Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
Nee, ze gaan gewoon lekker rondsnuffelen en beetje blaffen en pissen tegen de bomenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:43 schreef zomer86 het volgende:
Hoe goed zijn die honden eigenlijk? Mocht er iets liggen, lopen ze er dan direct heen?
Dus jij zou de op up to date houden?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:43 schreef Voszje het volgende:
Lapo hunter![]()
Op de jas na is er nog geen nieuws?
Nee, gelukkig heeft TS er 2 relevante links uitgesloopt.... dat is lekker zinvolquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus jij zou de op up to date houden?
En als antwoord op je vraag:
Nee, verder geen nieuws.
Als ik de lapo zou hebben, ja. Valt gewoon op dat Stacey tot nog toe telkens de lapo heeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus jij zou de op up to date houden?
En als antwoord op je vraag:
Nee, verder geen nieuws.
Speurhonden kunnen ongelooflijk goed ruiken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:43 schreef zomer86 het volgende:
Hoe goed zijn die honden eigenlijk? Mocht er iets liggen, lopen ze er dan direct heen?
Die kans lijkt me heel erg klein.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:53 schreef theDutcher het volgende:
Pfff, heftige shizzle dit...
Ik hoop van harte dat ze haar spoedig én levend zullen vinden. (Al lijkt die kans steeds kleiner te worden als ik de updates zo eens lees...)
doe ff normaalquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, gelukkig heeft TS er 2 relevante links uitgesloopt.... dat is lekker zinvol
Joh, gaat mij erom dat als ze die kleren zouden vinden, ze het lichaam misschien konden opspeuren of juist niet doordat ze is meegenomen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee, ze gaan gewoon lekker rondsnuffelen en beetje blaffen en pissen tegen de bomen
Je had het ook gewoon kunnen laten staan hè.... het enige wat aangepast hoefde te worden aan de nieuwe feiten is het punt waar haar telefoon voor het laatst aangestraald was.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
doe ff normaal
ik was nog bezig
nee want dat was een complete quote en dat is geen gezichtquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had het ook gewoon kunnen laten staan hè.... het enige wat aangepast hoefde te worden aan de nieuwe feiten is het punt waar haar telefoon voor het laatst aangestraald was.
Huh?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:58 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Joh, gaat mij erom dat als ze die kleren zouden vinden, ze het lichaam misschien konden opspeuren of juist niet doordat ze is meegenomen.
Tuurlijk joh, vervelend natuurlijk, een quote van een ander met feiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee want dat was een complete quote en dat is geen gezicht
Maar ben je klaar, of ben je nog bezig? Want nu het toch uit de quote is mag je wel eens zorgen dat de gepresenteerde gegevens overeenkomen met de laatst bekende gegevens.... en dat is dat die telefoon voor het laatst aangestraald is nabij knooppunt 56 op die route.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
doe ff normaal
ik was nog bezig
Dat is afhankelijk van veel verschillende factoren, zoals hoeveel tijd er inmiddels is verstreken en wat voor weer het is geweest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:58 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Joh, gaat mij erom dat als ze die kleren zouden vinden, ze het lichaam misschien konden opspeuren of juist niet doordat ze is meegenomen.
Pff, ik zou bijna nog gaan hopen dat ze is meegenomen, dan is er tenminste meer kans dat ze nog te redden valt... maar eigenlijk weet ik niet wat erger is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 23:58 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Als je meegenomen wordt is het altijd erger. Diegene heeft dan nog veel meer kwaads in de zin. Je kan dan nog beter daar ter plekke sterven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:13 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Pff, ik zou bijna nog gaan hopen dat ze is meegenomen, dan is er tenminste meer kans dat ze nog te redden valt... maar eigenlijk weet ik niet wat erger is.
50 is haar jas gevonden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:12 schreef Leandra het volgende:
Dat hele stuk van "tussen 62 en 57" kan eruit en moet vervangen worden voor "nabij 56".... echt, kijk naar de kaart.
Al even afgezien van het feit dat die route an sich een behoorlijke omweg was... maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:21 schreef mijntjexx het volgende:
Ik snap niet dat de meeste het zo stom vinden dat ze in het donker daar fietste, tussen 7 en 8..net donker gewoon. Dan ga ik ook geen omweg nemen omdat het donker is. Rond die tijd ben ik net klaar met werk, en heel veel mensen. ALs het nu 3 uur 's nachts was..maar 7 uur?
Wat ik een beetje vreemd vindt is dat haar telefoon uberhaupt uit is gegaan. Als haar batterij aan het leeglopen was moet ze dat gezien hebben. Ze heeft in ieder nog op haar telefoon gekeken om die selfie te maken. Ik zorg altijd standaard dat ik m op tijd op spaarstand zet en desnoods extreme spaarstand. Dan kan ik alleen nog bellen en misschien whatsapp maar dan kan ie ineens een paar uur langer mee.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al even afgezien van het feit dat die route an sich een behoorlijke omweg was... maar dat is een ander verhaal.
Dat ze die is blijven volgen terwijl haar telefoon leeg/uit was en ze natgeregend was, en ze op diverse plekken een kortere weg naar huis had kunnen nemen is apart, maar als ze zich daar niet prettig bij had gevoeld om een of andere reden had ze dat vast niet gedaan.
Maar we zijn niet allemaal zoals jijquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:27 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Wat ik een beetje vreemd vindt is dat haar telefoon uberhaupt uit is gegaan. Als haar batterij aan het leeglopen was moet ze dat gezien hebben. Ze heeft in ieder nog op haar telefoon gekeken om die selfie te maken. Ik zorg altijd standaard dat ik m op tijd op spaarstand zet en desnoods extreme spaarstand. Dan kan ik alleen nog bellen en misschien whatsapp maar dan kan ie ineens een paar uur langer mee.
Nou..zij niet dusquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:28 schreef EternalNow het volgende:
En als ik een stuk ga fietsen zorg ik dat mijn telefoon opgeladen is, of in ieder geval voldoende.
Ik dacht dat dat een standaard iets was wat iedereen doet. Aangezien je zonder telefoon best wel ineens niks meer kan als je buiten huis bent. Gewoon niet handig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:28 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Maar we zijn niet allemaal zoals jij
Mijn telefoon is zo vaak bijna leeg, ook als ik een stuk ga fietsen..ik ben dus niet iedereen. Ik leef niet zo angstigquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:29 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een standaard iets was wat iedereen doet. Aangezien je zonder telefoon best wel ineens niks meer kan als je buiten huis bent. Gewoon niet handig.
Nee, dat doet niet iedereen standaard.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:29 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een standaard iets was wat iedereen doet. Aangezien je zonder telefoon best wel ineens niks meer kan als je buiten huis bent. Gewoon niet handig.
Dat is een te snelle conclusie. Je weet niet wat de oorzaak is van het verdwijnen van het telefoonsignaal.quote:
Ik ga 9 van de 10 keer de deur uit zonder telefoon. Livin' on the edge.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:31 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Mijn telefoon is zo vaak bijna leeg, ook als ik een stuk ga fietsen..ik ben dus niet iedereen. Ik leef niet zo angstig
Het is ook een te snelle conclusie om te denken dat er iets anders gebeurd is omdat ze haar telefoon niet opgeladen had..omdat iedereen dat toch doetquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:31 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat is een te snelle conclusie. Je weet niet wat de oorzaak is van het verdwijnen van het telefoonsignaal.
durfalquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ga 9 van de 10 keer de deur uit zonder telefoon. Livin' on the edge.
Wellicht telefoon doorweekt?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:27 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Wat ik een beetje vreemd vindt is dat haar telefoon uberhaupt uit is gegaan. Als haar batterij aan het leeglopen was moet ze dat gezien hebben. Ze heeft in ieder nog op haar telefoon gekeken om die selfie te maken. Ik zorg altijd standaard dat ik m op tijd op spaarstand zet en desnoods extreme spaarstand. Dan kan ik alleen nog bellen en misschien whatsapp maar dan kan ie ineens een paar uur langer mee.
Het lijkt wel of sommige mensen echt willen horen dat haar telefoon uit is gezet door iemand anders met kwade bedoelingenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:37 schreef zomer86 het volgende:
Ook al is een telefoon niet waterdicht, dan kan het doorgaans nog wel tegen een buitje, vooral als je hem in je broekzak draagt.
Geen idee, mijn telefoon heeft wel eens het tegendeel bewezen, maar okay dat is een drogredenering.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:37 schreef zomer86 het volgende:
Ook al is een telefoon niet waterdicht, dan kan het doorgaans nog wel tegen een buitje, vooral als je hem in je broekzak draagt.
Nee, het is voor mij oprecht vreemd om mijn telefoon uit te laten gaan als ik flink ver van huis ben en net nog een selfie heb gemaakt en weet hoe mijn batterij ervoor staat. Maar dat is voor mij persoonlijk. Ik vind het dan weer niet vreemd dat ze een urenlange fietstocht is gaan maken zonder reden en zonder doel, dat doe ik ook wel eens.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:39 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Het lijkt wel of sommige mensen echt willen horen dat haar telefoon uit is gezet door iemand anders met kwade bedoelingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |