abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:55:34 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174318898
quote:
Regionale lijnen

Nieuw is ook dat de spoorlijnen Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen open gaan voor sprinters van andere vervoerders dan de NS. Onder andere Arriva (Heerenveen) maakt zich hier al jaren sterk voor. De intercity’s blijven voorlopig gewoon van de NS. Ook op de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Enschede-Apeldoorn zijn regionale stoptreinen welkom.

Over een paar jaar start een aanbestedingsronde. Daar kan ook de NS op bieden. Een mogelijke uitkomst is dat er dan zowel treinen van de NS als treinen van een concurrerend bedrijf op deze regionale lijnen rijden.
Aldus de Leeuwarder Courant
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:21:16 #177
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174319160
Beetje lullige timing want aansluiten bij de Noordelijke Nevenlijnen en Zwolle-Enschede was wel zo handig geweest.
pi_174319670
quote:
Rigged, wedden dat die plaatsvinden voordat NS mee wil doen aan die aanbestedingen
pi_174320037
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174320211
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
pi_174321306
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Wellicht dat dit een proefballon is, om te kijken hoe de spoormarkt hier op zou reageren.

Hoe zit dit overigens juridisch?
Vanaf 2025 liggen alle opties nog open, maar volgens mij gaat het heel veel geld kosten om tijdens een lopende concessie lijnen er uit te halen, als dat juridisch niet dichtgetimmerd zit.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16:09 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174321353
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
pi_174321660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:26 schreef b2py het volgende:
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
Oh nou, dan hebben we maar van vier vervoerders poortjes. Dat is een hele 20% minder! OMG!

Nee, daar moet nog steeds wat aan gedaan worden. 3 is al ronduit onacceptabel namelijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:38:20 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174321799
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef MTL het volgende:
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:32 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:49 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322041
Over het spoor in het noorden gesproken. Volgend jaar gaat er een waterstoftrein getest worden tussen Leeuwarden en Groningen

http://www.lc.nl/frieslan(...)ningen-22565022.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322055
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Is dat zo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54:08 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322116
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vóór 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58:58 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is dat zo?
Het is in ieder geval wel een van de ideeën. Alleen is mij niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk doorgezet wordt in december
https://www.ovmagazine.nl(...)ijsselse-trein-1756/
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?style=2&f=35&t=13352
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322157
Overigens zijn de nieuwe versperringsmaatregelingen op de HSL vandaag getest. Test 'mislukte' bij Dordrecht: de treindienstleider was niet op de hoogte van de maatregelen (ICD als IC naar Dordrecht en daarna als Sprinter naar Breda) en liet de trein over het doorrijspoor langs Dordrecht rijden, waar dus geen perron ligt ;(
De IC en de Sprinter waren overigens wel keurig opgeheven :P
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:12:36 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174322300
:D
pi_174322461
Twee SNG testritten gingen vannacht niet door omdat er werkzaamheden waren buiten de zaanstraat. Goeie planning :+
  Redactie Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:33:31 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174322644
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ja, dat is zo. Meer mag ik er helaas nog niet over vertellen, maar er komt nog wel meer nieuws over de aanbestede lijnen in Overijssel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:22:58 #195
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174323589
Goed of slecht nieuws?
pi_174324233
Hangt ervan af met welke bril je kijkt ;-)
pi_174325188
Omstreden plan Dijksma gaat door, ProRail wordt een ZBO
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:25:34 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174326033
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:00:46 #199
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174326706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174327565
Jullie toch? :+
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:47:49 #201
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174327811
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:00 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, idd voorfinanciering. Maar dan moet wel iemand het willen financieren... Voorschieten is een, betalen is twee...
Volgens mij kom je dan meteen uit bij de kern van hoe dingen in de spoorsector mislopen. Want in principe komen de winsten van dit hele verhaal terecht bij de spoorvervoerders en kunnen die ervoor betalen maar dat gaan ze natuurlijk niet doen zolang er ook maar enigszins de kans bestaat dat de financiering van elders kan komen. Tegelijkertijd trekt het ministerie niet de rol naar zich toe om de partijen te dwingen zelf te laten besluiten of ze het de investering van eigen geld waard vinden of niet. Vervolgens gaat iedereen in de afwachtende rol zitten en gaat de plannenmakerij als een nachtkaars uit.

Tenminste.. Dat is in retroperspectief het besluitvormingskundig scenario waarom er niet 160 km/h over de Hanzelijn wordt gereden. Je kan hem heel makkelijk vertalen naar het 3kV-dossier. ERTMS heeft ook meer dan 10 jaar in die status-quo-positie gezeten.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:06:51 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_174328217
https://www.abendblatt.de(...)t-in-der-S-Bahn.html


[ Bericht 34% gewijzigd door bork op 10-10-2017 17:15:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_174328228
Wil er nog iemand op een treintrip naar Zwitserland?
quote:
Reizigers in Fryslân en Groningen mogen meedenken over inrichting nieuwe Arriva-treinen


In juni 2017 werd bekendgemaakt dat de provincies Fryslân en Groningen en Niedersachsen de treinconcessie in Noord-Nederland aan Arriva hebben gegund. Arriva was al de regionale vervoerder op alle treintrajecten in het noorden en met deze gunning mag Arriva deze trajecten blijven verzorgen van 13 december 2020 tot en met 2035. In deze nieuwe concessie gaat Arriva rijden met 18 gloednieuwe treinen, speciaal ontwikkeld voor deze regio. Voor de aanschaf van de nieuwe treinen brengt de vervoerder 20, 21 en 22 november een bezoek aan de fabriek van de Zwitserse treinfabrikant. Arriva nodigt reizigers uit om mee te gaan en mee te denken over de inrichting van de treinen.

Tijdens de driedaagse reis naar Zwitserland worden er op locatie, de fabriek van treinfabrikant Stadler, keuzes gemaakt voor de inrichting van het interieur van de treinen. Denk hierbij aan onder andere aan de bekleding en de opstelling van de stoelen, uitvoering en plaatsing van de oplaadpunten, de locatie van de AED en de opstelling voor rolstoelen en fietsen. Hiernaast gaat de vervoerder met de aanwezigen in gesprek over de reisinformatie.

Daarvoor is Arriva op zoek naar reizigers van jong tot oud en uit verschillende regio’s van de provincies Fryslân en Groningen. Zij mogen meedenken over de invulling van de diverse opties in de inrichting van de trein.

Aanmelden
Reizigers die geïnteresseerd zijn kunnen zich aanmelden via www.arriva.nl/nieuwetreinen. Onder de aanmelders worden 12 reizigers geselecteerd om mee te gaan met de door Arriva verzorgde reis naar Zwitserland. Aanmelden kan tot en met zondag 22 oktober. Op woensdag 25 oktober maakt Arriva bekend welke reizigers uitgenodigd worden.
dag
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:17:54 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174330908
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
3 kV wordt voorgefinancierd, ook wel een grappige. En als NS nu voor het derde jaar niet goed scoort voor de HSL gaan ze eraf en wordt het opnieuw aanbesteed. Dat komt dus nu erg dichtbij.
Hè hè, eindelijk.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:47:44 #205
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174331822
Ik heb een My BahnCard 25 die in november afloopt, ik zou de nieuwe kaart dan binnenkort per post moeten ontvangen. Komt de rekening voor die nieuwe kaart ook per post of loopt dat anders?
pi_174334514
Is dat belangrijk? Wordt toch gewoon vanzelf afgeschreven?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:26:18 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174335686
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hè hè, eindelijk.
Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:53:59 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174336865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk ook dat die aanbesteding er nu wel echt aan zit te komen. Er zijn onderzoeken genoeg dat het een lastige lijn is maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je iedere twee maanden een nieuw blik personeel beginnersfouten moet laten maken. Zeker niet als je al op de schopstoel zit.
Helemaal mee eens. Dat NS de lijn verder wil integreren in hun organisatie en netwerk is hun goed recht, maar de overheid als opdrachtgever mag natuurlijk ook eisen stellen.

Mocht NS dit jaar de derde strike behalen, dan ben ik benieuwd wanneer de nieuwe concessie ingaat. Een aanbesteding voorbereiden en uitvoeren kost tijd en een nieuwe vervoerder moet ook materieel regelen.

Ik neem tenminste niet aan dat een Arriva (of een andere partij) met door NS bestelde en gespecificeerde intercity's wil gaan rijden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:05:32 #209
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174337326
Het zal wel weer een steekpartij met alleen maar verliezers worden. Kan haast niet anders.
pi_174337398
Ik wil eigenlijk wel "aanbesteden in het OV=goed" gelijkstellen aan het ontkennen van de holocaust.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')