abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 september 2017 @ 08:35:50 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173941754
Beste mensen,

Het is tijd om een nieuwe stofzuiger aan te schaffen. Nu zou ik graag wat ervaringen willen horen van mensen die zowel een stofzuiger met als zonder zak hebben gekocht. Ik neig op dit moment naar eentje zonder zak, maar zuigt deze over het algemeen ook beter of kun je toch beter voor eentje gaan met?

En dan met name tusen deze twee:
https://www.stofzuigersto(...)erformer-expert.html
https://www.stofzuigersto(...).html?imageId=486174
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173941783
Ik heb zelf net sinds kort een Dyson V8 in gebruik. Ideaal ding.
  zaterdag 23 september 2017 @ 08:44:31 #3
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173941797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 08:41 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb zelf net sinds kort een Dyson V8 in gebruik. Ideaal ding.
Merk je juist een veel betere zuigkracht of minder ten opzichte van de traditionele stofzuigers?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173941814
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 08:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Merk je juist een veel betere zuigkracht of minder ten opzichte van de traditionele stofzuigers?
nou, in vergelijking met de bouwstofzuiger die ik eerst had is dit wat minder.

Maar ik heb geen kinderen en huisdieren en een gietvloer. De zuigkracht is dus voor mij voldoende.

Het meest ideale is snoerloos. Ding hangt in de meterkast. Pakt hem zo op, even gauw stofzuigen en weer terug op zijn plek. Geen gehannes met slang en steel, snoer uitrollen, loodzware ding achter je aan slepen en overal tegenaan botsen.

Doe nu in 15 minuten het hele huis van boven tot onder.
  zaterdag 23 september 2017 @ 08:56:41 #5
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173941898
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 08:47 schreef Glider76 het volgende:

[..]

nou, in vergelijking met de bouwstofzuiger die ik eerst had is dit wat minder.

Maar ik heb geen kinderen en huisdieren en een gietvloer. De zuigkracht is dus voor mij voldoende.

Het meest ideale is snoerloos. Ding hangt in de meterkast. Pakt hem zo op, even gauw stofzuigen en weer terug op zijn plek. Geen gehannes met slang en steel, snoer uitrollen, loodzware ding achter je aan slepen en overal tegenaan botsen.

Doe nu in 15 minuten het hele huis van boven tot onder.
Dat komt waarschijnlijk omdat die van jou op een accu gaat, maar met snoer zou dat denk ik niet moeten uitmaken?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173941976
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 08:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Beste mensen,

Het is tijd om een nieuwe stofzuiger aan te schaffen. Nu zou ik graag wat ervaringen willen horen van mensen die zowel een stofzuiger met als zonder zak hebben gekocht. Ik neig op dit moment naar eentje zonder zak, maar zuigt deze over het algemeen ook beter of kun je toch beter voor eentje gaan met?

En dan met name tusen deze twee:
https://www.stofzuigersto(...)erformer-expert.html
https://www.stofzuigersto(...).html?imageId=486174
Wij hebben een Philips zonder zak en dat bevalt veel beter dan met zak (onze vorige 2 sinds 1989). Ook een zuigmond met een draaiende borstel (turboborstel) verbetert het zuigeffect aanzienlijk.

Verder hebben we nog een Rowenta accu ding, voor de snelle zuig van kruimels e.d. Ook prima:


Die Dyson lijkt leuk en aardig, maar in de winkel vond ik ze onstabiel, onhandig, hard-plastic en werden ze afgeraden door verkopers.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 23-09-2017 09:47:47 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173942201
Ik ben voor een Bosch zonder zak gegaan. Afgezien van de hoogste stand is deze echt stil, de zuigkracht neemt niet noemenswaardig af als het reservoir zich vult (en je leegt hem ook vaker, want het kost je niet steeds een nieuwe zak), en er is erg veel zuigkracht. Het snoer is lang genoeg dat ik alle kamers van de twee verdiepingen van mijn bescheiden woning vanuit één stopcontact kan stofzuigen.

Nadelen zijn dat niet iedereen de brede slang practisch vindt (zelf geen last van, er zit een smalle handgreep aan) en de stofzuiger heeft geen plaats voor de hulpstukken, dus hangen deze aan een plastic klem aan de stang. En dat werkt gewoon voor geen meter.

Een onoverkomelijk nadeel van een zakloze stofzuiger, is dat het legen van het reservoir (en dan met name het uitkloppen van het filter) een stoffige bedoening is, maar dat heb ik liever dan steeds nieuwe zakken moeten kopen en/of steeds zuigkracht in te moeten leveren als de zak zich vult.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173944303
Hier een zakloze stofzuiger van Bosch. Hij zuigt niet heel goed. De kracht om iets simpels (een klein steentje) op te zuigen heeft ie niet. Niet kopen.
pi_173944321
Laatst een AEG gekocht. Was bedoelt voor boven maar gebruik ik nu in het hele huis. Stil, grotere zuigkracht dan mijn karcher en lekker klein. Heel handzame machine.
pi_173948264
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:34 schreef Jordy-B het volgende:

Een onoverkomelijk nadeel van een zakloze stofzuiger, is dat het legen van het reservoir (en dan met name het uitkloppen van het filter) een stoffige bedoening is, maar dat heb ik liever dan steeds nieuwe zakken moeten kopen en/of steeds zuigkracht in te moeten leveren als de zak zich vult.
Hebben alle zakloze stofzuigers een filter dat je moet uitkloppen? Mijn bouwzuiger heeft dat ook en dat is vies rotwerk om schokn te maken. Dan is een zak veel fijner.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173948972
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:14 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hebben alle zakloze stofzuigers een filter dat je moet uitkloppen? Mijn bouwzuiger heeft dat ook en dat is vies rotwerk om schokn te maken. Dan is een zak veel fijner.
En bij de dyson is het leegmaken helemaal een kutkwarwei. Volgens het promo filmpje kan je het doen zonder het aan te raken, maar mij is dat nog niet gelukt. Heb heb boekje dan ook nog niet gelezen.

Bij de dyson kan je de filters uitwassen onder de kraan. Verder blaas ik het zo af en toe schoon met een compressor.
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 17:36:47 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173949881
Een Henry
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173950533
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:14 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hebben alle zakloze stofzuigers een filter dat je moet uitkloppen? Mijn bouwzuiger heeft dat ook en dat is vies rotwerk om schokn te maken. Dan is een zak veel fijner.
Ik klop hem een paar keer tegen de rand van de container en dan is hij schoon, maar dan sta je een beetje in een stofwolk.. Dus ik zou er wel een paar keer over nadenken als ik op een flatje zou wonen en de enige afvalbak bijvoorbeeld in de keuken zou staan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:44:52 #14
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_173951125
Je hebt natuurlijk je balkon nog waar het eventueel zou kunnen. En met de wind waait het zo de lucht in.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_173954488
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je hebt natuurlijk je balkon nog waar het eventueel zou kunnen. En met de wind waait het zo de lucht in.
altijd leuk voor de buren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 23 september 2017 @ 21:53:37 #16
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173954890
Ik heb een zakloze Dirt Devil Infinity rebel 54 of 55, dat weet ik niet meer precies.
Nu anderhalf jaar in gebruik en ik wil nooit meer terug naar een zak stofzuiger.

Mijn filter is overigens wasbaar en dat doe ik iedere maand 1x en dan even laten drogen in de zon (uitkloppen vind ik goor).
Leeg maken is simpel.. enige wat kut is, hij is niet regelbaar en heeft dus maar 1 stand.
Dat is niet handig als je zeil hebt oid (las ik in de reviews, maar heb zelf geen zeil).

Wat ik ook handig vond is dat er allerlei zooi bij zat en ik dat niet meer los na moest bestellen, als parketborstel en plintenzuiger.
pi_173958303
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:57 schreef Glider76 het volgende:

[..]

En bij de dyson is het leegmaken helemaal een kutkwarwei. Volgens het promo filmpje kan je het doen zonder het aan te raken, maar mij is dat nog niet gelukt. Heb heb boekje dan ook nog niet gelezen.

Bij de dyson kan je de filters uitwassen onder de kraan. Verder blaas ik het zo af en toe schoon met een compressor.
Huh, ik duw bij mijn dyson bovenop de bak op een knopje, dan klapt de onderkant open en valt alle zooi eruit. Tikje tegen de kliko en ik vind het gezegend.
Holte van de filter leegkiepen is moeilijker door een overstekend randje, maar even schudden werkt genoeg. Filter 1x uitgespoeld, in ongeveer 4 maanden gebruik.
Ik vind het veel fijner dan de zakstofzuigers die ik hiervoor had.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173958334
Wij hebben bijna elk type stofzuiger gehad. Steelstofzuiger op accu en zakloos, Dyson zakloze stofzuiger, en nu een normale stofzuiger met zak.

Onze conclusie:
De steelstofzuigers hebben doorgaans te weinig zuigkracht en de accu gaat niet lang genoeg mee om het hele huis grondig te doen.

Bij de zakloze stofzuigers is het legen en de filters (zijn er vaak 2) schoonmaken een klote klus. Verder prima.

Normale stofzuiger met zak. Kost je af en toe een zak, maar dat is hier (2 volwassene, 1 kind, 1 kat en 140m2 huis) maar 1 per 4 maanden. Verwisselen is zo gedaan zonder stof en vieze handen. Wat betreft de zuigkracht die minder zou worden, onze Bosch past zijn zuigkracht automatisch aan, dus de zuigkracht blijft constant.

Wij willen niet anders meer. Overigens hebben wij de Bosch ingenius Properform plus. Die is ook nog eens erg stil.
pi_173958357
Dyson is echt overhypte troep.

600 Euro voor een bak hard plastic, 1 keer hard stoten en de scheuren zitten er in.
Bekijk het eens in een winkel. Ziet er allemaal flitsend en "turbo" uit maar uiteindelijk koop je... plastic, heel veel plastic... 550 Euro hype, 50 Euro materiaal...

Haal voor 200 Euro een Miele, zakken bij de Action en je hebt een onverwoestbaar apparaat in huis.

Verder wat Benkruk zegt.
pi_173958396
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 07:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Huh, ik duw bij mijn dyson bovenop de bak op een knopje, dan klapt de onderkant open en valt alle zooi eruit. Tikje tegen de kliko en ik vind het gezegend.
Holte van de filter leegkiepen is moeilijker door een overstekend randje, maar even schudden werkt genoeg. Filter 1x uitgespoeld, in ongeveer 4 maanden gebruik.
Ik vind het veel fijner dan de zakstofzuigers die ik hiervoor had.
ja ik heb nog een keer het promo filmpje bekeken. Daar lijkt het heel simpel. Volgende keer maar proberen.
pi_173958421
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:05 schreef MaGNeT het volgende:
Dyson is echt overhypte troep.

600 Euro voor een bak hard plastic, 1 keer hard stoten en de scheuren zitten er in.
Bekijk het eens in een winkel. Ziet er allemaal flitsend en "turbo" uit maar uiteindelijk koop je... plastic, heel veel plastic... 550 Euro hype, 50 Euro materiaal...

Haal voor 200 Euro een Miele, zakken bij de Action en je hebt een onverwoestbaar apparaat in huis.

Verder wat Benkruk zegt.
Klopt grotendeels wel. Het is veel plastic. Ik had m met een cashback van 70 euro.

Maar het ding werkt wel als een tierelier. En ik wilde juist iets wat je steeds heel snel even kunt pakken. Accu gaat meer dan lang genoeg mee. binnen 20 minuten heb ik het hele huis van 3 verdiepingen gedaan, zonder zwaar gesleep en gehannes met snoeren.
pi_173966832
Wij onze Dyson ingeruilld voor een BOSCH ZOO'O BGS5ZOOO2. Ook met een animal borstel voor vloerbedekking, de Bosch doet het veel beter dan de Dyson. En was ook nog eens de helft goedkoper.
Wij zijn zeer tevreden. Stofzuiger met zak is hier te echt duur (2 katten en hond = 2x per dag stofzuigen).
pi_173967862
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je hebt natuurlijk je balkon nog waar het eventueel zou kunnen. En met de wind waait het zo de lucht in.
Zoiets. Ik doe het bij voorkeur met harde westen wind in de achtertuin en met de compressor. M'n demente achterbuurvrouw merkt er niets van.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174017806
3 maanden terug deze gekocht toen mijn oude stuk ging en deze toevallig in de aanbieding was voor 100.

https://www.kieskeurig.nl(...)vc4100-vc07k41h0vben

Laminaatvloer door het hele huis. Qua dingen die deze moet doen en onderhoud geen klagen. Niks. Alleen het laminaatopzetstuk heeft net geen bevestigingsclip om hem makkelijk op te bergen, maar de rest van de opzetstukken wel. Enige jammere.

De rest? Gaat makkelijk achter je aan, snoer is lang genoeg voor een gemiddeld NLs huis, filters zijn heel makkelijk schoon te maken, steel is lang zat voor langere mensen.

Eerlijk is eerlijk, best value for money. Alleen weet ik niet hoe lang hij mee kan gaan na 3 maanden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174020799
Kijk eens naar de Aeg LX7 of LX8 serie.
De laatste heb ik zelf gekocht, erg tevreden over. Zakloos, flink wat zuigkracht, en alle filters zijn uitwasbaar. Daarnaast stil, wendbaar en licht.

Grootste voordeel van zakloos vind ik dat je kunt zien hoe vol de stofzuiger zit. Met een zak ben je toch geneigd te lang door te gaan. Dit zorgt voor slijtage van je stofzuiger en minder zuigkracht. Zo kom ik nu erachter dat ik eigenlijk elke schoonmaakronde de stofzuiger moet legen (2 honden).
pi_174031515
Ik heb de LX7 , prima stofzuiger had ik niet verwacht voor zo'n klein ding. Kan echt alles.

Alle reviews lezen en je ziet vanzelf wel een apparaat wat je aanspreekt.
  Spellchecker woensdag 27 september 2017 @ 15:05:50 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174032039
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:45 schreef machtpen het volgende:
Ik heb de LX7 , prima stofzuiger had ik niet verwacht voor zo'n klein ding. Kan echt alles.

Alle reviews lezen en je ziet vanzelf wel een apparaat wat je aanspreekt.
:o
Die moet ik ook hebben!!
pi_174033538
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:05 schreef maily het volgende:

[..]

:o
Die moet ik ook hebben!!
Voor een stofzuiger. Sorry dat ik even niet aan jullie zolderkamerautisten had gedacht.

Kun je niet beter op het Tina forum blijven in plaats van grote mensen lastig te vallen.
pi_174039018
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:49 schreef Knuppel1983 het volgende:
Kijk eens naar de Aeg LX7 of LX8 serie.
De laatste heb ik zelf gekocht, erg tevreden over. Zakloos, flink wat zuigkracht, en alle filters zijn uitwasbaar. Daarnaast stil, wendbaar en licht.

Grootste voordeel van zakloos vind ik dat je kunt zien hoe vol de stofzuiger zit. Met een zak ben je toch geneigd te lang door te gaan. Dit zorgt voor slijtage van je stofzuiger en minder zuigkracht. Zo kom ik nu erachter dat ik eigenlijk elke schoonmaakronde de stofzuiger moet legen (2 honden).
Beetje stofzuiger met zak heeft een indicatielampje wanneer de zak vol begint te raken...
pi_174042934
De beste stofzuiger is een centraal stofzuigsysteem, maar das aardig prijzig. Persoonlijk zou ik altijd een stofzuiger met zak kopen, de zak werkt namelijk als een enorm filter, die je automatisch vervangt wanneer je de zak weggooit. Een zakloze stofzuiger moet het hebben van een kleiner filter die sneller verstopt raakt en minder goed filtert dan met een stofzak, en het geeft een stuk meer rotzooi dan een zak weggooien.

Momenteel gebruik ik een Karcher alleszuiger, die kun je zowel met- als zonder zak gebruiken, en je hebt er al eentje rond de 50 euro, voordeel is dat als je hem zonder zak gebruikt, hij ook water kan opzuigen, je kan hem ook buiten gebruiken. Maar als je ermee de trap op moet is het minder handig..
pi_174043517
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:21 schreef benkruk het volgende:

[..]

Beetje stofzuiger met zak heeft een indicatielampje wanneer de zak vol begint te raken...
Maar dan nog. Eigenlijk zou ik dan na iedere stofzuigbeurt de zak moeten vervangen. Kansloze missie. Dan gooi ik liever een pastic bak leeg.
pi_174088382
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:25 schreef deNeger het volgende:
De beste stofzuiger is een centraal stofzuigsysteem, maar das aardig prijzig. Persoonlijk zou ik altijd een stofzuiger met zak kopen, de zak werkt namelijk als een enorm filter, die je automatisch vervangt wanneer je de zak weggooit. Een zakloze stofzuiger moet het hebben van een kleiner filter die sneller verstopt raakt en minder goed filtert dan met een stofzak, en het geeft een stuk meer rotzooi dan een zak weggooien.

