quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:52 schreef Hindoe00 het volgende:
(...)
Volgens deze persoon heeft hij echter een Macbook nodig om dit boek goed te kunnen ontwerpen.
(...)
Dat zou je voor een beetje boek nog vies tegenvallen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 23:22 schreef Fer het volgende:
Jubuleumboek gewoon in klad in word maken, dan door een professionele dtp’r laten opmaken en drukklaar laten maken. Kost je veel minder en waarschijnlijk nog een beter resultaat ook.
Je bent niet de enige, ik twijfel ook.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:27 schreef probeer het volgende:
Ik twijfel zelfs aan zijn grafische vaardigheden als hij dus blijkbaar geen geschikte laptop heeft om die vaardigheden op uit te voeren.
Wat een onzin. Zoek jij van Sketch even de Windows versie op? Of ga je even Ruby on Rails programmeren op een Windows PC? Zeker in de grafische sector wordt bijna uitsluitend met apple gewerkt. Programma's komen eerder uit (Experience Design van Adobe bijvoorbeeld), werken stabieler, worden beter ondersteund en werken soepeler.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:54 schreef racerdkb het volgende:
dat je dat verzoek überhaupt serieus neemt.
Levert ie de macbook in nadat het boek is voltooid?
Software die op een macbook werkt werkt ook op een laptop met Windows.
Zou best kunnen, maar als iemand claimt het te kunnen maken en deze specifieke software ervoor nodig zou hebben, zou er dan niet ook een aanvraag voor de software moeten zijn aangezien er ook geen laptop voor is.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 09:50 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zoek jij van Sketch even de Windows versie op? Of ga je even Ruby on Rails programmeren op een Windows PC? Zeker in de grafische sector wordt bijna uitsluitend met apple gewerkt. Programma's komen eerder uit (Experience Design van Adobe bijvoorbeeld), werken stabieler, worden beter ondersteund en werken soepeler.
Dat je om een boek te schrijven wellicht geen pc van apple nodig hebt of het anders ook wel op een Linux pc kan is een ander verhaal. Je stelling is gewoon niet waar.
Helemaal mee eens. Zie mijn laatste post ook. Claimen dat je alle software zowel op windows als op linux als op mac kunt draaien is echter gewoon niet waar.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:00 schreef kovenant het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar als iemand claimt het te kunnen maken en deze specifieke software ervoor nodig zou hebben, zou er dan niet ook een aanvraag voor de software moeten zijn aangezien er ook geen laptop voor is.
daarnaast als iemand het zou kunnen en de software heeft zou deze persoon ook een goede laptop hebben.
het is nogal mank....
of deze persoon weet niet precies hoe & wat, of liegt de boel bij elkaar.
eerst inventariseren wat er nodig is, en wat deze persoon kan en niet hobbymatig dat word een tegenvaller.
Het klopt dat Macbooks een veelgebruikt device is onder designers. En natuurlijk is er Mac only software (zoals er ook Windows only software is). De Adobe Suite werkt prima op Windows en voor veel zaken is niet perse de allerlaatste versie benodigd; de voorheen laatste versie voldeed ook tot de nieuwe uitkwam.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 09:50 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zoek jij van Sketch even de Windows versie op? Of ga je even Ruby on Rails programmeren op een Windows PC? Zeker in de grafische sector wordt bijna uitsluitend met apple gewerkt. Programma's komen eerder uit (Experience Design van Adobe bijvoorbeeld), werken stabieler, worden beter ondersteund en werken soepeler.
Dat je om een boek te schrijven wellicht geen pc van apple nodig hebt of het anders ook wel op een Linux pc kan is een ander verhaal. Je stelling is gewoon niet waar.
Wat is je punt? Mijn punt is dat niet alle software zowel op Macbook als op Windows werkt. Zoals je kunt lezen verwacht ik ook niet dat deze persoon een Macbook nodig heeft.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Het klopt dat Macbooks een veelgebruikt device is onder designers. En natuurlijk is er Mac only software (zoals er ook Windows only software is). De Adobe Suite werkt prima op Windows en voor veel zaken is niet perse de allerlaatste versie benodigd; de voorheen laatste versie voldeed ook tot de nieuwe uitkwam.
Nieuwe Adobe-versies (upgrades) bevatten vaak nieuwe functionaliteiten; ik geloof niet dat de nieuwe versies alleen uitkomen vanwege OS-updates. Er is een verschil tussen een update en een upgrade. Windows 7 wordt nog gewoon ondersteund, ondanks dat W8 en W10 uit zijn. Het laatste OS is niet noodzakelijk om veilig te kunnen werken. De allernieuwste features zijn vaak nice to have; met een oudere versie kan je prima een verenigingsboekje opmaken.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:11 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Wat is je punt? Mijn punt is dat niet alle software zowel op Macbook als op Windows werkt. Zoals je kunt lezen verwacht ik ook niet dat deze persoon een Macbook nodig heeft.
Er is ook een reden waarom er nieuwere versie uitkomen. In combinatie met de laatste updates van een OS werkt een programma vaak niet meer zoals die zou moeten werken. Dat de laatste versie voorheen voldeed is dus geen argument. Ja je zou je besturingsysteem ook een paar versies terug kunnen zetten maar we weten ook allemaal dat het heel erg onveilig is om dat te doen.
het is een vereniging, dus maximaal dat ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Fer het volgende:
Los van de laptop, deze persoon gaat er wel flinke uren in stoppen, wat is dan een redelijke vergoeding. Een bosje bloemen en een bdankkaartje?
Ja, die probeert er een slaatje uit te slaan. En terecht ook. Nee heeft 'ie, ja kan 'ie krijgen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 06:08 schreef VanAvesaat het volgende:
Diegen die dit heeft voorgesteld ziet dit als een uitgelezen gelegenheid om goedkoop een spliternieuwe laptop te scoren. Dit is duidelijk een gevalletje eigenbelang.
Beetje off-topic, maar wat betreft dat illigaal downloaden heb je natuurlijk wel gelijk, maar voor de hobbyisten die af en toe zulke programma s gebruiken, is het dan natuurlijk niet te betalen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 10:05 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zie mijn laatste post ook. Claimen dat je alle software zowel op windows als op linux als op mac kunt draaien is echter gewoon niet waar.
Liegen zou ik zo niet vanuit gaan. Waarschijnlijk heeft deze persoon de beste bedoelingen en lijkt het hem een leuk project. Misschien heeft hij een neef die grafisch vormgever is en zegt: ik leer je wel met inDesign werken, moet je wel even een Macbook regelen. Je hebt nu eenmaal fanboys die nergens anders op willen werken. Het plan voor de software kan wel zijn dat die gewoon illegaal gedownload wordt. Onder studenten en hobbyisten doorgaans de gewoonste zaak van de wereld. Iets wat je als vereniging (sowieso trouwens niet) helemaal niet moet willen.
Deze persoon gaat wieberen zodra hij de mac in handen heeft.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 07:32 schreef Fer het volgende:
Los van de laptop, deze persoon gaat er wel flinke uren in stoppen, wat is dan een redelijke vergoeding. Een bosje bloemen en een bdankkaartje?
Ja dit. En een MacBook nodig om iets te ontwerpen? Onzin. Die vent heeft gewoon een excuus nodig om een nieuwe te kopen op jullie centen.quote:
Dit zou me ook niks verbazen trouwens.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 12:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Deze persoon gaat wieberen zodra hij de mac in handen heeft.
Ja dat heb je ook echt nodig voor een jaarboek :’) Al die disputen die lustrum hebben kunnen zo’n ding in elkaar flansen, heb je echt geen gekke software voor nodig.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 09:50 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Nu snap ik er helemaak niks van!! Waarom zijn er dan duurdere laptoos!?! oplichterz!!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:45 schreef Sigaartje het volgende:
1900 euro voor een laptop.
Teeringh.. Wat een geld!
Ik heb er eentje van 400 en daar doe ik alles mee.
Ja dat heb je ook met kleding??!! Waarom is is bepaalde merkleding toch stukken duurder :S Zou bijna denken dat je voor het merk betaald..quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:21 schreef lighted het volgende:
[..]
Nu snap ik er helemaak niks van!! Waarom zijn er dan duurdere laptoos!?! oplichterz!!
Ja dat dacht ik vroeger ook, totdat je erachter komt dat de goedkope troep van plastic is gemaakt en de duurdere merken van betere materialen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 22:24 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Ja dat heb je ook met kleding??!! Waarom is is bepaalde merkleding toch stukken duurder :S Zou bijna denken dat je voor het merk betaald..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |