met de trein rijden zou gratis moeten worden
Dus niet met het OV alleen met de trein.
Daarna kunnen we er pas over na gaan denken dattie gratis wordt.
quote:Je kan vervroegt OV krijgen...
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef Punica het volgende:
ik vind juist dat de bus gratis moet zijn, daar bereik je een hoop meer mensen mee, nu is voor onwijs veel mensen de bus al gratis (OV, 65+ pas), maar voor mij is de bus de enige optie voor openbaar vervoeer, en ik ben 17 doe MBO en dus geen OV, het kost me klauwen met geld.
In belgie is dit gloof ik ook al zo, maar lijkt mij dat dat hier ook wel ken.
quote:Alleen in de omgeving Hasselt geloof ik. Normaal gesproken moet je in België ook voor de bus betalen hoor...
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef Punica het volgende:
In belgie is dit gloof ik ook al zo, maar lijkt mij dat dat hier ook wel ken.
quote:Waardoor je natuurlijk het laatste jaar van je studie geen OV krijgt?
Je kan vervroegt OV krijgen...
quote:is ander topic daar staat dat OV gratis moet maar ik zeg dat alleen treinreis gratis moet
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Bluezz het volgende:
Is al discussie over, maar niet gaan piepen, ik laat hem openOV zou gratis moeten worden....
quote:Hij is toch niet dicht
Op dinsdag 17 december 2002 18:22 schreef kamikaze het volgende:is ander topic daar staat dat OV gratis moet maar ik zeg dat alleen treinreis gratis moet
quote:Waarom ze dat systeem nog niet in de metro in nederland hebbenis mij volstrekt onduidelijk
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef yourname het volgende:
Zoiets als in de parijse metro zou vet zijn, als je "underground" blijft dan is je kaartje geldig en kun je zolang blijve zitte als je wilt. Dus zodra je uit een trein stapt en je verlaat het perron dan is je kaartje niet meer geldig, en dan lekker goedkoop zon kaartje maken natuurlijk
quote:Hierdoor laten ze wel de auto thuis staan. Die treinen rijden toch wel, maar de auto zou men kunnen laten staan
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Creeërt onnodige verspilling. mensen gaan vaker de trein nemen terwijl het helemaal niet nodig is. Dom plan dus.
quote:Piep piep
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Bluezz het volgende:
Is al discussie over, maar niet gaan piepen, ik laat hem openOV zou gratis moeten worden....
met de trein rijden zou gratis moeten worden
Het zou de volledige verloedering worden van NSR, werkelijk al het schorrie-morrie zou de trein in gebruik nemen om de reiziger te beroven en erger en treinen zouden binnen een paar maanden veranderen in rijdende zwijnestallen.
quote:inderdaad, en uiteindelijk betaal je het toch zelf.
Op dinsdag 17 december 2002 18:10 schreef Rulin het volgende:
onmogelijjk
quote:En met alle andere vormen van openbaar vervoer die een schandalige wanprestatie neerzetten: IDEM
Op dinsdag 17 december 2002 17:53 schreef kamikaze het volgende:
met de trein rijden zou gratis moeten worden
En ja BBA, dit is tegen jullie.
quote:en bedankt voor deze zinvolle bijdrage
Op woensdag 18 december 2002 00:14 schreef Duneheerscht het volgende:
hmm
voor een paar euro zou ik het al veel redelijker vinden. meer dan 20 euro betalen om heen en terug naar maastricht te gaan bijvoorbeeld slaat echt totaal nergens op. Maak er eens 3 tot 5 euro van ofzo, daar valt nog mee te leven. De bus vind ik met sporadisch gebruik al goed betaalbaar, die mag wel blijven, het meeste kun je dat ook fietsen.
quote:Het zou al een hele prestatie zijn als de treinen voor 99 % op tijd rijden! Als de trein gratis is rijden er alleen maar minder treinen op tijd. Ja okay, als ze maar lang genoeg te laat blijven komen rijden ze wel weer eens op tijd, maar dan 24 uur achter
Op woensdag 18 december 2002 00:24 schreef Willaaam het volgende:
Niet gratis, er zouden teveel vage lui in gaan zitten (nog vager ja)
voor een paar euro zou ik het al veel redelijker vinden. meer dan 20 euro betalen om heen en terug naar maastricht te gaan bijvoorbeeld slaat echt totaal nergens op. Maak er eens 3 tot 5 euro van ofzo, daar valt nog mee te leven. De bus vind ik met sporadisch gebruik al goed betaalbaar, die mag wel blijven, het meeste kun je dat ook fietsen.
Maargoed, gratis hoeft voor mij niet maar een stuk goedkoper, minstens 60 % zou al stukken beter zijn.
ik zie het al voor me: verotte treinen, criminaliteit enz enz.
Nee laat de concurrentie maar wat groter worden op het spoor...
quote:Concurrentie op het spoor werkt niet.
Op woensdag 18 december 2002 00:30 schreef StefanFM het volgende:
Nee laat de concurrentie maar wat groter worden op het spoor...
quote:Prima, maar dan moet de benzine wel 25 keer zo duur, ook daar ben ik voor.
met de trein rijden zou gratis moeten worden
quote:En het aantal treinen en spoorwegen moeten vertienvoudigen...
Op woensdag 18 december 2002 03:05 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Prima, maar dan moet de benzine wel 25 keer zo duur, ook daar ben ik voor.
quote:En daar zit volgens mij 1 van de grootste problemen... men kan overal dubbeldeckers gaan gebruiken, maar daarna zit het spoor denk ik vol, en uitbreiden lijkt me lastig worden...
Op woensdag 18 december 2002 12:38 schreef Num het volgende:[..]
En het aantal treinen en spoorwegen moeten vertienvoudigen...
quote:En dus moet het OV geld kosten. Om zo de vraag naar OV af te remmen.
Op woensdag 18 december 2002 12:47 schreef sweek het volgende:
En daar zit volgens mij 1 van de grootste problemen... men kan overal dubbeldeckers gaan gebruiken, maar daarna zit het spoor denk ik vol, en uitbreiden lijkt me lastig worden...
quote:Het moet wat mij betreft ook geld kosten (Treinverkeer dan, bussen gaat het hier niet over en volgens mij is het wel mogelijk dat gratis te krijgen), alleen zou het toch ietsje minder mogen zijn.. de NS zit nu in een monopolistische positie, en dan moet de prijs door de overheid ook in toom worden gehouden, vind ik.
Op woensdag 18 december 2002 12:52 schreef Num het volgende:[..]
En dus moet het OV geld kosten. Om zo de vraag naar OV af te remmen.
quote:Klopt.
Op woensdag 18 december 2002 12:56 schreef sweek het volgende:[..]
Het moet wat mij betreft ook geld kosten (Treinverkeer dan, bussen gaat het hier niet over en volgens mij is het wel mogelijk dat gratis te krijgen), alleen zou het toch ietsje minder mogen zijn.. de NS zit nu in een monopolistische positie, en dan moet de prijs door de overheid ook in toom worden gehouden, vind ik.
quote:24/7 heeft geen zin want dan zijn er toch niet genoeg passagiers.
Overigens kan men het treinverkeer wel nog uitbreiden via 24/7 dienstregeling... en misschien is er wel een andere oplossing om het spoort uit te breiden? Driedubbeldeckers, whatever.
Maar dan ben je er nog niet. Want zo ben je wel van station naar station maar niet van de plek waar je bent begonnen met reizen naar de plek waar je moet zijn.
quote:Het driedubbeldeckers idee was misschien een beetje overdreven.
Op woensdag 18 december 2002 13:48 schreef Num het volgende:[..]
Klopt.
[..]24/7 heeft geen zin want dan zijn er toch niet genoeg passagiers.
Driedubbeldeckers ga ik maar niet serieus op in.
Maar er zijn wel degelijk andere mogelijkheden. Een tijdje geleden is er een plan gepresenteerd om de treinen via een metro systeem te laten rijden. Goed idee dat veel vertragingen kan voorkomen.
Een ander goed idee is om de afstand tussen de treinen te verkleinen. Dit kan door gebruik te maken van moderne ICT technologie. Hierdoor kunnen er meer treinen gebruik maken van hetzelfde traject.
En tot slot moet het spoor op drukke plekken worden verdubbeld.Maar dan ben je er nog niet. Want zo ben je wel van station naar station maar niet van de plek waar je bent begonnen met reizen naar de plek waar je moet zijn.
quote:Hebben ze in engeland wel, maar daar is het zelfs erger dan hier met alleen de NS.
Op woensdag 18 december 2002 00:39 schreef Elevation het volgende:[..]
Concurrentie op het spoor werkt niet.
Als jij van Amsterdam naar Rotterdam wil treinen kan je dan kiezen met welke onderneming je reist? En meerdere ondernemingen die op het zelfde traject opereren lijkt mij niet mogelijk, zeker niet in zo'n dichtbevolkt en druk land als Nederland.
Doel: Nederland de auto uit halen, niet door het autootje te pesten maar door een beter alternatief aan te bieden.
Niet vergeten moet worden dat je vanaf het station ook nog binnen de stad moet reizen. Busdiensten zijn vaak lastig, vooral als je de stad waar je heengaat niet kent. De oplossing? Taxi's misschien? En dan niet van die achterlijk dure zoals we hier hebben, maar denk aan Amerika b.v.. Een taxi-ritje van het station naar een locatie binnen een grote stad is iets minder dan half zo duur als van de ene naar de andere kant reizen van 't land met de trein, momenteel... belachelijk. Die markt moet je dus wel compleet opengooien (hou wel rekening met taxihouders die een fortuin hebben uitgegeven aan hun vergunning AUB).
Goh, lekker coherent verhaal dit ;-)
quote:een van de standpunten van de SP
Op dinsdag 17 december 2002 17:53 schreef kamikaze het volgende:
geef je mening bij de volgende stelling:met de trein rijden zou gratis moeten worden
Dus niet met het OV alleen met de trein.
In duitsland doen ze er al veel experimenten mee, in nederland zou dat ook gebeuren alleen mede door de SP is dat niet door gegaan.
quote:Dat is zeker een optie voor een nieuwe kijk op vervoer.
Op donderdag 19 december 2002 03:40 schreef Wisp het volgende:
er moeten gewoon zweeftreinen komen, die dingen hebben weinig onderhoud nodig, zijn geruisloos, kunnen wel 400km/pu halen op lange stukken en zijn compleet veilig (kunnen niet ontsporen en op elkaar knallen)
hierdoor zou je veel meer treinen vlak achter elkaar kunnen laten rijden en veel meer mensen vervoeren, ook zal een trein zelden vertraging hebben of uitvallen
quote:zweeftrein zuigt, net als de betuwelijn. Daarnaast is in het huidige klimaat helemaal geen geld voor. En tal van onderzoeken wijst uit dat het zelfs op de lange termijn niet snel rendabel zal zijn. Er is 1 onderzoek die een positief resultaat heeft voorspelt maar wel bij bijna onwerkelijke scenarioos.
Op donderdag 19 december 2002 03:40 schreef Wisp het volgende:
er moeten gewoon zweeftreinen komen, die dingen hebben weinig onderhoud nodig, zijn geruisloos, kunnen wel 400km/pu halen op lange stukken en zijn compleet veilig (kunnen niet ontsporen en op elkaar knallen)
hierdoor zou je veel meer treinen vlak achter elkaar kunnen laten rijden en veel meer mensen vervoeren, ook zal een trein zelden vertraging hebben of uitvallenIn duitsland doen ze er al veel experimenten mee, in nederland zou dat ook gebeuren alleen mede door de SP is dat niet door gegaan.
Zweeftrein
quote:Het heeft wat weg van de I-net hype, maar dit soort nieuwe communicatie technieken heeft wel degelijk een toekomst.
Op donderdag 19 december 2002 03:48 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
zweeftrein zuigt, net als de betuwelijn. Daarnaast is in het huidige klimaat helemaal geen geld voor. En tal van onderzoeken wijst uit dat het zelfs op de lange termijn niet snel rendabel zal zijn. Er is 1 onderzoek die een positief resultaat heeft voorspelt maar wel bij bijna onwerkelijke scenarioos.
Zweeftrein
quote:in de toekomst wellicht wel, maar nu even niet
Op donderdag 19 december 2002 04:00 schreef sig000 het volgende:[..]
Het heeft wat weg van de I-net hype, maar dit soort nieuwe communicatie technieken heeft wel degelijk een toekomst.
Dan de privatisering van de NS. Dat is het probleem niet!
Met de privatisering op zich is niet zo veel mis. De gedachte erachter hoeft geen probleem te zijn. Neem de post. Dat is prima gegaan.
Het probleem is de manier waarop er is geprivatiseerd. Men heeft het bedrijf is 25 stukjes geknipt en voila het werkt niet meer.
Wat er dus moet gebeuren is dat die 25 (of zo) stukje weer één of enkele bedrijven gaan worden dat voorkomt een heleboel problemen.
Niet of wel privatiseren maakt het bedrijf echt niet beter of slechter.
want je HOEFT helemaal niet te betalen...
quote:zie ook vooral even :
Op donderdag 26 december 2002 19:17 schreef Mirage het volgende:
In dit topic wordt uitgelegd hoe je gratis reist..want je HOEFT helemaal niet te betalen...
Geplaatst door niejbetaluh op zaterdag 19 april 2003 10:40er is maar 1 manier !!!!....en die is GRATIS !!!
zie
http://www.miragefoto.nl.tt/
en zie ook :
Geplaatst door niejbetaluh op zaterdag 19 april 2003 10:40er is maar 1 manier !!!!....en die is GRATIS !!!
zie
http://www.miragefoto.nl.tt/
daar staat o.a.
Kadootje van Oversight
Voor iedereen die wel eens een flink stuk trein reist....
Er is een manier om dat 100% gratis te doen.....
stel je reist vandaag van Rotterdam (where else?) naar Drenthe...
1. Koop braaf een kaartje bij het loket, en accepteer daarmee bijbehorende uitval van matrieel, vallende bladeren, ijzel, sneeuw, file, ongeval, sein/wisselstoring en andere onbekende vertraging(en).
2. Zorg ervoor dat het biljet voor vandaag geldig is.
3. Stap in de trein en kijk even waar de conducteur (indien aanwezig) instapt.
4. loop naar het andere uiterste van de trein.
5. Bij tusseliggende stations even controleren hoever de conducteur( indien aanwezig) is ...
6. Ontloop de conducteur.
(indien nodig uitstappen uit voorzijde trein, om achter weer in te stappen.... daar was ie immers al geweest...)
7. retour IDEM als heenreis.
8. bij aankomst thuis in rotterdam loop je naar het plaastkaartenloket van de NS, en vertel je dat je helaas vandaag NIET hebt kunnen reizen, en dat je je geld graag terug wil.
... na overleg van een Óngestempeld treinkaartje wat voor vandaag geldig was is men volgens de voorwaarden van de vervoersovereenkomst VERPLICHT om je je geld terug te geven.
(note)
-oplettende N.S.ers geven je een formulier mee, waarop je je gegevens moet invullen, en waarmee je kaartje moet opsturen naar NS...
FEIT dat je je geld terugkrijgt blijft ONGEWIJZIGD !!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Overzichie op 17-11-2002 12:12]
Oversight reserves the right to do just about anything he damnwell pleases...
any mistake in style, spelling or facts, are actualy transmission errors.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |