Boven een deur plaatsen is geen optie, hier is een halletje en open trap naar zolder.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:34 schreef Juup© het volgende:
Vreemde trap, maar ik heb zelf toch gekozen voor een gordijn. Een harmonicadeur o.i.d. zou teveel ruimte in beslag nemen en ik vond het dus niet echt praktisch.
Oh ja, bij mij betrof het de trap naar zolder, in een eerder huis heb ik bovenaan de trap een deur geplaatst, zo bleef de warmte ook grotendeels beneden,
Ja ik snapte dit ook niet... nieuwbouw huis werd super opgeleverd kwa isolatie en met panelen alles... maar dan wel dit zo laten.. wel nagevraagd aan de bouwer en aan eigenhuis inspecteur maar beide zagen ze het probleem niet..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:13 schreef Ivo1985 het volgende:
Welke idioot heeft dit zo bedacht?
Die snapt echt niets van de geschiedenis van woningbouw met afgesloten trappen, tochtluiken boven aan de trap, tochtportalen bij de voordeur of een gesloten trappenhuis. Op deze manier wordt het in de woonkamer pas behaaglijk als het op zolder tropisch is.
Maar als de trap naar zolder open treden heeft win je daar niks mee, dan moet je eerst zorgen dat de trap naar zolder dicht gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik weet niet hoe de overloop op de eerste verdieping er bij jou uit ziet, maar bij mijn ouders thuis is dat de plek waar ze het opgelost hebben: open trap in de woonkamer, schuifdeur bovenaan de trap op de overloop. Past precies tussen trap naar zolder en trap naar beneden aldaar.
Ja, goed punt. Ik heb nooit in een huis gewoond met open trappen, maar anders heb je er inderdaad nog niet zoveel aan...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar als de trap naar zolder open treden heeft win je daar niks mee, dan moet je eerst zorgen dat de trap naar zolder dicht gemaakt wordt.
Sta je daar met je wasmand een deur weg te schuiven... Lekker praktisch..quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou net zo lang zoeken tot ik een deur vond die rechts van het trapgat, met een ronding daar in de (eventueel nieuw te plaatsen) muur kan wegschuiven.
Ach, dat zou vrij soepel moeten kunnen gaan hoor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Sta je daar met je wasmand een deur weg te schuiven... Lekker praktisch..
Ja! En via mijn wc naar boven gaan gaat mij toch iets te verquote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:25 schreef Tieten het volgende:
Of zit je wc soms direct achter die muur?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |