8 en W10 uit zijn. Het laatste OS is niet noodzakelijk om veilig te kunnen werken. De allernieuwste features zijn vaak nice to have; met een oudere versie kan je prima een verenigingsboekje opmaken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:37:56 #31
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_174206878
20 jaar geleden maakten we al almanakken op een PC, voor een vereniging is dit echt onnodige overkill
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_174206972
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Fer het volgende:
Los van de laptop, deze persoon gaat er wel flinke uren in stoppen, wat is dan een redelijke vergoeding. Een bosje bloemen en een bdankkaartje?
het is een vereniging, dus maximaal dat ja.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:50:47 #33
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_174207194
Er is toch ontzettend veel laagdrempelige fotoboek-software te downloaden? Tegenwoordig kan iedere huisvrouw een familiealbum maken met huis-tuin-en-keuken software. Nu kan het uiteraard zijn dat jullie een iets andere verwachting hebben, maar voor het geld van zo'n macbook+software kan een professioneel ontwerper ook heel wat uren aan de slag. Zeker als jullie al het nodige voorwerk doen. Concept in Word ofzo.

En stel, je gaat mee met het verhaal en bedenkt een constructie voor aanschaf van zo'n laptop: welke prestatie krijg je er concreet voor terug? Als in, wordt er alsnog hatseflats met de Kruidvat/Albert Heijn/Hema-fotoboeksoftware wat leuks gemaakt? Of krijg je ook iets wat dat niveau overstijgt?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:59:02 #34
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_174207415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 06:08 schreef VanAvesaat het volgende:
Diegen die dit heeft voorgesteld ziet dit als een uitgelezen gelegenheid om goedkoop een spliternieuwe laptop te scoren. Dit is duidelijk een gevalletje eigenbelang.
Ja, die probeert er een slaatje uit te slaan. En terecht ook. Nee heeft 'ie, ja kan 'ie krijgen.
Ik ga naar huis.
pi_174208087
Dit grapje kost je vereniging dus ¤1000. Als ik TS was, zou ik eerst uitzoeken hoeveel het mij zou kosten om dit door iemand anders te laten doen. Zoals veel andere posters zeggen, dat kan vrij makkelijk zijn, maar je kunt ook op zoek gaan naar een student ofzo. Dan heb je een bedrag en dat is het maximum wat het je vereniging zou mogen kosten. De Mac van je bestuurslid sponsoren zou kunnen, maar voor niet meer dan dat bedrag (en ik vermoed dat dat een stuk minder zal zijn dan ¤1000).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174208560
1900 euro voor een laptop.
Teeringh.. Wat een geld!
Ik heb er eentje van 400 en daar doe ik alles mee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174209134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:05 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zie mijn laatste post ook. Claimen dat je alle software zowel op windows als op linux als op mac kunt draaien is echter gewoon niet waar.

Liegen zou ik zo niet vanuit gaan. Waarschijnlijk heeft deze persoon de beste bedoelingen en lijkt het hem een leuk project. Misschien heeft hij een neef die grafisch vormgever is en zegt: ik leer je wel met inDesign werken, moet je wel even een Macbook regelen. Je hebt nu eenmaal fanboys die nergens anders op willen werken. Het plan voor de software kan wel zijn dat die gewoon illegaal gedownload wordt. Onder studenten en hobbyisten doorgaans de gewoonste zaak van de wereld. Iets wat je als vereniging (sowieso trouwens niet) helemaal niet moet willen.
Beetje off-topic, maar wat betreft dat illigaal downloaden heb je natuurlijk wel gelijk, maar voor de hobbyisten die af en toe zulke programma s gebruiken, is het dan natuurlijk niet te betalen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:33 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_174209404
Veel studenten kunnen voor een habbekrats bij Surfspot legale software downloaden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:29:04 #39
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174209422
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Fer het volgende:
Deze persoon gaat wieberen zodra hij de mac in handen heeft.
And so is the past
pi_174211109
Is het een 100-jarig jubileum met een oplage van 50.000 stuks of een 5-jarig jubileum met een oplage van 100 stuks?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_174212595
Hebben jullie als vereniging niet al computers waar hij op kan werken? Hadden jullie plannen om een computer aan te schaffen? Hoeveel geld gaat er richting dat jubileumboek en is ¤2000 extra voor een laptop dan buiten proportie veel? Misschien kun je een laptop leasen voor het project?
Ik heb zelf ook jaarboeken gemaakt en dat wordt nou eenmaal niet gedaan met de gesuggereerde Albelli/Hema-fotoboeksoftware. Indesignen en photoshoppen met honderden foto's en pagina's gaat gewoon niet lekker op een crappy computer; de duurste MacBook aanschaffen is alleen ook wel wat overdone.
pi_174213228
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Natuurlijk niet.

Man man man.
Ja dit. En een MacBook nodig om iets te ontwerpen? Onzin. Die vent heeft gewoon een excuus nodig om een nieuwe te kopen op jullie centen.
pi_174213242
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Deze persoon gaat wieberen zodra hij de mac in handen heeft.
Dit zou me ook niks verbazen trouwens.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:03:05 #44
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_174213280
Maar iemand inhuren voor 1000 euro om een boek op te maken is ook niet heel raar. Waarom doen jullie het niet zo: de man tekent als ZZPer een contract met de vereniging, maakt het boek en stuurt na afloop een rekening voor 1000 euro.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_174213399
quote:

[..]

Ja dat heb je ook echt nodig voor een jaarboek :’) Al die disputen die lustrum hebben kunnen zo’n ding in elkaar flansen, heb je echt geen gekke software voor nodig.

En dan gaat het hier ook nog over iemand die ervaring zegt te hebben maar niet eens een ‘geschikte’ laptop heeft.
Play hard, go pro.
pi_174213401
Kijk, die man probeert er gewoon een slaatje uit te slaan, zoveel is duidelijk. Zeker met een vage terugbetalingsregeling en dat je uiteindelijk dus als vereniging gewoon 50% meebetaalt aan een apparaat waar je één project profijt van hebt.

Aan de andere kant kan je je best afvragen wat de arbeid van de beste man waard is en wat het je eventueel zou kosten als je die arbeid/kennis/kunde tegen markttarief moet inkopen.

Dan kan je vervolgens met de persoon een vergoeding voor z'n werkzaamheden afspreken, passend bij jullie omvang en budget als vereniging, de grootte van het project, en zijn geïnvesteerde tijd en kunde.

En wat hij dan van dat geld doet moet hij natuurlijk helemaal zelf weten. Maar als hij op voorhand al niet de juiste tools heeft voor de klus moet hij daar óf in investeren, óf zichzelf niet naar voren schuiven.

Ik ga ook geen timmerman inhuren om een kozijn te timmeren en vervolgens zelf de helft van z'n gereedschap vergoeden, zeker als hij er ná mijn klus nog 100 andere klussen mee kan doen. Ik vergoed z'n tijd en betaal voor z'n kennis en kunde. En hij zal als vakman moeten zorgen dat hij een uurloon rekent waarmee hij brood op de plank krijgt én de afschrijving op z'n gereedschappen van kan betalen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:32:18 #47
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_174215055
Misschien kan de vereniging een bibliotheek kaart kopen voor meneer? Kan hij daar van de computers gebruik maken.
pi_174215085
Eruit trappen alleen maar omdat hij overweegt om een Apple product te kopen.

Tevens kan je op elke computer prima typen. Heb je echt geen laptop van 2000 euro voor nodig. Het is gewoon een hipster die niet met geld om kan gaan.
pi_174215117
Wat is de oplage en de drukkosten van het boek, alhoewel het wel digitaal zijn ipv offset.
.
pi_174312570
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:45 schreef Sigaartje het volgende:
1900 euro voor een laptop.
Teeringh.. Wat een geld!
Ik heb er eentje van 400 en daar doe ik alles mee.
Nu snap ik er helemaak niks van!! Waarom zijn er dan duurdere laptoos!?! oplichterz!!
pi_174314579
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:21 schreef lighted het volgende:

[..]

Nu snap ik er helemaak niks van!! Waarom zijn er dan duurdere laptoos!?! oplichterz!!
Ja dat heb je ook met kleding??!! Waarom is is bepaalde merkleding toch stukken duurder :S Zou bijna denken dat je voor het merk betaald..
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:14:49 #52
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_174323423
Een goed alternatief is huren, https://www.liverental.nl/nl/catalog/huren/mac
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:15:21 #53
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_174323428
Haha en jullie trappen er doodleuk in.
Fade to Black
pi_174323544
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:24 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Ja dat heb je ook met kleding??!! Waarom is is bepaalde merkleding toch stukken duurder :S Zou bijna denken dat je voor het merk betaald..
Ja dat dacht ik vroeger ook, totdat je erachter komt dat de goedkope troep van plastic is gemaakt en de duurdere merken van betere materialen.
Play hard, go pro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')