abonnement Unibet Coolblue
pi_173882126
Er is zoveel te lezen over voeding voor honden en katten maar echt wijzer worden? nee.
Ja, duurder is niet altijd beter tenzij het natuurlijke voeding is met kwalitatief goede ingrediënten.
Als ik zo eens wat sites af ga dan lees ik wel veel over gezondheidsklachten waarna mensen overstappen op andere voeding voor hun hond of kat.
In het verleden deed ik dat toen Spoek er niet erg gezond uitzag, in plaats van tompoes kreeg ze whiskas waarna ze er flink beter uitzag en ook energieker werd, vooral ook dik en zwaar.
Ze werd echter niet oud, toen ze 8 jaar was werd ze erg ziek en ging het snel bergafwaarts waarna besloten werd dat het beter was om haar in te laten slapen.
Liefst zie ik Veleda natuurlijk zonder problemen 18 worden (al kan er natuurlijk van alles gebeuren) en daarom vind ik het belangrijk om een kwalitatieve natuurlijke voeding te geven waar niet allerlei rommel in zit.

Maar wat zijn nou de merken die een goede kwaliteit voeding op de markt brengen voor honden en katten?
Waar moeten we op letten?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173882369
Rauw vlees (barf, kvv etc) heeft mijn voorkeur, maar niet iedereen is het daar mee eens. Wat betreft droogvoer is dat gevriesdroogde spul van ziwipeak het beste dat je kan krijgen zover ik weet. Mijn kieskeurige kat lust helaas alleen geëxtrudeerde brok dus vanuit eigen ervaring heb ik weinig te melden over rauw en gevriesdroogd vlees :@ Kat krijgt momenteel Orijen tundra (en sinds kort Celtic Connection duck quail pheasant).

Ik gebruik voerwijzer.com als richtlijn trouwens. Ik denk dat deze website je veel wegwijs zal maken met betrekking tot kwalitatief goed voer.
pi_173883386
Ik kies voor onze 3 katten de grotere merken droogvoer (bozita e.d) en af en toe een zakje van de Lidl. Omdat zelfs de verpakking van menselijk vlees niet betrouwbaar is (paard als rund verkopen enz) meng ik ze door elkaar. Mocht de een iets missen dan vult de ander dat wel aan.
Dit eten ze met veel plezier.

Ook natvoer pak ik meestal van de duurdere merken en af en toe eens een goedkoop kuipje of sheba ter afwisseling.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_173883835
Onze poezen krijgen elke dag droge brokjes zonder graan van Sanabelle, zakjes natvoer zonder graan van de Aldi, en KVV van Darf en Carnibest. Daarnaast vangen ze zelf prooi. Ze kiezen zelf hoe veel en wat en in welke samenstelling ze eten (het voer is allemaal vrijwel onbeperkt beschikbaar), en doen het daar goed op.

De oudste is nu 16 en eet bijna alleen maar KVV met soms wat droge brokjes, zij jaagt ook niet meer en hangt liever in huis rond. De middelste twee zijn 13 en 6 en eten vooral natvoer en droge brokjes, en wat ze zelf vangen. De jongste is 1,5 en eet alles, en volgens mij eet zij ook wel regelmatig zelf gevangen prooi. Ze zijn allemaal in topconditie, dus we houden het voorlopig zo.

Onze 4 honden eten overigens allemaal KVV van Darf en Carnibest, met af en toe een barf dagje en regelmatig restjes van ons eten zoals broodkorstjes, aardappel, groente, fruit, pasta/rijst, etc. En die doen het daar ook heel goed op.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')