Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 10:46 |
Voor de hobby heb ik een oldtimer (Mercedes Benz 280SE, 1980) gekocht vorig jaar voor in t weekend, en om aan te knutselen. Nu wist ik uiteraard dat je met een oldtimer altijd werk hebt, maar gvd ik wil gewoon ff lekker klagen. Benzinepomp stuk gegaan gisteren, geprobeert om te demonteren, maar alle boutjes en moertjes zitten kk vast enzo Klacht: Oude kutauto gaat altijd stuk en boutjes en moertjes zitten altijd vast | |
nogeenoudebekende | donderdag 21 september 2017 @ 10:49 |
Onterechte klacht aangezien je dit allemaal vooraf weet. Zelfde als klagen over een druiper wanneer je een hoer zonder condoom geneukt hebt. . | |
Plompzakker | donderdag 21 september 2017 @ 10:52 |
Ben je een turk met je oude Mercedes? | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 10:53 |
Mij is verteld dat ik door mijn blanke huidskleur meer kwalificeerde als Sjonnie | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 10:53 |
Een auto van na 1 januari 1978 een oldtimer noemen | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 10:56 |
Fiscaal en verzekeringstechnisch gewoon een oldtimer hoor | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 10:56 |
Wacht maar tot je bij de zuigers komt. Als daar wat mis is, of met je distributieriem dan ben jij het haasje. | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 10:56 |
Niet weten dat zo'n Mercedes een ketting heeft | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 10:57 |
Raar, betaal je wel wegenbelasting? Het ding kan toch helemaal geen donkerblauwe plaat hebben? Of is dat anders bij de verzekering dan? | |
#ANONIEM | donderdag 21 september 2017 @ 10:57 |
| |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 10:58 |
Univé verzekerd mijn auto gewoon als oldtimer à 9.nogwat per maand en qua wegenbelasting val ik in de overgangsregeling voor oldtimers, dus betaal 122 euro per jaar aan belasting [ Bericht 0% gewijzigd door Slabber op 21-09-2017 11:12:41 ] | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 10:58 |
Hé mercedes-benz is niet mijn merk. Fiat panda 1000 ❤ | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 10:58 |
Dan ben je best wel goedkoop uit man. | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:00 |
Nog 3 jaartjes en dan is de auto volledig uit de overgangsregeling en 100% belastingsvrij. LPG erop en dan voor een duppie die auto kunnen rijden. | |
AnanYaw | donderdag 21 september 2017 @ 11:02 |
Dat gaat over volledige vrijstelling van de wegenbelasting. Auto's die ouder dan 25 jaar zijn worden als oldtimers beschouwd (en krijgen ook korting op de wegenbelasting). | |
nogeenoudebekende | donderdag 21 september 2017 @ 11:02 |
Denken dat alle oldtimers een blauwe plaat hebben. . | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:03 |
Die korting is alleen geldig voor autos met een eerste tenaamstelling van voor 31-12-87 | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 11:03 |
iig hebben alle, voor 1 januari 1978 in Nederland ingeschreven auto's, een blauwe plaat. | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:03 |
Hulde | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:04 |
Nee die zijn gerechtigd om een blauwe plaat te voeren. Die hebben niet per definitie een blauwe plaat | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 11:05 |
Is dat niet zonde van de motor? Zijn niet echt slecht hoor. De garage staat er vol mee hier. Nog nooit een ernstig probleem gezien. | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:06 |
Mwah, deze Mercedes heeft voordat de oldtimerregeling verandert werd ook al op LPG gereden. Enige wat je in de gaten moet houden zijn de stellingen van de kleppen. Kleppen moeten om de 7.5 - 10k km gesteld worden, mogelijk sneller op LPG. | |
Pendule | donderdag 21 september 2017 @ 11:07 |
weet ik, maar de meeste hebben dat. Het kan ook zijn dat ze pas later in Nederland zijn ingevoerd. Dan geldt het niet aangezien het op kenteken zetten van de auto geldt als jaar. Mijn moeder had een peugeotje 203 die was gebouwd in 1999 toch staat erop de papieren dat hij uit 2000 is. Omdat hij toen were ingevoerd. | |
rival | donderdag 21 september 2017 @ 11:08 |
's ochtends inspuiten... En ff ontbijten etc voor je gaat klussen. Of brandertje in de buurt hebben | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:09 |
Heb inderdaad vanochtend alles even in de kruipolie gezet, doe t vanavond opnieuw en ga er morgen mee verder. Word altijd een beetje zenuwachtig als ik met een brandertje bij de benzinetank/pomp/leidingen moet gaan lopen kloten. | |
Zolderkamer | donderdag 21 september 2017 @ 11:19 |
Uitboren.. uitdraaibitje (grabit) erop en klaar is ketel... en anders uitboren en nieuw (groter) draad tappen.. Als je langer aan ouwe troep sleutelt krijg je er vanzelf ervaring mee.. en als je het niet leuk vind zou ik die auto heel snel verkopen, want je gaat het nog veel meer tegenkomen.. | |
rival | donderdag 21 september 2017 @ 11:19 |
Ohja brandstofpomp zei je....... Mee eens | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:22 |
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartstikke leuk om te werken aan een oude auto. Word er alleen zo moe van dat alles zo stroef en moeilijk moet | |
Zolderkamer | donderdag 21 september 2017 @ 11:24 |
Dat is nou net de lol... Ik heb echt geen enkel probleem met dingen die niet los willen, verrot zijn, of waar de kop of draad van kapot is.. Daar word je vanzelf handig in, en dan gaat het niet meer "moeilijk en stroef" | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:31 |
Ben al lang blij dat ik op eigen houtje de motor weer aan het lopen heb gekregen, en de motor + bak afgesteld heb gekregen. Antiklacht: Een zee van ruimte onder de motorkap om te sleutelen | |
Zolderkamer | donderdag 21 september 2017 @ 11:32 |
Wat zeik je dan? Nu begint het pas.. | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 11:34 |
Het is dat geen enkele werkgever een professionele klager aanneemt, anders was dat mijn professie geworden. Wat overigens ook wel leuk is, is 205/55/16 bandjes om een 8J brede velgen knallen met remreiniger | |
geertn | donderdag 21 september 2017 @ 16:17 |
Geen 500sec hebben | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 16:20 |
Wat is er met 8 1/3e minuut? | |
geertn | donderdag 21 september 2017 @ 16:25 |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 16:42 |
Geen 560sec hebben | |
vaarsuvius | donderdag 21 september 2017 @ 18:55 |
huh, dat was toch afgeschaft omdat teveel mensen zo'n milieuvervuildende slurper als dagelijkse auto gingen gebruiken omdat die oude duitse zakenauto's (behalve blijkbaar die van jou) zo oerdegelijk zijn dat je er in kunt blijven rijden.... Als dit nog kan , ga ik een audi 200 met alle toeters en bellen zoeken [ Bericht 4% gewijzigd door vaarsuvius op 21-09-2017 19:01:09 ] | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 20:44 |
Dit is met een aantal jaar naar voren gehaald, dus van 30 naar 40 jaar. Alle autos die toen 30 jaar of ouder waren, máár niet ouder dan 40 mochten de overgangsregeling in, mits de auto op benzine rijdt. Als een auto in de overgangsregeling daarna de 40 jaar weer haalt is hij weer volledig belastingsvrij ongeacht de brandstof. Mijn auto heeft destijd op 32 jarige leeftijd op gas gereden, toen ging ie de overgangsregeling in door wetswijzigingen. LPG uitgebouwd om in de overgangsregeling te komen. En op het moment dat hij weer 40 is, is hij volledig belasting vrij en gaat de gastank er mooi weer in. Alleen benzineautos die destijds belastingvrij waren en door die wetswijziging de overgangsregeling in zijn gegaan hebben hier nog recht op, er komen dus geen nieuwe autos meer in de overgangsregeling, en alleen de huidige benzine autos in de overgangsregeleing kunnen in de loop van de tijd nog volledig belastingvrij worden. | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 20:45 |
Dus lekker een audi 200 zoeken die momenteel al in de overgangsregeling zit, een paar jaartjes mee wachten en dan lekker LPG erin en rondtrappen met dat hok | |
Fer | donderdag 21 september 2017 @ 20:56 |
Die benzinepomp heeft een flinke tijd droog gestaan dus, daarom is ie kapoet. | |
De_Melkboer | donderdag 21 september 2017 @ 21:23 |
Bijzonder, de 203 is sinds 1960 uit productie | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 21:44 |
Eerste tenaamstelling in NL wellicht. Bij mijn daf staat gewoon 1973 als eerste toelating en 2005 eerste tenaamstelling in NL. | |
capuchon_jongen | donderdag 21 september 2017 @ 22:01 |
Heb altijd ergens gelezen dat een auto ouder dan 25 jaar een oldtimer is. Dus alle auto's voor bouwjaar 1991 is een oldtimer | |
Slabber | donderdag 21 september 2017 @ 22:29 |
Precies, en het lijkt erop dat het de originele is, die mag na 37 jaar ook wel stuk gaan. | |
vaarsuvius | donderdag 21 september 2017 @ 22:50 |
In Nederland is dat dus veranderd naar 40 (of 30) jaar, want die auto's van 25 jaar werden te goed, en vervuilen veel dus de overheid wil niet dat men die goedkoop blijft rijden. | |
virl3 | donderdag 21 september 2017 @ 22:56 |
Goed bezig.. Ik begrijp het helemaal, want ik heb ook al heel wat afgevloekt als er weer 's een schroef oid muurvast zit. In mijn geval is 't 100 procent een hobby auto, en als 't nu niet lukt dan volspuiten met contact spray of iets dergelijk en later nog 's proberen. Geduld is een schone zaak. En als tie weer rijd ben je weer happy. Dit is mijn hobby object. | |
magnetronkoffie | vrijdag 22 september 2017 @ 00:47 |
Terecht! | |
IJsblock | vrijdag 22 september 2017 @ 07:17 |
Geen Grosser hebben | |
Slabber | vrijdag 22 september 2017 @ 08:41 |
Ineens een totaal ander type aanhalen |