Bedankt James!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Mooi gebied. Heb ooit zelf nog es in de selectiemolen voor chauffeur gezeten (en uiteindelijk de test op ruimtelijk inzicht niet gehaaldquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal![]()
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens![]()
Geen ETA of visum nodig, je krijgt gewoon een Canadees stempel in je paspoort. Ik ben dit jaar in april ook nog van de VS over land naar Canada gegaan en het is echt enkel nodig wanneer je vliegt. Aangezien je over land alleen vanuit de VS naar Canada kunt zullen ze dus wel veel vertrouwen hebben in de buren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
Ik ga 10-11 november een weekend naar Vancouver met de Amtrak Cascades vanuit Seattle. Nou vroeg ik me af hoe dat werkt met de grensovergang. Normaal als ik naar Canada reis heb ik een ETA nodig, maar deze is alleen geldig bij immigratie op de luchthaven. Weet iemand wat voor visum/esta ik nodig heb bij reizen met de trein. En waar vind de controle plaats: moet je er bij de grens uit, of gebeurt dit op het station in Vancouver, of al in Seattle? En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden
Yup. Ik had wel meer, Amsterdam - Hoofddorp, zuidtak, binckhorst, Den Haag - Rotterdam alleen das allemaal verlopen ondertussenquote:
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou ik wel, die Flirts zijn wel echt dramatisch voor wat glijden betreft. Kon eerst niet boven de 50 uitkomen door slippende wielen, tijdens het remmen tot 3 maal toe een glijpartij met weinig tot geen controle (volremming aangetikt, raakt de ATB heel erg door van slag
Ja klopt, maar merk dat er wel veel verschil in zit per stel. Vanmiddag had ik er een die, ondanks lichte regenval en veel blad op en rond het spoor, nauwelijks slipte. Maar dat stel van gisteren kwam onder vergelijkbare omstandigheden niet boven de 10% werkelijk vermogen uit. Stapje voor stapje opvoeren naar de 20% gevraagd vermogen maar hij bleef maar aan de gang...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:31 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
In het scherm je gevraagd vermogen (Het dunne lijntje) en je werkelijk vermogen (De dikke lijn), bij elkaar in de buurt houden en hij loopt perfect. Je trekt inderdaad een stuk langzamer op, maar je zult zien, dat je steeds meer tractie kunt geven. Rij op dit moment mee, met de flirt stellen van Keolis, leerzame dagen, je ziet echt wat je met zo'n treinstel kunt uithalen.
0 naar 140 km/h binnen 1 minuut.
Echt een supertreintje wat Stadler geleverd heeft.
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.quote:
Toevallig alleen nieuwe stations toegevoegd zonder de basislijst in te laden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.
Amsterdam Science Park dan weer wél, en dat is ook het enige Amsterdamse station dat dat ding kent.
Heel fijn als de reisinfo onjuiste zaken gaat meldenquote:Wichtiger Hinweis zu DB Fahrplanauskunft und DB Navigator (App):
Die Angaben zu den Zügen des metronom, erixx und enno in der Fahrplanauskunft der DB inkl. App sind falsch! Diese entsprechen nicht den tatsächlichen Daten des metronom.
Die richtigen Informationen finden Sie ausschließlich unter www.metronom.de, www.erixx.de und www.der-enno.de oder auf der jeweiligen facebook-Seite. Gleiches gilt für Anzeigen und Ansagen auf den Bahnhöfen. Diese sind ebenfalls falsch.
Je zou het haast gaan denken, want Maastricht Noord stond er ook inquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig alleen nieuwere station toegevoegd zonder de basislijst in te laden?
En wat kostte het?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal staat er ook niet in.
Amsterdam Science Park dan weer wél, dat is het enige Amsterdamse station dat dat ding kent.
Ik ben Volleerd Stuurvasthouder met wegbekendheid op heel veel wegen(ook in Twente ben ik regelmatig Wegpiraat), maar zonder nadere studie mag ik ook buiten de wegbekendheid rijden met in acht neming van de borden en analoge kaarten en de navigatie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:31 schreef dennistd het volgende:
Ik ben CHF VB, en mijn wegbekendheid omvat heel Twente met wat uitlopers naar de Achterhoek, Salland en het Vechtdal![]()
En ook nog geheel Amersfoort met een deel van de omgeving trouwens![]()
Aankomst +17 in Arnhem, daar de overstap van 12 minuten gemist naar Zutphen. Dat is nog te bereiken met de sprinter (met +25 dan bij aankomst), maar de trein naar Oldenzaal is dan al 20 minuten vertrokken. Claim je bij NS dan zeggen ze gewoon: ja, maar u kon Zutphen toch bereiken met minder dan een half uur vertraging? Van ons krijgt u geen geld. En Syntus valt weinig te verwijten in dit geval.quote:Op zondag 8 oktober 2017 22:24 schreef _serial_ het volgende:
Wat was de vertraging van vervoerder 1 ? en hoe veel tijd zat er tussen overstap op vervoerder 2 ?
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:48 schreef b2py het volgende:
Waarom reis je nog met twee vervoerders? Waarom parkeer je je auto niet in Hengelo of Borne oid?
Eens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:45 schreef dennistd het volgende:
Het wordt echt tijd dat een treinreis als één reis wordt gezien als je met meerdere vervoerders reist
+15 of +60, your callquote:Op zondag 8 oktober 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kan ik doen, maar Hengelo is betaald parkeren en Borne is een dikke 10km meer, die ik met de trein 'gratis' rij met mijn weekend vrij. Daarbij had ik nog geen reisdoel voor vandaag, en vanuit de richting Arnhem/Nijmegen is Borne erg onhandig door de overstap van 15 minuten in Deventer.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan. Vanuit Vancouver om fucking veel te vroeg (bijna 2 uur voor vertrek trein aanwezig op station van Vancouver) m'n eTicket om te wisselen voor een plaatsbewijs en vervolgens ondervraagd te worden door de Amerikaanse immigratiedienst, die je paspoort stempelen als ze je geloven. Mijn grenswacht had er bij mij ietwat moeite mee om te geloven dat ik een retour naar Seattle had puur om met de trein te gaan en een paar uur in Seattle rond te lopen, maar ik mocht door zonder voorwaarden (heb wel allemaal dingen waardoor ik geen ESTA of visum meer nodig heb, interview met homeland security gehad en alles) en dan krijg je een soort TSA-light, ook geen probleem.
In mijn geval was dat niet zo maar Amerika zit echt in de jaren 70 van de vorige eeuw nog als het om automatisering gaat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:22 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik krijg nu al helemaal zin om te gaan. Een vraagje: je zegt dat je het e-ticket op het station moet inwisselen, is het e-ticket dan niet gewoon je vervoersbewijs?
Wanneer je denkt dat het niet nóg dommer kan...quote:Op maandag 9 oktober 2017 23:09 schreef dennistd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)as_op_het_spoor.html![]()
Is deze overweg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |