abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 september 2017 @ 16:13:45 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_174074814
Heb sinds een paar maanden een nieuwe CV ketel, ben sinds 2 weken terug in NL en enkele dagen na thuiskomst stopte de ketel er spontaan mee.

Op de verdieping boven me wordt geklust, dus die mannen gevraagd om er even naar te kijken, en toen bleek dat er veel water in de luchtafvoerpijp zat. Die loopt via de gangkast, badkamer naar buiten.

Nu gebeurt dit zowat om de dag (zeken een halve emmer water) en de ketel die er dus mee stopt. De mannrn zijn ondertussen al een keer of 6 geweest, maar kunnen niet lokaliseren waar dat water vandaan komt. Het lijkt schoon leidingwater.

Iemand nog een idee hoe dit aan te pakken? Ik moet nu elke keer die mannen laten komen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_174075068
condens?
Als de ketel een paar maanden oud is heb je vast nog wel garantie, bel de installateur even.
pi_174075345
Als ik het zo lees is het i.d.d. condenswater. Dan is de afvoer hoogstwaarschijnlijk niet goed aangelegd, het condenswater stroomt normaal gesproken terug de ketel in (rookgasafvoer hoort op opschot (dus op afschot naar de ketel toe) naar buiten toe te hangen) en komt dan in de sifon terecht van alwaar het de riolering ingaat.
  vrijdag 29 september 2017 @ 17:00:16 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_174075633
Zit er ergens een laagste punt in die leiding tussen ketel en rookgas uitlaat?
(Dat is de plek waar je die hoeveelheden water normaliter vindt)
pi_174076245
Bel de installateur die het aangelegd heeft en maak met hem een afspraak. Hij mag het oplossen onder garantie, want dit hoort niet.
pi_174079463
Kan het geen aanvoerpijp zijn?
.
pi_174079593
Als je een halve emmer water door de luchttoevoer gooit is er niet veel meer over van je ketel. Ik neem aan dat Static de rookgasafvoer bedoeld, foto's zal het wat duidelijker maken.

Zoals Juup zegt, het maakt niet uit hoeveel water je door een rookgasafvoer gooit dit gaat inderdaad via het sifon weer de afvoer in. Door de badkamer en gangkast? dat doet me vermoeden dat het misschien niet juist is aangelegd (niet op afschot).
  Moderator / Miss SHO vrijdag 29 september 2017 @ 20:52:47 #8
22592 crew  Ole
pi_174079646
Heb je Vve? Er was hier in het pand ook zoiets. Maar dat moest via Vve geregeld omdat het met centrale ventilatie te maken had
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174079706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef Glad_Janus het volgende:
Als je een halve emmer water door de luchttoevoer gooit is er niet veel meer over van je ketel. Ik neem aan dat Static de rookgasafvoer bedoeld, foto's zal het wat duidelijker maken.

Zoals Juup zegt, het maakt niet uit hoeveel water je door een rookgasafvoer gooit dit gaat inderdaad via het sifon weer de afvoer in. Door de badkamer en gangkast? dat doet me vermoeden dat het misschien niet juist is aangelegd (niet op afschot).
Dank u.
pi_174097192
Dit is exact wat wij ook hadden. Het bleek condens te zijn in de luchtafvoerpijp. Deze luchtafvoer is een flexibele slang en hierin was een knik gekomen, waardoor de condens niet netjes wegwaaide.

En andere reden kan zijn dat de luchtafvoerpijp niet op afschot ligt, dan stroomt de condens terug de pijp in ipv naar buiten.

Onze lichtafvoerpijp is uiteindelijk met een aantal beugels ondersteund om dit niet meer te hebben. (En ik was super blij dat we er uberhaupt nig bij konden. De pijp loopt namelijk onder onze keukenvloer door.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_174097345
@essebes Je bent er van op de hoogte dat je een flexibele rookgasafvoer niet in een hoek groter dan 45 graden mag leggen? Zo klinkt het wel een beetje.
  zaterdag 30 september 2017 @ 19:48:03 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_174097866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:15 schreef Essebes het volgende:
Dit is exact wat wij ook hadden. Het bleek condens te zijn in de luchtafvoerpijp. Deze luchtafvoer is een flexibele slang en hierin was een knik gekomen, waardoor de condens niet netjes wegwaaide.

En andere reden kan zijn dat de luchtafvoerpijp niet op afschot ligt, dan stroomt de condens terug de pijp in ipv naar buiten.

Onze lichtafvoerpijp is uiteindelijk met een aantal beugels ondersteund om dit niet meer te hebben. (En ik was super blij dat we er uberhaupt nig bij konden. De pijp loopt namelijk onder onze keukenvloer door.
Ja, zo zit het bij mij ook. Alleen die buis loopt door het plafond, daar kun je niet zo maar bij. -O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:51:56 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_174158636
Installateur komt eraan, volgens hem is deze constructie niet eens legaal, de vorige eigenaren hebben die hem erin gehangen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:57:26 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174160065
dak/muur doorvooer verkeerd om aangesloten??
Tot nooit .......
pi_174169938
Hoevel vocht zit er eigenlijk nog in die rookgassen? Ik dacht dat in een moderne hr ketel al een hoop zelf gecondenseerd en afgevoerd wordt.
.
pi_174170395
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:10 schreef Fer het volgende:
Hoevel vocht zit er eigenlijk nog in die rookgassen? Ik dacht dat in een moderne hr ketel al een hoop zelf gecondenseerd en afgevoerd wordt.
Klopt, maar een deel gaat ook via de rookgassen naar buiten. En als de RGA niet juist is aangelegd dan is het vragen om problemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')