quote:
Sorry dat het even duurde voordat ik met een antwoord kwam,een paar nogal drukke dagen achter de rug gehad.
Ik ben inderdaad naar een garage hier in de buurt gereden en heb even gevraagd of ze een profielmeter ter beschikking hadden om de diepte op te meten. Dit ging al niet echt van harte, kreeg een beetje het idee dat hij me maar matig van dienst wilde zijn omdat ik de banden niet bij hém gekocht had. Hij liep wat te stuntelen met die profielmeter en kwam op een stand uit van 7 á 7.5mm. Er zat iets verschil tussen de binnen en de buitenzijde, wat volgens hem normaal zou zijn ivm hoe de banden naarmate de km's verstrijken verslijten. Hij maakte een vergelijk met een Porsche band die schijnbaar af-fabriek een heel schuin profiel mee krijgt omdat die band anders verslijt onder de auto. Geen idee of dat klopt, maar echt heel veel wijzer ben ik natuurlijk nóg niet. Wat ik nog zou kunnen doen om het helemaal uit te sluiten is zelf een metertje online bestellen, voor mijn part zo'n digitale, om het echt helder te krijgen.
Verder blijf ik ook last houden van trillingen in het stuur sinds ze erop liggen en heb ik dit ook meteen kenbaar gemaakt bij de garage waar ze gekocht en gemonteerd zijn. Ik heb het op zijn advies heel even aangekeken maar ook na ca 500km is het nauwelijks minder geworden. In het begin verdacht ik even die noppen ervan icm met een bandenspanning die tussen de banden onderling iets afweek, tezamen met het gewicht van de oude wielen in de achterbak. Maar die noppen zijn inmiddels bijna gelijk aan het profiel, de spanning heb ik op alle banden gecontroleerd en gelijk getrokken naar 2,4 en de oude wielen zijn er al lang en breed uit gehaald maar de trillingen zijn maar minimaal verminderd, iets minder welliswaar als eerst, maar wel nog aanwezig.
Dus hoogstwaarschijnlijk is er een wiel niet helemaal lekker gebalanceerd vermoed ik.