abonnement Unibet Coolblue
pi_173946550
Algemene bot informatie

Wat is een bot?
Een bot is een geautomatiseerd script dat 1 of verschillende exchanges indexen in de gaten houdt, en reageert op bepaalde triggers.
Deze triggers verschillen heel erg per bot. Dit kan heel simpel 1 trigger zijn op bijvoorbeeld een plotselinge volumestijging/daling, maar beter is wanneer er wordt gelet op meerdere triggers.

De bots kunnen vervolgens automatisch kopen en/of verkopen via jouw account.
Op die manier ben je dus aan het daytraden zonder dat je continu de koersen in de gaten hoeft te houden.

Is het een kwestie van downloaden, installeren, en je hangmat in?
Nee, althans, bij de goede bots niet. De bots die je her en der op internet vind zijn vaak scriptjes die je draait op een server (of je eigen pc) en waar je een maandelijkse fee voor betaalt.

Welke bots zijn er?
Er zijn er genoeg, de bekendste zijn:
Haasbot
Zenbot
Cryptotrader
Gekko
BtcRobot

Dit zijn (bijna) allemaal bots met een bepaald algoritme waar je tegen betaling gebruik van kunt maken. Er zijn wel wat instellingen die je kunt aanpassen die passen bij jouw strategie of de huidige markt.


De Fok!bot!
Het ultieme is een eigen bot algoritme schrijven. Enkele Fokkers zijn hier mee bezig, of hebben een reeds werkende bot.

Het maken van een bot wordt vaak gedaan in een bepaalde programmeer taal. Welke maakt in principe niet zo heel veel uit, maar je moet wel programmeer kennis hebben wil je een goede bot in elkaar kunnen zetten.


API's van exchange platformen
Een API (application programming interface) is een verzameling definities op basis waarvan een computerprogramma kan communiceren met een ander programma of onderdeel. Bijvoorbeeld Bittrex levert die mogelijkheid. Middels een API is het dus mogelijk om het traden te automatiseren.

Doel van dit topic
De krachten bundelen en een eigen Fok! bot opzetten, zodat we op de raketten kunnen springen alvorens de daling weer ingezet wordt!



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 14:18:18 ]
pi_173946630
De mensen die er al mee bezig waren; welke programmeertaal?
pi_173946655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:17 schreef Scrummie het volgende:
De mensen die er al mee bezig waren; welke programmeertaal?
Ik ben zelf bezig geweest in PHP/JavaScript.
Maar ik heb nog geen tijd gehad om verder te komen dan het aanspreken van de exchange, die data overpompen in een eigen MySQL database, en die vervolgens laten analyseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 14:20:09 ]
pi_173946675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:19 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik ben zelf bezig geweest in PHP/JavaScript.
Maar ik heb nog geen tijd gehad om verder te komen dan het aanspreken van de exchange, en de data overpompen in een eigen MySQL database, en die vervolgens laten analyseren.
Dat is al een mooie stap toch :). Als ik een poging ga wagen ga ik ook met die 2 talen bezig. Leuk hobbyprojectje.
pi_173946701
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:21 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is al een mooie stap toch :). Als ik een poging ga wagen ga ik ook met die 2 talen bezig. Leuk hobbyprojectje.
Ja, maar dat heb je binnen een uurtje wel in elkaar gezet. Bittrex levert je het script al bijna compleet. Hij berekent puur de volumedrop/rise van een uur. De kunst is om meerdere triggers te bepalen die vervolgens weer een reactie richting de exchange doorvoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 14:23:53 ]
pi_173946931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja, maar dat heb je binnen een uurtje wel in elkaar gezet. Bittrex levert je het script al bijna compleet. Hij berekent puur de volumedrop/rise van een uur. De kunst is om meerdere triggers te bepalen die vervolgens weer een reactie richting de exchange doorvoeren.
Je moet de volume rise/drop van een minuut kunnen achterhalen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173946958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je moet de volume rise/drop van een minuut kunnen achterhalen.
Klopt. Ik heb een refresh rate van 5 seconden. Dus ook iedere 5 seconden input naar de database. Dan moet output van delta van 1 minuut ook vrij eenvoudig te realiseren zijn.
pi_173946970
Bij dit soort dingen heb ik altijd het idee dat alleen de software/bot verkoper er beter van wordt.
pi_173947016
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:38 schreef Apekoek het volgende:
Bij dit soort dingen heb ik altijd het idee dat alleen de software/bot verkoper er beter van wordt.
Zolang het gratis is niet ;) .
Bij de betaalde bots heb ik ook mijn twijfels ja. Zeker als er maar beperkte instelmogelijkheden zijn.

Bij CryptoTrader kunnen gebruikers zelf hun strategien verkopen/verhuren overigens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 14:41:21 ]
  zaterdag 23 september 2017 @ 15:34:52 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173947751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 14:38 schreef Apekoek het volgende:
Bij dit soort dingen heb ik altijd het idee dat alleen de software/bot verkoper er beter van wordt.
Als je het zelf doet is het gratis natuurlijk. Moet je wel de benodigde kennis hebben.

Mijn programmeerkennis is echt minimaal. Als ik wat anders kan doen wil ik best helpen. :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_173947907
Leuk allemaal maar het menselijk handelen kunnen jullie toch niet dekken met een bot?
Als ik in paniek raak en een grote verkoop doe op een kleine munt schiet zijn waarde omlaag. Resultaat: bot heeft verlies?
pi_173948324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 15:48 schreef supermercado het volgende:
Leuk allemaal maar het menselijk handelen kunnen jullie toch niet dekken met een bot?
Als ik in paniek raak en een grote verkoop doe op een kleine munt schiet zijn waarde omlaag. Resultaat: bot heeft verlies?
Je stelt een vangnet in waarbij bij bepaalde trend weer verkocht wordt.
Ik zou zelf sowieso ook het totale volume laten meewegen.

Gister een munt die 8400% steeg, maar wel maar een volume van $20.000 in totaliteit. Daar moet je niet teveel op inzetten.
pi_173948607
Deze lijkt te doen wat we willen toch?!
pi_173951241
Ik heb wat scriptjes in python geschreven. Heb het niet ook naar iemand gemaild. Koopt en verkoopt op basis van lineaire regressie en de vorige transactie. Twee weken laten draaien en 10% winst. Zelf geen tijd meer gehad helaas. Vandaar ook dat ik überhaupt een script had geschreven. Maak gebruik van de kraken api overigens.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 23 september 2017 @ 19:50:22 #15
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173951882
Geen gezeik, iedereen rijk _O_

Puike OP trouwens ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_173955190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:40 schreef Blue_note het volgende:
Deze lijkt te doen wat we willen toch?!
Ziet er erg interessant uit ja, ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Ga jij hem toevallig proberen?
(Ik zelf nog niet iig, heb nog wat sell-orders uit staan e.d. die ik nog niet wil resetten/verstoren met een bot)
pi_173955528
Tot zo ver 2 scripts gemaakt:

Ik kan nu per minuut/uur/whatever de volume opvragen van een bepaalde market, bijvoorbeeld: BTC-PAY tussen 18:10 en 18:11 (GMT):
1
2
3
4
5
6
[crypto]> SELECT SUM(Total) FROM bittrexVolume WHERE Time_Stamp BETWEEN UNIX_TIMESTAMP('2017-09-23 18:10:00') AND UNIX_TIMESTAMP('2017-09-23 18:11:00');
+------------+
| SUM(Total) |
+------------+
| 0.08403754 |
+------------+

Of wat het gemiddelde volume was per minuut binnen een bepaalde timerange:
1
2
3
4
5
6
[crypto]> SELECT SUM(Total)/10 FROM bittrexVolume WHERE Time_Stamp BETWEEN UNIX_TIMESTAMP('2017-09-23 18:00:00') AND UNIX_TIMESTAMP('2017-09-23 18:10:00');
+--------------------+
| SUM(Total)/10      |
+--------------------+
| 0.3248247340000001 |
+--------------------+

Daarnaast hou ik alle orders bij van een bepaalde market, bijvoorbeeld BTC-PAY. Hierdoor kan ik zien of de prijs stijgt/daalt binnen een bepaalde timerange.

Anyways, wanneer is een volume aan het stijgen, doordat de volume met x-% omhoog gegaan is t.o.v. een minuut geleden? Of dat de volume met x-BTC omhoog gegaan is?
pi_173955693
Ik zit even die bots van de OP door te kijken, en vond de documentatie van Gekko wel mooi. Ook voor een eventuele fokbot hoeven we niet elk wiel opnieuw uit te vinden. Gekko is open-source, en daar kan je al een heleboel mee.
Eigen trade-strategieën samenstellen en testen in een simulatie-modus alswel live-markets. En het is ook openbaar te downloaden op Github, kan al communiceren en traden met alle grote platforms en heeft al een UI. Niet gek toch, persoonlijk zou ik zou daarop gaan bouwen.
pi_173956103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:34 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik zit even die bots van de OP door te kijken, en vond de documentatie van Gekko wel mooi. Ook voor een eventuele fokbot hoeven we niet elk wiel opnieuw uit te vinden. Gekko is open-source, en daar kan je al een heleboel mee.
Eigen trade-strategieën samenstellen en testen in een simulatie-modus alswel live-markets. En het is ook openbaar te downloaden op Github, kan al communiceren en traden met alle grote platforms en heeft al een UI. Niet gek toch, persoonlijk zou ik zou daarop gaan bouwen.
Maar tegen betaling toch? Of niet? Welke taal?

Zit mobiel, niet thuis, dus kan even niet zo snel kijken.
pi_173956139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:07 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Ziet er erg interessant uit ja, ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Ga jij hem toevallig proberen?
(Ik zelf nog niet iig, heb nog wat sell-orders uit staan e.d. die ik nog niet wil resetten/verstoren met een bot)
Ik vind onnodig als het me/ons ook zelf lukt. Is toch ¤5,- per 100 transacties die je kunt uitsparen.

Al is dat wel zeer goedkoop als je kijkt naar ‘echte’ aandelentransacties. Daar betaal je makkelijk ¤5,- per transactie.

Ik ga morgen wat tijd uittrekken voor de Fok! Bot.
pi_173956165
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik vind onnodig als het me/ons ook zelf lukt. Is toch ¤5,- per 100 transacties die je kunt uitsparen.

Al is dat wel zeer goedkoop als je kijkt naar ‘echte’ aandelentransacties. Daar betaal je makkelijk ¤5,- per transactie.

Ik ga morgen wat tijd uittrekken voor de Fok! Bot.
Nope, of ik moet er helemaal overheen kijken, is zo te downloaden en runnen op je eigen computer
pi_173956180
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:01 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Nope, of ik moet er helemaal overheen kijken, is zo te downloaden en runnen op je eigen computer
Ik dacht dat je het over Malairte had?
Die is niet gratis.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2017 23:04:03 ]
pi_173956264
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 23:03 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over Malairte had?
Excuus voor de verwarring, had twee posts over die twee bots ja. Kijk als die Malairte werkt is die ook nog steeds interessant imo, een goede service/product zou ik wel voor willen betalen. Maar dat is een betaalde bot idd. 1000 transacties voor een fee van 0,01 btc.

Maar check dit wat Gekko betreft
quote:
Gekko currently comes with a couple of strategies out of box. Besides those you can also create your own strategy in javascript. The easiest way to do this is open the file gekko/strategies/custom.js and write your own trading method.

Creating a strategy

A strategy is a combination of functions that get market data in the form of candles (OHCL, volume and the average weighted price).
Dat is toch alles wat we nodig hebben?
pi_173957018
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik vind onnodig als het me/ons ook zelf lukt. Is toch ¤5,- per 100 transacties die je kunt uitsparen.

Al is dat wel zeer goedkoop als je kijkt naar ‘echte’ aandelentransacties. Daar betaal je makkelijk ¤5,- per transactie.

Ik ga morgen wat tijd uittrekken voor de Fok! Bot.
Ik zal anders mijn script hier ook posten. Is gewoon een werkende bot maar nog wel wat tweaken nodig voor persoonlijke voorkeuren.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_173957049


[ Bericht 50% gewijzigd door ssebass op 24-09-2017 00:14:59 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')