Momenteel gebruik ik een Karcher alleszuiger, die kun je zowel met- als zonder zak gebruiken, en je hebt er al eentje rond de 50 euro, voordeel is dat als je hem zonder zak gebruikt, hij ook water kan opzuigen, je kan hem ook buiten gebruiken. Maar als je ermee de trap op moet is het minder handig..
Echt niet. Ik heb een centrale en het is een crime. Een gewone stofzuiger gaat makkelijk met je mee. De dikke zware slangen van de centrale zijn lastig. Je zie niet of de bak vol is. En als je dat ding leeg moet maken ben je met een zware bak aan het slepen. Je zit zelf onder het stof als je m leeggooit in de kliko en dan moet je de filters ook nog een uitkloppen en met de hand wassen.. blehhh. Ik gebruik m dus niet maar gebruik mijn gewonen stofzuiger.

Wat ik mijn trouwens afvroeg en wat stofzaklozestofzuigerbezitters vast weten. Overleven spinnen het nou wel of niet als je ze opzuigt? De een zegt dat zo'n beestje er gewoon weer loopt zodra de zuiger uit gaat en de ander zegt dat een spin helemaal uit elkaar getrokken wordt in een zuiger.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174091572
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:26 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Echt niet. Ik heb een centrale en het is een crime. Een gewone stofzuiger gaat makkelijk met je mee. De dikke zware slangen van de centrale zijn lastig. Je zie niet of de bak vol is. En als je dat ding leeg moet maken ben je met een zware bak aan het slepen. Je zit zelf onder het stof als je m leeggooit in de kliko en dan moet je de filters ook nog een uitkloppen en met de hand wassen.. blehhh. Ik gebruik m dus niet maar gebruik mijn gewonen stofzuiger.

Wat ik mijn trouwens afvroeg en wat stofzaklozestofzuigerbezitters vast weten. Overleven spinnen het nou wel of niet als je ze opzuigt? De een zegt dat zo'n beestje er gewoon weer loopt zodra de zuiger uit gaat en de ander zegt dat een spin helemaal uit elkaar getrokken wordt in een zuiger.
Als het goed is, komen ze niet door de motor, maar blijven ze in zak/filter hangen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174099388
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:26 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Echt niet. Ik heb een centrale en het is een crime. Een gewone stofzuiger gaat makkelijk met je mee. De dikke zware slangen van de centrale zijn lastig. Je zie niet of de bak vol is. En als je dat ding leeg moet maken ben je met een zware bak aan het slepen. Je zit zelf onder het stof als je m leeggooit in de kliko en dan moet je de filters ook nog een uitkloppen en met de hand wassen.. blehhh. Ik gebruik m dus niet maar gebruik mijn gewonen stofzuiger.
Ok dan heb je een slechte, maar potentieel is een centraal systeem het beste omdat je de meeste zuigkracht hebt, geen stof terugblaast in de ruimte, en geen herrie waar je aan het zuigen bent.
pi_174100112
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 20:56 schreef deNeger het volgende:

[..]

Ok dan heb je een slechte, maar potentieel is een centraal systeem het beste omdat je de meeste zuigkracht hebt, geen stof terugblaast in de ruimte, en geen herrie waar je aan het zuigen bent.
De laatste twee kloppen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174103241
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 21:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

De laatste twee kloppen.
Ja, die laatste 2 argumenten kloppen. Verder heel duur systeem, moeilijk aan te leggen en eigenlijk maar onhandig. Want je moet dan een hele lange slang hebben. En na gebruik oprollen en opbergen.

En hoeveel zuigkracht heb je nodig? Meer is niet beter. Zolang je losliggend vuil maar opzuigt toch, alle zuigkracht meer is in weze maar overkill.

En op een gladde vloer heb je helemaal niet veel power nodig.
pi_174181508
Heb een filter stofzuiger ipv een zakkenopvang. Nadeel is dat het filter nogal dicht gaat zitten en daardoor minder krachtig zuigt. Nu heb ik een hoge luchtdruk ketel met luchtpistool en blaas daarmee het filter schoon. Wel veel stofwolken.
Zonder dat schoonmaken heb ik mijn twijfels over de werking van die zuiger.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:49:51 #38
350723 .Bankbiljet
NEE heb je, JA kun je kopen
pi_174185137
numatic nemen, zuigen goed en niet kapot te krijgen.
en niet heel duur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')