kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 20:06 |
Na zo'n drie jaar autoloos te zijn geweest begint het toch weer te kriebelen. Even wat halen hier, wat gaan doen daar kan allemaal wel met de trein of een geleende auto, maar ik ben het een beetje zat. Ik wil gewoon weer kunnen instappen en wegrijden. Niet moeten kijken of ik van familie een auto kan lenen om iets groots te halen, of altijd maar mee moeten rijden. En ik weet wel wat ik wil, Ik wil: Hatchback (of iig, geen sedan, liever geen station) Leuk weg kunnen rijden bij het stoplicht, maar geen racemonster. (Ik had hiervoor een saxo 1.4 en dat was prima, het moet geen sloom ding zijn.) Genoeg ruimte om een racefiets mee te kunnen nemen & kampeerspullen (dus een smart en een aygo vallen af) Geen groot/zwaar bakbeest ivm parkeren & wegenbelasting. Geen herriebak als je er in zit. Ik wil tussen de 3k en 5k euro uitgeven hieraan. Daarmee wil ik dus wel een auto kopen die ook enige luxe heeft (airco als harde eis, cruisecontrol zou relaxt zijn). Ook moet hij een aantal jaar mee kunnen gaan (is 5 jaar een redelijke eis?) en vind ik betrouwbaarheid belangrijk. Aangezien mijn werk op 10 minuten fietsen zit zal ik niet heel veel kilometer in een jaar rijden. Als ik deze eisen in autoscout of weet ik wat tik krijg ik zo veel keuze (en nog zoveel rotzooi ertussen) dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie heeft er met deze info zoiets van, dit moet je hebben? Vergeet ik nog iets te noemen? Edit: Met een nieuwe auto bedoel ik een tweedehands [ Bericht 3% gewijzigd door kanovinnie op 19-09-2017 20:13:54 ] | |
Thezappa | dinsdag 19 september 2017 @ 20:17 |
Volvo v70 | |
Sounddragon | dinsdag 19 september 2017 @ 20:19 |
Blijf filteren tot je duitse spullen overhoudt, filter daarna op paardjes, dan bladeren en niet op sedans klikken. Als je een fiets wilt vervoeren zou ik sowieso wél voor een station gaan.. Niks makkelijker als die bank platgooien en het ding erin schuiven. Of wil je meer richting een suffe MPV ofzo? Fietsendrager op het dak geen optie? Dat kan het leven een stuk makkelijker maken. | |
halfway | dinsdag 19 september 2017 @ 20:19 |
Peu 307sw | |
dopfles1 | dinsdag 19 september 2017 @ 20:31 |
Prius 2006 (ja daar trek je een 1.4 saxo mee uit bij een stoplicht) | |
kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 20:34 |
We hebben het hier over een racefiets he? Mijn fiets weegt ~6 kilo zonder wielen en is dan ook niet zo groot meer. Mijn wielen heb ik er in 1 tot max 2 minuten uit dus dat is ook sneller dan een dak/trekhaakdrager. En als klap op de vuurpijl beter voor het benzineverbruik, minder diefstalgevoelig en voorkomt schade tijdens het rijden en aanrijdingen. Dus de fiets in de auto is wel een bewuste keus en eigenlijk een harde eis. Nu heb ik ooit eens mijn fiets in een Passat station geschoven, ik hoefde er toen geen wielen uit te halen, maar ik denk niet dat ik een knappe passat kan rijden voor dit geld. Overigens zou een MPV ook prima kunnen. Die is dan wel weer heel lelijk eigenlijk. | |
kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 20:35 |
Deze laat ik ook aan mij voorbijgaan. Ik heb geen hoge eisen aan het uiterlijk maar zo'n lelijke grafbak hoef ik ook weer niet | |
halfway | dinsdag 19 september 2017 @ 20:42 |
Valt toch wel mee? | |
dopfles1 | dinsdag 19 september 2017 @ 20:44 |
Meh is niet de mooiste idd, maar alles beter dan een Frans hok. In het kader van als je voor lelijk gaat doe het dan ook goed. | |
kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 20:45 |
Het is net effe een beetje te veel een familiewagen, maar misschien moet ik er eens 1 in het echt bekijken. Verder heeft ie alles denk ik wat ik wil. Willen ze ook nog wel een beetje vooruit? | |
halfway | dinsdag 19 september 2017 @ 20:47 |
Prius is not done! Hoe ga je dat uitleggen op een verjaardag? | |
dopfles1 | dinsdag 19 september 2017 @ 20:48 |
Laat ze een proefritje doen en een jaar later hebben ze zelf 1 | |
halfway | dinsdag 19 september 2017 @ 20:50 |
Ik heb eens een half jaar een Turbo diesel gehad en die ging wel lekker ja, maar het blijft Frans met bij behorende adhd-electronica wat ruimte en comfort betreft is er niets mis mee | |
halfway | dinsdag 19 september 2017 @ 20:51 |
Dan ga ik toch maar weer eens met de bus na 23 jaar. | |
Fer | dinsdag 19 september 2017 @ 20:51 |
Focus of een Megane, | |
Captain_Ghost | dinsdag 19 september 2017 @ 20:51 |
Ford focus wagon Volvo V40 en of V70 seat leon Opel astra (traag maar ja) Citroen c5 (wellicht te groot) Skoda fabia Citroen Berlingo (alles erin kunner mini wagen) | |
SgtPorkbeans | dinsdag 19 september 2017 @ 20:52 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=327363603 Kijk eens TS Ik hoor het wel als je hem gekocht hebt. | |
Opa.Bakkebaard | dinsdag 19 september 2017 @ 20:53 |
Mijn eerste gedachte was ook een Focus station. Prima auto in je budget en altijd ruimte voor je fiets en nog meer meuk. | |
Spanky78 | dinsdag 19 september 2017 @ 21:00 |
Dit. Focus wagon is de goedkoopste. Meeste waar voor geld en betrouwbaar. V40 zijn heel fijne wagens.wel wat klein. Ik zou één.van beiden kiezen. | |
kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 21:06 |
Hoe lang kan je doorrijden met een benzineauto? Na de 200K begint het allemaal een beetje zeuren te worden toch? Als ik dus deze koop: https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=1 kan ik prima een jaar of 5/6 mee doorrijden totdat hij motorisch op is toch? | |
Rookierookie | dinsdag 19 september 2017 @ 21:08 |
Dat hangt af van t soort benzineauto.. Met de gemiddelde TSi en THP van 2009 - 2012 krijg je een lintje van de fabriek als je de 2 ton zonder problemen gehaald hebt. Deze Focus is redelijk foutloos. Condensor van de airco en roest is een bekend probleem. | |
Spanky78 | dinsdag 19 september 2017 @ 21:08 |
Op zich wel. Al zou ik gaan voor een auto jonger dan 5 jaar. Deze heeft weinig gereden en dus veel stil gestaan. | |
Rookierookie | dinsdag 19 september 2017 @ 21:11 |
Jonger zal lastig worden gezien het budget. | |
halfway | dinsdag 19 september 2017 @ 21:13 |
Check altijd de verkoper! Revieuw van internet Verkoop occasions3.5 Het maken van de verkoop afspraak en de ontvangst: 4.4 Het gesprek met de verkoop medewerker: 5.2 Aflevering en nazorg van de auto: 1 Bij dit bedrijf heb je garantie tot aan de drempel. 2 nare ervaringen gehad met dit bedrijf. denk heel goed na voordat je hier een auto koopt . En check het kenteken op ovi https://ovi.rdw.nl/ | |
Captain_Ghost | dinsdag 19 september 2017 @ 21:13 |
Ik heb deze ford focus wagon exact ook voor deur staan. Maar dan in 2005 en 178dkm staan. Tot nu toe doet het prima en heel braaf. Af en toe kan de koplampen snel kapot. De snelheidsmeter kan soms haperen, door de falen van snelheidsmeter sensor. (kost je wel 100 eu zoiets) Ooit een subframe moeten vervangen. maar dat was ook niet duur dankzij 2e hands. Airco condensator is gaar.. Maar ik heb toch airco voorlopig niet nodig. Voordeel van deze auto is dat er volop 2e hands spullen te vinden en ook goedkoop in alles en toch prima degelijk auto is. | |
kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 21:21 |
Dat gaat uiteraard gebeuren! Ik ga niet zomaar 3-5k aan iemand geven zonder een goed gevoel te hebben. | |
kanovinnie | dinsdag 19 september 2017 @ 21:23 |
Wat rookierookie zegt, dat kom ik in de knel met mijn budget. Waardevolle info Thanks! | |
Glijdt_licht | dinsdag 19 september 2017 @ 21:28 |
Waarom zou het zeuren worden? Veel hangt af van hoe de auto gebruikt is. Heb je een exemplaar dat alleen grote afstanden heeft gereden is er niks mis mee. Genoeg benzineauto's die ruim 4 ton doen. Zit zelf nu op ruim 2 ton en er lijkt nog niks mis mee te zijn, maar ik heb dan ook een ouderwetse motor.. Dat model Focus die jij daar noemt heeft m'n pa naar 360k gereden zonder grote problemen, behalve dat meerdere mensen ertegenaan hebben gezeten. Was wel een 1.8tddi, maar wat er stuk is gegaan? Hmm, ruitenwisser relais, de deuren roestten flink, verder eigenlijk niks bijzonders. Was overigens een iets later model aan het kenteken te zien. (PX).. auto is op export gegaan naar de Balkan [ Bericht 9% gewijzigd door Glijdt_licht op 19-09-2017 21:34:17 ] | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 19 september 2017 @ 22:48 |
Ford Fusion? | |
Spanky78 | donderdag 21 september 2017 @ 08:30 |
Ford focus staan bekend om de duurzaamheid. Daarnaast zijn ze vrij goedkoop en nog redelijk compleet uitgerust. Als bonus heb je dan een auto die erg prettig rijdt. Heeft Ford begin jaren 2000 gewoon heel netjes gedaan. Het is wel zo dat de auto's van rond 2003 nu wel erg oud aan het worden zijn, ik zou zelf proberen voor een iets jonger model te gaan. Misschien toch nog even doorsparen. Of juist kiezen vor een veel kleinere auto. Toyota Aygo wordt wel eens wat flauw over gedaan, maar qua wegenbelasting, onderhoud ne verbruik echt zeer laag in de kosten. Daarnaast is het als je beschikking wilt hebben over een auto maar niet heel veel rijdt dé uitkomst. ls je elke dag een stuk snelweg rijdt zou ik voor iets anders gaan, maar verder zijn het hele goede autootjes, met prima zitruimte voorin maar echt hard rijden wordt hem niet. | |
Worteltjestaart | donderdag 21 september 2017 @ 11:42 |
Ik heb de Aygo wel eens gehad als leenauto. Inderdaad prima, maar persoonlijk krijg ik snel rugpijn door de stoelen. Daarom geef ik even de tip mee om als het maar éven kan, de auto die je op het oog hebt langer dan 10 minuten proef te rijden om de kwaliteit van de stoelen te beoordelen. | |
Spanky78 | donderdag 21 september 2017 @ 12:24 |
Yep, de luxe versie heeft betere stoelen. En ik pas er in met 1,95. Beter dan in een opel corsa ofzo. | |
blomke | donderdag 21 september 2017 @ 17:51 |
Peugeot Partner of Citroen Berlingo? Heeft veel ruimte als je de achterstoelen wegklapt en rijdt subliem. Wel nogal eens gekke mankementen en rammelt. | |
Coritchando | donderdag 21 september 2017 @ 17:54 |
Heb jaren een 2 liter diesel 307SW gereden. Heerlijke bak. Kwam meer dan voldoende mee en de ruimte was fantastisch. Schoof zonder problemen een vaatwasser in de verpakking achterin, rechtopstaand. | |
Krollie | donderdag 21 september 2017 @ 20:26 |
Een zware tent van 30 kilo plus stokken (aparte zak) (op de terugweg de tent wat kilo's zwaarder door regenval). Twee koffers. Twee kampeerstoelen. Twee vuilniszakken vuile was. Een tafeltje en afwasspullen. Twee slaapzakken. En dat allemaal in een Aygo. Toevoeging: en dat allemaal de berg op gereden. [ Bericht 10% gewijzigd door Krollie op 21-09-2017 21:33:55 ] | |
eXplorer1 | donderdag 21 september 2017 @ 20:33 |
D Geeft niks, heb altijd afgeschreven auto's gereden boven de 3ton, dan is alles al vervangen (shit electronica, draagarmjes, schokbrekers en weet ik veel wat) en rijd ik prinsheerlijk door zonder afschrijving te hebben. De A6 die ik nu heb is de eerste onder de 3 ton, maar heeft alles al gehad gelukkig. Vaak genoeg gezien dat men een auto koopt tussen 2 en 2.5 ton en dan rijd ik erin en merk je dat het halve onderstel toe is aan vervanging, maar wel trots verkondigen dat hij niet al te veel gelopen heeft. | |
kanovinnie | woensdag 27 december 2017 @ 17:14 |
Het is trouwens een prachtige Daihatsu Cuore geworden | |
SgtPorkbeans | woensdag 27 december 2017 @ 17:25 |
Pics | |
Sounddragon | woensdag 27 december 2017 @ 19:16 |
zelf uitgebroed? | |
kanovinnie | donderdag 28 december 2017 @ 05:30 |
Neuh, van een vriend gekocht die er vanaf moest opeens. | |
Spanky78 | donderdag 28 december 2017 @ 10:32 |
307sw of focus station. Betaalbaar en heeft alles. Hard vooruit gaan ze niet. Net zo snel als jouw Saxo ongeveer. Lijkt me gezien jouw verhaal ook het minst belangrijke. Je bent met die station zo blij met kamperen en fietsen. Zou ik zeker doen. | |
Sounddragon | donderdag 28 december 2017 @ 10:59 |
voldoet niet geheel aan de gestelde eisen in de OP, dat moet wel een heel erg koopje geweest zijn | |
kanovinnie | donderdag 28 december 2017 @ 11:02 |
bedankt maar ik heb nu wat anders | |
kanovinnie | donderdag 28 december 2017 @ 11:02 |
hij is alleen niet snel? | |
Sounddragon | donderdag 28 december 2017 @ 11:21 |
Past je fiets erin? | |
kanovinnie | donderdag 28 december 2017 @ 12:04 |
twee zelfs. Of drie. | |
Sounddragon | donderdag 28 december 2017 @ 12:05 |
In onderdelen in kratjes, of rijd je kinderfietsjes? | |
fathank | donderdag 28 december 2017 @ 12:19 |
Lekker belangrijk. | |
kanovinnie | donderdag 28 december 2017 @ 12:22 |
ik heb twee racefietsen | |
Sounddragon | donderdag 28 december 2017 @ 12:38 |
Ok, had ik niet verwacht in een Cuore.. | |
MisChrartin | donderdag 28 december 2017 @ 20:04 |
Ik zou ver blijven van Peugeot. Electronica is niet al te best. Ik zou Toyota corrola doen, of Honda Civic hybrid. Beide zuinige, betrouwbare auto's. Niet al te zwaar dus lage lasten. Edit: ik zie zelfs dat een Toyota Camry binnen budget valt. Als je luxe wil rijden moet je zoiets doen. | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 20:17 |
Echt 1 van de hardnekkigste fabeltjes. Pasgeleden nog in nieuws geweest dat franse auto's vaak gebreken hebben, lees je verder wat die gebreken zijn, versleten banden, zachte niet goed opgepompte banden, versleten ruitenwisserblad. Okeeee.... Maar niemand leest de details en ineens staan mensen overal te roepen dat franse autootjes een gevaar op de weg zijn want dat stond er in een blad zeggen ze dan. | |
bokkepoot | donderdag 28 december 2017 @ 20:22 |
|1.6 HDI en THP, google maar eens...Das net Volkswagen, Frod of BMW.. | |
#ANONIEM | donderdag 28 december 2017 @ 20:29 |
Zijn heel ruime autootjes. En wanneer er geen fiets meegaat kan je de achterbank verschuiven zodat passagiers achterin lekker veel beenruimte hebben. | |
MisChrartin | donderdag 28 december 2017 @ 20:30 |
Euh fabel? Uit eigen ervaring helaas (Peugeot 407) en de statistieken zeggen hetzelfde. Ongeveer ¤2500 reparaties in nog geen 30.000km vind ik niet aanvaardbaar. | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 20:41 |
ik deel die ervaring niet. Tis echt en puur hoe je met de auto omgaat of hoe de garagist zijn werk doet. Ik heb een uitstekende garagist, gespecialiseerd in franse autootjes en hij weet dat ik geen hankiepankiewerk wil zien en daarnaast pak ik alles vroegtijdig aan. Zo ook op mijn auto een behoorlijk verroeste benzinetankbeugel vervangen. Waarom wachten tot ie echt verrot is? Of een draadje dat verkeerd liep en dus de omhulsel wat weggesleten was, ook meteen aangepakt. Een keer motoroliepeil bij een vriendin haar auto gecontroleerd, zat vrijwel geen olie meer in, ze had volkomen schijt aan hoe en wat en reparaties of onderhoud moest zo goedkoop mogelijk of zelfs gratis of kwam wel een keer. Was geen franse auto maar tis maar hoe mensen ermee omgaan. | |
Sounddragon | donderdag 28 december 2017 @ 20:48 |
doe es een lijstje dan? Nu word ik benieuwd.. En wat is/was de leeftijd/km stand ten tijde van de reparaties? | |
