En vooral heeeeel voorzichtig als er al kabels doorheen lopen. Als het kan deze er even uithalen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 05:15 schreef Glider76 het volgende:
Lijkt mij wel, gewoon met een houtboor eerst voorzichtig in je gips boren, kun je daarna eventuele overgaan op een steenboortje.
Verder niet te paniekerig over het stucwerk doen. Het is zeer eenvoudig met een beetje gips en breed plamuurmes weer bij te werken.
Niet met een klopboor aan de gang gaan. Het is maar gips, prik je zo doorheen.
Je hebt kans dat als het gips al uitgehard is, dat er brokken rond het gat loskomen. Maar dat is met enige handigheid wel te vervangen.quote:Op zaterdag 30 september 2017 08:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Natuurlijk kun je de kabels eruit halen, de hele bedoeling (van de kabelgoot) was er op gericht om ze uit het zicht te houden, maar met de mogelijkheid om het eruit te halen. Het betreft trouwens een kabelgoot van 10cm breed en 2 cm in de diepte, stroomkabels kunnen er makkelijk doorheen.
Het ging mij puur dus om de muur. Wanneer je in de gips boort, dan zorgt dat toch niet voor rondom scheurlijnen. Lijkt me niet aangezien je schilderijen en wandkastjes ook moet bevestigen middels het boren. En daar ziet het er ook netjes uit.
Kabelgoot is gewoon van plastic.quote:Op zaterdag 30 september 2017 08:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Van welk materiaal is de kabelgoot?
Gewoon met een voor dat materiaal geschikte boor of gatzaag een gat maken. Stucwerk kun je bescherming met schilderstape. Stucwerk zelf is zo zacht dat het weinig uitmaakt wat voor type boor je gebruikt.
boortje, gaatje klaarquote:Op zaterdag 30 september 2017 22:22 schreef Knuppel1983 het volgende:
Voorkeur metaalboortje dan kun je ineens met de juiste maat er door. Een houtboor slaat zich vast in het plastic. Oefen anders eens op een tupperware bakje. Dan zul je zien waarom een houtboor geen goed idee is.
Ik zou een boel kleine gaatjes maken in een cirkel, en dan kijken of je het voorzichtig open kunt zagen met een metaalzaagje (alleen het blad). Geen druk zetten want dan breekt je gips.
Wat misschien nog beter is, met een dremel zagen. Wel eerst de gips wegsnijden
Neem aan dat het geen 6mm kabeltje/stekker is, dus vraag me af of TS met een boortje klaar is.quote:Op zondag 1 oktober 2017 07:30 schreef bonke het volgende:
[..]
boortje, gaatje klaar![]()
geen exacte wetenschappen toevoegen graag
klein boortje voorboren, bv boortje 3quote:Op zondag 1 oktober 2017 08:40 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Neem aan dat het geen 6mm kabeltje/stekker is, dus vraag me af of TS met een boortje klaar is.
Da's niet mijn ervaring.quote:Op zondag 1 oktober 2017 12:47 schreef XanderH het volgende:
Dan zit je in de achterkant van het gootje voordat je een bruikbare diameter tegenkomt...
Dan heb je zeker niet vaak in gootjes van 2cm diep geboord? Hoe breed is die boor van jou na 2cm? 12 of 14mm ofzo? Zou je al schuin moeten gaan boren als je een groter gat wilt...quote:
Of nog een maatje groter als dat nodig is. Geen idee wat er doorheen moet.quote:Op zaterdag 30 september 2017 14:19 schreef blomke het volgende:
Intuïtief zou ik een cilindergatboor nemen:[ afbeelding ]
Breedte daarvoor is de kabelgoot maatgevend en niet de soundbar die is met 140 mm hoogte hoog genoeg om een gat te bedekken..quote:Op zondag 1 oktober 2017 13:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Gewoon een Sonos soundbar. Gat mag dus niet te breed worden, zolang de stekker en een HDMI kabel doorheen kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |