abonnement Unibet Coolblue
pi_173929232
quote:
'Dit verdient geen schoonheidsprijs. U gaat vrijuit, maar niet om een fraaie reden', zei de officier vrijdag tegen een 31-jarige man uit Amsterdam. Die stond in Groningen terecht, omdat hij daar iemand op een zebrapad aanreed en de voetganger gewond achterliet.

De dagvaarding klopte niet. De officier mag die op zitting nog wijzigen, maar deed dit niet om een bijzondere reden.

'Gaat u aangifte doen?'

De Amsterdammer reed op 3 juni van vorig jaar op de Boteringebrug in Groningen een voetganger van het zebrapad. Die raakte daarbij gewond aan zijn knie. De automobilist reed door, maar werd tegengehouden door een omstander.

De Amsterdammer stapte uit en vroeg in het Engels 'ga je nu aangifte doen?' De man reed alsnog weg, zonder zich bekend te maken. Hij werd later aangehouden.
Ander dossier

De man kreeg later de dagvaarding in de bus. Daarin stond dat de aanrijding in Ammerzoden, gemeente Maasdriel, zou zijn geweest. 'Hij weet niet waar het over gaat, de dagvaarding mag niet worden gebruikt', zei de advocaat van de Amsterdammer.

De officier wilde de dagvaarding op de zitting niet wijzigen. 'Ik vraag toch vrijspraak, er is te weinig bewijs', zei hij in eerste instantie. De rechter veerde op; 'Nou, dan heb ik een heel ander dossier voor mij liggen.'

Geen printer

De rechter vond wel dat er voldoende bewijs zou zijn geweest om de man te veroordelen voor onvoorzichtig rijgedrag waardoor iemand gewond is geraakt. 'Maar dit is niet ten laste gelegd.' Het openbaar ministerie vervolgde de man alleen voor doorrijden na het veroorzaken van een ongeval.

De rechter kan alleen veroordelen als de omschrijving van het delict volledig klopt. De officier herstelde de foute omschrijving niet. 'Ik moet dan het formulier uitprinten en overhandigen. Ik heb geen printer bij de hand.'
bron: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ier-niet-kan-printen

Lekker zo'n incompetente officier, mag je de dagvaarding aanpassen, doe je het niet omdat je van mening bent geen bewijs te hebben en dus vrijspraak. Een alerte rechter heeft wel het dossier gelezen en komt tot een andere conclusie en vervolgens kan de incompetente officier er alsnog niks mee omdat hij niet kan printen 8)7

Dan vraag je je toch af hoe zo'n persoon het geschopt heeft tot officier van justitie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2017 13:42:28 ]
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 22 september 2017 @ 13:48:28 #2
186611 Haags
pi_173929324
:')____!
Zonder wrijving geen glans
pi_173929350
Die had er duidelijk geen zin in die dag. Wat een maf. Vriendje van de OvJ?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173929394
Lol
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173929414
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
:')____!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173929441
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
:')____!
pi_173929451
Kan gebeuren.
pi_173929675
Hoeveel zou de gedaagde aan de OvJ betaald hebben?

Serieus:
Kan de OvJ niet alsnog een nieuwe, correcte dagvaarding sturen? Deze rechtszaak ging immers over iets totaal anders.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:12:31 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173929723
Ach zijn ook maar mensen :)

Maar meer *insert hier een specifieke groep mensen* aan de top en niet selecteren op bekwaamheid :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173929924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoeveel zou de gedaagde aan de OvJ betaald hebben?

Serieus:
Kan de OvJ niet alsnog een nieuwe, correcte dagvaarding sturen? Deze rechtszaak ging immers over iets totaal anders.
Het kon dus tijdens de zitting wel maar aangezien er dus nu vrijspraak is lijkt me van niet.
pi_173929932
En dat formulier uitprinten en overhandigen kon alleen toen op dat moment en die plaats?

Die kerel kan over 3 maanden toch gewoon opnieuw worden opgeroepen?
pi_173929943
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:22 schreef Chewie het volgende:
Het kon dus tijdens de zitting wel maar aangezien er dus nu vrijspraak is lijkt me van niet.
Vrijspraak van een vermeende aanrijding in Ammerzoden, gemeente Maasdriel.

Ik ga wel even een WGR-topic openen hierover :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173929951
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:12 schreef 2NutZ het volgende:
Ach zijn ook maar mensen :)

Ja en mensen maken fouten, tot zo ver nog geen probleem maar dat is het wel geworden door die OvJ die geen zin had om even een printje te maken.
pi_173929970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vrijspraak van een vermeende aanrijding in Ammerzoden, gemeente Maasdriel.

Ik ga wel even een WGR-topic openen hierover :)
Misschien kan het ook wel hoor, maar dan zou ik er wel een andere OvJ opzetten als ik zijn baas was ;)
pi_173929992
Gezien de uitspraken van de OvJ in het artikel krijg ik het idee dat deze man niet heel erg veel zin had in deze zaak.
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:26:23 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173930002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja en mensen maken fouten, tot zo ver nog geen probleem maar dat is het wel geworden door die OvJ die geen zin had om even een printje te maken.
Het was ook zeer sarcastisch vandaar de smiley.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173930049
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:25 schreef Chewie het volgende:
Gezien de uitspraken van de OvJ in het artikel krijg ik het idee dat deze man niet heel erg veel zin had in deze zaak.
Dat denk ik ook idd. Maar dan moet ie opdonderen. Dit grenst aan werkweigering.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173930081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat denk ik ook idd. Maar dan moet ie opdonderen. Dit grenst aan werkweigering.
Volgens mij kan het zelfs nadelig uitpakken voor het slachtoffer mocht deze nog een schadevergoeding willen eisen.
pi_173930159
Deze OvJ is oneervol ontslagen de volgende dag toch? Toch?
pi_173930260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:23 schreef zovty het volgende:
En dat formulier uitprinten en overhandigen kon alleen toen op dat moment en die plaats?

Die kerel kan over 3 maanden toch gewoon opnieuw worden opgeroepen?
Volgens mij niet. Tenzij er in hoger beroep gegaan wordt. Want de rechter moest wel een uitspraak doen
pi_173930278
Hetzelfde bij een boete voor fout parkeren of wildplassen.

Als de agent een verkeerde datum of tijd erop zet en je kan bewijzen dat je op dat tijdstip ergens anders was, wordt de boete kwijtgescholden.

Dit is een duidelijk geval van " You had one job!"
pi_173930825
OvJ was een vriendje van verdachte?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_173931360
Iets zegt mij dat dit artikel niet de hele werkelijkheid weergeeft.

Ik neem aan dat de OvJ niet tijdens de zitting even mag gaan printen en dat hij de fout gewoon te laat heeft opgemerkt.

Dat lijkt mij een logischer versie.
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:55:39 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173932525
Daar lijkt me meer aan de hand dan het artikel doet uitschijnen. Ben benieuwd naar meer informatie.
pi_173933014
Ik mag toch hopen dat dit repercussies heeft voor deze OvJ.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')