Ik vraag me alleen af hoe ik me moet gedragen, gewoon als mezelf? En als die keuringsarts dan gaat vragen waarom ik niet zou kunnen werken? (of tenminste.. niet een hele week) wat moet ik dan zeggen? Ik heb pdd-nos dus ik kan niet werken, punt? Moet ik gewoon vertellen in hoeverre ik er hinder van ondervind? Hoe ik me voel in bepaalde situaties? Wat mijn ervaringen al zijn op "werkgebied"?
En er stond in de brief dat er ook een medische keuring kan plaatsvinden? Wat houdt dat in dan? Moet ik uit de kleren voor die man ofzo?
Ik vroeg me af of mensen hier dit weten en of ze het misschien zelf hebben meegemaakt.
Ik word in maart trouwens 18..
quote:tja. probeer es wat typetjes op hem uit, kijk wat het beste werkt..
Op dinsdag 17 december 2002 20:08 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe ik me moet gedragen, gewoon als mezelf?
so what als je gaat huilen? je zit er niet voor je lol toch?
schrijf desnoods al je klachten een voor een op voor een overzicht misschien dat dat je helpt?
sterkte.
quote:je bent jezelf met al je klachten.
Op dinsdag 17 december 2002 20:12 schreef heaven7 het volgende:
Ja, ik bedoel dus of ik me heel groot moet gaan houden, of juist onverschillig.. ik wil niet overkomen als iemand die op "gratis geld" zit te azen want ik vind het allemaal ook niet leuk..
een houding prikken ze, als het goed is, toch zo doorheen.
wees jezelf.
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 17-12-2002 21:01]
quote:Je zou vast veel liever gewoon in staat zijn te werken. Vertel gewoon je verhaal.
Ja, ik bedoel dus of ik me heel groot moet gaan houden, of juist onverschillig.. ik wil niet overkomen als iemand die op "gratis geld" zit te azen want ik vind het allemaal ook niet leuk..
quote:ow oke...
Op dinsdag 17 december 2002 20:18 schreef heaven7 het volgende:
Een aan autisme verwante contactsstoornis ongeveer
quote:Ik ga es kijken!
Op dinsdag 17 december 2002 20:20 schreef heaven7 het volgende:
Ik denk niet dat je zin hebt je erin te verdiepen maar http://home.hccnet.nl/m.berkhof/
quote:Had je een reactie persoonlijk verwacht? Dankjewel
Op dinsdag 17 december 2002 20:23 schreef DarkElf het volgende:
nou ja succes iig
quote:Dat ga ik je hier niet allemaal vertellen. Daar gaat het niet om.
Op dinsdag 17 december 2002 20:24 schreef Viperdesign het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS, waarom zou je niet kunnen werken?
quote:misschien omdat de graad van ernst ook kan variëren?
Op dinsdag 17 december 2002 20:24 schreef Viperdesign het volgende:
Ik heb ook PDD-NOS, waarom zou je niet kunnen werken?
laat die keuringsarts nou maar relativeren of zij kan werken of niet, daar is hij voor opgeleid, iemand met toevallig dezelfde aandoening en een andere belevenis van de werkelijkheid / meer gevoel van aanwezigheid van doorzettingsvermogen is dat niet.
PDD-NOS of andere vormen van autisme zijn in principe inderdaad geen belemmering voor een normaal of aangepast werkschema in normaal of aangepast dienstverband, het is alleen even de vraag of iemand in te passen valt in een bepaalde situatie en daar zijn gelukkig die keuringsartsen nou voor.
quote:Ja, hou jij je mond maar ok, ik weet hoe zeikerig jij kunt zijn
Op dinsdag 17 december 2002 20:27 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Aansteller.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 17-12-2002 20:29]
quote:Ik ook niet, anders had ik dat niet gepost.
Op dinsdag 17 december 2002 20:28 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, hou jij je mond maar ok, ik weet hoe zeikerig jij kunt zijn
Ik ontken tenminste niet dat ik pdd heb.
quote:... zegt hij die voor de gein doet alsof hij een vorm van autisme heeft... anders zou je wel iets respectvoller naar een lotgenoot reageren.
Op dinsdag 17 december 2002 20:27 schreef Viperdesign het volgende:
aansteller.
quote:niet ontkennen is geen sleutel tot een uitkering; een aandoening kan zich ernstig en niet-ernstig manifesteren, zo'n keuringsarts kijkt of het bij jou dermate ernstig manifesteert dat het jouw werkkundig functioneren hindert, je krijgt het dus (en terecht) niet per definitie wel, wie weet word je wel deels arbeidsongeschikt bevonden... het kan allemaal.
Op dinsdag 17 december 2002 20:28 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, hou jij je mond maar ok, ik weet hoe zeikerig jij kunt zijn
Ik ontken tenminste niet dat ik pdd heb.
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 17-12-2002 21:04]
quote:rustig rustig, wacht nou eerst maar af wat die gak mensen zeggen, die zijn ook niet gek
Op dinsdag 17 december 2002 20:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Werken jij.. waarom zou dat niet kunnen? Wij moeten toch ook werken voor ons geld.. Ik zit hier geen belasting te betalen om jou te onderhoudenJe kan best werken, want je zit je nu al druk te maken of je smoesjes moet gaan verzinnen
als ze er recht op heeft krijgt ze het, als niet, dan niet en moet ze maar een andere baan gaan zoeken, waar maak je je druk om? sommige mensen kunnen het gewoon niet zonder hulp en die moet je dan (terecht) helpen, anderen moeten maar wat meer hun best doen om op eigen poten te staan, die horen dat ook echt wel
quote:Of ik smoesjes moet gaan verzinnen? Waar zie jij dat in godsnaam staan? Ik vraag me gewoon af hoe ik me moet gedragen om geloofwaardig over te komen, ik zit er hartstikke mee ja en zou ook gewoon liever werken en nee ik ga niet de moeite nemen om jou uit te leggen waarom dat niet zou gaan want je hoort toch alleen maar wat jezelf wil horen.
Op dinsdag 17 december 2002 20:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Werken jij.. waarom zou dat niet kunnen? Wij moeten toch ook werken voor ons geld.. Ik zit hier geen belasting te betalen om jou te onderhoudenJe kan best werken, want je zit je nu al druk te maken of je smoesjes moet gaan verzinnen
quote:dat is een onderscheid dat wordt gemaakt door pennenlikkers; medisch gezien is er maar 1 vorm van pdd-nos, aangezien het alles omvat dat niet tot normaal autisme behoort en ook niet de typische kenmerken omvat; het is niet eens precies doorgrond
Op dinsdag 17 december 2002 20:32 schreef heaven7 het volgende:Als je echt pdd hebt zou je het enigszins begrijpen, en heb je er wel eens aan gedacht dat er verschillende vormen zijn?
Nadat je bij de VA bent geweest krijg je een oproep om een gesprek te hebben met een Arbeidsdeskundige. Die heeft inmiddels aan de hand van het belastingspatroon een rapportage gemaakt. Simpel gezegd: Wat kun jij nog voor werk doen met je beperkingen.
Zelf werk ik bij het UWV-Gak als Claimbehandelaar en mijn pa is AD dus als je ng vragen hebt....
quote:jezelf zijn, punt.
Op dinsdag 17 december 2002 20:35 schreef heaven7 het volgende:[..]
Of ik smoesjes moet gaan verzinnen? Waar zie jij dat in godsnaam staan? Ik vraag me gewoon af hoe ik me moet gedragen om geloofwaardig over te komen, ik zit er hartstikke mee ja en zou ook gewoon liever werken en nee ik ga niet de moeite nemen om jou uit te leggen waarom dat niet zou gaan want je hoort toch alleen maar wat jezelf wil horen.
en als je hier dit soort vragen stelt, waar je zelf ook wel het antwoord op had kunnen bedenken, dan moet je je er ook bewust van zijn dat er altijd mensen zijn die te kortzichtig kunnen zijn om fatsoenlijk te reageren.
quote:Ik hoor helemaal niet alleen wat ik zelf wil horen. Je komt op mij niet over als iemand die niet hele dagen zou kunnen werken. Eerder dat je er geen zin in hebt. En dat kun je me ook niet kwalijk nemen want je hebt de oorzaak nog helemaal niet verteld
Op dinsdag 17 december 2002 20:35 schreef heaven7 het volgende:[..]
Of ik smoesjes moet gaan verzinnen? Waar zie jij dat in godsnaam staan? Ik vraag me gewoon af hoe ik me moet gedragen om geloofwaardig over te komen, ik zit er hartstikke mee ja en zou ook gewoon liever werken en nee ik ga niet de moeite nemen om jou uit te leggen waarom dat niet zou gaan want je hoort toch alleen maar wat jezelf wil horen.
quote:moet de topicstarter zich gaan verantwoorden bij jou?
Op dinsdag 17 december 2002 20:37 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
En dat kun je me ook niet kwalijk nemen want je hebt de oorzaak nog helemaal niet verteld
Bespottelijk!
Maar ik weet ook dat er mensen met ADHD zijn die het veel moeilijker hebben dan ik, die er moeilijker mee omgaan, bij wie het zwaarder is, die bepaalde dingen niet mee hebben die ik wel mee heb (zoals goed kunnen leren), enzovoort, enzovoort.
Ik denk dat het bij PDD-NOS ook zo is. Bij de een valt het zwaarder dan bij de ander, de een kan er beter mee overweg dan de ander.
Gewoon jezelf blijven en erbij vertellen wanneer je er exact hinder van ondervindt, wat je ervaringen zijn?
quote:Ja, ik loop al een tijd bij een psychiater.
Op dinsdag 17 december 2002 20:38 schreef SEMTEX het volgende:
Hoe ben je eigk in het wajong-traject terecht gekomen? Ben je doorverwezen?
quote:Dan lijkt me precies dát de juiste houding. Je kunt zelfs deze twijfel met de man of vrouw in kwestie delen. Eerlijkheid en openheid duren inderdaad het langst.
quote:dat zei ik
Op dinsdag 17 december 2002 20:39 schreef Angeles het volgende:
Als je zelf PDD-NOS hebt dan betekent dat nog niet dat je kunt oordelen over iemand anders die het ook heeft. Ik heb zelf ADHD en kan gewoon alles doen, ik ben alleen erg chaotisch, druk, soms ongeconcentreerd, maar ik ben wel heel gemotiveerd, dus ik kan gewoon studeren en straks werken (ik heb al een tijdje gewerkt).Maar ik weet ook dat er mensen met ADHD zijn die het veel moeilijker hebben dan ik, die er moeilijker mee omgaan, bij wie het zwaarder is, die bepaalde dingen niet mee hebben die ik wel mee heb (zoals goed kunnen leren), enzovoort, enzovoort.
Ik denk dat het bij PDD-NOS ook zo is. Bij de een valt het zwaarder dan bij de ander, de een kan er beter mee overweg dan de ander.
1) Ga mij niet gebruiken voor je ruzietjes...
2) Reageer inhoudelijk/verstandelijk.
3) Probeer je in te leven in de ander.
KLinkt logisch
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniXL op 17-12-2002 20:42]
quote:Dan heb je grote kans dat je voor die uitkering in aanmerking komt. Vraag me alleen nog af of ze ook nog contact opnemen met je psych (volgens mij wel). Volgens mij bespreken ze de voortgang ook met je psych en als de psych in overleg met jou vindt dat je weer aan het werk kunt, laten zij dat aan 't wajong weten. Zo ging het iig bij mij.
Op dinsdag 17 december 2002 20:40 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, ik loop al een tijd bij een psychiater.
quote:of jij er al dan niet (en/of deels) mee normaal kunt functioneren is ter beoordeling van de betreffende keuringsarts, niet aan jezelf; ze moeten differentiëren tussen de echte en de fakers namelijk en hebben ook meer ervaring met de behandeling en maatschappelijke omgang met deze psychiatrische aandoening.
Op dinsdag 17 december 2002 20:41 schreef heaven7 het volgende:[..]
Zij weet ook dat ik een "NOS'er" ben
Is het niet geweldig? Kunnen we gezellig met zn allen naar de speeltuin. En zoals eerder gezegd, wil je me nu met rust laten? Ik vind het heel fijn voor je als jij met deze "handicap" wel volledig kunt werken maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 17-12-2002 20:46]
quote:ik weet niet of je er iets aan hebt maar ja....
Op dinsdag 19 februari 2002 09:08 schreef DarkElf het volgende:
Erg herkenbaar wat je schijft. In 1996 ben ik gestopt met mijn studie door omstandigheden en ben ik in therapie gegaan. Ik heb ook een Wajong uitkering gehad. probleem was idd dat ik er gewoon "normaal" uitzag. De gesprekken waren heel heftig en diepgaand en op zo'n zakelijke manier dat het me heel veel deed. Het duurde een hele tijd voordat zij ervan overtuigd waren dat wat ik en mijn artsen zeiden waar was. je voelt je af en toe bijna een leugenaar terwijl je gewoon de waarheid vertelt, die al moeilijk genoeg is. Doordat ik thuis woonde en student was kreeg ik te horen dat mijn moeder me maar moest verzorgen een jaar en daarna zou er verder gekeken worden. na een moeilijk jaar kreeg ik echt een uitkering ( 900 fl.) per maand. Ik woonde toen buiten de deur en had vaste lasten van 600fl. Dus dat was niet makkelijk. Na twee en een half jaar wilde ik weer gaan werken en had ik gesprek na gesprek over of ik dat wel zou kunnen ja of nee. Eruit komen is haast moeilijker om erin te komen. Nu bijna drie jaar later krijg ik nog steeds post van ze omdat ik drie jaar terugkom garantie heb. dat betekent dat je als je in de drie jaar na het stoppen van je uitkering weer ziek wordt je niet die hele mallemolen weer in hoeft.Wees jezelf, jij weet wat je hebt en wat je wel en niet kan en zorg dat er bij je behandeld arts goede en nauwkeurige info opgevraagd kan worden. Heel veel succes.
quote:Ja, natuurlijk, ontken ik dat? Ik wilde alleen maar weten hoe zoiets in zn werk gaat..
Op dinsdag 17 december 2002 20:45 schreef American_Nightmare het volgende:
Als die arts bepaalt dat jij gezond genoeg bent om te werken dan zal dat wel zo zijn want zo'n arts heeft daar verstand van.Maar natuurlijk weten de heren en dames fokkertjes 't weer beter
quote:En als hij bepaalt dat dat niet zo is dan krijg je een uitkering.
Als die arts bepaalt dat jij gezond genoeg bent om te werken dan zal dat wel zo zijn want zo'n arts heeft daar verstand van.
quote:Zoals ik al zei: Het is mijn werk....
Maar natuurlijk weten de heren en dames fokkertjes 't weer beter
(en het is leuk werk ook )
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniXL op 17-12-2002 20:47]
quote:Niemand hier bepaalt al van tevoren of ze wel of niet gezond genoeg is om te werken, maar door te doen alsof jij al bij voorbaat weet dat ze een aanstelster is, denk jij het juist beter te weten.
Als die arts bepaalt dat jij gezond genoeg bent om te werken dan zal dat wel zo zijn want zo'n arts heeft daar verstand van.Maar natuurlijk weten de heren en dames fokkertjes 't weer beter
quote:Het lijkt me niet meer dan logisch dat de topicstartster een beetje achtergrondinfo geeft. Door het noemen van de naam van de aandoening, en te verwijzen naar een site met meer info, heeft ze naar mijn idee daaraan wel voldaan.
Op dinsdag 17 december 2002 20:38 schreef DarkElf het volgende:[..]
moet de topicstarter zich gaan verantwoorden bij jou?
Bespottelijk!
quote:Ze heeft in de beginpost wel gezegd dat ze PDD-NOS had, als je niet weet wat dat is dan kun je het natuurlijk ook gewoon vragen...
Op dinsdag 17 december 2002 20:48 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Komt door de topicstarter zelf. Zij opent een topic met een vraag zonder voldoende info te geven.
PDD-NOS is een aan autisme verwante aandoening, voluit betekent het 'Pervasive Development Disorder - Not Otherwise Specified', oftewel een ernstige ontwikkelingsstoornis die niet op een andere manier te specificeren is.
quote:Hoef je nog niet kwaad te worden.. pff. Waarom vertel je dan niet waarom je denkt dat je niet kan werken? Sorry als ik je gekwetst heb dat was niet mijn bedoeling, maar ik maak wel vaker van die lompe opmerkingen.. xcuse me!
Op dinsdag 17 december 2002 20:50 schreef heaven7 het volgende:[..]
Hoezo? Is het relevant dan? Om te zeggen waar ik allemaal tegenaanloop? Hoe ik me voortdurend voel? Het enige wat ik wil weten VOOR DE ZOVEELSTE KEER
is hoe dit in zn werk gaat, dan maakt de reden toch geen donder uit?
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 20:44 schreef DarkElf het volgende:
Mijn ervaring met de wajong:
[..]ik weet niet of je er iets aan hebt maar ja....
quote:Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Op dinsdag 17 december 2002 20:47 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, maar aangezien je gelijk al met een vreemde post begon in dit topic heb ik geen zin meer om serieus antwoord te gaan geven op jouw vragen.
Jij vind toch dat ik gewoon een volle werkweek aankan dus waarom zou ik de moeite nemen?
En ik ben idd niet op de hoogte van verschillende vormen ok?
Ik werk iets van 15uur per week naast mn studie, dus ik kan me het niet voorstellen dat je niet zou kunnen werken.
Kortzichtig? Ja best wel even.
quote:dan ben jij vast verkeerd gediagnosticeerd en/of zit in de IT, waar wel meer van dat soort figuren rondlopen; een hele lichte vorm van autisme bestaat per definitie niet (is een gewone contactstoornis), net zoals uitsluitend hele ernstige vormen. je hebt al je wijsheden toch niet uit de Libelle van je moeder he?
Op dinsdag 17 december 2002 20:52 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Ik vond/vind het vaag dat je door PDD-NOS niet zou kunnen werken.En ik ben idd niet op de hoogte van verschillende vormen ok?
Ik werk iets van 15uur per week naast mn studie, dus ik kan me het niet voorstellen dat je niet zou kunnen werken.Kortzichtig? Ja best wel even.
quote:Dat je het vaag vindt is wel even wat anders dan "aanstelster" iedereen is anders Olaf, dat zou jij toch moeten weten hm, en zoals ik al zei, ik vind het fantastisch dat jij er wel mee om kunt gaan blijkbaar en wel kunt werken maar dat neemt niet weg dat ik misschien tegen hele andere dingen aanloop waardoor werken (en niet alleen werken geloof me, ik heb ook veel leuke dingen opgegeven omdat ik tegen bepaalde dingen aanloop die niet van toepassing zijn) moeizaam zal gaan. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd.
Op dinsdag 17 december 2002 20:52 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Ik vond/vind het vaag dat je door PDD-NOS niet zou kunnen werken.En ik ben idd niet op de hoogte van verschillende vormen ok?
Ik werk iets van 15uur per week naast mn studie, dus ik kan me het niet voorstellen dat je niet zou kunnen werken.Kortzichtig? Ja best wel even.
quote:...wat niet betekent dat je nu niet begeleiding aangeboden krijgt om al die leuke dingen wel te leren gaan doen... wees erop voorbereid dat ze ook tot die conclusie kunnen gaan komen.
Op dinsdag 17 december 2002 20:55 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dat je het vaag vindt is wel even wat anders dan "aanstelster" iedereen is anders Olaf, dat zou jij toch moeten weten hm, en zoals ik al zei, ik vind het fantastisch dat jij er wel mee om kunt gaan blijkbaar en wel kunt werken maar dat neemt niet weg dat ik misschien tegen hele andere dingen aanloop waardoor werken (en niet alleen werken geloof me, ik heb ook veel leuke dingen opgegeven omdat ik tegen bepaalde dingen aanloop die niet van toepassing zijn) moeizaam zal gaan. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd.
Ik ontken dus niet dat je iets hebt, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je veel meer kan dan je nu denkt. Waarom probeer je niet gewoon om te gaan werken, of om iets te gaan doen waarvan je nu denkt dat je het niet kan.
quote:Tot 2x toe gediagnosticeerd. Was wel zo dat ik me zeer defensief opstelde tijdens die gesprekken. Eigen wereldje.
Op dinsdag 17 december 2002 20:55 schreef dr.dunno het volgende:[..]
dan ben jij vast verkeerd gediagnosticeerd en/of zit in de IT, waar wel meer van dat soort figuren rondlopen; een hele lichte vorm van autisme bestaat per definitie niet (is een gewone contactstoornis), net zoals uitsluitend hele ernstige vormen. je hebt al je wijsheden toch niet uit de Libelle van je moeder he?
Doe wel wat met de ICT ja.
En ik heb ze niet uit de Libelle, ik heb dat etiket, en zij heeft dat etiket. Vandaar
quote:Hallo, dus dat onderzoek wat er geweest is, is allemaal verzonnen? Ik heb een naampje gekregen alleen maar zodat ik gratis geld bij de overheid zou kunnen halen
Op dinsdag 17 december 2002 20:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Beetje offtopic, maar als anderen altijd denken dat je heel normaal/gezond whatever bent, denk je dan niet dat er een mogelijkheid is dat je voor een groot deel alleen maar denkt dat je dat niet bent?Ik ontken dus niet dat je iets hebt, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je veel meer kan dan je nu denkt. Waarom probeer je niet gewoon om te gaan werken, of om iets te gaan doen waarvan je nu denkt dat je het niet kan.
Er is wel degelijk iets mis met me en ik ben nu zover dat ik dat redelijk heb geaccepteerd en erover kan praten.
Ik bedoelde dat ik normaal kan redeneren en als mensen mij zien lopen denken ze niets want ik zie er normaal uit. Er is niks aan mij te zien, wel degelijk aan mij te merken. Waarom zou ik anders op zoveel dingen stuk zijn gelopen?
quote:Heb nu toch al wel subtiel toegegeven dat ik te snel was?
Op dinsdag 17 december 2002 20:55 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dat je het vaag vindt is wel even wat anders dan "aanstelster" iedereen is anders Olaf, dat zou jij toch moeten weten hm, en zoals ik al zei, ik vind het fantastisch dat jij er wel mee om kunt gaan blijkbaar en wel kunt werken maar dat neemt niet weg dat ik misschien tegen hele andere dingen aanloop waardoor werken (en niet alleen werken geloof me, ik heb ook veel leuke dingen opgegeven omdat ik tegen bepaalde dingen aanloop die niet van toepassing zijn) moeizaam zal gaan. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd.
Als je zelf overtuigd bent dat je niet kan werken door PDD-NOS is het enige dat je nog moet doen die man/vrouw overtuigen dat je het hebt.
Succes.
quote:Ja, bedankt.
Op dinsdag 17 december 2002 21:02 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Heb nu toch al wel subtiel toegegeven dat ik te snel was?
Als je zelf overtuigd bent dat je niet kan werken door PDD-NOS is het enige dat je nog moet doen die man/vrouw overtuigen dat je het hebt.
Succes.
quote:Graag gedaan hoor
Op dinsdag 17 december 2002 21:03 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, bedankt.
quote:Nou, dat is dus een prachtig mooi symptoom van pdd-nos
Op dinsdag 17 december 2002 21:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Als je nu eens goed leest.. Ik zeg ook niet dat er niks is, maar dat je misschien jezelf ondeschat ondanks je aandoening. Dus dat je meer kunt dan je eigenlijk denkt. Ik probeer ook maar te helpen hoor, maar je reageert nogal prikkelbaar..
Mijn hele leven ben ik al op mijn hoede want ik heb altijd het gevoel dat iedereen me wil aanvallen en dat de hele wereld tegen mij is. En waarom? Weet ik niet precies maar ik ben ook jaren gepest en ik kreeg te horen dat ik het zelf uitlokte.. maar waarom? Want ik voelde me altijd diepongelukkig, waarom zou ik het zelf uitlokken? In die jaren was iedereen tegen mij en alles wat tegen mij gezegd werd was met een donkere ondertoon zeg maar. Niets was onschuldig.
Hij is fijn.
In een winkel vraag ik liever niet aan een verkoopster hoe duur iets is.
quote:
Ik was net effe mooi repely voor je aan het typen omdat je advies vroeg is ie gvd dicht. .
Ennieway dit was mijn repeley op je vraag over keuring wat je kan verwachten.
Ikzelf ben 'arbeidsgehandicapte' zoals ze dat met een mooi woord noemen.
Ben afgekeurd voor mijn vorige werk(schoonmaken,produktie).
Maar toch vinden ze dat ik met mijn chronische rugklachten een volledige baan kan hebben. .Ik krijg verder geen W.A.O uitkering want ik 'verdiende' in mijn vorige baan te weinig.
Als ik zo om me heen kijk in omgeving/internet en lees en hoor verhalen over keuringen ben ik altijd verbijsterd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.
Waarschijnlijk kunnen die lui goed acteren want tegenwoordig wordt je niet 'zomaar' afgekeurd of je moet half dood zijn o.i.d of echt heeeeeeeeeel goed verdiend hebben in je vorige baan.
Mijn advies is; Ga naar w.a.o berraad in jouw omgeving en laat je eventueel adviseren en gewoon jezelf blijven tijdens de 'keuring'.
Mocht je goed gekeurd worden meldt je je iig aan bij een intergatiebureau die je verdere scholing helpt.
Wat er gebeurt tijdens een keuring is een gesprekje wat je hebt,wel/niet kan en een medische keuring hangt van je 'handicapt' af.
Heel veel sterkte ermee.
quote:Kijk en nu kun je wel normaal reageren, dus je KUNT 't wel
Op dinsdag 17 december 2002 21:04 schreef heaven7 het volgende:[..]
Nou, dat is dus een prachtig mooi symptoom van pdd-nos
Mijn hele leven ben ik al op mijn hoede want ik heb altijd het gevoel dat iedereen me wil aanvallen en dat de hele wereld tegen mij is. En waarom? Weet ik niet precies maar ik ben ook jaren gepest en ik kreeg te horen dat ik het zelf uitlokte.. maar waarom? Want ik voelde me altijd diepongelukkig, waarom zou ik het zelf uitlokken? In die jaren was iedereen tegen mij en alles wat tegen mij gezegd werd was met een donkere ondertoon zeg maar. Niets was onschuldig.
quote:wat is pdd-nos?
Ik word as donderdag gekeurd, voor een wahjong uitkering.Ik vraag me alleen af hoe ik me moet gedragen, gewoon als mezelf? En als die keuringsarts dan gaat vragen waarom ik niet zou kunnen werken? (of tenminste.. niet een hele week) wat moet ik dan zeggen? Ik heb pdd-nos dus ik kan niet werken, punt? Moet ik gewoon vertellen in hoeverre ik er hinder van ondervind? Hoe ik me voel in bepaalde situaties? Wat mijn ervaringen al zijn op "werkgebied"?
En er stond in de brief dat er ook een medische keuring kan plaatsvinden? Wat houdt dat in dan? Moet ik uit de kleren voor die man ofzo?
Ik vroeg me af of mensen hier dit weten en of ze het misschien zelf hebben meegemaakt.
Ik word in maart trouwens 18..
quote:http://www.autsider.net/spectrum/PDD-NOS.htm
Op dinsdag 17 december 2002 21:20 schreef Fliepke het volgende:[..]
wat is pdd-nos?
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:20 schreef Fliepke het volgende:[..]
wat is pdd-nos?
quote:En lees de rest van het topic ook eens, staat nog meer info.
Op dinsdag 17 december 2002 20:20 schreef heaven7 het volgende:
Ik denk niet dat je zin hebt je erin te verdiepen maar http://home.hccnet.nl/m.berkhof/
quote:Not,
Op dinsdag 17 december 2002 21:16 schreef shmoopy het volgende:
En kunnen we nu ajb weer gewoon ontopic gaan en blijven,
en proberen een beetje respect te hebben voor iemand, ipv op elkaar in te gaan hakken?Hij is fijn.
ennieway nogmaals mijn repley:
Ikzelf ben 'arbeidsgehandicapte' zoals ze dat met een mooi woord noemen.
Ben afgekeurd voor mijn vorige werk(schoonmaken,produktie).
Maar toch vinden ze dat ik met mijn chronische rugklachten een volledige baan kan hebben. .
Ik krijg verder geen W.A.O uitkering want ik 'verdiende' in mijn vorige baan te weinig.
Als ik zo om me heen kijk in omgeving/internet en lees en hoor verhalen over keuringen ben ik altijd verbijsterd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.
Waarschijnlijk kunnen die lui goed acteren want tegenwoordig wordt je niet 'zomaar' afgekeurd of je moet half dood zijn o.i.d of echt heeeeeeeeeel goed verdiend hebben in je vorige baan.
Mijn advies is; Ga naar w.a.o berraad in jouw omgeving en laat je eventueel adviseren en gewoon jezelf blijven tijdens de 'keuring'.
Mocht je goed gekeurd worden meldt je je iig aan bij een intergatiebureau die je verdere scholing helpt.
Wat er gebeurt tijdens een keuring is een gesprekje wat je hebt,wel/niet kan en een medische keuring hangt van je 'handicapt' af.
Heel veel sterkte ermee.
quote:A_N, vind je het gek dat Heaven7 prikkelbaar reageert? Ik niet. Je respecteert haar niet, neemt haar niet serieus en je roept haar ter verantwoording. Je oordeelt voordat je vraagt. De zaken die jij aanhaalt doen helemaal niet ter zake. Heaven7 wil puur info over die keuring. Klaar.
Op dinsdag 17 december 2002 21:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Als je nu eens goed leest.. Ik zeg ook niet dat er niks is, maar dat je misschien jezelf ondeschat ondanks je aandoening. Dus dat je meer kunt dan je eigenlijk denkt. Ik probeer ook maar te helpen hoor, maar je reageert nogal prikkelbaar..
Ik kan me herinneren dat jouw abortusdiscussie ook op eenzelfde RESPECTLOZE manier is gestart. Mss een leerpunt voor jou?
Heaven7, meid, laat je niet opfokken door mensen die je niet begrijpen. Je hebt zelf je stoornis geaccepteerd, mooi. Ik herken het wel hoor, ik heb borderline (gehad) en daar wordt vaak ook zo lullig op gereageerd. Tja, een gebroken been is tenminste duidelijk he .
Over die keuring. Zo'n arts stelt vragen over hoe jij functioneert. Je kunt voor jezelf een lijstje maken met dingen waar jij in het dagelijks leven last van hebt. Hoe reageer je op stress? Kun je samenwerken? Hoeveel rust heb je nodig? Dat soort dingen.
Sterkte hoor .
quote:Ik vind het heel schattig dat je dat zegt
Op dinsdag 17 december 2002 21:20 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Kijk en nu kun je wel normaal reageren, dus je KUNT 't wel
En dat bedoelde ik nou met dat je misschien wel meer kunt dan je denkt.
Ik kan me goed voorstellen dat je door je aandoening niet geroepen voelt om te gaan werken omdat je nieuwe mensen zult tegenkomen en dat is eng. Maar ik denk dat je het toch moet proberen en dat je dan zult zien dat het allemaal meevalt. Je zult het in het begin zwaarder hebben dan de meeste andere mensen, maar ik denk dat je het toch wel kunt.
Maar ik heb het vaker geprobeerd.. veel vaker en dat ging dan weer niet goed :S
De psychiater zegt dat het beste zou zijn een part-time baan op een rustig kantoor bv, niet teveel mensen en geen chaos. Maar ik wil wel degelijk wat doen hoor..
quote:Uhm, ik weet niet waarom je je post geedit hebt maar thuiswerk zou idd heel goed kunnen hoor
Op dinsdag 17 december 2002 21:24 schreef Fliepke het volgende:[..]
ja zie het nu
quote:Dankjewel
Op dinsdag 17 december 2002 21:23 schreef Moonah het volgende:
Nou shmooperd, je hebt flink puin geruimd. Ik wilde pagina 4 aanklikken en die bestond ineens niet meer.
[..]A_N, vind je het gek dat Heaven7 prikkelbaar reageert? Ik niet. Je respecteert haar niet, neemt haar niet serieus en je roept haar ter verantwoording. Je oordeelt voordat je vraagt. De zaken die jij aanhaalt doen helemaal niet ter zake. Heaven7 wil puur info over die keuring. Klaar.
Ik kan me herinneren dat jouw abortusdiscussie ook op eenzelfde RESPECTLOZE manier is gestart. Mss een leerpunt voor jou?
Heaven7, meid, laat je niet opfokken door mensen die je niet begrijpen. Je hebt zelf je stoornis geaccepteerd, mooi. Ik herken het wel hoor, ik heb borderline (gehad) en daar wordt vaak ook zo lullig op gereageerd. Tja, een gebroken been is tenminste duidelijk he
.
Over die keuring. Zo'n arts stelt vragen over hoe jij functioneert. Je kunt voor jezelf een lijstje maken met dingen waar jij in het dagelijks leven last van hebt. Hoe reageer je op stress? Kun je samenwerken? Hoeveel rust heb je nodig? Dat soort dingen.
Sterkte hoor.
quote:dat is in ieder geval een bewonderenswaardige houding
Op dinsdag 17 december 2002 21:23 schreef heaven7 het volgende:De psychiater zegt dat het beste zou zijn een part-time baan op een rustig kantoor bv, niet teveel mensen en geen chaos. Maar ik wil wel degelijk wat doen hoor..
quote:Je hoeft echt geen mevrouw te zeggen hoor.
Op dinsdag 17 december 2002 21:24 schreef American_Nightmare het volgende:
Dank u voor het verlenen van inzicht in mijzelf, mevrouw Moonah. Maar ik heb mijn excuses al aangeboden voor mijn lompe post(s) in het begin van dit topic.
quote:Omdat ik weer niet gelezen had, en ik effe dacht dat je gewoon niet wilde werken, maar dat wilde je dus wel... daarom
Op dinsdag 17 december 2002 21:25 schreef heaven7 het volgende:[..]
Uhm, ik weet niet waarom je je post geedit hebt maar thuiswerk zou idd heel goed kunnen hoor
PDD-NOS is een erkende, forse sociale handicap.
Je zegt toch ook niet tegen iemand in een rolstoel: "Als je wat beter je best doet kun je vast wel een stukje lopen."
YUK
quote:Dat je wilt is al een grote stap vooruit en dat het werken nu lukt ook. Daar moet je je aan proberen vast te houden en niet terugdenken aan die keren dat het niet goed lukte. Mensen kunnen veranderen en daar ben jij nu mee bezig
Op dinsdag 17 december 2002 21:23 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik vind het heel schattig dat je dat zegt
En ik kan ook zeker wel wat, op dit moment bv maak ik schoon bij een bakker eens per week en dat gaat eigenlijk wel goed.
Maar ik heb het vaker geprobeerd.. veel vaker en dat ging dan weer niet goed :S
De psychiater zegt dat het beste zou zijn een part-time baan op een rustig kantoor bv, niet teveel mensen en geen chaos. Maar ik wil wel degelijk wat doen hoor..
quote:dat is struisvogeltactiek; iemand die in een rolstoel zit, hoeft niet altijd geheel invalide te zijn, wie weet heeft hij een gebroken been en kan hij dus WEL lopen op een enkelvoudige fractuur die al gezet is, zij het met krukken... en met PDD-NOS hetzelfde; je hebt ernstige en minder ernstige vormen, zwart/wit onderscheid is er niet en bovendien overbodig, omdat dan iedereen met klachten in die richting gelijk de bijstand in geduwd zou worden (of er graag in komt); verschil moet er zijn en dat is terecht, daarbij mag en moet je best kritisch zijn.
Op dinsdag 17 december 2002 21:29 schreef Moonah het volgende:
Gadver.
Ik kan zo pissed worden om dat veroordelende.PDD-NOS is een erkende, forsr sociale handicap.
Je zegt toch ook niet tegen iemand in een rolstoel: "Als je wat beter je best doet kun je vast wel een stukje lopen."
YUK
quote:Bemoei je toch niet met mij
Op dinsdag 17 december 2002 21:27 schreef Moonah het volgende:[..]
Je hoeft echt geen mevrouw te zeggen hoor.
Nogal makkelijk om eerst iemand aan te vallen en dan je 'excuses' te maken.
quote:Ik begrijp je smiley niet. Je gaat op wereldreis ofzo?
Op dinsdag 17 december 2002 21:31 schreef dr.dunno het volgende:[..]
dat is struisvogeltactiek; iemand die in een rolstoel zit, hoeft niet altijd geheel invalide te zijn, wie weet heeft hij een gebroken been en kan hij dus WEL lopen op een enkelvoudige fractuur die al gezet is, zij het met krukken... en met PDD-NOS hetzelfde; je hebt ernstige en minder ernstige vormen, zwart/wit onderscheid is er niet en bovendien overbodig, omdat dan iedereen met klachten in die richting gelijk de bijstand in geduwd zou worden (of er graag in komt); verschil moet er zijn en dat is terecht, daarbij mag en moet je best kritisch zijn.
quote:Sterker nog.. er zijn mensen die lichamelijk gezien perfect zouden kunnen lopen, maar wegens een psychische aandoening 't niet kunnen. In zo'n geval zit dat dus 'tussen de oren'. Zouden ze er alleen al zelf in geloven dan zouden ze kunnen lopen. Helaas klinkt dat makkelijker dan 't is. Ik geloof zelf dat dit voor de meeste psychische aandoeningen geldt (tenzij er een aanwijsbare fysieke oorzaak is). Alleen al geloven in verbetering leidt tot verbetering. Maar nogmaals; dit is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.
Op dinsdag 17 december 2002 21:31 schreef dr.dunno het volgende:[..]
dat is struisvogeltactiek; iemand die in een rolstoel zit, hoeft niet altijd geheel invalide te zijn, wie weet heeft hij een gebroken been en kan hij dus WEL lopen op een enkelvoudige fractuur die al gezet is, zij het met krukken... en met PDD-NOS hetzelfde; je hebt ernstige en minder ernstige vormen, zwart/wit onderscheid is er niet en bovendien overbodig, omdat dan iedereen met klachten in die richting gelijk de bijstand in geduwd zou worden (of er graag in komt); verschil moet er zijn en dat is terecht, daarbij mag en moet je best kritisch zijn.
quote:Geeft niet hoor
Op dinsdag 17 december 2002 21:28 schreef Fliepke het volgende:[..]
Omdat ik weer niet gelezen had, en ik effe dacht dat je gewoon niet wilde werken, maar dat wilde je dus wel... daarom
ik voel me een beetje dom in dit topic
quote:Wat kan jij toch onzettend eikelen.. je lijkt mij wel
Op dinsdag 17 december 2002 21:33 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik begrijp je smiley niet. Je gaat op wereldreis ofzo?
quote:En als ik problemen heb met de manier waarop jij je uit mag ik dat ook melden. R&P is mij dierbaar. En als ik vind dat mensen respectloos praten over anderen bemoei ik mij daarmee (als je dat zo wil noemen).
Op dinsdag 17 december 2002 21:32 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Bemoei je toch niet met mij
Als zij een probleem heeft met mij dan mag ze dat melden en dat hoef jij niet voor haar te doen.
quote:Nou, je krijgt al zelfkennis
Op dinsdag 17 december 2002 21:35 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Wat kan jij toch onzettend eikelen.. je lijkt mij wel
quote:Je hebt gelijk, sorry.
Op dinsdag 17 december 2002 21:41 schreef heaven7 het volgende:
Nou, gelieve niet zoveel te ruzien joh, dadelijk wordt ie nog voorgoed gesloten
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:35 schreef Moonah het volgende:[..]
En als ik problemen heb met de manier waarop jij je uit mag ik dat ook melden. R&P is mij dierbaar. En als ik vind dat mensen respectloos praten over anderen bemoei ik mij daarmee (als je dat zo wil noemen).
quote:ECHT NIET
Op dinsdag 17 december 2002 21:43 schreef Moonah het volgende:[..]
Je hebt gelijk, sorry.
De storm was al wat geluwd.
Geintje
Vertel es wat meer over jezelf als je wilt, heaven7? Aardige ouders? Vriend? etc..?
quote:Oke knuffelmensen ik ben al weg.. damn wat een gezeur. Ik probeer ook alleen te helpen..
Op dinsdag 17 december 2002 21:44 schreef SEMTEX het volgende:[..]
![]()
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:46 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Oke knuffelmensen ik ben al weg.. damn wat een gezeur. Ik probeer ook alleen te helpen..
Mijn ouders zijn ookwel ok, alleen de laatste tijd veel herrie maar ik heb nog 2 zusjes die (ook) in de puberteit zitten dus er barsten heel wat bommen hier.
Op het moment doe ik even niks, dat wil zeggen, geen echt werk of school dus, daar ben ik ook op vastgelopen maar ik ben van plan in februari een avondopleiding te starten administratief medewerkster. Die opleiding duurt een half jaar dus het is even flink aanpoten maar je bent er wel snel vanaf.
Nu loop ik een paar keer per week folderwijkjes en een krantenwijk en op zaterdag maak ik van 7 uur 's morgens tot 11 uur 's morgens schoon in een bakkerij waar het over het algemeen heel gezellig is
Tot voorkort zwom ik ooknog op de vrijdagavond maar dat ik ook even op een laag pitje gezet ivm legionella
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 21:33 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik begrijp je smiley niet. Je gaat op wereldreis ofzo?
quote:ik vind het anders niet bepaald respectvol om mensen die ooit het naamkaartje PDD-NOS opgespeld hebben gekregen (of zich in sommige gevallen zichzelf deze inspirerende medische kreet aangemeten hebben door 'internetverhalen van lotgenoten' (gebeurt steeds vaker tegenwoordig)) in het hoekje van 'dramatisch en kansloos' te duwen, daarbij elke mogelijkheid tot kritische blik de kop in drukkend. als zorgverlener moet je kritisch zijn, als overheid ook en als maatschappij, de overkoepelende organisatie van beiden, al helemaal.
Op dinsdag 17 december 2002 21:35 schreef Moonah het volgende:[..]
En als ik problemen heb met de manier waarop jij je uit mag ik dat ook melden. R&P is mij dierbaar. En als ik vind dat mensen respectloos praten over anderen bemoei ik mij daarmee (als je dat zo wil noemen).
Medisch gezien is er lang niet altijd noodzaak tot uitkering / verzachtende omstandigheden, simpelweg omdat die mensen door mantelzorg of karakter-eigen eigenschappen gewoon deels of, nog liever, geheel normaal kunnen functioneren binnen de maatschappij in een werksituatie; voor de 'echte gevallen' los je niets op door ze per definitie in het hoekje 'ja je hebt het, dus je leven is kansloos, kom maar uitkering trekken en zoek het verder maar uit' en 'agossie wat issie / is ze toch sielug' te drukken, juist wel door zoveel mogelijk te voorkomen dat ze zo behandeld worden; dat kost de maatschappij veel teveel resources en geld en daarnaast is het aan de andere kant ook gewoon niet goed voor die mensen zelf.
en die smiley duidde op jouw duidelijk subjectieve houding t.o.v. de topicstarter van jouw eigen subspecies oftewel medevrouw; gelukkig zijn de mensen die bij het GAK werken redelijk vrij van dit soort positieve vooroordelen, anders zat de helft van Nederland ondertussen een uitkering te trekken
quote:Tja, wederom vind ik het gebruik van je smiley niet echt gepast. Magoe. Ik neem maar aan dat je slaap hebt
Op dinsdag 17 december 2002 22:21 schreef dr.dunno het volgende:
en diesmiley duidde op jouw duidelijk subjectieve houding t.o.v. de topicstarter van jouw eigen subspecies oftewel medevrouw; gelukkig zijn de mensen die bij het GAK werken redelijk vrij van dit soort positieve vooroordelen, anders zat de helft van Nederland ondertussen een uitkering te trekken
![]()
Wat betreft je term 'medevrouw' heb ik ook zo mijn vraagtekens. Mijn vrouw-zijn staat los van deze discussie hoor.
Ik sprong echter zo fel voor heaven7 op de bres omdat ik zo genoeg heb van het vaak voorkomende onbegrip tav psychische stoornissen in de maatschappij.
En natuurlijk weet ik dat artsen er genuanceerder tegenaan kijken.
En natuurlijk weet ik (als geen ander zou ik bijna zeggen) dat mensen met een psychische stoornis niet per definitie kansloos zijn (en dat heb ik dus ook absoluut niet geinsinueerd, laat staan beweerd).
En natuurlijk heb ik geen dr. voor mijn naam staan (overigens wel drs ), maar dat wil niet zeggen dat mijn mening zo maar uit de lucht is gegrepen.
En natuurlijk begreep ik best dat je niet op wereldreis gaat.
En natuurlijk vind ik dat de WAO er is voor mensen die er echt in thuishoren.
Maar om op een forum te zeggen tegen iemand die bijna gekeurd wordt te zeggen: "Je kunt best werken", dat gaat me veel en veel te ver.
.
quote:idem; resteert mij de vraag: waar heb je mij dat zien zeggen dan? ik sluit alleen de mogelijkheid dat ze dat te horen krijgt niet uit, en dat zou wel terecht zijn denk ik, aangezien ik
Op dinsdag 17 december 2002 22:44 schreef Moonah het volgende:Maar om op een forum te zeggen tegen iemand die bijna gekeurd wordt te zeggen: "Je kunt best werken", dat gaat me veel en veel te ver.
.
ik denk dat ze er het meest bij gebaat is als ze gewoon eerlijkheid krijgt over wat haar te wachten staat, niet uitingen van medelijden om haar situatie, want die krijgt ze vast wel genoeg uit haar naaste omgeving, tot ziek wordens aan toe misschien wel. eerst afwachten wat die keuringsarts ervan vindt, hij is tenslotte de specialist, wij (zelfs ik, mbt GAK wetgeving/mogelijkheden) niet.
quote:Hier ben ik het zeker mee eens.
Op dinsdag 17 december 2002 22:52 schreef dr.dunno het volgende:
Ik denk dat ze er het meest bij gebaat is als ze gewoon eerlijkheid krijgt over wat haar te wachten staat, niet uitingen van medelijden om haar situatie,
Ik vond de reacties op heaven7 over het algemeen erg ongenuanceerd en soms zelfs lullig. Dus gaf ik wat tegengas. Oke, dat was ook niet heel genuanceerd .
quote:Toch lief van je hoor
Op dinsdag 17 december 2002 23:15 schreef Moonah het volgende:[..]
Hier ben ik het zeker mee eens.
Ik vond de reacties op heaven7 over het algemeen erg ongenuanceerd en soms zelfs lullig. Dus gaf ik wat tegengas. Oke, dat was ook niet heel genuanceerd
.
quote:Zo bespottelijk is dat niet als die hier om advies vraagt....
Op dinsdag 17 december 2002 20:38 schreef DarkElf het volgende:[..]
moet de topicstarter zich gaan verantwoorden bij jou?
Bespottelijk!
Meis ik wil je alleen maar even sterkte wensen, wees jezelf, en net zoals DE ook al zei, schrijf dingen op een lijstje en neem het mee, helpt echt.
Zet 'm op
quote:Ik vraag advies over de keuring, of dat zal verlopen, ik vraag je niets over mijn "handicap" oid.
Op dinsdag 17 december 2002 23:23 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zo bespottelijk is dat niet als die hier om advies vraagt....
Wat maakt het nou uit met welk ding je nou naar zo'n arts gaat? Of het nou pdd-nos is of een gebroken been? Het principe van de keuring blijft hetzelfde.
quote:Shit het is nog geen donderdag
Op woensdag 18 december 2002 23:13 schreef DuchessX het volgende:
Hoe is de keuring verlopen heaven7?
En vertel je hoe het gegaan is?
(Offtopic: ben ook zenuwachtig voor morgen )
Wolkje
Het ging wel redelijk.. ik en mijn moeder werden geroepen en het was een man waar ik bij kwam.. die vroeg me waarom ik niet zou kunnen werken 100% Dus ik zeg een beetje verloren "ik heb pdd-nos" Jaaaaaaaaaa dat weten we" Dat vond ik al niet zo leuk want ik weet toch niet wat die man allemaal wel en niet van mij weet? Moet ik dan maar in het wilde weg gaan vertellen? Dat kan ik niet hoor dus ik voelde me niet zo op mn gemak. Tot hij was richtlijnen zeg maar aangaf en ik heb maar gewoon verteld hoe bedreigd ik me vrijwel altijd voel en opgesloten, aangevallen enz.
Ik heb ook verteld over mijn wel goeie werkervaringen en toen kwam hij tot de conlusie dat ik best voor de 100% kan functioneren als de werkplek maar perfect is Nou ten eerste weet ik dat niet, ik heb nog nooit fulltime gewerkt en ten tweede bestaan er geen "perfecte werkplekken".
Maar goed, hij zou contact opnemen met de psychiater en afwachten wat hij ervan zegt (daar hoef ik me geen zorgen om te maken, die staat volledig achter mij) en dan beoordeelt uiteindelijk een arbeidsdeskundige hoe of wat.
Dus ik weet nog helemaal niks, ik weet wel dat ik achteraf een vervelend gevoel had want die man gaf me het gevoel alsof het allemaal niet zoveel voorstelde, met andere woorden (tenminste.. zo vatte ik het op) meid, stel je niet zo aan, je bent jong en je kan het vastwel.
quote:Hé wat rottig dat het gesprek niet zo positief verlopen is! Werd er eigenlijk wel echt naar jou geluisterd?
Op donderdag 19 december 2002 17:27 schreef heaven7 het volgende:
Waarom ben je zenuwachtig Wolkje?Het ging wel redelijk.. ik en mijn moeder werden geroepen en het was een man waar ik bij kwam.. die vroeg me waarom ik niet zou kunnen werken 100% Dus ik zeg een beetje verloren "ik heb pdd-nos" Jaaaaaaaaaa dat weten we"
Dat vond ik al niet zo leuk want ik weet toch niet wat die man allemaal wel en niet van mij weet? Moet ik dan maar in het wilde weg gaan vertellen? Dat kan ik niet hoor dus ik voelde me niet zo op mn gemak. Tot hij was richtlijnen zeg maar aangaf en ik heb maar gewoon verteld hoe bedreigd ik me vrijwel altijd voel en opgesloten, aangevallen enz.
Ik heb ook verteld over mijn wel goeie werkervaringen en toen kwam hij tot de conlusie dat ik best voor de 100% kan functioneren als de werkplek maar perfect is
Nou ten eerste weet ik dat niet, ik heb nog nooit fulltime gewerkt en ten tweede bestaan er geen "perfecte werkplekken".
Maar goed, hij zou contact opnemen met de psychiater en afwachten wat hij ervan zegt (daar hoef ik me geen zorgen om te maken, die staat volledig achter mij) en dan beoordeelt uiteindelijk een arbeidsdeskundige hoe of wat.
Dus ik weet nog helemaal niks, ik weet wel dat ik achteraf een vervelend gevoel had want die man gaf me het gevoel alsof het allemaal niet zoveel voorstelde, met andere woorden (tenminste.. zo vatte ik het op) meid, stel je niet zo aan, je bent jong en je kan het vastwel.
Tevens bestaat er altijd de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tegen een beslissing waarin jij je niet kunt vinden, of je kunt ook een second opinion aanvragen.
Sterkte!
quote:Lief Wolkje, je hebt je eigen topic, dit is duidelijk over iets anders.
Op donderdag 19 december 2002 00:19 schreef Wolkje het volgende:
(Offtopic: ben ook zenuwachtig voor morgen)
Wolkje
Wederom niet rot bedoeld maar ja...
Liefs DE
Ik heb ze helaas ook zo meegemaakt.
Hoop voor je dat hij de goede info gebruikt uit wat hij van je psieg hoort en daar echt iets mee doet .
Sterkte iig.
quote:Mja, er werd wel geluisterd en ik kreeg zelfs nog het compliment dat ik het zelf allemaal zo goed kon verwoorden
Op donderdag 19 december 2002 17:29 schreef DuchessX het volgende:[..]
Hé wat rottig dat het gesprek niet zo positief verlopen is! Werd er eigenlijk wel echt naar jou geluisterd?
Gelukkig staat de psieg achter jeTevens bestaat er altijd de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tegen een beslissing waarin jij je niet kunt vinden, of je kunt ook een second opinion aanvragen.
Sterkte!
quote:Ja, dat hoop ik ook.. ik had gister mijn psych nog even gebeld om hem hierover in te lichten (ik heb om de 2 weken een afspraak en net toen ik thuiskwam van de vorige afspraak laf de oproepbrief op mij te wachten) en hij zei dat hij verwacht dat het allemaal wel goedkomt en hij zei ook dat als er een psych achter je staat ze je niet zo heel veel kunnen maken.. dat hoop ik dan maar..
Op donderdag 19 december 2002 17:31 schreef DarkElf het volgende:
He jeetje wat een moeilijke kerelIk heb ze helaas ook zo meegemaakt.
Hoop voor je dat hij de goede info gebruikt uit wat hij van je psieg hoort en daar echt iets mee doet .
Sterkte iig.
quote:Niet meteen vanuit gaan.
Op donderdag 19 december 2002 17:32 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik kan het iig schudden volgens mij..
Vaak testen deze artsen je ook tijdens zulke gesprekken en kijken naar je reactie en dat vertelt hun vaak ook heel veel, meer dan jij en ik zouden denken.
Wacht nu maar gewoon ffies af hoe moeilijk het ook is.
Liefs DE
quote:Wellicht.. ik ben iig helemaal eerlijk geweest, heb niet overdreven zielig gedaan of het allemaal heel dramatisch gemaakt of extra aangedikt ofzo.. het rottige alleen is dat zo'n man mij het gevoel geeft dat het ook niks voorstelt en dan ga ik het geloven.. ik dacht op een gegeven moment echt van "jezus, ik sta hier compleet voor lul, wat doe ik hier nou eigenlijk? aanstelster".
Op donderdag 19 december 2002 17:34 schreef DarkElf het volgende:[..]
Niet meteen vanuit gaan.
Vaak testen deze artsen je ook tijdens zulke gesprekken en kijken naar je reactie en dat vertelt hun vaak ook heel veel, meer dan jij en ik zouden denken.
Wacht nu maar gewoon ffies af hoe moeilijk het ook is.
Liefs DE
[offtopic]
DarkElf, heb je iets nieuwd? "liefs DE"?
[/offtopic]
quote:Wacht het even af. Je hebt zelf een beetje de neiging om van het negatieve uit te gaan, dus misschien valt het wel ontzettend mee joh. Weet je wanneer je bericht krijgt?
Op donderdag 19 december 2002 17:37 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wellicht.. ik ben iig helemaal eerlijk geweest, heb niet overdreven zielig gedaan of het allemaal heel dramatisch gemaakt of extra aangedikt ofzo.. het rottige alleen is dat zo'n man mij het gevoel geeft dat het ook niks voorstelt en dan ga ik het geloven.. ik dacht op een gegeven moment echt van "jezus, ik sta hier compleet voor lul, wat doe ik hier nou eigenlijk? aanstelster".
[offtopic]
[/offtopic]
quote:Ergens in januari zei hij.
Op donderdag 19 december 2002 17:39 schreef Ripley het volgende:[..]
Wacht het even af. Je hebt zelf een beetje de neiging om van het negatieve uit te gaan
, dus misschien valt het wel ontzettend mee joh. Weet je wanneer je bericht krijgt?
quote:Zoals Rip zegt: wacht maar ff af. Je psieg staat achter je, je kan die kerel niet doorgronden en voorbarige conclusies trekken is niet nodig en niet raadzaam.
Op donderdag 19 december 2002 17:37 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wellicht.. ik ben iig helemaal eerlijk geweest, heb niet overdreven zielig gedaan of het allemaal heel dramatisch gemaakt of extra aangedikt ofzo.. het rottige alleen is dat zo'n man mij het gevoel geeft dat het ook niks voorstelt en dan ga ik het geloven.. ik dacht op een gegeven moment echt van "jezus, ik sta hier compleet voor lul, wat doe ik hier nou eigenlijk? aanstelster".
[offtopic]
[/offtopic]
Enne nee niets nieuws, alleen als ik in een lieve bui ben
Liefs DE
quote:Het was niet rot bedoeld hoor
Op donderdag 19 december 2002 17:40 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ergens in januari zei hij.
Je hebt idd iig je psychiater achter je staan, misschien is de houding van die man ook wel heel anders als ie jouw psych heeft gesproken. Wacht januari even af en ga je niet van tevoren al zorgen maken. Dat lost niks op en verknalt alleen je feestdagen
quote:Wacht eerst maar even zijn oordeel af. Wie weet valt het allemaal wel mee
Mja, er werd wel geluisterd en ik kreeg zelfs nog het compliment dat ik het zelf allemaal zo goed kon verwoorden
Maar hij deed er zo losjes over weet je wel, alsof het allemaal niet zo erg was..
Mijn moeder zei achteraf dat dat misschien was om mij een beetje gerust te stellen ofzo maar dat kan ik me niet voorstellenIk kan het iig schudden volgens mij..
quote:
Op donderdag 19 december 2002 17:34 schreef DarkElf het volgende:[..]
Probeer je niet al te druk te maken meis!
Overigens ook een mooi kenmerk van pdd-nos, niet om kunnen gaan met "onverwachte situaties"
Maar ik zal weer posten zodra ik meer weet.
Toch dank voor de lieve reacties iedereen
quote:nee hoor, die mensen blijven nl altijd heel diplomatiek, om jou niet meteen te laten merken hoe ZIJ erover denken. Heb iig eens zo'n arts meegemaakt. Verder gaan ze nog met je psych overleggen en als je psych overtuigend is, is hij doorslaggevend.
Mja, er werd wel geluisterd en ik kreeg zelfs nog het compliment dat ik het zelf allemaal zo goed kon verwoorden
Maar hij deed er zo losjes over weet je wel, alsof het allemaal niet zo erg was..
Mijn moeder zei achteraf dat dat misschien was om mij een beetje gerust te stellen ofzo maar dat kan ik me niet voorstellenIk kan het iig schudden volgens mij..
quote:OH!
Op donderdag 19 december 2002 18:29 schreef SEMTEX het volgende:[..]
nee hoor, die mensen blijven nl altijd heel diplomatiek, om jou niet meteen te laten merken hoe ZIJ erover denken. Heb iig eens zo'n arts meegemaakt. Verder gaan ze nog met je psych overleggen en als je psych overtuigend is, is hij doorslaggevend.
Wiew, als dat echt waar is... fantastisch
quote:Zou je dat niet eerst eens gaan proberen dan voordat je je probeert te laten afkeuren?
Op donderdag 19 december 2002 17:27 schreef heaven7 het volgende:
Nou ten eerste weet ik dat niet, ik heb nog nooit fulltime gewerkt en ten tweede bestaan er geen "perfecte werkplekken".
quote:Met een beetje zelfkennis kom je er snel achter hoe het is om full-time te werken. Ook al werk je part-time.
Op donderdag 19 december 2002 19:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zou je dat niet eerst eens gaan proberen dan voordat je je probeert te laten afkeuren?
[sub]Het kan wel helpen een paar keer in ieder geval een volledige dag te draaien, dus 8 uur werken. Full-time werken is sowieso iets waar je aan moet wennen als je dat niet gewend bent.[/sub]
quote:
Op donderdag 19 december 2002 19:20 schreef Light het volgende:[..]
[sub]Het kan wel helpen een paar keer in ieder geval een volledige dag te draaien, dus 8 uur werken. Full-time werken is sowieso iets waar je aan moet wennen als je dat niet gewend bent.[/sub]
Ja, mag dat van de professionals hier?
quote:wacht maar gewoon af, je bent hier geen verantwoording verschuldigd of iets dergelijks...
Op donderdag 19 december 2002 19:39 schreef heaven7 het volgende:
Ja, mag dat van de professionals hier?
Liefs DE
quote:Tuurlijk mag dat, maar dat is niet genoeg om in aanmerking te komen voor een wajong-uiterking. Postbode worden is trouwens ook best een leuke baan
Op donderdag 19 december 2002 19:39 schreef heaven7 het volgende:
Ahum, ik ben 17 jaar, heb alleen een mavodiploma en dan zeker lekker de hele dagen vakken vullen bij de appie? Nee, sorry, dan doe ik liever eerst de administratieve opleiding en DAN proberen fulltime te werken, dan is het tenminste nog iets wat ik leuk vindJa, mag dat van de professionals hier?
quote:Wat is niet genoeg om in aanmerking te komen voor...
Op donderdag 19 december 2002 19:43 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Tuurlijk mag dat, maar dat is niet genoeg om in aanmerking te komen voor een wajong-uiterking. Postbode worden is trouwens ook best een leuke baan
quote:Het is niet genoeg dat je geen zin hebt om na je MAVO vakken te vullen. Ik bedoel: ik heb ook geen zin om vakken te vullen in een suup
Op donderdag 19 december 2002 19:45 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wat is niet genoeg om in aanmerking te komen voor...
quote:Daar gaat het niet om lieverd
Op donderdag 19 december 2002 19:52 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Het is niet genoeg dat je geen zin hebt om na je MAVO vakken te vullen. Ik bedoel: ik heb ook geen zin om vakken te vullen in een suup
Je PDD-NOS is dat echter wel, maar geen zin hebben is niet genoeg om in aanmerking te komen voor zo'n uitkering. Als je echt onbekwaam bent om te werken in een suup echter wel.
Er werd gezegd dat ik eerst maar eens moet proberen om full-time te werken, ik zeg dat ik dat best wil proberen maar niet in een supermarkt, dan liever iets wat ik wel leuk vind.
Maar zo makkelijk is het echter niet, bij 2 van de 10 baantjes gaat het goed bij mij, verder mislukt alles.
quote:Misschien is het juist een uitdaging iets te proberen waar je tegenop ziet. Je weet nu niet echt hoe het is om dat vol te houden. Misschien redt je het prima en heb je helemaal geen WAJONG nodig. Geloof me nou: van het stempel wajong kom je niet zomaar af. Als je het aankunt, zou ik gewoon gaan werken. Gewoon proberen, niet te gauw opgeven, want als het alleen al lukt, kan dat je een enorme oppepper geven.
Op donderdag 19 december 2002 19:55 schreef heaven7 het volgende:[..]
Daar gaat het niet om lieverd
Natuurlijk is het geen kwestie van "geen zin hebben" waarom zou ik anders gekeurd worden en dit topic geopend hebben denk je?
Er werd gezegd dat ik eerst maar eens moet proberen om full-time te werken, ik zeg dat ik dat best wil proberen maar niet in een supermarkt, dan liever iets wat ik wel leuk vind.
Maar zo makkelijk is het echter niet, bij 2 van de 10 baantjes gaat het goed bij mij, verder mislukt alles.
quote:Ik heb zowieso al een stempel met pdd-nos en om eerlijk te zijn kan me het geen reet schelen als ik een zogenaamde stempel krijg, als ik me gelukkig voel is dat wat het belangrijkste is.
Op donderdag 19 december 2002 19:59 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Misschien is het juist een uitdaging iets te proberen waar je tegenop ziet. Je weet nu niet echt hoe het is om dat vol te houden. Misschien redt je het prima en heb je helemaal geen WAJONG nodig. Geloof me nou: van het stempel wajong kom je niet zomaar af. Als je het aankunt, zou ik gewoon gaan werken. Gewoon proberen, niet te gauw opgeven, want als het alleen al lukt, kan dat je een enorme oppepper geven.
Ik ga niet tegen mijn hele ik in allemaal dingen doen om ervoor te zorgen "dat ik maar geen wajongstempel krijg".
quote:Je hoeft ook geen dingen tegen je ik in te doen
Op donderdag 19 december 2002 20:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik heb zowieso al een stempel met pdd-nos en om eerlijk te zijn kan me het geen reet schelen als ik een zogenaamde stempel krijg, als ik me gelukkig voel is dat wat het belangrijkste is.
Ik ga niet tegen mijn hele ik in allemaal dingen doen om ervoor te zorgen "dat ik maar geen wajongstempel krijg".
quote:Ohjawel, dat weet ik wel, ik heb het geprobeerd
Op donderdag 19 december 2002 20:06 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Je hoeft ook geen dingen tegen je ik in te doen
Er zijn instanties die psychiatrische patienten helpen om een baantje te zoeken wat bij hen past. Ook zijn er bedrijven die geen moeite hebben met dat soort mensen en die je alle ruimte en tijd geven. Ik vind het ergens wel begrijpelijk dat sommige fokkers hier vinden dat je eerst eens zou kunnen kijken of je ms iets kunt vinden wat beter bij je past, want je weet nu helemaal niet of het mislukken van die baantjes komt door je PDD-NOS of gewoon omdat ze niet bij je pasten.
quote:Je hebt geen stempel, je hebt iets wat je anders maakt dan anderen.
Op donderdag 19 december 2002 20:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik heb zowieso al een stempel met pdd-nos en om eerlijk te zijn kan me het geen reet schelen als ik een zogenaamde stempel krijg, als ik me gelukkig voel is dat wat het belangrijkste is.
Ik heb zelf in de wajong gezeten en wat SEMTEX zegt klopt: je komt er niet zo maar van af. Eruit komen is veéél moeilijker dan erin komen. Ik ben maanden bezig geweest om toestemming te krijgen om als-je-blieft weer te mogen werken en die gesprekken zijn een stuk harder dan de toelatings gesprekken. Ze testen je net zo lang tot je het gevoel hebt dat je helemaal niets meer bent en kunt en als je dan nog overeind staat mag je gaan werken op hun voorwaarden.
En je bent nog zo jong! Je kunt toch eens gaan praten met mensen die anderen begeleiden op zoek naar gepast werk? De wao kun je altijd nog in.
Laat ik even voorop stellen dat ik je niet beoordeel op je wajong keuring, van mij mag je en ik hoop dat je een goed gelukkig leven gaat krijgen maar wel 1 waarin je je eigen mogelijkheden goed hebt uitgeplozen.
Liefs DE
Waar ik nu tegenaanloop daar zal ik over 20 jaar ooknog tegenaan lopen. Ik wil ook helemaal niet 100% in de wajong, ik wil gewoon een part-time baan bij een bedrijfje waar ik me lekker voel maar toch niet financieel te lijden hebben.
quote:Ik denk dat dat onzin is. Met de juiste begeleiding kun je een heel eind komen. Zo zou je makkelijker met je PDD-NOS om kunnen gaan. Ik ben naar mijn idee ook volledig (bijna) hersteld van mijn kronkel en ik werk nu weer hele dagen bij een bedrijf wat echt NIETS aan mij merkt of zelfs maar vermoed dat ik ooit 's in therapie heb gezeten. Je onderschat jezelf grandioos.
Op donderdag 19 december 2002 20:15 schreef heaven7 het volgende:
Ik zal hier nooit van genezen.Waar ik nu tegenaanloop daar zal ik over 20 jaar ooknog tegenaan lopen. Ik wil ook helemaal niet 100% in de wajong, ik wil gewoon een part-time baan bij een bedrijfje waar ik me lekker voel maar toch niet financieel te lijden hebben.
quote:Nu kun je wel stoppen met mij af te kraken hoor
Op donderdag 19 december 2002 20:42 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik denk dat dat onzin is. Met de juiste begeleiding kun je een heel eind komen. Zo zou je makkelijker met je PDD-NOS om kunnen gaan. Ik ben naar mijn idee ook volledig (bijna) hersteld van mijn kronkel en ik werk nu weer hele dagen bij een bedrijf wat echt NIETS aan mij merkt of zelfs maar vermoed dat ik ooit 's in therapie heb gezeten. Je onderschat jezelf grandioos.
Bovendien is de economie momenteel keihard: als iemand die begeleiding nodig heeft kom je momenteel heeeeel moeilijk aan de bak.
quote:
Op donderdag 19 december 2002 20:49 schreef Lois het volgende:
Ze kraakt je niet af Heaven, ze probeert je juist een hart onder de riem te steken.
quote:Misschien moet je het op een ander tijdstip nog eens lezen, het wordt écht niet verkeerd bedoeld! Het zijn mensen met ervaring mbt de WAjong en de situatie op de arbeidsmarkt. Het is NIET bedoeld om jou af te kraken of jou niet in je waarde te laten.
Op donderdag 19 december 2002 20:59 schreef heaven7 het volgende:
Nou, dan ben ik te dom om dat te zien ofzo, het doet me niet echt goed namelijk.
Maar wacht eerst af wat de psychiater zegt, misschien hoef je je nu nog lang niet druk te maken over werken en anders kan je nog altijd samen met een arbeidsdeskundige bespreken wat jouw mogelijkheden verwachtingen zijn t.a.v. werken.
Verder is het prima dat je weet wat je wel en wat je niet wilt, dit is ook te bespreken met het UWV, wie weet is het wel mogelijk om een cursus te volgen zodat je over een tijd wel kunt werken. Wees alleen zo realistisch dat je weinig keus hebt als je nu zou gaan werken, het gaat slecht met de economie; de werkgevers hebben tegenwoordig weer de keus uit de sollicitanten en niet andersom.
Neem even de tijd om alles op je te laten inwerken, het is allemaal niet niks. Vergeet alleen niet, dat de meeste mensen hier het beste met jou voor hebben, anders zouden ze niet de moeite nemen om hier te posten.
quote:Daar moet je ook enorm aan werken als je geen ziekte hebt hoor.
Op donderdag 19 december 2002 19:20 schreef Light het volgende:[..]
Het kan wel helpen een paar keer in ieder geval een volledige dag te draaien, dus 8 uur werken. Full-time werken is sowieso iets waar je aan moet wennen als je dat niet gewend bent
Maar het geld moet toch ergens vandaan komen, anders heb ik geen vreten. Sim-pel.
quote:IK HEB GODVERDOMME GEEN ZIEKTE
Op donderdag 19 december 2002 22:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Daar moet je ook enorm aan werken als je geen ziekte hebt hoor.
Alsof ik het leuk vind iedere dag in dat klotekantoor te lopen.
Maar het geld moet toch ergens vandaan komen, anders heb ik geen vreten. Sim-pel.
quote:Wat heb je dan?
Op donderdag 19 december 2002 22:16 schreef heaven7 het volgende:[..]
IK HEB GODVERDOMME GEEN ZIEKTE
![]()
![]()
Wat?
quote:Het topic L-E-Z-E-N kan geen kwaad hoor
Op donderdag 19 december 2002 22:17 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wat heb je dan?
Een afwijking?
Een stoornis?Wat?
quote:Ik HEB het GELEZEN. Als JIJ het G-E-L-E-Z-E-N had, dan had je dat gezien.
Op donderdag 19 december 2002 22:19 schreef heaven7 het volgende:[..]
Het topic L-E-Z-E-N kan geen kwaad hoor
Ipv zo te bleren zou je ook gewoon kunnen doen, en antwoorden waarom je niet eerst gaat proberen full-time te werken voordat je een uitkering aan gaat vragen.
quote:Misschien aan gedacht dat dat niet echt nuttig is om te proberen als al blijkt dat zelfs parttime werken niet altijd goed gaat..eikel
Op donderdag 19 december 2002 22:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
...
Ipv zo te bleren zou je ook gewoon kunnen doen, en antwoorden waarom je niet eerst gaat proberen full-time te werken voordat je een uitkering aan gaat vragen.
Heaven7: Ik heb zelf ook in het Wajong-traject gezeten. Voor mij was het weliswaar vanwege mijn lichamelijke handicap, maar ik heb ook die procedure van keuring en dergelijke moeten doorlopen. Erg belangrijk is ook dat je je niet moet laten afschepen. Alsjij je echt niet happy voelt bij een beslissing moet je daar zeker bezwaar tegen aantekenen. Af en toe is het ook gewoon een beetje gemakzucht van het UWV/Gak, na zo'n bezwaar kijken ze er nog een keertje na en soms loopt het dan beter af.
Anyway, mocht je meer ervaringen willen horen, mail/icq/etc maar.
quote:Eikel zeg je maar tegen je moeder.
Op donderdag 19 december 2002 22:47 schreef WheeleE het volgende:[..]
Misschien aan gedacht dat dat niet echt nuttig is om te proberen als al blijkt dat zelfs parttime werken niet altijd goed gaat..eikel
.
quote:Gemakzucht?
Heaven7: Ik heb zelf ook in het Wajong-traject gezeten. Voor mij was het weliswaar vanwege mijn lichamelijke handicap, maar ik heb ook die procedure van keuring en dergelijke moeten doorlopen. Erg belangrijk is ook dat je je niet moet laten afschepen. Alsjij je echt niet happy voelt bij een beslissing moet je daar zeker bezwaar tegen aantekenen. Af en toe is het ook gewoon een beetje gemakzucht van het UWV/Gak, na zo'n bezwaar kijken ze er nog een keertje na en soms loopt het dan beter af.Anyway, mocht je meer ervaringen willen horen, mail/icq/etc maar.
Ik heb er problemen mee dat iemand al op voorhand full-time werken uitsluit terwijl ze het nooit geprobeerd heeft. Terwijl er toch genoeg lotgenoten zijn die die stap wel kunnen maken.
Sommige mensen schijnen te denken dat dergelijke uitkeringen doodnormaal zijn, terwijl naast Nederland bijna geen enkel land dergelijke voorzieningen heeft....
Thats all...
quote:Das lief
Op donderdag 19 december 2002 22:47 schreef WheeleE het volgende:[..]
Misschien aan gedacht dat dat niet echt nuttig is om te proberen als al blijkt dat zelfs parttime werken niet altijd goed gaat..eikel
.
Heaven7: Ik heb zelf ook in het Wajong-traject gezeten. Voor mij was het weliswaar vanwege mijn lichamelijke handicap, maar ik heb ook die procedure van keuring en dergelijke moeten doorlopen. Erg belangrijk is ook dat je je niet moet laten afschepen. Alsjij je echt niet happy voelt bij een beslissing moet je daar zeker bezwaar tegen aantekenen. Af en toe is het ook gewoon een beetje gemakzucht van het UWV/Gak, na zo'n bezwaar kijken ze er nog een keertje na en soms loopt het dan beter af.
Anyway, mocht je meer ervaringen willen horen, mail/icq/etc maar.
quote:Nu haal je twee dingen door elkaar nl de WAO en de Wajong vroeger heette dat anders. Het percentage dat een Wajong uitkering ontvangt is lang niet zo groot en zo duur als de WAO zelfs. Deze uitkering heeft altijd al bestaan en is altijd qua uitkeringen redelijk stabiel gebeleven. Dankzij deez uitkering kunnen gehandicapte en chronisch zieken gewoon leven. Wat moeten ze anders krijgen niets? Deze groep moet ook ergens van kunnen leven.
Op donderdag 19 december 2002 22:53 schreef X-Ray het volgende:
[..]Gemakzucht?
Je praat wel even over een financieele uitkering die door de maatschappij moet worden betaald, die nu al bijna niet meer op te brengen is. Zorgvuldigheid is daarbij geboden, en dat dien je zeker niet als gemakzucht af te doen.
Heaven maak je niet druk om alles, wat semtex probeerde duidelijk te maken is dat een stempel in de toekomst averechts kan werken op je werkcarriere.
Ik zit ook in de wajong en weet dat er een stempel komt, ook zit ik niet in een van de makkelijkste beroepsgroepen, nl die van accountancy, echter ik kon wel bij een klein accountantskantoor op stage en ze hadden daar geen problemen mee, ik mocht mijn eigen tijden vaststellen, ik zou een stuk korter per dag gaan werken, omdat ik per dag niet zoveel aan kan.
Mijn bedoeling is, wanneer ik afgestudeerd ben iets voor mijn zelf te beginnen. Ik ben van mening dat een afgestudeerde Accountancy meer mogelijkheden hiervoor heeft. Helaas kon mijn stage niet door gaan door veranderingen in het studieprogramma en kan ik pas na ik al mijn vakken gehaald heb, op stage gaan. Ik kon zelfs bij de overheid terecht. Dus dat stempel valt zeker in de overheid zelf wel mee. Ze streven er namelijk naar om vrouwen en gehandicapten aan te nemen (en allochtonen) Maar je heb alvast 2 punten waarop je aangenomen kunt worden, als je weer in staat bent te kunnen werken.
Succes en laat je feestdagen niet door onzekerheden verpersten!
quote:Als je merkt dat een paar schoenen van maat 40 te krap zitten ga je toch ook niet toch nog een paar met maat 38 proberen?
Op donderdag 19 december 2002 22:53 schreef X-Ray het volgende:[..]
..
Ik heb er problemen mee dat iemand al op voorhand full-time werken uitsluit terwijl ze het nooit geprobeerd heeft. Terwijl er toch genoeg lotgenoten zijn die die stap wel kunnen maken.
..
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:33 schreef WheeleE het volgende:[..]
Als je merkt dat een paar schoenen van maat 40 te krap zitten ga je toch ook niet toch nog een paar met maat 38 proberen?
quote:Je geeft de UWV/GAK wel erg veel credit. Ik heb ooit weleens een 'blik in de keuken' van deze organisatie mogen werpen en ik vond het niet bepaald een organisatie, waarbij de medewerkers veel betrokkenheid bij hun werk uitstraalden. Uitzonderingen daargelaten.
Op donderdag 19 december 2002 22:53 schreef X-Ray het volgende:[..]
Eikel zeg je maar tegen je moeder.
[..]Gemakzucht?
Je praat wel even over een financieele uitkering die door de maatschappij moet worden betaald, die nu al bijna niet meer op te brengen is. Zorgvuldigheid is daarbij geboden, en dat dien je zeker niet als gemakzucht af te doen.Ik heb er problemen mee dat iemand al op voorhand full-time werken uitsluit terwijl ze het nooit geprobeerd heeft. Terwijl er toch genoeg lotgenoten zijn die die stap wel kunnen maken.
Sommige mensen schijnen te denken dat dergelijke uitkeringen doodnormaal zijn, terwijl naast Nederland bijna geen enkel land dergelijke voorzieningen heeft....
Thats all...
Overigens: keuringen voor uitkeringen moeten streng doch rechtvaardig uitgevoerd worden. Ik betaal graag belasting voor mensen die het echt nodig hebben.
quote:Daar kan ik niks over zeggen. Ik weet niet hoe het daar intern aan toe gaat, maar ik zou me kunnen voorstellen dat de individuele medewerkers niet alles aangerekent kan worden.
Op zondag 29 december 2002 12:43 schreef Halinalle het volgende:[..]
Je geeft de UWV/GAK wel erg veel credit. Ik heb ooit weleens een 'blik in de keuken' van deze organisatie mogen werpen en ik vond het niet bepaald een organisatie, waarbij de medewerkers veel betrokkenheid bij hun werk uitstraalden. Uitzonderingen daargelaten.
quote:Daar ben ik het mee eens, maar daar laten ze zelf ook wel eens wat steekjes vallen. Ze kijken naar mijn mening puur naar wat voor handicap of tekort je hebt, en gaan aan de hand daarvan hun beslissing nemen. Ze zouden meer moeten kijken naar wat iemand kan.
Overigens: keuringen voor uitkeringen moeten streng doch rechtvaardig uitgevoerd worden. Ik betaal graag belasting voor mensen die het echt nodig hebben.
Een voorbeeld: een spastisch iemand, met nauwelijks problemen met de armfunctie wordt 80 tot 100% afgekeurd, maar iemand met een open rug, en een goed werkende armfunctie wordt 100% goedgekeurd. Dat is vreselijk onlogisch, want die personen kunnen bijna hetzelfde. Ze zijn allebei rolstoelgebonden, maar met de armen is nog prima te werken. Dan moeten ze _of_ de spastische persoon minder afkeuren, _of_ de open rug persoon minder goedkeuren. Zoals ze het nu doen is het veel te veel precies volgens de richtlijnen (die dus niet echt goed werken).
Er zou telefonisch of per post een datum worden geprikt maar dat is nog steeds niet gebeurd.. mijn moeder heeft vanmiddag gebeld maar daar konden ze niks van zeggen, dat is persoonlijk. Als "mijn" arbeidsdeskundige vlot is zal er vrij vlot een afspraak worden gemaakt en is het een trage dan kan het nogwel 4 maanden duren
Oftewel, ik weet nog helemaal niks
Ja, behalve dan dat er "vastgestelde beperkingen" zijn maar bedoelen ze daar nou mee dat er ook echt beperkingen zijn vastgesteld? Ik weet niet zo goed hoe je het moet lezen, dat wist de psych ook niet.
Ik heb ook nog nooit zo'n brief gehad, dus ik kan je er helass niets zinnigs over zeggen.
Sterkte met het wachten enzo. Ik weet hoe vervelend dit kan zijn.
quote:en ik maar denken dat je ergens in de 20 bent.
[verhaal]Ik word in maart trouwens 18..
ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je toch wel een groot deel kan werken.
of gewoon helemaal GEEN wahjng uitkering krijgt.
iigsterkte.
quote:Waar en wanneer heb jij foto's van mij gezien dan
Op woensdag 12 februari 2003 03:32 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
en ik maar denken dat je ergens in de 20 bent.
is trouwens bedoelt dat je er erg volwassen uit ziet.ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je toch wel een groot deel kan werken.
of gewoon helemaal GEEN wahjng uitkering krijgt.
iigsterkte.
Ik heb 1 onderzoek/gesprek gehad en dat was genoeg.
Nu krijg ik nog 16!!!!! maand wajong met terugwerkende kracht.
Bel er al 4 maand achteraan en het duurt me nu toch wel te lang.
Werd spoed achter gezet, moet a.s. vrijdag weer bellen.
Ik wil dat geld!!!!!!
Ook omdat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit. Mijn laatste beoordelingsgesprek op mijn werk liep ook min of meer vast op mijn communicatie. Hoe ben jij bij die psychiater gekomen en zo...
Allemaal vragen die misschien makkelijker via de mail zijn te beantwoorden dan via Fok!
quote:Over het percentage, dat maakt niets uit, je zit in de hoogste groep nl die van 80-100%, dus je krijgt de hoogste uitkering nl 70% van het minimumloon. Ik zit zelf ook in die categorie.
Op woensdag 12 februari 2003 15:27 schreef Cici het volgende:
Ik heb astma en eczeem en ben voor 80% afgekeurd.
Als het aan mijn huisarts lag, was ik voor 100% afgekeurd.Nu krijg ik nog 16!!!!! maand wajong met terugwerkende kracht.
Over het wachten. Ik heb 6 maanden moeten wachten op iets van geld, eerst een voorschot, in die tijd heb ik mijn spaargeld moeten opeten, dat was vond ik best een aardig bedrag (fl 4000). Ik heb dit bedrag nooit mee bijelkaar kunnen sparen daarna, dus ik voel me wel benadeeld.
Ik heb ook maanden lang moeten bellen. Pas toen ik met de consumentenbond begon te dreigen, konden ze alles in 1 week voor elkaar krijgen. (Ze zeiden dat het een kwestie van een handtekening was voor de laatste documenten, en die persoon was op vakantie en dat het nog wel 2 weken kon duren )
Misschien zal je het ook met zo'n manier moeten oplossen, helaas, anders doen ze echt niets voor je.
quote:Bijstand is iets anders hoor
Op woensdag 12 februari 2003 16:53 schreef yingyang het volgende:
Kun je niet in de tussentijd bij de gemeente langs gaan om bijstand aan te vragenBijstand is bijna even hoog als de wajong uitkering, misschien dat ze bij jouw gemeente sneller handelen. Wajong is iets hoger.
quote:Mail is verstuurd
Op woensdag 12 februari 2003 15:49 schreef Troel het volgende:
heaven7, zou je mij een mailtje willen sturen?Ook omdat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit. Mijn laatste beoordelingsgesprek op mijn werk liep ook min of meer vast op mijn communicatie. Hoe ben jij bij die psychiater gekomen en zo...
Allemaal vragen die misschien makkelijker via de mail zijn te beantwoorden dan via Fok!
quote:fotoboek. hoezo>
Op woensdag 12 februari 2003 12:40 schreef heaven7 het volgende:[..]
Waar en wanneer heb jij foto's van mij gezien dan
quote:Vind het grappig dat je me er ouder uit vind zien
Op woensdag 12 februari 2003 17:47 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
fotoboek. hoezo>
quote:Mag ik je vragen hoe je hebt gedreigd met de consumentenbond???
Op woensdag 12 februari 2003 16:47 schreef Mariposa het volgende:[..]
Over het percentage, dat maakt niets uit, je zit in de hoogste groep nl die van 80-100%, dus je krijgt de hoogste uitkering nl 70% van het minimumloon. Ik zit zelf ook in die categorie.
Over het wachten. Ik heb 6 maanden moeten wachten op iets van geld, eerst een voorschot, in die tijd heb ik mijn spaargeld moeten opeten, dat was vond ik best een aardig bedrag (fl 4000). Ik heb dit bedrag nooit mee bijelkaar kunnen sparen daarna, dus ik voel me wel benadeeld.
Ik heb ook maanden lang moeten bellen. Pas toen ik met de consumentenbond begon te dreigen, konden ze alles in 1 week voor elkaar krijgen. (Ze zeiden dat het een kwestie van een handtekening was voor de laatste documenten, en die persoon was op vakantie en dat het nog wel 2 weken kon duren
)
Misschien zal je het ook met zo'n manier moeten oplossen, helaas, anders doen ze echt niets voor je.
Bedankt alvast.
quote:Uhm, dit is al heel lang geleden juni 1999, terwijl ik sinds 25 december 1998 afgekeurd ben.
Op woensdag 12 februari 2003 19:34 schreef Cici het volgende:
Mag ik je vragen hoe je hebt gedreigd met de consumentenbond???
Hoe je het precies zei?
Ik heb heel lang lopen bellen, omdat ik geen inkomen had en toch ergens van moest leven en mijn spaarcentjes opbegonnen te raken.
Er moesten wat dingen getekend worden. (Voor heel veel documenten die zij eigenlijk moesten opvragen, heb ik het maar direct bij de betreffende instantie gedaan, dat ging sneller). Ik weer bellen, geef me dan een voorschot, en uitleggen dat ik niets had om van te leven en dat die persoon, ook in het geval van 6 maanden geen inkomen, dat ook niet zou willen. Daarop kwam ze met: 'Tja maar dat is voor mij helemaal niet van toepassing. Ik kan er niets aan doen, er moet iets getekend worden en die persoon die dat doet zou de komende 2 weken op vakantie zijn.'
Op dat moment brak er iets in me, en heb ik totaal overstuur mijn vader gebeld. Die mij voorzien heeft van 3 tips rustig blijven, vragen naar de chef en zeggen dat je een instantie inschakeld, omdat dit ontoelaatbaar is! Hij zei zeg dat je contact op neemt met de Consumentenbond en Breekijzer. Ik had al even met de consumentenbond gebeld, maar ze zeiden dat ze voor mij weinig konden doen, als ik geen lid was.
Toch weer terug gebeld, echt met lood in mijn schoenen, ik durfde niet zo echt. En toen heb ik gevraagd naar de chef van de afdeling, nogmaals mijn verhaal (rustig) uitgelegd, en gezegd dat het ontoelaatbaar was en dat als er niets zou gebeuren ik stappen zou ondernemen, bijv de Consumentenbond inlichten (Breekijzer durfde ik niet te noemen, maar misschien had het nog meer effect gehad )
Hij zei dat hij mij binnen een kwartier zou terug bellen. En verrek het gebeurde ook! En toen hij terug belde zei hij, dat de documenten die dag nog getekend zouden worden. Binnen een week had ik een voorschot en 2 weken later (ook weer na een paar telefoontjes) had ik eindelijk mijn beschikking binnen.
Het heeft wat moed nodig, die ik zeker daarvoor niet had. Maar toen ik het eenmaal gedaan had, was ik best trots op mezelf, en sindsdien heb ik het 'voor mijzelf opkomen' een stuk beter onder controle.
Succes ermee!
quote:als men vragen heeft die aansluiten bij "jouw" topic kunnen ze het beter hier stellen dan weer een nieuw topic openen nietwaar?
Op woensdag 12 februari 2003 23:10 schreef heaven7 het volgende:
Ik dacht toch echt dat het mijn topic was
quote:Er staat toch een smiley
Op woensdag 12 februari 2003 23:33 schreef DarkElf het volgende:[..]
als men vragen heeft die aansluiten bij "jouw" topic kunnen ze het beter hier stellen dan weer een nieuw topic openen nietwaar?
quote:ik bedoel er ook niets mee, sorry hoor
Op woensdag 12 februari 2003 23:37 schreef heaven7 het volgende:[..]
Er staat toch een smiley
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:51 schreef heaven7 het volgende:[..]
Vind het grappig dat je me er ouder uit vind zien
Vind ik wel een compliment eigenlijk..
quote:Dat is het ook echt Heaven! Mijn tips zullen jou ongetwijfeld ook vooruit helpen.
Op woensdag 12 februari 2003 23:10 schreef heaven7 het volgende:
Ik dacht toch echt dat het mijn topic was
Pak ze aan, is mijn motto, want anders verdwijn je ergens in de stapel. Ik heb nog steeds geen goed woord over voor deze instellingen, ondanks dat ik toch 'dankzij' hun mezelf in mijn levensonderhoud kan voorzien.
Succes!
quote:Dankjewel
Op donderdag 20 februari 2003 19:15 schreef Mariposa het volgende:
Mooi dat je een afspraak hebt kunnen maken. Dan behandelen ze je later (hopelijk) niet meer als zaak nr 1000065, bij wijze van spreken. Ben benieuwd hoe het afloopt succes maandag!
quote:*Diep graaft* Ik dacht dat je bezwaar mocht maken en dat je dan voor een soort van commissie moet verschijnen die je dan hoort (hoorcommissie dus
Op donderdag 20 februari 2003 19:47 schreef heaven7 het volgende:
DankjewelIk post hier de uitslag
Maar als hij het volledig afwijst, dan kan ik dat toch weer aanvechten of niet?
quote:Inderdaad ja. Bij bijna elke brief van het UWV zit wel een uitleg van hoe je bezwaar tegen een beslissing kan maken. Als je met goede argumenten komt, liefst nog ondersteund met medische verklaring of brieven/argumenten van fysiotherapeuten of wat voor soort mensen met invloed dan ook, heb je een aardige kans.
Op donderdag 20 februari 2003 19:47 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dankjewel
Ik post hier de uitslag
Maar als hij het volledig afwijst, dan kan ik dat toch weer aanvechten of niet?
Hou ons op de hoogte hoe het gaat!
Ik ben erg bang voor de uitslag, volgens mij zeggen ze gewoon dat ik me niet aan moet stellen en dat ik best volledig kan werken ofzo
Ondanks het psychiatrische rapport...
quote:Nou, dat levert dan al een mooi stukje rust op lijkt me.
Op maandag 24 februari 2003 16:56 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik ben voor 50% afgekeurd, dus krijg 35% van 70% van het minimumloon
Ik ga dus wel op zoek naar iets waarmee ik die andere 50% kan bijverdienen zodat mijn inkomen toch enigszins gelijk is aan die van "normale" mensen en wat ik ook leuk vind
Per wanneer gaat het in? En wanneer krijg je je beschiking?
quote:Sorry, wat voor iets?
Op maandag 24 februari 2003 17:02 schreef Mariposa het volgende:
Goeie uitslag! Ik hoop ook dat je een beetje rust krijgt. en wanneer je er toe in staat voelt kan je gewoon voor 50% werken, zonder al te veel problemen en regeltjes.Per wanneer gaat het in? En wanneer krijg je je beschiking?
Ik wordt 27 maart 18 dus vanaf dan... ik weet alleen niet of ik dan van maart ook nog geld krijg? Of krijg ik het vanaf april?
Ja, ik doe het ook allemaal lekker op mn gemak, zowieso woon ik nog thuis en heb ik hier ooknog wat "snabbelbaantjes" waar ik zo'n 150 euro in de maand mee binnenhaal, plus die 200 dan, dat is op zich niet verkeerd voor een nog thuiswonende..
quote:Gefeliciteerd met de uitslag! Het was het nerveus zijn toch wle een beetje waard hoop ik.
Op maandag 24 februari 2003 17:07 schreef heaven7 het volgende:[..]
Sorry, wat voor iets?
Ik wordt 27 maart 18 dus vanaf dan... ik weet alleen niet of ik dan van maart ook nog geld krijg? Of krijg ik het vanaf april?
Ja, ik doe het ook allemaal lekker op mn gemak, zowieso woon ik nog thuis en heb ik hier ooknog wat "snabbelbaantjes" waar ik zo'n 150 euro in de maand mee binnenhaal, plus die 200 dan, dat is op zich niet verkeerd voor een nog thuiswonende..
Waarschijnlijk krijg je dan voor de resterende dagen in maart nog een nabetaling. Zal een paar euro zijn denk ik. In april (ik geloof dat ze rond de 12e van de maand betalen) krijg je dan je eerste volledige betaling.
Ik zal wel gewoon zien hoe dingen gaan lopen he..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |