abonnement Unibet Coolblue
pi_173900073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:01 schreef DeAfgeleide het volgende:
Zeiken om 10eu per jaar _O-
Dat dus.
Ik betaal dat graag als ik zie wat we er aan zorg voor terugkrijgen
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173900139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mijn opa is momenteel stervende aan kanker, zijn zorg moet niet stopgezet worden, maar aangezien hij het laagste eigen risico heeft gekozen mag hij van mij wel wat extra bijdragen aan zorgpremie per maand, wat maximaal een paar euro is. Hier kies je namelijk voor ook als je nog niet ziek bent. Mensen die voor een maximaal eigen risico kiezen doen dat, hopelijk, met gegronde redenen en mogen van mij in verhouding minder belast worden.

Maar afgezien van dat, het zorgsysteem in NL zuigt gewoon. Kan beter eens goed naar gekeken worden, niet alleen intern.
Je betaalt toch ook al minder aan je zorgverzekering als je kiest voor een hoger eigen risico.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173900198
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:18 schreef marsan het volgende:

[..]

Je betaalt toch ook al minder aan je zorgverzekering als je kiest voor een hoger eigen risico.
Ja maar als je al maximaal eigen risico hebt en de premie gaat met 20 euro per maand omhoog dan is dat nog steeds veel geld?

Edit: Voor iemand die minder verdient dus. Iemand met genoeg geld boeit het minder dat zijn premie van 150 naar 170 gaat dan ik dat mijn premie van 80 naar 100 gaat bijvoorbeeld
  woensdag 20 september 2017 @ 22:23:21 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173900273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja wees blij dat je klauwen het doen zodat je met het minimale door 'mag' leven van de overheid :') Snap je zelf dan niet dat dat ook gewoon kut is? Ja er zijn gradaties daarin, maar het is gewoon klote als je steeds minder geld te besteden hebt als je het al niet breed hebt. Gelukkig ben ik student en ga ik hopelijk snel een stuk meer verdienen. Dan zou ik het ook minder erg vinden om meer af te dragen ten behoeve van de zieken. Maar 20 euro is gewoon veel geld als je zelf niet veel te makken hebt.
Je hebt oog en hoop op betere tijden. Als je oud en versleten bent is dat weg en heb je alleen je kwaaltjes en de rekeningen.
Sowieso heb je binnenkort de erfenis van opa.
pi_173900404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je hebt oog en hoop op betere tijden. Als je oud en versleten bent is dat weg en heb je alleen je kwaaltjes en de rekeningen.
Sowieso heb je binnenkort de erfenis van opa.
Kom je wellicht zelf uit een rijkere familie? Mijn opa zal me niet veel nalaten, daar hij het meeste al verkocht heeft om zijn lang bewoonde huurhuis te kopen van de woningbouwvereniging. Maar goed, nogmaals, ik vind ook dat zieken niet extra belast moeten worden omdat ze ziek zijn. Maar vooral mensen met een minimaal eigen risico (ook al zijn ze ziek) mogen wellicht wel wat extra belast worden in vergelijking met mensen met een maximaal eigen risico.

Maar, waar het mij eigenlijk om draaide, of iemand nou 385 euro of 900 euro eigen risico heeft, als diegene 90.000 euro per jaar verdient kunnen daar best 3 tientjes bovenop zodat er bij de mindere verdieners 10 euro bij kunnen.

Edit: En dat verschil wordt niet helemaal rechtgetrokken door de toeslag.
  woensdag 20 september 2017 @ 22:31:11 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173900525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kom je wellicht zelf uit een rijkere familie? Mijn opa zal me niet veel nalaten, daar hij het meeste al verkocht heeft om zijn lang bewoonde huurhuis te kopen van de woningbouwvereniging. Maar goed, nogmaals, ik vind ook dat zieken niet extra belast moeten worden omdat ze ziek zijn. Maar vooral mensen met een minimaal eigen risico (ook al zijn ze ziek) mogen wellicht wel wat extra belast worden in vergelijking met mensen met een maximaal eigen risico.

Maar, waar het mij eigenlijk om draaide, of iemand nou 385 euro of 900 euro eigen risico heeft, als diegene 90.000 euro per jaar verdient kunnen daar best 3 tientjes bovenop zodat er bij de mindere verdieners 10 euro bij kunnen.

Edit: En dat verschil wordt niet helemaal rechtgetrokken door de toeslag.
Dus er gaat straks een huis verkocht worden, daar zal toch wel wat van aan jullie strijkstok blijven hangen?
En nee ik kom niet uit een rijke familie. Ik zit er comfortabel bij maar mijn inkomen is lager dan dat van jou.
pi_173900643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus er gaat straks een huis verkocht worden, daar zal toch wel wat van aan jullie strijkstok blijven hangen?
En nee ik kom niet uit een rijke familie. Ik zit er comfortabel bij maar mijn inkomen is lager dan dat van jou.
De bank heeft ook een aandeel maar daar gaat het niet om. Ik ben (nog) niet rijk en zal dat in de nabije toekomst ook niet worden. Sterker nog, nu ik net tussen 2 stages in zit kan het onmogelijk zijn om een nog lager inkomen dan mij te hebben _O- Aangezien ik dat dus moet terugbetalen.

Maar de rest van mijn post staat. 40 euro per maand extra voor iemand die 120k per jaar vangt is minder erg dan 10 euro voor iemand die 20k per jaar vangt.
  woensdag 20 september 2017 @ 22:41:20 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173900777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De bank heeft ook een aandeel maar daar gaat het niet om. Ik ben (nog) niet rijk en zal dat in de nabije toekomst ook niet worden. Sterker nog, nu ik net tussen 2 stages in zit kan het onmogelijk zijn om een nog lager inkomen dan mij te hebben _O- Aangezien ik dat dus moet terugbetalen.

Maar de rest van mijn post staat. 40 euro per maand extra voor iemand die 120k per jaar vangt is minder erg dan 10 euro voor iemand die 20k per jaar vangt.
Tja.... ik weet het niet, je hebt wel gelijk maar ik vind het allebei rijke stinkerds :)
pi_173900818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tja.... ik weet het niet, je hebt wel gelijk maar ik vind het allebei rijke stinkerds :)
Ligt er maar net aan waar je woont, 20k in Nederland is niet veel, elders... Maar ik snap je punt.
pi_173901846
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee, het is onhoudbaar, er zijn teveel ouderen met allerlei kwaaltjes die het zorgstelsel zodanig belasten dat een gezond iemand van 30 zich in totaal blauw moet betalen om een keer naar de tandarts te gaan en naar de fysio voor een knieblessure. Zo is het en het wordt alleen nog maar erger.
Familielid van mij, inderdaad oudere, heeft reuma gekregen. Ze kon van de pijn en toestand, geen dagelijkse bewegingen meer maken. Ernstig verlies van kwaliteit van leven. Ze slikt al jarenlang meerdere medicijnen, en ondanks dit heeft de verzekering geen meerwaarde gehad.

Ze heeft al jarenlang bewust max. vrijwillig eigen risico bovenop de verplichte eigen risico van 385 euro. Dus consult kosten, medicijnen, etc. van ca. 1000 euro bovenop de ca. 1400 euro verzekeringskosten. Netto zou ze op zo'n manier zelfs goedkoper uit zijn dan uitgebreid verzekeren met alleen verplichte eigen risico.

Het is niet alleen gezonde mensen die niet weten waarvoor ze betalen. Ze is bijna op pensioen leeftijd, dan zijn de kosten ca. 25% van de AOW.
pi_173901965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:24 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Familielid van mij, inderdaad oudere, heeft reuma gekregen. Ze kon van de pijn en toestand, geen dagelijkse bewegingen meer maken. Ernstig verlies van kwaliteit van leven. Ze slikt al jarenlang meerdere medicijnen, en ondanks dit heeft de verzekering geen meerwaarde gehad.

Ze heeft al jarenlang bewust max. vrijwillig eigen risico bovenop de verplichte eigen risico van 385 euro. Dus consult kosten, medicijnen, etc. van ca. 1000 euro bovenop de ca. 1400 euro verzekeringskosten. Netto zou ze op zo'n manier zelfs goedkoper uit zijn dan uitgebreid verzekeren met alleen verplichte eigen risico.

Het is niet alleen gezonde mensen die niet weten waarvoor ze betalen. Ze is bijna op pensioen leeftijd, dan zijn de kosten ca. 25% van de AOW.
Ja en zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer schrijnende verhalen. Ik vind het echt treurig hoor, maar straks als wij (aangenomen dat jij ook nog lang niet de pensioenleeftijd bereikt hebt) als oudere de zorg nodig hebben is het inmiddels zo ingericht dat er niemand meer voor ons zorgt. Althans die kant gaat het op. Anders zou ik het met alle liefde betalen, maar als er geen zekerheid is over de zorg later... Tja...
pi_173901985
Schooiers die zich druk maken om wat koffiegeld, altijd vermakelijk.
pi_173902055
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:30 schreef spiritusbus het volgende:
Schooiers die zich druk maken om wat koffiegeld, altijd vermakelijk.
Ja echt lachen man, mensen die arm en ziek zijn die steeds minder geld hebben. _O-
Inlevingsvermogen echt 0,0 weer _O-
  woensdag 20 september 2017 @ 23:38:21 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173902154
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:30 schreef spiritusbus het volgende:
Schooiers die zich druk maken om wat koffiegeld, altijd vermakelijk.
Ik geloof dat jij even vergeet hoe belangrijk koffie is
pi_173902308
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja echt lachen man, mensen die arm en ziek zijn die steeds minder geld hebben. _O-
Inlevingsvermogen echt 0,0 weer _O-
Ach, onder aan de streep gaat zo ongeveer iedereen er op vooruit, dus niet zo zeiken.
pi_173902317
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ach, onder aan de streep gaat zo ongeveer iedereen er op vooruit, dus niet zo zeiken.
Maar...dit is KLB...mijn leven is een leugen!
pi_173902400
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja en zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer schrijnende verhalen. Ik vind het echt treurig hoor, maar straks als wij (aangenomen dat jij ook nog lang niet de pensioenleeftijd bereikt hebt) als oudere de zorg nodig hebben is het inmiddels zo ingericht dat er niemand meer voor ons zorgt. Althans die kant gaat het op. Anders zou ik het met alle liefde betalen, maar als er geen zekerheid is over de zorg later... Tja...
zeer zeker wel meer schrijnende verhalen, bijv. mensen met hoge bloedruk en/of hoge cholesterol gehaltes i.v.m. hart- en vaatziektes.

Tegen die tijd als wij met pensioen gaan, zijn er wel waarschijnlijk meer smart technologie gekomen om onze toestanden te monitoren, te waarschuwen, etc. Dan kunnen we op tijd ingrijpen, misschien kan het sommige diagnostiek vervangen enzo. Wellicht is de samenleving dan ook meer lifestyle georiënteerd met meer bewust gemaakte eigen verantwoordelijkheid. Bijv. dat meer mensen daadwerkelijk meer bewegen. De wereld verandert elke dag, geen nut om zorgen te maken over later met de kaders van nu terwijl de kaders elke dag ook mee veranderen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja echt lachen man, mensen die arm en ziek zijn die steeds minder geld hebben. _O-
Inlevingsvermogen echt 0,0 weer _O-
Het walgelijke is de correlatie betreft deze twee factoren: arm en ziek zijn. Arme mensen worden eerder/vaker ziek met meer complexiteit. En zieke mensen worden arm waardoor ze nog zieker kunnen worden. En ga zo maar door ...
pi_173902534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:50 schreef Yiwei het volgende:

[..]

zeer zeker wel meer schrijnende verhalen, bijv. mensen met hoge bloedruk en/of hoge cholesterol gehaltes i.v.m. hart- en vaatziektes.

Tegen die tijd als wij met pensioen gaan, zijn er wel waarschijnlijk meer smart technologie gekomen om onze toestanden te monitoren, te waarschuwen, etc. Dan kunnen we op tijd ingrijpen, misschien kan het sommige diagnostiek vervangen enzo. Wellicht is de samenleving dan ook meer lifestyle georiënteerd met meer bewust gemaakte eigen verantwoordelijkheid. Bijv. dat meer mensen daadwerkelijk meer bewegen. De wereld verandert elke dag, geen nut om zorgen te maken over later met de kaders van nu terwijl de kaders elke dag ook mee veranderen ;)

[..]

Het walgelijke is de correlatie betreft deze twee factoren: arm en ziek zijn. Arme mensen worden eerder/vaker ziek met meer complexiteit. En zieke mensen worden arm waardoor ze nog zieker kunnen worden. En ga zo maar door ...
Aha, dus ik moet kromliggen in de hoop dat het later opeens toch beter wordt? Mijn zieke opa zei al, "ik hoop dat het voor jou niet slechter wordt, want wij hebben ons leven al geleefd terwijl jij nog moet beginnen".

En verder is die 2e bewering natuurlijk wel kort door de bocht. Hoewel hij ongetwijfeld zal kloppen zal het niet alleen met inkomen te maken hebben. Denk ook aan intelligente... Verder is de bewering dat zieke mensen arm worden natuurlijk niet per se waar. Dat ligt maar net aan de leeftijd/ziekte...
pi_173902876
Schijnbaar zijn er weinig die begrijpen, dat iedere betalende verzekerde 10¤ extra laten betalen meer oplevert dan die paar drommels, die aan het maximale eigen risico zitten 15¤ meer af te troggelen.

Buiten dat, die drommels aan het maximale eigen risico zijn ook nog steeds 10¤ meer kwijt.
.
pi_173903064
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:30 schreef spiritusbus het volgende:
Schooiers die zich druk maken om wat koffiegeld, altijd vermakelijk.
Lachen inderdaad dat er arme mensen zijn in Nederland. Hihaho.
pi_173903192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Aha, dus ik moet kromliggen in de hoop dat het later opeens toch beter wordt? Mijn zieke opa zei al, "ik hoop dat het voor jou niet slechter wordt, want wij hebben ons leven al geleefd terwijl jij nog moet beginnen".
Hoe slecht het ook wordt, je moet er toch het beste van maken. Het staat vast dat het leven moeilijkheden met zich meebrengt, zo is het leven nou eenmaal. Dit kan voor iedereen anders zijn. Maar het is onaannemelijk dat het voor altijd voortduurt. Zelfs tijdens slechte tijden kunnen positieve dingen plaatsvinden. Elke dag verandert een beetje, en na een tijdje is het (overduidelijk) anders dan voorheen. Heb vertrouwen in jezelf dat je het kunt doorstaan.

quote:
En verder is die 2e bewering natuurlijk wel kort door de bocht. Hoewel hij ongetwijfeld zal kloppen zal het niet alleen met inkomen te maken hebben. Denk ook aan intelligente... Verder is de bewering dat zieke mensen arm worden natuurlijk niet per se waar. Dat ligt maar net aan de leeftijd/ziekte...
Inderdaad een simplificatie, intelligentie is ook een factor. Het is een hele grote stap die armen moeten nemen, bijna ondoenlijk vind ik.

Problematiek: juiste (balans) voeding om het lichaam gezond te laten functioneren en te ontwikkelen. Erg nobel om hier booming intelligentie te verwachten als aan randvoorwaarden niet kan worden voldaan. Het is niet eens meer relevant hoe de richting(en) van oorzaak/gevolg zijn. Er zijn nl. ook zat andere factoren zoals de woonsituatie. Problematiek bij achterstandswijken waar armen wonen: slechte leefomgeving door bijv. criminaliteit, nachtrust steeds verstoord door politie, brand, ambulance, buren die thuiskomen van nachtdiensten, overbevolking, geluidsoverlast door problematiek van buren, cultuur- en dus gedragsverschillen, etc. Iemand die bijv. jarenlang alleen maar gebroken nachtrust heeft, tja dit heeft effect op het functioneren. Op een gegeven moment kunnen mensen zelfs mentale klachten zoals psychoses krijgen. M.a.w. zelfs als iemand intelligent is, moet deze ook de mogelijkheid hebben om het te benutten.
pi_173909741
In 2014 had bijna de helft van de Nederlanders het verplichte eigen risico van 360 euro niet opgemaakt. Ik verwacht dat dat nu niet veranderd is.

Een premieverhoging is dus pure naaierij. Bijna de helft van de bevolking maakt geen gebruik van het geldpotje, maar mag nu wel meer gaan dokken.

Ik denk dat je in Nederland een kleine groep mensen hebt die verantwoordelijk is voor het overgrote deel van de zorgkosten.
pi_173915639
TS doet, net als veel anderen, alsof er maar twee variabelen bestaan: eigen risico en zorgpremie. De klacht van TS is daarom onterecht.

Zie wat Baudet hier zegt: 100 procent gelijk heeft -ie...

pi_173922075
Sommige Fokkers begrijpen duidelijk niet dat het niet om 10 euro per jaar gaat, maar het bedrog waar veel mensen in trappen. Meer bezuinigen en toch nog complimenten kunnen krijgen/vragen omdat je ervoor zorgt dat het eigen risico niet stijgt. Puur een voorproefje voor wat er straks staat te gebeuren als het gehele eigen risico verdwijnt.

Ben zelf overigens een voorstander van een andere vorm. Bijvoorbeeld 20% van je zorgkosten als eigen risico, met een max. van X.
Motiveer je mensen langer op zorggebruik te letten en ook als je chronisch ziek bent, niet wat meer medicijndoosjes op te halen bij de apotheek dan dat je daadwerkelijk nodig hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:10 schreef Elfletterig het volgende:
TS doet, net als veel anderen, alsof er maar twee variabelen bestaan: eigen risico en zorgpremie. De klacht van TS is daarom onterecht.

Zie wat Baudet hier zegt: 100 procent gelijk heeft -ie...

wat een flutvertoning. ja het is een goocheltruc, maar dat is ook het enige nuttige wat hij zegt. De rest is vaag gelul zonder concrete voorstellen.
Prachtig ook om deze tijdverspilling te zien van zn speech in een vrijwel lege kamer.
Eerst denken, dan typen
pi_173922189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:49 schreef hugecooll het volgende:
En ze brengen het nog alsof je gematst wordt ook :T
Dit is nog de grootste grap inderdaad. Sterker nog, ze doen alsof de koopkracht er voor iedereen zoveel op vooruit gaat terwijl dat aantoonbaar onjuist is.

VVD: het hoeft niet te kloppen, als het maar leuk klinkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')