quote:Op zaterdag 30 september 2017 12:50 schreef Coritchando het volgende:
Ik vermoed dat dit geen afkeur zal zijn, stijfheid van de dorpel lijkt me niet in het geding.
Belangrijker is om deze plek zo snel mogelijk te behandelen tegen roest. Als dit gaat roesten heb je over 2 jaar geen dorpel meer, en dan is het zeker afkeur.
Bedankt. Zinkspray is in huis (schuur) en zal dit weekeind aangebracht gaan worden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 12:52 schreef Zolderkamer het volgende:
Joh dat zijn wat krassen.. heeft geen invloed op de apk..
Wel ff goed behandelen (zinkspray oid)
quote:Vervorming wordt als niet toegestaan vermeld als de stijfheid in het geding is.
1. De langs- en dwarsliggers en chassisversterkingsdelen van het chassisraam, dan wel de daarvoor in de plaats tredende delen van de mee- of zelfdragende carrosserie van personenauto's mogen:
a. geen breuken of scheuren vertonen;
b. niet zodanig zijn bevestigd, vervormd of door corrosie aangetast, dat de stijfheid en de sterkte van het chassisraam of van de mee- of zelfdragende carrosserie in gevaar worden gebracht.
Da's het voordeel van mijn (Peugeot) Partner, maar dit betreft een P107quote:Op zaterdag 30 september 2017 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Hij ligt wel erg laag bij de grond voor een Partner.
Is gewoon een deuk.. het moet natuurlijk niet zo zijn dat er een gat in zit of de dorpel (is een kokerprofiel) ook aan de achterkant beschadigd of geknikt is.. zolang er 1 zijde een deuk heeft is de stijfheid of sterkte niet in het geding..quote:Op zaterdag 30 september 2017 16:16 schreef Sounddragon het volgende:
Ik help het jullie hopen, volgens mij heb je pech als je een zeikwijf hebt, want die keurmeester moet/mag beoordelen.
[..]
Bedankt voor de info. Op die Franse auto's ben ik ook aardig uitgekeken.quote:Op zaterdag 30 september 2017 21:44 schreef Fer het volgende:
Hier een partner met een Clio met zoiets, heeft nog 3 jaar doorgereden en ging niet rotten ofzo, ook nooit een apk probleem geweest. (De rest van dat kutding trouwens wel, zoals de zoals de befaamde afbrekende voorveren)
Korrel P240 grof?? Ergens anders werd ik de pan uitgeveegd toen ik het had over (deuren) schuren met P150..."absurd fijn"...quote:Op woensdag 18 oktober 2017 20:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Voor het echte werk was korrel 240 een beetje erg grof,
Voor deze deuk maakt het niks uit.. maar voor gewoon werk ga ik altijd tot 400 of 600 en als de lak erop zit nog eens nat met een korrel vanaf 1000 tot 2000/2500.. Word het mooi diep glanzend van.. anders blijft het toch een matte bedoening.. en als je dat op wil lossen met blanke lak word de dikte zo groot dat het geel uitslaat..quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Korrel P240 grof?? Ergens anders werd ik de pan uitgeveegd toen ik het had over (deuren) schuren met P150..."absurd fijn"...
Bedankt voor de tip! Dus na het kleur spuiten, schuur je nog nat na?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 01:22 schreef Zolderkamer het volgende:
Voor deze deuk maakt het niks uit.. maar voor gewoon werk ga ik altijd tot 400 of 600 en als de lak erop zit nog eens nat met een korrel vanaf 1000 tot 2000/2500.. Word het mooi diep glanzend van..
Goeie tip. Ik verwacht nog wel meer deuken, gezien haar rijstijl.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 02:06 schreef klawie het volgende:
Je kan ook met een deukentrekker dorpel recht trekken stelt niets voor en je hebt gelijk een gladde dorpel
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 08:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dus na het kleur spuiten, schuur je nog nat na?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |