abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 september 2017 @ 20:01:35 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173973448
Goedenavond,

Laat me beginnen met mezelf voorstellen, dan weten jullie in welk profiel je denken moet. Ik ben een jongeman van 26. Ik heb na geflopte studies (lerarenopleiding en rechten) afgelopen jaar mijn mbo-opleiding afgerond, horecamanagement niveau 4.

Nu begint het echte leven en daar heb ik eigenlijk helemaal nog geen zin in, ik ben nu nog jong en ik kan nu nog alles doen wat ik wil zonder al te veel verplichtingen. Ik wil dus graag een jaar of twee op avontuur, aan het werk in het buitenland. Maar ik heb dus echt geen idee waar te beginnen. Hoe pak je dat aan?

Ik heb niet zo gek voor spaargeld, rond de 4.000 euro, dus het moet allemaal niet te gek worden. Ik moet mezelf wel volledig kunnen onderhouden met wat ik daar verdien. Qua locatie; dat maakt me niet zo gek veel uit. Ik spreek vloeiend Engels, maar daar houden de talen wel op. De droom zou zijn Australie, maar dat is budgettair lastig en visumtechnisch ook.

Hoe dan ook, ik heb er niet zoveel verstand van. Je hebt van de sites als Grenzeloos Werk, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar dat is en het is heel lastig om daar vacatures in mijn vakgebied te vinden.

Samenvattend: hoe pak ik dit aan? Gewoon een land kiezen, leuke vacatures zoeken en aanschrijven? Hoe weet ik hoeveel ik in welk land moet verdienen om een beetje rond te komen bijvoorbeeld? Zijn er een soort detacheringsbureau's die hierbij hulp kunnen bieden? Elke info zou helpen, tnx
Laffe huichelaar
  zondag 24 september 2017 @ 21:08:45 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_173975773
Volgens mij moet het wel kunnen in Australie; mijn neef is er ook voor een (lange) periode geweest en heeft een combinatie-visum daavoor gekregen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Meest relativerende user 2022 zondag 24 september 2017 @ 21:39:25 #3
357044 Budapestenaar
pi_173976954
In Europa (EU) is het een piece of cake. Geen gezeur met visums of werkvergunningen. Veel grote bedrijven hebben een deel van hun (administratieve) werkzaamheden verplaatst naar goedkopere landen, naar zogenaamde shared service centers. Daar kun je zo aan de bak. Die bedrijven vragen in veel gevallen minimaal HBO maar zeker niet allemaal. Je verdient niet de hoofdprijs, maar genoeg om een leuk leventje van te leiden. Houd er wel rekening mee dat je voor elk jaar in het buitenland 2 procent gekort wordt op je AOW.
pi_173977019
Working Holiday Visum voor Australia aanvragen en daar gewoon solliciteren? De werkeloosheid ligt in de steden laag.
pi_173977194
Je kan naar een callcenter in Polen, Ierland of Spanje
pi_173978040
Neem eens een kijkje op www.toplanguagejobs.co.uk . En Grenzeloos werk is gewoon betrouwbaar voor zover ik weet
  maandag 25 september 2017 @ 08:05:52 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173981869
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 21:39 schreef Budapestenaar het volgende:
In Europa (EU) is het een piece of cake. Geen gezeur met visums of werkvergunningen. Veel grote bedrijven hebben een deel van hun (administratieve) werkzaamheden verplaatst naar goedkopere landen, naar zogenaamde shared service centers. Daar kun je zo aan de bak. Die bedrijven vragen in veel gevallen minimaal HBO maar zeker niet allemaal. Je verdient niet de hoofdprijs, maar genoeg om een leuk leventje van te leiden. Houd er wel rekening mee dat je voor elk jaar in het buitenland 2 procent gekort wordt op je AOW.
Ik zou natuurlijk we graag binnen mijn vakgebied aan de bak gaan
Laffe huichelaar
  maandag 25 september 2017 @ 08:06:31 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173981871
Maar wat ik hier hoor: gewoon solliciteren en maar kijken hoe het gaat. Simple as that?
Laffe huichelaar
  Meest relativerende user 2022 maandag 25 september 2017 @ 10:40:47 #9
357044 Budapestenaar
pi_173983621
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 08:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou natuurlijk we graag binnen mijn vakgebied aan de bak gaan
Waarom solliciteer je niet bij een cruisemaatschappij?
  Meest relativerende user 2022 maandag 25 september 2017 @ 10:41:03 #10
357044 Budapestenaar
pi_173983628
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 08:06 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat ik hier hoor: gewoon solliciteren en maar kijken hoe het gaat. Simple as that?
Ja, waarom zou het ingewikkelder zijn? ;)
  maandag 25 september 2017 @ 10:56:43 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173983841
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 10:40 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Waarom solliciteer je niet bij een cruisemaatschappij?
Heb ik gedaan. Die willen dat ik minstens 1 andere taal begrijp en me verstaanbaar in kan maken. De ander had geen plek en weer een ander zei dat ik het beste eerst wat meer ervaring in een 5-sterrenhotel op kan doen. Een viersterren Fletcherhotel lachen ze blijkbaar om bij de HAL.
Laffe huichelaar
  Meest relativerende user 2022 maandag 25 september 2017 @ 12:04:17 #12
357044 Budapestenaar
pi_173984903
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 10:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Die willen dat ik minstens 1 andere taal begrijp en me verstaanbaar in kan maken. De ander had geen plek en weer een ander zei dat ik het beste eerst wat meer ervaring in een 5-sterrenhotel op kan doen. Een viersterren Fletcherhotel lachen ze blijkbaar om bij de HAL.
Nou is de HAL ook wel gelijk het neusje van de zalm op cruisegebied met hele hoge eisen. Andere maatschappijen? Misschien riviercruisemaatschappijen?
pi_173986337
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 10:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Die willen dat ik minstens 1 andere taal begrijp en me verstaanbaar in kan maken. De ander had geen plek en weer een ander zei dat ik het beste eerst wat meer ervaring in een 5-sterrenhotel op kan doen. Een viersterren Fletcherhotel lachen ze blijkbaar om bij de HAL.
Solliciteer bij AIG Bulgarije-Sofia: afdeling Adjusters Nederland/Belgie.
Je verdient hier 3 x modaal Bulgarije en leeft als een god in frankrijk. :Y
pi_173986754
Ik zou beginnen in Europa. Als horeca-manager kun je het wel vergeten. Dat kun je beter in Nederland doen. Wordt veel beter betaald en zonder de lokale taal te spreken kom je niet ver. Daarnaast zul je gek worden van de andere culturen/mentaliteiten. Zowel bij omgang met collega's als met klanten.

In Europa kun je inderdaad prima aan de slag met allerlei startersbaantje. Er is voldoende callcenterwerk, maar daar zit volgens mij niemand op te wachten. Er zijn voldoende opties als technical support (helpdesk), financiële administratie, HR, andere IT-gerelateerde baantjes waar je niet voor geleerd hoeft te hebben en/of op locatie voor getraind wordt.

Het voordeel van dit soort baantjes is dat je de taal spreekt. Daar wordt je dan ook goed voor beloond, vaak 2-3 keer modaal, en in ieder geval bovengemiddeld waar je als expat goed van kan leven.

Grenzelooswerk heb je hier niet bij nodig, dat kun je prima zelf regelen. Als je het ziet zitten om naar Praag te gaan, ga je naar de pagina van Tsjechië op Reddit en kun je tientallen verhalen lezen met lotgenoten. Vervolgens kijk je op https://www.jobs.cz/ of je iets leuks ziet staan (onderaan de pagina kun je naar Engels overgaan). Lees je eerst goed in op Reddit, zeker wat betreft het salaris. Als het modale salaris 600 euro en je krijgt een bod van 1200 euro zul je wellicht blij zijn, maar lees eerst veel andere ervaringen zodat je weet wat je kan verwachten.

Dat is maar een voorbeeldje voor Tsjechië. Voor Hongarije, Bulgarije, Portugal, Spanje enz. enz. heb je soortgelijke vacature-sites en Reddit-pagina's. Afhankelijk van het land en de werkgever kun je op voldoende ondersteuning rekenen tijdens het verhuizen.

Persoonlijk zou ik liever een jaartje in een historische stad vertoeven in Europa dan helemaal naar Australië te gaan. Dat is leuk voor rondreizende backpackers en als je van boerderij naar boerderij wilt gaan om wat te verdienen.
pi_174110595
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 10:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Die willen dat ik minstens 1 andere taal begrijp en me verstaanbaar in kan maken. De ander had geen plek en weer een ander zei dat ik het beste eerst wat meer ervaring in een 5-sterrenhotel op kan doen. Een viersterren Fletcherhotel lachen ze blijkbaar om bij de HAL.
Fletcherhotels zijn vaak ook gewoon kut als je naar het aantal sterren kijkt.
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:49:19 #16
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_174437218
En?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_174448972
Europa is makkelijk.
Ik ben zelf een jaar naar Amerika gegaan met HRC International.
(https://www.hrc-international.com/)
Je betaald wel een visa rond 1000 euro voor Canada/Australie/Amerika, maar je krijgt ook wel redelijk betaald. Ik moest wel elke maand 150 eu betalen aan de organisatie, maar ze regelen alles voor je (housing/baan/verzekering etc..)
Ze regelen dit ook voor andere plekken op de wereld en zijn erg behulpzaam.
pi_174992885
Binnen Europa werk vinden is in elk geval zeer gemakkelijk.
Zo lang je niet al te moeilijk doet ten minste. Grenzelooswerk is daarin wel betrouwbaar.
Veel Nederlandstalig werk ook te vinden overal in Europa, verwacht echter niet dat je echt iets gaat vinden in je eigen vakgebied.

Maar als je gewoon zoekt naar werk in het buitenland, vooral Nederlandstalig (aangezien daar niet zo veel van zijn in het buitenland), kun je binnen een week in het buitenland zitten.

En als je gewoon je CV plaatst op de verschillende sites die er zijn voor het werken in het buitenland dan zal er wellicht ook wel wat zijn gericht op je opleiding en interesse.

Mijn persoonlijke ervaring met werk vinden in het buitenland (in Europa) is in elk geval dat het erg gemakkelijk is.
pi_175039666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 01:15 schreef bianconeri het volgende:
Binnen Europa werk vinden is in elk geval zeer gemakkelijk.
Zo lang je niet al te moeilijk doet ten minste. Grenzelooswerk is daarin wel betrouwbaar.
Veel Nederlandstalig werk ook te vinden overal in Europa, verwacht echter niet dat je echt iets gaat vinden in je eigen vakgebied.

Maar als je gewoon zoekt naar werk in het buitenland, vooral Nederlandstalig (aangezien daar niet zo veel van zijn in het buitenland), kun je binnen een week in het buitenland zitten.

En als je gewoon je CV plaatst op de verschillende sites die er zijn voor het werken in het buitenland dan zal er wellicht ook wel wat zijn gericht op je opleiding en interesse.

Mijn persoonlijke ervaring met werk vinden in het buitenland (in Europa) is in elk geval dat het erg gemakkelijk is.
Wel erg algemeen gesteld. In Spanje werk vinden is dus echt niet makkelijk, en dat is nog steeds erg algemeen gesteld. Waar ik woon bijv. is het vrijwel onmogelijk om als buitenlander een goede baan te vinden.
pi_175054136
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 11:24 schreef illusions het volgende:

Wel erg algemeen gesteld. In Spanje werk vinden is dus echt niet makkelijk, en dat is nog steeds erg algemeen gesteld. Waar ik woon bijv. is het vrijwel onmogelijk om als buitenlander een goede baan te vinden.
Spanje niet?
Nou binnen een maand daar werk hoor. En genoeg aanbiedingen.
Ligt er misschien wel aan welke regio je zit.
pi_175059163
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Spanje niet?
Nou binnen een maand daar werk hoor. En genoeg aanbiedingen.
Ligt er misschien wel aan welke regio je zit.
Vertel mij maar welke baan je kan vinden die 3k+ netto betaalt, in regio Costa Blanca. Begin ik een uitzendbureau. :D

Dienblad boven je bakkes balanceren heb ik 't niet over, vanzelfsprekend.
pi_175064325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:59 schreef illusions het volgende:

Vertel mij maar welke baan je kan vinden die 3k+ netto betaalt, in regio Costa Blanca. Begin ik een uitzendbureau. :D

Dienblad boven je bakkes balanceren heb ik 't niet over, vanzelfsprekend.
Waarom stel je er direct een inkomenseis aan?
En uberhaupt echt eisen?
pi_175064467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom stel je er direct een inkomenseis aan?
En uberhaupt echt eisen?
Jij stelt geen eisen aan je werk? Misschien omdat ik aan een toekomst werk, en dus niet voor een hongerloontje slavenarbeid ga doen.

In de regio waar ik woon is er absoluut geen werk te vinden op enig niveau, enkel telesales of in de bediening. Als jij beweert van niet, hoor ik het graag.
pi_175064969
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:06 schreef illusions het volgende:

Jij stelt geen eisen aan je werk? Misschien omdat ik aan een toekomst werk, en dus niet voor een hongerloontje slavenarbeid ga doen.

In de regio waar ik woon is er absoluut geen werk te vinden op enig niveau, enkel telesales of in de bediening. Als jij beweert van niet, hoor ik het graag.
Ik stel er natuurlijk wel eisen aan.
Maar 3k+ in Spanje? Je weet hoe laag de lonen daar zijn? Zeker als je net binnenkomt.
Maar 3k is echt heel hoog, in NL al. Laat staan in Spanje waar de lonen al gauw 2x zo laag zijn.

In die dingen zijn makkelijk banen te vinden waarmee je prima rond kan komen.
pi_175065028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik stel er natuurlijk wel eisen aan.
Maar 3k+ in Spanje? Je weet hoe laag de lonen daar zijn? Zeker als je net binnenkomt.
Maar 3k is echt heel hoog, in NL al. Laat staan in Spanje waar de lonen al gauw 2x zo laag zijn.

In die dingen zijn makkelijk banen te vinden waarmee je prima rond kan komen.
Ja ik weet de lonen, ben zelf werkgever in Spanje. Ook in Spanje is 3k prima haalbaar als je op hoog niveau werkt in bijv. Valencia. Aan de Costa Blanca, waar ik het over heb, niet.

Ok, vergeet de 3k eis, dan nog is het enorm moeilijk om hier een baan te vinden waar je mee kan rondkomen, voor Spanjaarden, laat staan voor buitenlanders zoals ons. Zoals ik al zei, zo'n beetje het enige beschikbare werk is telesales en bediening. Kutcontracten, commissiebasis, geen vastigheid, etc. Dat is niet waar TS naar op zoek is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')