abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 20 november 2017 @ 23:53:06 #151
74056 crew  ToT
pi_175208542
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:51 schreef Tegan het volgende:

[..]

Maar wil je niet liever bij de eerste serie beginnen om het te volgen vanaf de oorsprong?
Ligt er aan. The original series is natuurlijk wel behoorlijk oud. Het moet je wel liggen als je nog nooit echt een Trekkie bent geweest.
Daarbij denk ik that The Orville het meeste op STTNG aansluit, maar da's mijn persoonlijke mening. :) Ik herken gewoon veel uit STTNG hierin, maar misschien dat er ook veel uit andere series te herkennen is.
Verder is STTNG gewoon absoluut mijn all time favo! _O_
pi_175208661
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 23:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Ligt er aan. The original series is natuurlijk wel behoorlijk oud. Het moet je wel liggen als je nog nooit echt een Trekkie bent geweest.
Daarbij denk ik that The Orville het meeste op STTNG aansluit, maar da's mijn persoonlijke mening. :) Ik herken gewoon veel uit STTNG hierin, maar misschien dat er ook veel uit andere series te herkennen is.
Verder is STTNG gewoon absoluut mijn all time favo! _O_
Thanks voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik de heel oude series niet goed kan waarderen.

Voorlopig houd ik het bij The Orville. Maar als ik me eraan ga wagen zal ik bij TNG beginnen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 00:07:04 #153
74056 crew  ToT
pi_175208746
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:01 schreef Tegan het volgende:

[..]

Thanks voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik de heel oude series niet goed kan waarderen.

Voorlopig houd ik het bij The Orville. Maar als ik me eraan ga wagen zal ik bij TNG beginnen.
Toppie! ^O^

Voyager is ook tof en makkelijk om er in te komen.
Deep Space 9 duurde bij mij echt lang voor ik het ging waarderen; ik vond het allemaal eerst echt heel traag lopen en met een erg gelimiteerde verhaallijn. Toch werd het op een gegeven moment wel een stuk beter! :Y
Enterprise vond ik echt helemaal bagger. :r

Maar idd eerst ff bij Orville blijven is ook goed! :Y Hoewel ik het juist extra kan waarderen door de vele verwijzingen naar Star Trek. Er wordt flink de draak gestoken met veel dingen, of bepaalde afleveringen komen op andere manieren weer terug. (En in de afgelopen aflevering ook een acteur.)


pi_175209057
De echt algemeen bekende catchphrases en karakternamen ken ik wel :P.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2017 @ 09:09:23 #155
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175211937
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:51 schreef Tegan het volgende:

[..]

Maar wil je niet liever bij de eerste serie beginnen om het te volgen vanaf de oorsprong?
Ik ben bekend geworden met Star Trek door The Next Generation en ben pas later The Original Series gaan kijken. TOS is, zoals ToT al zegt, behoorlijk gedateerd. De verwijzingen vanuit TNG naar TOS zijn ook minimaal (in de eerste aflevering zit McCoy, seizoen 6 ofzo komt Scotty voorbij en de eerste film na de serie (Generations) heeft Kirk. Alleen Spock heeft best een grote rol op een gegeven moment). Er zit ook een tijdsbestek van 80 jaar tussen.

Je kunt ook met TOS beginnen, dan de 6 films, dan TNG, maar dan moet je je door een boel heenwurmen. En zoals ToT ook al opmerkte, Orville heeft veel weg van TNG.

Ik ben het alleen niet met hem eens mbt Enterprise (S3 en 4 waren best OK), en vooral qua DS9, wat imho een erg sterke verhaallijn had.

Over het algemeen, voor alle spin-offs, zowel TNG, DS9, Voyager als Enterprise: de eerste 2 seizoenen zijn traag, bagger, slecht, etc. En vanaf S3 wordt het een goede serie.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 12:03:14 #156
74056 crew  ToT
pi_175215027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik ben bekend geworden met Star Trek door The Next Generation en ben pas later The Original Series gaan kijken. TOS is, zoals ToT al zegt, behoorlijk gedateerd. De verwijzingen vanuit TNG naar TOS zijn ook minimaal (in de eerste aflevering zit McCoy, seizoen 6 ofzo komt Scotty voorbij en de eerste film na de serie (Generations) heeft Kirk. Alleen Spock heeft best een grote rol op een gegeven moment). Er zit ook een tijdsbestek van 80 jaar tussen.

Je kunt ook met TOS beginnen, dan de 6 films, dan TNG, maar dan moet je je door een boel heenwurmen. En zoals ToT ook al opmerkte, Orville heeft veel weg van TNG.

Ik ben het alleen niet met hem eens mbt Enterprise (S3 en 4 waren best OK), en vooral qua DS9, wat imho een erg sterke verhaallijn had.

Over het algemeen, voor alle spin-offs, zowel TNG, DS9, Voyager als Enterprise: de eerste 2 seizoenen zijn traag, bagger, slecht, etc. En vanaf S3 wordt het een goede serie.
Wat Enterprise betreft heb ik wel vaker gehoord dat seizoen 3 en 4 wel weer goed waren, maar na de eerste 2 seizoenen had het voor mij echt afgedaan. De chronisch chagrijnige kapitein, T'Pol die er puur als eye-candy tussen zat (voornamelijk in die decon- en massagescènes) enz.

DS9 vond ik later ook echt wel goed, maar in het begon vond ik het gewoon saai. Daarbij kwam het wat statisch op me over, steeds op dat spacestation of wat door de wormhole. Ik miste de vrijheid van het overal naar toe gaan met de Enterprise. Toch was het zeer zeker niet slecht hoor. :)
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:49:41 #157
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175218076
quote:
3s.gif Op zondag 19 november 2017 08:51 schreef DragonFodder het volgende:
Wat mij betreft de beste aflevering tot nu toe. Grappig, oprecht spannend en eng, bijzonder knap hoe deze show de lijn tussen flauwekul en “serieuze” scifi bewandelt.
Ja hij was echt heel goed, deze. Mijn favoriete tot nu toe, denk ik. Hele cast subliem gebruikt!

Ik denk dat dit ook de beste aflevering is om nieuwe mensen te introduceren bij The Orville. Veel mensen denken dat het een soort Family Guy is space is, met alleen maar flauwe grappen, en Seth zelf als de kapitein, dat is natuurlijk niets...

Maar de toon van deze aflevering maakt duidelijk dat het een heuse TNG homage is, en geen 'Scary Movie' achtige superflauwe Star Trek parodie.

Hopelijk heeft Fox de promotie bij seizoen 2 beter op orde.
pi_175262843
Zo dit was inderdaad de beste van het seizoen! Inventief, goeie en goed geplaatste humor. Was een beetje laat met kijken deze week. Morgen gelijk de nieuwe
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_175262872
Hij was echt goed O+
Ja doei.
pi_175274098
geen nieuwe ep deze week! }:|
fok de Amerikanen en hun fokking Thanksgiving
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:15:53 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175274160
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175485278
Gisteren aflevering 11 gezien, 1e keer dat ik muaaah zeg. Alle andere afleveringen vond ik beter.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 4 december 2017 @ 11:29:22 #163
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_175485965
Vond afl 11 ook weer leuk, jammer nog maar 2 te gaan dit seizoen.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_175486036
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:29 schreef Devil010 het volgende:
Vond afl 11 ook weer leuk, jammer nog maar 2 te gaan dit seizoen.
Ja? Ik vond het de minste aflevering tot nu toe. Geen goede grappen, beetje heel veel drama.

Nog maar 2? Dat is kut. -O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175519543
Sterker nog, de volgende aflevering is de laatste van dit seizoen.
De 13e gaat naar S2. En het gerucht ging dat Patrick Stewart een cameo zou hebben in deze aflevering

Dus.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 00:06:15 #166
74056 crew  ToT
pi_175519597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:04 schreef Salamander het volgende:
Sterker nog, de volgende aflevering is de laatste van dit seizoen.
De 13e gaat naar S2. En het gerucht ging dat Patrick Stewart een cameo zou hebben in deze aflevering

Dus.
Dat zou ernstig baas zijn! _O_
pi_175519834
Stewart heeft een redelijk vaste rol in MacFarlane`s American Dad, wat echt veel beter is dan Family Guy. En ze hebben geloof ik vaker wat dingen samen gedaan.
Dus het is niet onwaarschijnlijk.

Weet niet meer of het hier ter sprake is gekomen maar die gast die op dat generatie schip de video boodschap gaf was Liam Neeson.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_175520821
MacFarlane
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_175520826
MacFarlane!
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_175522173
Zou hij het gehoord hebben?
pi_175527629
Geen idee wat ik aan het doen was. Had zijn naam wel onder ctrl—v maar dan nog.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_175527952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:54 schreef Salamander het volgende:
Geen idee wat ik aan het doen was. Had zijn naam wel onder ctrl—v maar dan nog.
Sinds wanneer plakt ctrl+v bij de 2e reactie een ! erbij?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175528640
Sinds nooit. Was erg verbaasd toen ik dit vanochtend zag.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  woensdag 6 december 2017 @ 15:35:14 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175529872
:D
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175529915
Praise the MacFarlane! :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')