abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7392366
geef je mening bij de volgende stelling:

met de trein rijden zou gratis moeten worden

Dus niet met het OV alleen met de trein.

pi_7392382
En een tweede huis voor zwervers!

pi_7392383
Ik ben voor, omdat
- minder files
- mensen minder snel geneigd om een auto te kopen
- beter voor milieu
- geen gezeur meer met zwartrijders
- treinreizen wordt op dit moment al 2/3 tot 3/4 gesponsord door de overheid
pi_7392395
Zou een mooi initiatief zijn maar ik zie een hoop praktische bezwaren. De voordelen zie ik ook niet zo heel gauw. Ik ben best bereid te betalen voor comfortabel vervoer.
pi_7392411
Ik poneer bij deze een andere stelling: de trein zou op tijd moeten rijden.

Daarna kunnen we er pas over na gaan denken dattie gratis wordt.

pi_7392421
nou ja... gratis hoeft voor mij niet. Volgens mij kan het ook nog niet gezien de capaciteit van de NS. Maar een stuk goedkoper zou rechtvaardig zijn.
pi_7392433
Nou, nee dankjewel, nog meer zwervers en vage lui in de trein; doe maar niet! Bovendien moet dat betaald worden ten koste van wegen... nooit aan beginnen!
Djespuwr
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:59:28 #8
20838 pieffff
You must be true to you heart!
pi_7392502
In Spanje was het goed geregeld, een vast tarief, waar je maar naar toe wil. Een enkeltje en een retourtje ook hetzelfde bedrag, was geloof ik maar 1,80 euro per persoon... Kijk dat komt in de richting!
Wie over zich heen laat lopen is een stoeptegel...
pi_7392535
Is al discussie over, maar niet gaan piepen, ik laat hem open

OV zou gratis moeten worden....

pi_7392561
Nou, gratis hoeft niet. Maar een stuk goedkoper zou fijn zijn. Dan kun je de mensen echt stimuleren om met het OV te gaan.
Al zou ik dan waarschijnlijk nog steeds de auto kiezen, vanwege de niet-financiele voordelen.
pi_7392593
Creeërt onnodige verspilling. mensen gaan vaker de trein nemen terwijl het helemaal niet nodig is. Dom plan dus.
zo kan die wel weer...
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:07:48 #12
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_7392640
ik vind juist dat de bus gratis moet zijn, daar bereik je een hoop meer mensen mee, nu is voor onwijs veel mensen de bus al gratis (OV, 65+ pas), maar voor mij is de bus de enige optie voor openbaar vervoeer, en ik ben 17 doe MBO en dus geen OV, het kost me klauwen met geld.
In belgie is dit gloof ik ook al zo, maar lijkt mij dat dat hier ook wel ken.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_7392681
onmogelijjk
pi_7392721
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef Punica het volgende:
ik vind juist dat de bus gratis moet zijn, daar bereik je een hoop meer mensen mee, nu is voor onwijs veel mensen de bus al gratis (OV, 65+ pas), maar voor mij is de bus de enige optie voor openbaar vervoeer, en ik ben 17 doe MBO en dus geen OV, het kost me klauwen met geld.
Je kan vervroegt OV krijgen...
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_7392777
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef Punica het volgende:
Alleen in de omgeving Hasselt geloof ik. Normaal gesproken moet je in België ook voor de bus betalen hoor...
quote:
Je kan vervroegt OV krijgen...
Waardoor je natuurlijk het laatste jaar van je studie geen OV krijgt?
Maar ik ken een paar mensen die op hun 17e zijn begonnen met studeren en toen (in oktober pas) ook een OV kregen. Weet niet precies hoe.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:22:19 #16
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_7392914
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Bluezz het volgende:

is ander topic daar staat dat OV gratis moet maar ik zeg dat alleen treinreis gratis moet
pi_7393157
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:22 schreef kamikaze het volgende:

is ander topic daar staat dat OV gratis moet maar ik zeg dat alleen treinreis gratis moet

Hij is toch niet dicht
En bovendien gaat het daar óók over de trein.
pi_7393261
Zoiets als in de parijse metro zou vet zijn, als je "underground" blijft dan is je kaartje geldig en kun je zolang blijve zitte als je wilt. Dus zodra je uit een trein stapt en je verlaat het perron dan is je kaartje niet meer geldig, en dan lekker goedkoop zon kaartje maken natuurlijk
pi_7393372
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef yourname het volgende:
Zoiets als in de parijse metro zou vet zijn, als je "underground" blijft dan is je kaartje geldig en kun je zolang blijve zitte als je wilt. Dus zodra je uit een trein stapt en je verlaat het perron dan is je kaartje niet meer geldig, en dan lekker goedkoop zon kaartje maken natuurlijk
Waarom ze dat systeem nog niet in de metro in nederland hebbenis mij volstrekt onduidelijk
Verder moeten ze voor de trein ook kaartjes met magneetstrip maken waarmee je door poortjes moet, toch veel handiger? Geen zwartrijdende vandalen, geen conducteurtekort etc etc.
zo kan die wel weer...
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:28:50 #20
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_7394384
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Creeërt onnodige verspilling. mensen gaan vaker de trein nemen terwijl het helemaal niet nodig is. Dom plan dus.
Hierdoor laten ze wel de auto thuis staan. Die treinen rijden toch wel, maar de auto zou men kunnen laten staan
pi_7394496
Zou eerst wat betere verbindingen willen, op tijd rijden enzo en gewoon sneller.
Met het OV: bus metro tram doe ik er gemiddeld een uur over om op de VU te komen en 1.25 uur terug omdat je altijd met overstappen zit.
Met de auto wordt dit gereduceert tot 25 min heen en 25 min terug.
En in de spits wannneer ik over de a9 en a10 moet hehehe filerijden en dan is het nogsteeds maximaal 45 min heen en 45 min terug.
Is alleen omdat de enzine zo verrekte duur is voor een arme student dat ik niet zo vaak de auto neem.
Ow ja en in de auto eigen muziek op eigen volume enz enz.
Geen spits bussen/trams/metro''s waar je zo je achterbuurman tegen je aan voelt staan.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_7394601
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Bluezz het volgende:

Piep piep

Kabinet: Geen gratis openbaar vervoer

pi_7397871
[quote]Op dinsdag 17 december 2002 17:53 schreef kamikaze het volgende:

Het zou de volledige verloedering worden van NSR, werkelijk al het schorrie-morrie zou de trein in gebruik nemen om de reiziger te beroven en erger en treinen zouden binnen een paar maanden veranderen in rijdende zwijnestallen.

pi_7398043
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:10 schreef Rulin het volgende:
onmogelijjk
inderdaad, en uiteindelijk betaal je het toch zelf.
pi_7398247
Lijkt me geen goed idee, laat ze maar op tijd rijden en de prijzen hetzelfde houden, dan ben ik al tevreden. Ik vind het niet terecht dat ze de prijzen zo gaan verhogen terwijl de service niet beter wordt, maar als je het helemaal gratis gaat maken ben ik bang dat ze helemaal niks meer aan service doen en dat er een heleboel overlast zal zijn in de treinen.
pi_7400788
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:53 schreef kamikaze het volgende:
En met alle andere vormen van openbaar vervoer die een schandalige wanprestatie neerzetten: IDEM

En ja BBA, dit is tegen jullie.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 december 2002 @ 00:20:30 #27
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7400905
wel kans dat al die teringjunks de hele dag in de trein zitten te slapen
852002IWASTHERE
  woensdag 18 december 2002 @ 00:21:04 #28
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7400916
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:14 schreef Duneheerscht het volgende:
hmm
en bedankt voor deze zinvolle bijdrage
852002IWASTHERE
  woensdag 18 december 2002 @ 00:24:23 #29
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_7400966
Niet gratis, er zouden teveel vage lui in gaan zitten (nog vager ja )

voor een paar euro zou ik het al veel redelijker vinden. meer dan 20 euro betalen om heen en terug naar maastricht te gaan bijvoorbeeld slaat echt totaal nergens op. Maak er eens 3 tot 5 euro van ofzo, daar valt nog mee te leven. De bus vind ik met sporadisch gebruik al goed betaalbaar, die mag wel blijven, het meeste kun je dat ook fietsen.

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_7401028
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:24 schreef Willaaam het volgende:
Niet gratis, er zouden teveel vage lui in gaan zitten (nog vager ja )

voor een paar euro zou ik het al veel redelijker vinden. meer dan 20 euro betalen om heen en terug naar maastricht te gaan bijvoorbeeld slaat echt totaal nergens op. Maak er eens 3 tot 5 euro van ofzo, daar valt nog mee te leven. De bus vind ik met sporadisch gebruik al goed betaalbaar, die mag wel blijven, het meeste kun je dat ook fietsen.

Het zou al een hele prestatie zijn als de treinen voor 99 % op tijd rijden! Als de trein gratis is rijden er alleen maar minder treinen op tijd. Ja okay, als ze maar lang genoeg te laat blijven komen rijden ze wel weer eens op tijd, maar dan 24 uur achter

Maargoed, gratis hoeft voor mij niet maar een stuk goedkoper, minstens 60 % zou al stukken beter zijn.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_7401056
Gratis OV is onbetaalbaar en totaal onnodig: zorg er gewoon voor dat de trein aanmerkelijk goedkoper is dan de auto.
pi_7401062
hoewel ik wel linksdenkend ben, vind ik dit gewoon te communistisch...

ik zie het al voor me: verotte treinen, criminaliteit enz enz.

Nee laat de concurrentie maar wat groter worden op het spoor...

pi_7401168
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:30 schreef StefanFM het volgende:

Nee laat de concurrentie maar wat groter worden op het spoor...

Concurrentie op het spoor werkt niet.
Als jij van Amsterdam naar Rotterdam wil treinen kan je dan kiezen met welke onderneming je reist? En meerdere ondernemingen die op het zelfde traject opereren lijkt mij niet mogelijk, zeker niet in zo'n dichtbevolkt en druk land als Nederland.
pi_7401230
Ik ben in theorie voor, maar in praktijk gaat het onmogelijk zijn om al die reizigers op te vangen op het nu al volle sporennetwerk, dat heel moeilijk uitgebreid kan worden.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 18 december 2002 @ 03:05:57 #35
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_7402002
quote:
Prima, maar dan moet de benzine wel 25 keer zo duur, ook daar ben ik voor.
Asjemenou
pi_7405622
quote:
Op woensdag 18 december 2002 03:05 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

Prima, maar dan moet de benzine wel 25 keer zo duur, ook daar ben ik voor.

En het aantal treinen en spoorwegen moeten vertienvoudigen...
pi_7405783
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:38 schreef Num het volgende:

[..]

En het aantal treinen en spoorwegen moeten vertienvoudigen...

En daar zit volgens mij 1 van de grootste problemen... men kan overal dubbeldeckers gaan gebruiken, maar daarna zit het spoor denk ik vol, en uitbreiden lijkt me lastig worden...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7405869
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:47 schreef sweek het volgende:
En daar zit volgens mij 1 van de grootste problemen... men kan overal dubbeldeckers gaan gebruiken, maar daarna zit het spoor denk ik vol, en uitbreiden lijkt me lastig worden...
En dus moet het OV geld kosten. Om zo de vraag naar OV af te remmen.
  woensdag 18 december 2002 @ 12:54:18 #39
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_7405894
Ik ben inderdaad ook voor. Maar dan zou het weer een openbare overheidsinstelling moeten worden. Omdat de NS er nu op uit is om winst te maken. Voor de rest denk ik dat er veel meer sporen en treinen zouden moet komen wat natuurlijk ongelooflijk veel kost. Maar dit is opzich wel te realiseren in een tijdsbestek van een stuk of 10 jaar
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_7405945
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:52 schreef Num het volgende:

[..]

En dus moet het OV geld kosten. Om zo de vraag naar OV af te remmen.

Het moet wat mij betreft ook geld kosten (Treinverkeer dan, bussen gaat het hier niet over en volgens mij is het wel mogelijk dat gratis te krijgen), alleen zou het toch ietsje minder mogen zijn.. de NS zit nu in een monopolistische positie, en dan moet de prijs door de overheid ook in toom worden gehouden, vind ik.
Overigens kan men het treinverkeer wel nog uitbreiden via 24/7 dienstregeling... en misschien is er wel een andere oplossing om het spoort uit te breiden? Driedubbeldeckers, whatever.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7406882
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:56 schreef sweek het volgende:

[..]

Het moet wat mij betreft ook geld kosten (Treinverkeer dan, bussen gaat het hier niet over en volgens mij is het wel mogelijk dat gratis te krijgen), alleen zou het toch ietsje minder mogen zijn.. de NS zit nu in een monopolistische positie, en dan moet de prijs door de overheid ook in toom worden gehouden, vind ik.

Klopt.
quote:
Overigens kan men het treinverkeer wel nog uitbreiden via 24/7 dienstregeling... en misschien is er wel een andere oplossing om het spoort uit te breiden? Driedubbeldeckers, whatever.
24/7 heeft geen zin want dan zijn er toch niet genoeg passagiers.
Driedubbeldeckers ga ik maar niet serieus op in.
Maar er zijn wel degelijk andere mogelijkheden. Een tijdje geleden is er een plan gepresenteerd om de treinen via een metro systeem te laten rijden. Goed idee dat veel vertragingen kan voorkomen.
Een ander goed idee is om de afstand tussen de treinen te verkleinen. Dit kan door gebruik te maken van moderne ICT technologie. Hierdoor kunnen er meer treinen gebruik maken van hetzelfde traject.
En tot slot moet het spoor op drukke plekken worden verdubbeld.

Maar dan ben je er nog niet. Want zo ben je wel van station naar station maar niet van de plek waar je bent begonnen met reizen naar de plek waar je moet zijn.

pi_7407001
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:48 schreef Num het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

24/7 heeft geen zin want dan zijn er toch niet genoeg passagiers.
Driedubbeldeckers ga ik maar niet serieus op in.
Maar er zijn wel degelijk andere mogelijkheden. Een tijdje geleden is er een plan gepresenteerd om de treinen via een metro systeem te laten rijden. Goed idee dat veel vertragingen kan voorkomen.
Een ander goed idee is om de afstand tussen de treinen te verkleinen. Dit kan door gebruik te maken van moderne ICT technologie. Hierdoor kunnen er meer treinen gebruik maken van hetzelfde traject.
En tot slot moet het spoor op drukke plekken worden verdubbeld.

Maar dan ben je er nog niet. Want zo ben je wel van station naar station maar niet van de plek waar je bent begonnen met reizen naar de plek waar je moet zijn.

Het driedubbeldeckers idee was misschien een beetje overdreven.
Het metrosysteem heb ik ook over gehoord, waarom men er niet mee door is gegaan weet ik niet..
Nadeel daarvan is dat het leidt tot veel meer overstappen, maar dat vind ik persoonlijk niet al te hinderlijk.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 18 december 2002 @ 14:28:00 #43
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_7407661
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:39 schreef Elevation het volgende:

[..]

Concurrentie op het spoor werkt niet.
Als jij van Amsterdam naar Rotterdam wil treinen kan je dan kiezen met welke onderneming je reist? En meerdere ondernemingen die op het zelfde traject opereren lijkt mij niet mogelijk, zeker niet in zo'n dichtbevolkt en druk land als Nederland.

Hebben ze in engeland wel, maar daar is het zelfs erger dan hier met alleen de NS.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 18 december 2002 @ 15:45:24 #44
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_7409163
Gratis lijkt me vooralsnog behoorlijk onmogelijk, maar er mag van mijn part een behoorlijk gedeelte van kaartjes-prijzen af...
Ik ga naar huis.
pi_7420887
nou , dat is onhaalbaar ; maar aangezien Den haag al jaaaaren ongestraft (!) roep "die automobilist moet die auto uit , dus het OV moet duurder... " mag het wel wat beter. goedkoper , FLINK goedkoper bijvoorbeeld... de NS stuntelt maar wat aan en kan de drukte al amper aan, dus ; terug naar de staat dat bedrijf ( voor de volle mep ) en de kaartjes onder subsidie gooien.
bedrijrf gezonder en wij allemaal voordelig vervoer... zou dat nou niet prachtig zijn? ( en het brakke is dat het nog haalbaar is ook... Als dat stelletje #cencuur!# daar in D'haag en Utrecht nou eens zouden denken in het voordeel van iedereen... )
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_7421157
NS terug als staatsbedrijf. Flinke mep geld investeren in vermodernisering. Prijzen bevriezen. Winst uiteindelijk direct laten terugvloeien in het verbeteren van de dienstverlening. Directeur NS en MT voor mijn part door het volk laten kiezen, wie weet een conducteur die al jaren en jaren meeloopt. Niet één of andere omhooggevallen ambtenaar die benoemd wordt. Iemand met hart voor het vak.

Doel: Nederland de auto uit halen, niet door het autootje te pesten maar door een beter alternatief aan te bieden.

Niet vergeten moet worden dat je vanaf het station ook nog binnen de stad moet reizen. Busdiensten zijn vaak lastig, vooral als je de stad waar je heengaat niet kent. De oplossing? Taxi's misschien? En dan niet van die achterlijk dure zoals we hier hebben, maar denk aan Amerika b.v.. Een taxi-ritje van het station naar een locatie binnen een grote stad is iets minder dan half zo duur als van de ene naar de andere kant reizen van 't land met de trein, momenteel... belachelijk. Die markt moet je dus wel compleet opengooien (hou wel rekening met taxihouders die een fortuin hebben uitgegeven aan hun vergunning AUB).

Goh, lekker coherent verhaal dit ;-)

pi_7421163
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:53 schreef kamikaze het volgende:

Dus niet met het OV alleen met de trein.

een van de standpunten van de SP
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_7421177
proeven met gratis busvervoer zijn veelal succesvol dus een proef zou geen kwaad kunnen. Misschien leuk om voor 2 weken te proberen. Met veel bombari een persbericht uitbrengen, de media heeft het er 2 dagen over. Volgt het de eerste dag (weer in het nieuws) en dan het resultaat afwachten.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_7421182
er moeten gewoon zweeftreinen komen, die dingen hebben weinig onderhoud nodig, zijn geruisloos, kunnen wel 400km/pu halen op lange stukken en zijn compleet veilig (kunnen niet ontsporen en op elkaar knallen)
hierdoor zou je veel meer treinen vlak achter elkaar kunnen laten rijden en veel meer mensen vervoeren, ook zal een trein zelden vertraging hebben of uitvallen

In duitsland doen ze er al veel experimenten mee, in nederland zou dat ook gebeuren alleen mede door de SP is dat niet door gegaan.

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_7421187
quote:
Op donderdag 19 december 2002 03:40 schreef Wisp het volgende:
er moeten gewoon zweeftreinen komen, die dingen hebben weinig onderhoud nodig, zijn geruisloos, kunnen wel 400km/pu halen op lange stukken en zijn compleet veilig (kunnen niet ontsporen en op elkaar knallen)
hierdoor zou je veel meer treinen vlak achter elkaar kunnen laten rijden en veel meer mensen vervoeren, ook zal een trein zelden vertraging hebben of uitvallen
Dat is zeker een optie voor een nieuwe kijk op vervoer.
pi_7421197
quote:
Op donderdag 19 december 2002 03:40 schreef Wisp het volgende:

In duitsland doen ze er al veel experimenten mee, in nederland zou dat ook gebeuren alleen mede door de SP is dat niet door gegaan.

zweeftrein zuigt, net als de betuwelijn. Daarnaast is in het huidige klimaat helemaal geen geld voor. En tal van onderzoeken wijst uit dat het zelfs op de lange termijn niet snel rendabel zal zijn. Er is 1 onderzoek die een positief resultaat heeft voorspelt maar wel bij bijna onwerkelijke scenarioos.

Zweeftrein

pi_7421221
quote:
Op donderdag 19 december 2002 03:48 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

zweeftrein zuigt, net als de betuwelijn. Daarnaast is in het huidige klimaat helemaal geen geld voor. En tal van onderzoeken wijst uit dat het zelfs op de lange termijn niet snel rendabel zal zijn. Er is 1 onderzoek die een positief resultaat heeft voorspelt maar wel bij bijna onwerkelijke scenarioos.

Zweeftrein

Het heeft wat weg van de I-net hype, maar dit soort nieuwe communicatie technieken heeft wel degelijk een toekomst.
pi_7421235
quote:
Op donderdag 19 december 2002 04:00 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het heeft wat weg van de I-net hype, maar dit soort nieuwe communicatie technieken heeft wel degelijk een toekomst.

in de toekomst wellicht wel, maar nu even niet
pi_7444490
Een zweeftrein in de randstad kan misschien wel wat worden maar één naar het Noorden zal niets worden. Hopelijk krijgen de mensen die de beslissing moeten nemen dat ooit ook eens door.

Dan de privatisering van de NS. Dat is het probleem niet!

Met de privatisering op zich is niet zo veel mis. De gedachte erachter hoeft geen probleem te zijn. Neem de post. Dat is prima gegaan.

Het probleem is de manier waarop er is geprivatiseerd. Men heeft het bedrijf is 25 stukjes geknipt en voila het werkt niet meer.

Wat er dus moet gebeuren is dat die 25 (of zo) stukje weer één of enkele bedrijven gaan worden dat voorkomt een heleboel problemen.

Niet of wel privatiseren maakt het bedrijf echt niet beter of slechter.

vrijdag 20 december 2002 @ 10:53:23 #55
42728 pornostar
Ik doe het gratis
pi_7445221
Introduceer een treinsysteem zoals in Japan, daar rijden ze op de seconde precies. Daar wil ik best voor betalen.
  vrijdag 20 december 2002 @ 11:19:23 #56
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_7445463
Ik vrees dat je de NS/Regering niet zo gek zal krijgen. Maar het zou inderdaad wel erg handig zijn. Maar je kan het ook anders bekijken. Als je voor school reist dan heb je een OV. Reis je voor je werk dan betaalt die de kosten. Dus eigenlijk reis je al gratis bij die twee dingen.
(Un)masking for the greater good.
pi_7550481
In dit topic wordt uitgelegd hoe je gratis reist..

want je HOEFT helemaal niet te betalen...

Gratis treinreizen 12

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9876376
quote:
Op donderdag 26 december 2002 19:17 schreef Mirage het volgende:
In dit topic wordt uitgelegd hoe je gratis reist..

want je HOEFT helemaal niet te betalen...

Gratis treinreizen 12

zie ook vooral even :

Geplaatst door niejbetaluh op zaterdag 19 april 2003 10:40er is maar 1 manier !!!!....en die is GRATIS !!!
zie
http://www.miragefoto.nl.tt/

en zie ook :

Geplaatst door niejbetaluh op zaterdag 19 april 2003 10:40er is maar 1 manier !!!!....en die is GRATIS !!!
zie
http://www.miragefoto.nl.tt/

daar staat o.a.

Kadootje van Oversight
Voor iedereen die wel eens een flink stuk trein reist....
Er is een manier om dat 100% gratis te doen.....
stel je reist vandaag van Rotterdam (where else?) naar Drenthe...

1. Koop braaf een kaartje bij het loket, en accepteer daarmee bijbehorende uitval van matrieel, vallende bladeren, ijzel, sneeuw, file, ongeval, sein/wisselstoring en andere onbekende vertraging(en).

2. Zorg ervoor dat het biljet voor vandaag geldig is.

3. Stap in de trein en kijk even waar de conducteur (indien aanwezig) instapt.

4. loop naar het andere uiterste van de trein.

5. Bij tusseliggende stations even controleren hoever de conducteur( indien aanwezig) is ...

6. Ontloop de conducteur.
(indien nodig uitstappen uit voorzijde trein, om achter weer in te stappen.... daar was ie immers al geweest...)

7. retour IDEM als heenreis.

8. bij aankomst thuis in rotterdam loop je naar het plaastkaartenloket van de NS, en vertel je dat je helaas vandaag NIET hebt kunnen reizen, en dat je je geld graag terug wil.

... na overleg van een Óngestempeld treinkaartje wat voor vandaag geldig was is men volgens de voorwaarden van de vervoersovereenkomst VERPLICHT om je je geld terug te geven.

(note)
-oplettende N.S.ers geven je een formulier mee, waarop je je gegevens moet invullen, en waarmee je kaartje moet opsturen naar NS...

FEIT dat je je geld terugkrijgt blijft ONGEWIJZIGD !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Overzichie op 17-11-2002 12:12]

Oversight reserves the right to do just about anything he damnwell pleases...

any mistake in style, spelling or facts, are actualy transmission errors.

pi_9876406
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')