abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7392366
geef je mening bij de volgende stelling:

met de trein rijden zou gratis moeten worden

Dus niet met het OV alleen met de trein.

pi_7392382
En een tweede huis voor zwervers!

pi_7392383
Ik ben voor, omdat
- minder files
- mensen minder snel geneigd om een auto te kopen
- beter voor milieu
- geen gezeur meer met zwartrijders
- treinreizen wordt op dit moment al 2/3 tot 3/4 gesponsord door de overheid
pi_7392395
Zou een mooi initiatief zijn maar ik zie een hoop praktische bezwaren. De voordelen zie ik ook niet zo heel gauw. Ik ben best bereid te betalen voor comfortabel vervoer.
pi_7392411
Ik poneer bij deze een andere stelling: de trein zou op tijd moeten rijden.

Daarna kunnen we er pas over na gaan denken dattie gratis wordt.

pi_7392421
nou ja... gratis hoeft voor mij niet. Volgens mij kan het ook nog niet gezien de capaciteit van de NS. Maar een stuk goedkoper zou rechtvaardig zijn.
pi_7392433
Nou, nee dankjewel, nog meer zwervers en vage lui in de trein; doe maar niet! Bovendien moet dat betaald worden ten koste van wegen... nooit aan beginnen!
Djespuwr
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:59:28 #8
20838 pieffff
You must be true to you heart!
pi_7392502
In Spanje was het goed geregeld, een vast tarief, waar je maar naar toe wil. Een enkeltje en een retourtje ook hetzelfde bedrag, was geloof ik maar 1,80 euro per persoon... Kijk dat komt in de richting!
Wie over zich heen laat lopen is een stoeptegel...
pi_7392535
Is al discussie over, maar niet gaan piepen, ik laat hem open

OV zou gratis moeten worden....

pi_7392561
Nou, gratis hoeft niet. Maar een stuk goedkoper zou fijn zijn. Dan kun je de mensen echt stimuleren om met het OV te gaan.
Al zou ik dan waarschijnlijk nog steeds de auto kiezen, vanwege de niet-financiele voordelen.
pi_7392593
Creeërt onnodige verspilling. mensen gaan vaker de trein nemen terwijl het helemaal niet nodig is. Dom plan dus.
zo kan die wel weer...
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:07:48 #12
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_7392640
ik vind juist dat de bus gratis moet zijn, daar bereik je een hoop meer mensen mee, nu is voor onwijs veel mensen de bus al gratis (OV, 65+ pas), maar voor mij is de bus de enige optie voor openbaar vervoeer, en ik ben 17 doe MBO en dus geen OV, het kost me klauwen met geld.
In belgie is dit gloof ik ook al zo, maar lijkt mij dat dat hier ook wel ken.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_7392681
onmogelijjk
pi_7392721
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef Punica het volgende:
ik vind juist dat de bus gratis moet zijn, daar bereik je een hoop meer mensen mee, nu is voor onwijs veel mensen de bus al gratis (OV, 65+ pas), maar voor mij is de bus de enige optie voor openbaar vervoeer, en ik ben 17 doe MBO en dus geen OV, het kost me klauwen met geld.
Je kan vervroegt OV krijgen...
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_7392777
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef Punica het volgende:
Alleen in de omgeving Hasselt geloof ik. Normaal gesproken moet je in België ook voor de bus betalen hoor...
quote:
Je kan vervroegt OV krijgen...
Waardoor je natuurlijk het laatste jaar van je studie geen OV krijgt?
Maar ik ken een paar mensen die op hun 17e zijn begonnen met studeren en toen (in oktober pas) ook een OV kregen. Weet niet precies hoe.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:22:19 #16
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_7392914
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Bluezz het volgende:

is ander topic daar staat dat OV gratis moet maar ik zeg dat alleen treinreis gratis moet
pi_7393157
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:22 schreef kamikaze het volgende:

is ander topic daar staat dat OV gratis moet maar ik zeg dat alleen treinreis gratis moet

Hij is toch niet dicht
En bovendien gaat het daar óók over de trein.
pi_7393261
Zoiets als in de parijse metro zou vet zijn, als je "underground" blijft dan is je kaartje geldig en kun je zolang blijve zitte als je wilt. Dus zodra je uit een trein stapt en je verlaat het perron dan is je kaartje niet meer geldig, en dan lekker goedkoop zon kaartje maken natuurlijk
pi_7393372
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:38 schreef yourname het volgende:
Zoiets als in de parijse metro zou vet zijn, als je "underground" blijft dan is je kaartje geldig en kun je zolang blijve zitte als je wilt. Dus zodra je uit een trein stapt en je verlaat het perron dan is je kaartje niet meer geldig, en dan lekker goedkoop zon kaartje maken natuurlijk
Waarom ze dat systeem nog niet in de metro in nederland hebbenis mij volstrekt onduidelijk
Verder moeten ze voor de trein ook kaartjes met magneetstrip maken waarmee je door poortjes moet, toch veel handiger? Geen zwartrijdende vandalen, geen conducteurtekort etc etc.
zo kan die wel weer...
  dinsdag 17 december 2002 @ 19:28:50 #20
22085 kamikaze
Loyal to life
pi_7394384
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Creeërt onnodige verspilling. mensen gaan vaker de trein nemen terwijl het helemaal niet nodig is. Dom plan dus.
Hierdoor laten ze wel de auto thuis staan. Die treinen rijden toch wel, maar de auto zou men kunnen laten staan
pi_7394496
Zou eerst wat betere verbindingen willen, op tijd rijden enzo en gewoon sneller.
Met het OV: bus metro tram doe ik er gemiddeld een uur over om op de VU te komen en 1.25 uur terug omdat je altijd met overstappen zit.
Met de auto wordt dit gereduceert tot 25 min heen en 25 min terug.
En in de spits wannneer ik over de a9 en a10 moet hehehe filerijden en dan is het nogsteeds maximaal 45 min heen en 45 min terug.
Is alleen omdat de enzine zo verrekte duur is voor een arme student dat ik niet zo vaak de auto neem.
Ow ja en in de auto eigen muziek op eigen volume enz enz.
Geen spits bussen/trams/metro''s waar je zo je achterbuurman tegen je aan voelt staan.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_7394601
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Bluezz het volgende:

Piep piep

Kabinet: Geen gratis openbaar vervoer

pi_7397871
[quote]Op dinsdag 17 december 2002 17:53 schreef kamikaze het volgende:
geef je mening bij de volgende stelling:

met de trein rijden zou gratis moeten worden

Het zou de volledige verloedering worden van NSR, werkelijk al het schorrie-morrie zou de trein in gebruik nemen om de reiziger te beroven en erger en treinen zouden binnen een paar maanden veranderen in rijdende zwijnestallen.

pi_7398043
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:10 schreef Rulin het volgende:
onmogelijjk
inderdaad, en uiteindelijk betaal je het toch zelf.
pi_7398247
Lijkt me geen goed idee, laat ze maar op tijd rijden en de prijzen hetzelfde houden, dan ben ik al tevreden. Ik vind het niet terecht dat ze de prijzen zo gaan verhogen terwijl de service niet beter wordt, maar als je het helemaal gratis gaat maken ben ik bang dat ze helemaal niks meer aan service doen en dat er een heleboel overlast zal zijn in de treinen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')