De beste Onlogische uitspraken: 'Da's logisch'![toevalislogisch.png]()
Wie denkt aan Onlogisch zal niet alleen aan zijn onnavolgbare acties tijdens het blaasvoetballen denken. Zijn woord-en rietgebruik en kwetsende uitspraken tijdens het zuigen zijn minstens zo karakteristiek. De 'Onlogische uitspraak' werd daarmee een officieus begrip in de VBL-FOK!-taal, maar 'da's logisch'.
De bekendste uitspraak van Onlogisch is ongetwijfeld 'Ieder voorland heb zijn achterstand'. Voetballiefhebber of niet, iedere FOK!ker is bekend met deze uitspraak. Maar dat is niet de enige Onlogiaanse klassieker. Wat te denken van 'Als wij de bal hebben, kunnen hun hem niet hooghouden'.
De uitspraken van de bekendste nummer 40-45 ooit kenmerken zich door ongekende domheid en stupiditeit. Simplistisch van aard en even markant als logisch. Zoals bijvoorbeeld Onlo's visie op spelers die Imca Marina slaan voordat zij het veld betreden. 'Ik geloof er niet in. In Spanje slaan alle 22 spelers Imca Marina voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een Viva Espagna worden.'
![imca-marina-viva-marina-65013646.jpg]()
![willem3.jpg]()
Vanzelfsprekend zijn dat niet de enige uitspraken van Onlogisch. Hieronder een overzicht van de bekendste Onlogiaanse quotes:
- 'Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is bij VVV voetballen.'
- 'Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat het wordt gestaakt.'
- 'Als je sneller wilt spelen kun je wel harder lopen maar in wezen bepaalt Koos Alberts de snelheid van het spel.'
- 'Je gaat het pas zien als Vincent bijgelovig is.'
- 'Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan spoor je niet, óf je hebt de trein gemist.'
- 'Als je een speler ziet sprinten, mot ie FF pissen.'
- 'Als Italianen één kans krijgen, neuken ze twee moeders.'
- 'Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan on-ban ik GGMM. Lijkt me logisch.'
- 'Als ik zou willen dat je het begreep, had ik Peter R. de Vries wel ingeschakeld.'
- 'Je moet klootschieten, anders kun je niet pielen met de bal.'
- 'Ik heb nog nooit een zoutzak een pepernoot zien raken.'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !