Ligt er aan. The original series is natuurlijk wel behoorlijk oud. Het moet je wel liggen als je nog nooit echt een Trekkie bent geweest.quote:Op maandag 20 november 2017 23:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar wil je niet liever bij de eerste serie beginnen om het te volgen vanaf de oorsprong?
Thanks voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik de heel oude series niet goed kan waarderen.quote:Op maandag 20 november 2017 23:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ligt er aan. The original series is natuurlijk wel behoorlijk oud. Het moet je wel liggen als je nog nooit echt een Trekkie bent geweest.
Daarbij denk ik that The Orville het meeste op STTNG aansluit, maar da's mijn persoonlijke mening.Ik herken gewoon veel uit STTNG hierin, maar misschien dat er ook veel uit andere series te herkennen is.
Verder is STTNG gewoon absoluut mijn all time favo!
Toppie!quote:Op dinsdag 21 november 2017 00:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Thanks voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik de heel oude series niet goed kan waarderen.
Voorlopig houd ik het bij The Orville. Maar als ik me eraan ga wagen zal ik bij TNG beginnen.
Ik ben bekend geworden met Star Trek door The Next Generation en ben pas later The Original Series gaan kijken. TOS is, zoals ToT al zegt, behoorlijk gedateerd. De verwijzingen vanuit TNG naar TOS zijn ook minimaal (in de eerste aflevering zit McCoy, seizoen 6 ofzo komt Scotty voorbij en de eerste film na de serie (Generations) heeft Kirk. Alleen Spock heeft best een grote rol op een gegeven moment). Er zit ook een tijdsbestek van 80 jaar tussen.quote:Op maandag 20 november 2017 23:51 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar wil je niet liever bij de eerste serie beginnen om het te volgen vanaf de oorsprong?
Wat Enterprise betreft heb ik wel vaker gehoord dat seizoen 3 en 4 wel weer goed waren, maar na de eerste 2 seizoenen had het voor mij echt afgedaan. De chronisch chagrijnige kapitein, T'Pol die er puur als eye-candy tussen zat (voornamelijk in die decon- en massagescènes) enz.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik ben bekend geworden met Star Trek door The Next Generation en ben pas later The Original Series gaan kijken. TOS is, zoals ToT al zegt, behoorlijk gedateerd. De verwijzingen vanuit TNG naar TOS zijn ook minimaal (in de eerste aflevering zit McCoy, seizoen 6 ofzo komt Scotty voorbij en de eerste film na de serie (Generations) heeft Kirk. Alleen Spock heeft best een grote rol op een gegeven moment). Er zit ook een tijdsbestek van 80 jaar tussen.
Je kunt ook met TOS beginnen, dan de 6 films, dan TNG, maar dan moet je je door een boel heenwurmen. En zoals ToT ook al opmerkte, Orville heeft veel weg van TNG.
Ik ben het alleen niet met hem eens mbt Enterprise (S3 en 4 waren best OK), en vooral qua DS9, wat imho een erg sterke verhaallijn had.
Over het algemeen, voor alle spin-offs, zowel TNG, DS9, Voyager als Enterprise: de eerste 2 seizoenen zijn traag, bagger, slecht, etc. En vanaf S3 wordt het een goede serie.
Ja hij was echt heel goed, deze. Mijn favoriete tot nu toe, denk ik. Hele cast subliem gebruikt!quote:Op zondag 19 november 2017 08:51 schreef DragonFodder het volgende:
Wat mij betreft de beste aflevering tot nu toe. Grappig, oprecht spannend en eng, bijzonder knap hoe deze show de lijn tussen flauwekul en “serieuze” scifi bewandelt.
Ja? Ik vond het de minste aflevering tot nu toe. Geen goede grappen, beetje heel veel drama.quote:Op maandag 4 december 2017 11:29 schreef Devil010 het volgende:
Vond afl 11 ook weer leuk, jammer nog maar 2 te gaan dit seizoen.
Dat zou ernstig baas zijn!quote:Op woensdag 6 december 2017 00:04 schreef Salamander het volgende:
Sterker nog, de volgende aflevering is de laatste van dit seizoen.
De 13e gaat naar S2. En het gerucht ging dat Patrick Stewart een cameo zou hebben in deze aflevering
Dus.
Sinds wanneer plakt ctrl+v bij de 2e reactie een ! erbij?quote:Op woensdag 6 december 2017 13:54 schreef Salamander het volgende:
Geen idee wat ik aan het doen was. Had zijn naam wel onder ctrl—v maar dan nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |