abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174276939
klik om te spelen
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:58:02 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174284011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal :+

En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens 8-)
Ik ben Volleerd Stuurvasthouder met wegbekendheid op heel veel wegen(ook in Twente ben ik regelmatig Wegpiraat), maar zonder nadere studie mag ik ook buiten de wegbekendheid rijden met in acht neming van de borden en analoge kaarten en de navigatie.
Oh, en ik heb dan géén selfloading cargo.
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 21:45:32 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174288851
En weer een niet te claimen +60.... Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist, met een GtbV-regeling die voor allemaal hetzelfde is. Gewoon indienen bij degene die de eerste vertraging heeft, en laat de vervoerders maar onderling oplossen wie wat gaat betalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174288953
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
pi_174290140
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 22:36:17 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174290450
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:24 schreef _serial_ het volgende:
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
Aankomst +17 in Arnhem, daar de overstap van 12 minuten gemist naar Zutphen. Dat is nog te bereiken met de sprinter (met +25 dan bij aankomst), maar de trein naar Oldenzaal is dan al 20 minuten vertrokken. Claim je bij NS dan zeggen ze gewoon: ja, maar u kon Zutphen toch bereiken met minder dan een half uur vertraging? Van ons krijgt u geen geld. En Syntus valt weinig te verwijten in dit geval.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 22:38:35 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174290497
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:48 schreef b2py het volgende:
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 oktober 2017 @ 22:40:07 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174290522
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:45 schreef dennistd het volgende:
Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist
Eens.

Dat is iets wat in het VK al jaren zo is geregeld. Als je vertraging oploopt en daardoor aansluitende treinen mist (ook als die van andere vervoerders zijn) dien je een claim in bij de vervoerder die die vertraging heeft veroorzaakt.

Heb je al eens een mailtje geschreven aan een volksvertegenwoordiger? In de huidige concessies zal er niks aan veranderen, maar misschien wel wanneer nieuwe concessies beginnen.
pi_174293711
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
+15 of +60, your call :Y
  Redactie Sport maandag 9 oktober 2017 @ 12:23:31 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174298151
Als je alles van tevoren weet... Achteraf is het altijd makkelijk :Z
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174310520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:30:13 #172
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_174310796
De loods van Stadler in Hengelo lijkt nu bijna klaar te zien, gezien de logo's er ook op zijn geplakt. En in een DDAR op perronloos spoor 5 stond vanmiddag een mevrouw naar buiten te schreeuwen, ik verwacht niet dat ze daar voor haar plezier stond, geen idee of ze er nog uit is gehaald of weer mee mocht in het Ledig Materieel naar Almelo. (bijna natuurlijk) geen conducteur gezien om het aan te melden
pi_174310878
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:22 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
In mijn geval was dat niet zo maar Amerika zit echt in de jaren 70 van de vorige eeuw nog als het om automatisering gaat.

Edit: Graag gedaan!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport maandag 9 oktober 2017 @ 23:09:46 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174315937
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_174317460
quote:
Wanneer je denkt dat het niet nóg dommer kan... :')
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:55:34 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174318898
quote:
Regionale lijnen

Nieuw is ook dat de spoorlijnen Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen open gaan voor sprinters van andere vervoerders dan de NS. Onder andere Arriva (Heerenveen) maakt zich hier al jaren sterk voor. De intercity’s blijven voorlopig gewoon van de NS. Ook op de spoorlijnen Dordrecht-Breda en Enschede-Apeldoorn zijn regionale stoptreinen welkom.

Over een paar jaar start een aanbestedingsronde. Daar kan ook de NS op bieden. Een mogelijke uitkomst is dat er dan zowel treinen van de NS als treinen van een concurrerend bedrijf op deze regionale lijnen rijden.
Aldus de Leeuwarder Courant
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:21:16 #177
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174319160
Beetje lullige timing want aansluiten bij de Noordelijke Nevenlijnen en Zwolle-Enschede was wel zo handig geweest.
pi_174319670
quote:
Rigged, wedden dat die plaatsvinden voordat NS mee wil doen aan die aanbestedingen
pi_174320037
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_174320211
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
pi_174321306
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Wellicht dat dit een proefballon is, om te kijken hoe de spoormarkt hier op zou reageren.

Hoe zit dit overigens juridisch?
Vanaf 2025 liggen alle opties nog open, maar volgens mij gaat het heel veel geld kosten om tijdens een lopende concessie lijnen er uit te halen, als dat juridisch niet dichtgetimmerd zit.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16:09 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174321353
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
pi_174321660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:26 schreef b2py het volgende:
Ik gok dat die wel als 1 deel op de markt gegooid worden
Oh nou, dan hebben we maar van vier vervoerders poortjes. Dat is een hele 20% minder! OMG!

Nee, daar moet nog steeds wat aan gedaan worden. 3 is al ronduit onacceptabel namelijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:38:20 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174321799
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef MTL het volgende:
Niet een hele grote verrassing, maar ik verwachtte half al eigenlijk dat ze ook al een akkoord hadden over het volledige HRN.
Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:32 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is totale waanzinnigheid om het in te gaan voeren zonder single check in. Als Zwolle-Groningen naar vervoerder X en Zwolle-Leeuwarden naar Y gaat en stel dat het nieuwe vervoerders zijn, dan heeft Zwolle poortjes van VIJF verschillende vervoerders.....
Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:49 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322041
Over het spoor in het noorden gesproken. Volgend jaar gaat er een waterstoftrein getest worden tussen Leeuwarden en Groningen

http://www.lc.nl/frieslan(...)ningen-22565022.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322055
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Syntus en Arriva gaan de poortjes delen toch?
Is dat zo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54:08 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dit soort dingen worden altijd via nieuwe concessies geregeld. Wel mooi dat men nu bij Groningen het station in tweeën splitst: Dit was natuurlijk dé gelegenheid voor een treindienst Roodeschool-Assen en Delfzijl-Zwolle geweest. Maar helaas, de infrastructuur dicteert.
Dat niet alleen, maar als de stoppers Leeuwarden/Groningen-Zwolle op de markt komen dan zou het ook veel interessanter worden om op de noordelijke nevenlijnen gedeeltelijk waslijn te hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322116
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat komt denk ik pas na de evaluatie in 2019, of wordt misschien zelfs overgelaten aan het volgende kabinet dat ergens in 2021 aantreedt.
Ik denk dat na de evaluatie in 2019 al een besluit genomen moet worden, wil je de aanbesteding op tijd klaar hebben. De daadwerkelijke aanbesteding zal waarschijnlijk niet vóór 2021/2022 gestart worden, maar als er besloten wordt om bijvoorbeeld de Sprinters aan te besteden, dan zullen daar toch al wel een hoop voorbereidingen aan vooraf moeten gaan, lijkt mij zo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58:58 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174322132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is dat zo?
Het is in ieder geval wel een van de ideeën. Alleen is mij niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk doorgezet wordt in december
https://www.ovmagazine.nl(...)ijsselse-trein-1756/
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?style=2&f=35&t=13352
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174322157
Overigens zijn de nieuwe versperringsmaatregelingen op de HSL vandaag getest. Test 'mislukte' bij Dordrecht: de treindienstleider was niet op de hoogte van de maatregelen (ICD als IC naar Dordrecht en daarna als Sprinter naar Breda) en liet de trein over het doorrijspoor langs Dordrecht rijden, waar dus geen perron ligt ;(
De IC en de Sprinter waren overigens wel keurig opgeheven :P
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:12:36 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174322300
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')