Je bent toch tienermoeder gewordenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:44 schreef Skittles het volgende:
Team 1 school bezocht en daar ingeschreven
Lastig dat je dan niet met je man op 1 lijn zit Selvaria.
Ik ben opgegroeid in een serieuze achterstandswijk in Rotterdam, heb er op school gezeten en nog tot m'n 18e gewoond. Voor zover ik weet heb ik er niks aan overgehouden
Wel kinderen met normale namenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:09 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Je bent toch tienermoeder geworden![]()
F's school is een jenaplan school. Zijn we beide niet mee bekend maar het voelde meteen heel goed. Dat het een kleine school is vind ik ook een pré
Ja? Ik dacht dat het juist heel kindgericht was?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:00 schreef Burdie het volgende:
Oh, Montessori sprak mij (hier) iig totaal niet aan. Ik kreeg het gevoel dat het vooral fijn is voor "gemiddelde" leerlingen.
Ja montessori is juist 'help mij het zelf te doen'. En gaat uit van de natuurlijke drang van een kind om zichzelf te ontplooien. Er is juist ruimte voor het eigen tempo en gaat dus niet uit van het gemiddelde kind.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja? Ik dacht dat het juist heel kindgericht was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdat 1 verfplaat tegelijk zo beperkt![]()
Ik houd van ontdekken met mijn zoontje. Ik bedoel eigenlijk meer het hem laten ontdekken of iets tot leven laten komen of het anders benaderen. En zo laat hij mij ook weer gewone dingen anders beleven en benaderen of ervarenEen mooie wisselwerking die de creatieve stromen en leerprocessen tot leven laten komen.
Deze week is hij ontzettend met letters bezig. De P van papa of van poep of paardjes. De K van konijntjes, de L van wurmIk had met witte wasco krijt op een blanco vel simpele tekeningen gemaakt en daar naast een letter in kleur geschreven. Hij ging over de tekening heen verven. Zodra hij merkte dat hij naast een letter ging verven kwam daar een beestje of voorwerp tevoorschijn. Dat vond hij zo magisch en geweldig!
Benoemde dan ook de letter en beestje of voorwerp.
toepasselijke trui: 2 cool 4 school
Schudden voor gebruik
Maar jullie wonen toch in een geweldig leuk huis? (zoals ik het ken van de plaatjesquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan bij de montessorischool kijken volgende week. Ik ben er nog niet mee bekend maar van wat ik tot nu toe lees spreekt het wel aan en het lijkt me ook bij mauw passen.
Maar we gaan ook weer een rondje huizen kijken dus wellicht wordt het dan toch de multiculti halve kak, halve moslimschool
Grappig, ik was benieuwd naar jouw reactie omdat ik dacht dat ik daardoor misschien juist weer zou gaan neigen naar toch wél het bezoeken van een tweede school. Maar alle dingen die je noemt, zijn juist de dingen die ons bij school 1 al zo positief opvielen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
School 1 leek leuk, maar in vergelijking met school 2 was het er eigenlijk wel erg rommelig en onaf (qua inrichting en qua duidelijkheid van het beleid en programma). Het was er veel drukker dan op school 2 (onrustig), en de directeur was vee chaotischer en had eigenlijk helemaal niet zovee verteld.
Dat merkten we door de rust op school 2, en de directeur die heel veel vertelde en ook aan ons vroeg, etc.
Lastig uit te leggen dusmaar ik denk dat als je al heel blij bent met school 1, je toch minder twijfels hebt dan wij hadden. Ik had na school 1 wel vraagtekens.
Maar ik ben ook net als Mineola zo dat ik sowieso twee scholen wilde bekijken om te kunnen vergelijken. School 3 hebben we ibv blij met school 2 en slechte verhalen maar laten zitten...
Ja, absoluut! We hoeven hier ook eigenlijk niet weg hoor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:43 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar jullie wonen toch in een geweldig leuk huis? (zoals ik het ken van de plaatjes)
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja montessori is juist 'help mij het zelf te doen'. En gaat uit van de natuurlijke drang van een kind om zichzelf te ontplooien. Er is juist ruimte voor het eigen tempo en gaat dus niet uit van het gemiddelde kind.
Grapje toch? Jullie huis isquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan bij de montessorischool kijken volgende week. Ik ben er nog niet mee bekend maar van wat ik tot nu toe lees spreekt het wel aan en het lijkt me ook bij mauw passen.
Maar we gaan ook weer een rondje huizen kijken dus wellicht wordt het dan toch de multiculti halve kak, halve moslimschool
Jammer. Het zou juist een goede vorm voor jouw snelle jongens moeten zijn maar het klinkt alsof deze school niet goed hun eigen onderwijsvorm in de praktijk brengt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.
Ik heb op de open dag hier één meisje gezien die de ambitie had om naar het gymnasium te gaan en zij had op eigen initiatief een lesprogramma met extra werk bij elkaar gesprokkeld. Ik kreeg niet het idee dat ze het door school aangereikt kreeg of er toe aangemoedigd/gemotiveerd werd.
Omdat mijn jongens snel zijn, voelt het (hier) niet als een passende onderwijsvorm.
Top! Nou volgens mij ben je eruit!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Grappig, ik was benieuwd naar jouw reactie omdat ik dacht dat ik daardoor misschien juist weer zou gaan neigen naar toch wél het bezoeken van een tweede school. Maar alle dingen die je noemt, zijn juist de dingen die ons bij school 1 al zo positief opvielen..
De directeur nam alle tijd voor ons en wist I al direct heel raak te typeren (nadat hij hem even had geobserveerd tijdens het spelen). Hij kende ook alle kinderen bij naam. Het was heel rustig in de school, hoewel in alle klassen (waar we ook gewoon naar binnen mochten) veel kinderen met verschillende dingen bezig waren. De leerkrachten hadden het duidelijk heel goed onder controle.
Wat ik ook heel positief vond: ze hadden ervoor gekozen om twee groepen 3 van elk 15 leerlingen te maken in plaats van één groep van 30.
Volgens mij is het wel duidelijk wat ik wil..
.
Het is al wel even geleden, maar ik was ook begin/halverwege groep acht 'klaar' met het montessori-lesprogramma (en de extra's) en moest mijn tijd uitzitten door te helpen bij de kleuters en thee naar de docenten te brengen.. Er is dus wel ruimte voor het eigen tempo, maar enkel tot de lesstof op isquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Toen ik vroeg wat ze voor aanbod hadden voor leerlingen die sneller zijn, zeiden ze dat die andere kindjes kunnen helpen. Ik geloof dat ze daar sociaal gezien echt super veel van leren, maar met sociale vaardigheden alleen haal je geen diploma's.
Ik heb op de open dag hier één meisje gezien die de ambitie had om naar het gymnasium te gaan en zij had op eigen initiatief een lesprogramma met extra werk bij elkaar gesprokkeld. Ik kreeg niet het idee dat ze het door school aangereikt kreeg of er toe aangemoedigd/gemotiveerd werd.
Omdat mijn jongens snel zijn, voelt het (hier) niet als een passende onderwijsvorm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |