Dank u.quote:Op vrijdag 29 september 2017 20:50 schreef Glad_Janus het volgende:
Als je een halve emmer water door de luchttoevoer gooit is er niet veel meer over van je ketel. Ik neem aan dat Static de rookgasafvoer bedoeld, foto's zal het wat duidelijker maken.
Zoals Juup zegt, het maakt niet uit hoeveel water je door een rookgasafvoer gooit dit gaat inderdaad via het sifon weer de afvoer in. Door de badkamer en gangkast? dat doet me vermoeden dat het misschien niet juist is aangelegd (niet op afschot).
Ja, zo zit het bij mij ook. Alleen die buis loopt door het plafond, daar kun je niet zo maar bij.quote:Op zaterdag 30 september 2017 19:15 schreef Essebes het volgende:
Dit is exact wat wij ook hadden. Het bleek condens te zijn in de luchtafvoerpijp. Deze luchtafvoer is een flexibele slang en hierin was een knik gekomen, waardoor de condens niet netjes wegwaaide.
En andere reden kan zijn dat de luchtafvoerpijp niet op afschot ligt, dan stroomt de condens terug de pijp in ipv naar buiten.
Onze lichtafvoerpijp is uiteindelijk met een aantal beugels ondersteund om dit niet meer te hebben. (En ik was super blij dat we er uberhaupt nig bij konden. De pijp loopt namelijk onder onze keukenvloer door.
Klopt, maar een deel gaat ook via de rookgassen naar buiten. En als de RGA niet juist is aangelegd dan is het vragen om problemen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:10 schreef Fer het volgende:
Hoevel vocht zit er eigenlijk nog in die rookgassen? Ik dacht dat in een moderne hr ketel al een hoop zelf gecondenseerd en afgevoerd wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |