abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:43:13 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_174169422
Wij gaan bij de montessorischool kijken volgende week. Ik ben er nog niet mee bekend maar van wat ik tot nu toe lees spreekt het wel aan en het lijkt me ook bij mauw passen.
Maar we gaan ook weer een rondje huizen kijken dus wellicht wordt het dan toch de multiculti halve kak, halve moslimschool :')
disclaimer
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:44:23 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_174169448
Montessori vind ik echt jammer dat dat hier nergens zit in de buurt. Hoewel de principes van montessori door veel docenten wel toegepast worden in de omgang met kinderen.
Kwak
pi_174169460
Team 1 school bezocht en daar ingeschreven

Lastig dat je dan niet met je man op 1 lijn zit Selvaria.
Ik ben opgegroeid in een serieuze achterstandswijk in Rotterdam, heb er op school gezeten en nog tot m'n 18e gewoond. Voor zover ik weet heb ik er niks aan overgehouden :+
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:00:43 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174169752
Oh, Montessori sprak mij (hier) iig totaal niet aan. Ik kreeg het gevoel dat het vooral fijn is voor "gemiddelde" leerlingen.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:09:41 #105
73386 Fazz
onderweg
pi_174169922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:44 schreef Skittles het volgende:
Team 1 school bezocht en daar ingeschreven

Lastig dat je dan niet met je man op 1 lijn zit Selvaria.
Ik ben opgegroeid in een serieuze achterstandswijk in Rotterdam, heb er op school gezeten en nog tot m'n 18e gewoond. Voor zover ik weet heb ik er niks aan overgehouden :+
Je bent toch tienermoeder geworden :{w

F's school is een jenaplan school. Zijn we beide niet mee bekend maar het voelde meteen heel goed. Dat het een kleine school is vind ik ook een pré
pi_174170759
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:09 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Je bent toch tienermoeder geworden :{w

F's school is een jenaplan school. Zijn we beide niet mee bekend maar het voelde meteen heel goed. Dat het een kleine school is vind ik ook een pré
Wel kinderen met normale namen :{w
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:52:41 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_174170881
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef Burdie het volgende:
Oh, Montessori sprak mij (hier) iig totaal niet aan. Ik kreeg het gevoel dat het vooral fijn is voor "gemiddelde" leerlingen.
Ja? Ik dacht dat het juist heel kindgericht was?
Kwak
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:00:03 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174171120
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja? Ik dacht dat het juist heel kindgericht was?
Ja montessori is juist 'help mij het zelf te doen'. En gaat uit van de natuurlijke drang van een kind om zichzelf te ontplooien. Er is juist ruimte voor het eigen tempo en gaat dus niet uit van het gemiddelde kind.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:12:35 #109
73386 Fazz
onderweg
pi_174171612
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:47 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wel kinderen met normale namen :{w
Gemiste kans :+
pi_174172430
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
omdat 1 verfplaat tegelijk zo beperkt O+

Ik houd van ontdekken met mijn zoontje. Ik bedoel eigenlijk meer het hem laten ontdekken of iets tot leven laten komen of het anders benaderen. En zo laat hij mij ook weer gewone dingen anders beleven en benaderen of ervaren O+ Een mooie wisselwerking die de creatieve stromen en leerprocessen tot leven laten komen.

Deze week is hij ontzettend met letters bezig. De P van papa of van poep of paardjes. De K van konijntjes, de L van wurm ;) Ik had met witte wasco krijt op een blanco vel simpele tekeningen gemaakt en daar naast een letter in kleur geschreven. Hij ging over de tekening heen verven. Zodra hij merkte dat hij naast een letter ging verven kwam daar een beestje of voorwerp tevoorschijn. Dat vond hij zo magisch en geweldig! O+ Benoemde dan ook de letter en beestje of voorwerp.

toepasselijke trui: 2 cool 4 school ;)
Schudden voor gebruik
pi_174173163
Ok....gewetensvraag: is dat van de man flu echt? B is verkouden, als in hij hoest wat en snottert licht. Hij is er zelf melodramatisch over. Hij is zoooo verkouden en zieeeeek.
Of hebben een drama queen nou ja king te pakken?

Sorry genderneutrale wereld ;)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:07:47 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174173322
Zoon heeft het maanden na dato nog over zijn splinter (wat eigenlijk een zandkorrel was), dochter zou als haar schouder uit de kom was alles weer terug klikken en verder spelen.

Is allemaal door SPSS gehaald en gewogen enzo, dus zéker echt. :7
pi_174173659
Hier is zoon vooral heel erg zielig als hij zich eigenlijk amper pijn heeft gedaan. Als hij zich serieus pijn doet is het juist zo over qua zielig gedrag.
pi_174173846
Hier leert wurm dat gedrag van zijn vader kopiëren :')
Schudden voor gebruik
pi_174174495
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan bij de montessorischool kijken volgende week. Ik ben er nog niet mee bekend maar van wat ik tot nu toe lees spreekt het wel aan en het lijkt me ook bij mauw passen.
Maar we gaan ook weer een rondje huizen kijken dus wellicht wordt het dan toch de multiculti halve kak, halve moslimschool :')
Maar jullie wonen toch in een geweldig leuk huis? (zoals ik het ken van de plaatjes :+ )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174174550
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

School 1 leek leuk, maar in vergelijking met school 2 was het er eigenlijk wel erg rommelig en onaf (qua inrichting en qua duidelijkheid van het beleid en programma). Het was er veel drukker dan op school 2 (onrustig), en de directeur was vee chaotischer en had eigenlijk helemaal niet zovee verteld.

Dat merkten we door de rust op school 2, en de directeur die heel veel vertelde en ook aan ons vroeg, etc.

Lastig uit te leggen dus :@ maar ik denk dat als je al heel blij bent met school 1, je toch minder twijfels hebt dan wij hadden. Ik had na school 1 wel vraagtekens.

Maar ik ben ook net als Mineola zo dat ik sowieso twee scholen wilde bekijken om te kunnen vergelijken. School 3 hebben we ibv blij met school 2 en slechte verhalen maar laten zitten...
Grappig, ik was benieuwd naar jouw reactie omdat ik dacht dat ik daardoor misschien juist weer zou gaan neigen naar toch wél het bezoeken van een tweede school. Maar alle dingen die je noemt, zijn juist de dingen die ons bij school 1 al zo positief opvielen. :D.

De directeur nam alle tijd voor ons en wist I al direct heel raak te typeren (nadat hij hem even had geobserveerd tijdens het spelen). Hij kende ook alle kinderen bij naam. Het was heel rustig in de school, hoewel in alle klassen (waar we ook gewoon naar binnen mochten) veel kinderen met verschillende dingen bezig waren. De leerkrachten hadden het duidelijk heel goed onder controle.
Wat ik ook heel positief vond: ze hadden ervoor gekozen om twee groepen 3 van elk 15 leerlingen te maken in plaats van één groep van 30.

Volgens mij is het wel duidelijk wat ik wil. :D. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:45:31 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_174174576
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:43 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar jullie wonen toch in een geweldig leuk huis? (zoals ik het ken van de plaatjes :+ )
Ja, absoluut! We hoeven hier ook eigenlijk niet weg hoor.
Maar mijn man droomt momenteel van een eigen garage met chesterfield op zolder en een oldtimer er naast.
En ik droom van een derde of vierde kind en al die dingen passen niet in ons huidige huis. Dus kijken we zo nu en dan eens rond O-)
disclaimer
pi_174174662
Dan is het toch prima, DaD? Gewoon doen. Het is geen keuze voor altijd. En meer keus maakt beslissen soms ook moeilijker.

J heeft het gillen ontdekt. Het is een fase, toch?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:52:56 #119
149959 SQ
snelle trees
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:57:59 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174175128
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 19:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja montessori is juist 'help mij het zelf te doen'. En gaat uit van de natuurlijke drang van een kind om zichzelf te ontplooien. Er is juist ruimte voor het eigen tempo en gaat dus niet uit van het gemiddelde kind.
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.
Ik heb op de open dag hier één meisje gezien die de ambitie had om naar het gymnasium te gaan en zij had op eigen initiatief een lesprogramma met extra werk bij elkaar gesprokkeld. Ik kreeg niet het idee dat ze het door school aangereikt kreeg of er toe aangemoedigd/gemotiveerd werd.
Omdat mijn jongens snel zijn, voelt het (hier) niet als een passende onderwijsvorm.
KuikenGuppy
pi_174175629
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Grapje toch? Jullie huis is O+.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:23:37 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174176268
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.
Ik heb op de open dag hier één meisje gezien die de ambitie had om naar het gymnasium te gaan en zij had op eigen initiatief een lesprogramma met extra werk bij elkaar gesprokkeld. Ik kreeg niet het idee dat ze het door school aangereikt kreeg of er toe aangemoedigd/gemotiveerd werd.
Omdat mijn jongens snel zijn, voelt het (hier) niet als een passende onderwijsvorm.
Jammer. Het zou juist een goede vorm voor jouw snelle jongens moeten zijn maar het klinkt alsof deze school niet goed hun eigen onderwijsvorm in de praktijk brengt.
Maakt maar weer eens duidelijk dat de ene jenaplan/montessori/vrije school de andere niet is en dat op je gevoel afgaan belangrijk is :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:37:24 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_174176854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Grappig, ik was benieuwd naar jouw reactie omdat ik dacht dat ik daardoor misschien juist weer zou gaan neigen naar toch wél het bezoeken van een tweede school. Maar alle dingen die je noemt, zijn juist de dingen die ons bij school 1 al zo positief opvielen. :D.

De directeur nam alle tijd voor ons en wist I al direct heel raak te typeren (nadat hij hem even had geobserveerd tijdens het spelen). Hij kende ook alle kinderen bij naam. Het was heel rustig in de school, hoewel in alle klassen (waar we ook gewoon naar binnen mochten) veel kinderen met verschillende dingen bezig waren. De leerkrachten hadden het duidelijk heel goed onder controle.
Wat ik ook heel positief vond: ze hadden ervoor gekozen om twee groepen 3 van elk 15 leerlingen te maken in plaats van één groep van 30.

Volgens mij is het wel duidelijk wat ik wil. :D. :+.
Top! Nou volgens mij ben je eruit!

:)
Kwak
pi_174177198
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is al wel even geleden, maar ik was ook begin/halverwege groep acht 'klaar' met het montessori-lesprogramma (en de extra's) en moest mijn tijd uitzitten door te helpen bij de kleuters en thee naar de docenten te brengen.. Er is dus wel ruimte voor het eigen tempo, maar enkel tot de lesstof op is ;)

DaD, als 't goed is, is 't goed toch? O+ Fijn dat die school zo goed voelt.
Make your own kind of music.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:11:02 #125
409579 LuDann
All the way
pi_174177995
De ene school is inderdaad de andere niet, denk ik. Montessori klinkt mij als methode best goed in de oren, maar bij mijn man heeft het nogal verkeerd uitgepakt.

Hij was altijd erg sterk in wiskunde maar niet zo met taal en op de Montessori waar hij zat kwam hij ermee weg om wat extra wiskunde te doen en de taaltaakjes te laten liggen. Het gevolg hiervan is dat ik al zijn sollicitatiebrieven e.d. na moet kijken omdat er her en der echt wat schort aan zijn taalgevoel.

Wij wonen overigens in een stad waar we tot voor kort zo ongeveer verplicht waren om ons kind voor haar eerste verjaardag op meerdere scholen in te schrijven (sorry SQ, we zijn zulke ouders ;) ). Ondanks dat we haar zo vroeg al ingeschreven werden plekken namelijk nergens gegarandeerd. Doordat iedereen zich overal inschreef was er grote onzekerheid over de daadwerkelijke leerlingenaantallen die een school kon verwachten dus over wachtlijsten konden ze niks zeggen. Dus ja, wij namen als ouders dan ook het zekere voor het onzekere.

Dat systeem is sinds dit jaar radicaal omgegooid, alle inschrijvingen zijn komen te vervallen, je mag je 1 jaar van tevoren inschrijven en hebt dan voorrang bij de 5 scholen die het dichtst bij je in de buurt zijn. Ook geen ideaal systeem, maar wel beter dan wat het was, denk ik. Wij gaan of voor een Daltonschool, of een buurtschool. We hebben gelukkig nog even om te beslissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')