De huisarts begint altijd direct over medicatie waar het voor mijn idee alleen maar erger van wordt.quote:
Dan lijkt het mij een strak plan om lekker naar je vriend te luisteren en vooral niet naar je huisarts die er een jaar of 8 voor gestudeerd heeftquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 05:38 schreef DevFreak het volgende:
[..]
De huisarts begint altijd direct over medicatie waar het voor mijn idee alleen maar erger van wordt.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 08:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij een strak plan om lekker naar je vriend te luisteren en vooral niet naar je huisarts die er een jaar of 8 voor gestudeerd heeft
Opzich niet verkeerd zo'n huisarts. Toen ik een keer met slaapprobleem naar de HA ging (sliep al 2 maanden maar ongeveer 2 a 3 uur per nacht) zei ze dat het normaal was en dat ik maar gewoon wat later moest gaan slapenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 05:38 schreef DevFreak het volgende:
[..]
De huisarts begint altijd direct over medicatie waar het voor mijn idee alleen maar erger van wordt.
Waarom ga je dan naar die man/vrouw? Als je geen medicatie wilt kan je de juiste info ook overal op internet vinden. Maar ook dan moet je zelf verzinnen hoe nuttig een tip is. Bij de huisarts krijg je in ieder geval niet de meest idiote ideeën voorgeschoteld die waarschijnlijk averechts werken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 05:38 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Precies. Het is een soort visueuze cirkel waar je in terecht komt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:29 schreef relativity het volgende:
Ik herken me wel in jou probleem; ik heb al sinds mijn kinderjaren last van slaapproblemen. In- en doorslapen zijn allebei vrij problematisch. Hoewel het soms periodes goed gaat, blijft het altijd een beetje een gevecht.
Ik ben in alle slaapklinieken in Nederland geweest, 4 keer polysomniegrafie gehad en altijd maar medicatie uitgeschreven gekregen. Zelfs tot anti-depressiva (lage dosering weliswaar) toe. Wat ik ervan kan zeggen is dat de medicatie niet de oorzaak van het probleem oplost, maar tijdelijk het probleem wegneemt.
Vaak zijn dat negatieve gedachten en spanningen m.b.t. slapen, die op zijn beurt weer ontstaan door slecht slapen en daardoor overdag slechter functioneren. "Ik moet slapen vanavond, want anders", "Morgen heb ik... dus ik moet op tijd naar bed" en ga zo maar door.
Ik heb jarenlang allerlei medicatie geslikt voor slaapproblemen en ik kan je vertellen dat het me alleen maar bittere ellende heeft opgeleverd. Zelfs tot op het punt dat ik helemaal niks meer kon, zo duf was ik.
Wat ik je kan aanraden:
- Goede slaap hygiene waarborgen (donkere slaapkamer, koel, geen tv, etc);
- Regelmatig patroon;
- Overdag lichamelijk actief zijn;
- s' Avonds afschakelen;
- Eventueel slaap thee en melatonine ter ondersteuning van je ritme.
Haha ja ik herken je problemen zeer zeker. Maar hoe meer druk je gaat leggen op je slaapproblemen hoe erger het werkt. Je kan beter aanhouden om alleen naar bed te gaan als je moe bent. En als je niet kan slapen -> opstaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:03 schreef DevFreak het volgende:
Dank voor jullie reacties!
[..]
Precies. Het is een soort visueuze cirkel waar je in terecht komt.
Ik was gisteravond bijvoorbeeld redelijk moe, en wal dan in slaap na verloop van tijd, maar wordt twee uur later dan toch weer klaarwakker
Vervolgens moet ik dan toch weer een ondersteund pilletje innemen die het eigenlijk alleen maar erger maakt. Ik slaap dan door tot een uur of 5 en dan kan ik er maar beter gewoon uit gaan. Als ik vrij ben ga ik meestal rond 11 uur weer een halfuur liggen ofzo.
Ik heb het advies gehad toch maar eens iets later te gaan slapen maar ik ben van oorsprong wel echt een ochtendmens.
Ik zal echt niet teveel gaan rommelen met je ritme.Ik heb dat vroeger precies hetzelfde geprobeerd. Uiteindelijk resulteerde dat in full blown insomnia. Dagenlang wakker dus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 11:05 schreef DevFreak het volgende:
Maar ik wilde het gewoon een keer uitproberen een keer 36 uur lang niet te slapen om te kijken of ik zo mijn bioritme kan herstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |