abonnement Unibet Coolblue
pi_173904478
quote:
Een Brusselse politieman zit in de cel omdat hij aan terreurverdachten informatie zou hebben doorgespeeld over een onderzoek tegen hen. Dat deed hij via de berichtendienst WhatsApp, zo berichten Het Laatste Nieuws en La Dernière Heure.

Het Brusselse gerecht en het Comité P (dat de politie controleert) hebben wekenlang onderzoek gevoerd naar Momo E.S.. Ze zijn ervan overtuigd dat hij verdachten geheime informatie doorspeelde over een lopend terreuronderzoek. Hoeveel berichtjes er uitgewisseld werden en waarover die gingen, is onduidelijk.

E.S., een Belg van Noord-Afrikaanse afkomst, werkte als dispatcher bij de zone Brussel-Noord. Zo wist hij onder meer waar en wanneer invallen zouden plaatsvinden. Dat gaf de terreurverdachten de kans om alles live mee te volgen. Hoe lang de agent al contact met hen had, is voorlopig onduidelijk.

Een Brusselse onderzoeksrechter liet E.S. maandag op zijn werk arresteren wegens schending van het beroepsgeheim en corruptie. Een terreuraanklacht is er voorlopig niet. Na verhoor werd hij naar de gevangenis van Sint-Gillis gebracht. Eind deze week of ten laatste maandag verschijnt de man voor de Brusselse raadkamer, die moet beslissen of E.S. langer in de cel blijft.
Bron

En het zoveelste voorbeeld waarom mensen met een dubbele nationaliteit of ideologie welke ze boven de wetgeving zetten niet in veiligheids- of overheidsfuncties geplaatst dienen te worden.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 21 september 2017 @ 07:53:07 #2
186611 Haags
pi_173904599
Dom
Zonder wrijving geen glans
pi_173904635
Je verwacht het niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173904654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 07:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Je verwacht het niet.
Ik verwacht dit wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173904683
quote:
Niet dom, achter de groep radicalen die in staat zijn zichzelf op te blazen om een hoop slachtoffers te maken staat een nog veel grotere groep die zulke radicale faciliteren in hun behoeftes om ervoor te zorgen dat ze een succesvolle aanslag kunnen plegen. Moslims die informatie doorspelen (in Amsterdam is dat ook al gebeurd bij radicale moskee's), of moslims die radicalen beschermen (Molenbeek) of moslims die radicalen financieel ondersteunen (S.A. en anderen).

Er staat een groep achter deze radicalen die "wij" de "gematigde moslims" noemen, waarvan regeringen en overheidsdiensten nog niet eens in de gaten hebben waartoe ze in staat zijn. In de ogen van de regeringen en overheidsdiensten zijn er twee groepen in de samenleving, de kleine groep radicalen die aanslagen plegen, en de rest die niet onder de noemer radicaal vallen maar als gematigde moslims worden weggezet. Maar ze zien en snappen niet dat als er mensen in staat te sterven voor hun geloof, er ook mensen zijn die in staat zijn dodelijke slachtoffers te maken (zonder zichzelf op te blazen), of de samenleving voor te liegen om hun ideologie en de radicalen te beschermen, en mensen die de radicalen hulp bieden zodat zij hun radicale agenda kunnen uitvoeren. En die groep is groter dan dat velen denken en weten.

De domme zijn de mensen die een groep gelovigen op hun woord geloven terwijl het liegen voor ter bescherming van hun ideologie een onderdeel is van hun geloof.
pi_173910222
Agent die geheime informatie lekte had contact met broer van brein aanslagen 22 maart

De agent die verdacht wordt van het lekken van geheime informatie uit een terreurdossier, had contact met Yassine Atar. Dat is de broer van Oussama Atar en de neef van de broers El Bakraoui. Oussama Atar wordt beschouwd als het brein achter de aanslagen van 22 maart, de broers El Bakraoui bliezen zich toen op in de vertrekhal van Zaventem en in het metrostation van Maalbeek.
Politieagent Mohamed "Momo" E.S. had volgens onze informatie contact met terreurverdachte Yassine Atar, een van de hoofdverdachten van de aanslagen in Brussel. Het federaal parket bevestigt dat er in één terreurdossier aanwijzingen zijn dat er gevoelige informatie is gelekt.

Yassine Atar is de broer van Oussama Atar en een neef van de broers El Bakraoui, die zichzelf op 22 maart opbliezen in Maalbeek en Zaventem. Het Brusselse parket voert het onderzoek naar de lekken van de agent, maar kan geen commentaar geven op het terreurluik.

Mohamed E.S. wordt verdacht van schending van het beroepsgeheim en passieve corruptie. Het onderzoek naar de dispatcher van politiezone Brussel Noord loopt al sinds juni.
pi_173910760
Jaartje of 20 op water en brood en daarna het land uitflikkeren met zijn complete familie erbij. Lijkt me een redelijke straf voor zo'n varken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173910966
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:42 schreef Hathor het volgende:
Jaartje of 20 op water en brood en daarna het land uitflikkeren met zijn complete familie erbij. Lijkt me een redelijke straf voor zo'n varken.
Wij zijn een oorlog met terreur, dit is dus geen corruptie of crimineel gedrag maar gewoon spionage in een oorlog. Daar moet een zeer zware straf op staan naar mijn mening, zo'n persoon is net zo goed verantwoordelijk voor de slachtoffers van een islamitische aanslag.
  donderdag 21 september 2017 @ 14:55:01 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173911046
Maar vooral dat zandgespuis aan blijven nemen, lekker je van binnen uit kapot laten maken _O_ GO EU!

Maar ik snap het wel, je wil koste wat kost niet voor nazi of racist uitgemaakt worden. Zoveel belangrijker dan veiligheid idd _O_ Echt hulde!!
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173911131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wij zijn een oorlog met terreur, dit is dus geen corruptie of crimineel gedrag maar gewoon spionage in een oorlog. Daar moet een zeer zware straf op staan naar mijn mening, zo'n persoon is net zo goed verantwoordelijk voor de slachtoffers van een islamitische aanslag.
Vuurpeloton dan, mij ook om het even.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173911822
Da's niet zo slim van meneer ES.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173913004
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:55 schreef 2NutZ het volgende:
Maar vooral dat zandgespuis aan blijven nemen, lekker je van binnen uit kapot laten maken _O_ GO EU!

Maar ik snap het wel, je wil koste wat kost niet voor nazi of racist uitgemaakt worden. Zoveel belangrijker dan veiligheid idd _O_ Echt hulde!!
De 5e colonne, ze zitten overal in de samenleving.
pi_173914176
Ik vraag me dan af hoe iemand die zo stom is om dit te 'lekken' via whatsapp in de eerste instantie agent kan worden. Ik begrijp dat je geen groot genie hoeft te zijn om degelijk politiewerk te doen maar dit is toch wel heel erg dom.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')