Metalfreak | donderdag 28 december 2017 @ 20:52 |
Uhhh, dat vind ik een onderdeel dat gewoon een autoleven lang mee hoort te gaan... Ik vind dat nu niet bepaald in het voordeel van Franse rommel spreken. | |
Spanky78 | donderdag 28 december 2017 @ 20:52 |
Gefeliciteerd, durf je er de snelweg mee op? Beetje eng wel. Maar schijnen wel betrouwbaar te zijn. | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 21:02 |
Oke, dus vanwege de preventieve vervanging van benzinetankbeugel is de hele auto van twijfelachtige kwaliteit en alle andere auto's hebben zulke gebreken niet. Is hardnekkig wat ik al eerder schreef. | |
Metalfreak | donderdag 28 december 2017 @ 21:11 |
Bij fatsoenlijke merken verwacht ik dat alle onderdelen aan een bepaalde kwaliteitsnorm voldoen, vooral de non-vervangingsonderdelen. Als er dan zoiets als een tankophangbeugel gaat roesten, betekent dat dus dat de fabrikant steken heeft laten vallen in de kwaliteitscontrole, oftewel het is met de Franse slag uitgevoerd en die term heet niet voor niets zo... Ik rij alleen maar Japanse auto's en tot nu toe heb ik nog nooit iets raars meegemaakt in de 16 jaar dat ik mijn rijbewijs heb en de vele kilometers die ik inmiddels heb afgelegd. Alleen maar standaard tijdig onderhoud en that's it. | |
Glijdt_licht | donderdag 28 december 2017 @ 21:18 |
Tja de Peugeot 407 is na de 2002 Renault Laguna ook wel de slechtste massa geproduceerde auto van na 2000. Maar goed.. een simpel 206je gaat gewoon door. Ook mijn ex 206 hdi. Al was die motorisch niet probleemloos... Spontaan een scheve schoep in de turbo.. lekkende brandstofleiding. Brandplaatjes.. Mijn ex 106 diesel werkte alles wat elektrisch was nog. Ramen, spiegels (+verwarming!) Probleem met Japanners blijft roest.. technisch zijn ze vaak bijna perfect .. Qua materiaalgebruik in de auto word ik minder vrolijk van Jappen.. | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 21:22 |
Kijk, ik had een mazda 323P, zwaar verrotte wielkastranden met gaten erin. Is een Japans merk toch? Was een bekend kwaal bij alle 323 varianten dat de wielkasten gingen roesten. Zullen we nu dan maar zeggen dat alle Mazda's waardeloos zijn? Ik ken iemand die Opel afzweert en het slopel noemt, en iemand die niks van Suzuki moet hebben, of iemand die alleen maar BMW wilt en gaat lachen als men over Audi of Mercedes gaat praten. Ik ken ook iemand die zegt dat japanse merken wel goed zijn maar niet gebouwd zijn voor Nederland en te gevoelig zijn voor het natte weer en flink gaan roesten. Ze hebben allemaal wel een verhaal/mening. Het mooiste vond ik die artikel van pasgeleden met versleten banden en versleten ruitenwisserbladen en dat daarom alle Peugeots een gevaar op de weg waren. Zo jammer dat dat onderzoek zo waardeloos is gedaan, ik was wel benieuwd natuurlijk. | |
Glijdt_licht | donderdag 28 december 2017 @ 21:27 |
Alle Mazda's roesten. Specifieke Daihatsu's kunnen er ook wat van.. Nissan is gewoon een Renault tegenwoordig. Subaru ken ik niet goed genoeg. Weet nog wel dat de Impreza's vroeger erg blikkerig klonken als je een deur dicht gooide Toyota is zo saai als maar kan.. technisch heel mooi hoor.. maar het plastic op het dashboard ook.. lijkt nog steeds in sommige delen of je terug gaat naar 1990.. | |
budvar | donderdag 28 december 2017 @ 21:53 |
Je loopt te lullen. http://www.blikopnieuws.n(...)het-meeste-pech.html | |
Glijdt_licht | donderdag 28 december 2017 @ 22:18 |
Alleen heeft een enquête over betrouwbaarheid best wat nadelen.. Zo zullen vooral mensen reageren die ontevreden zijn, of juist super tevreden zijn. Zie je ook altijd met internet recensies. Hierdoor is de werkelijke score niet zeker | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 22:23 |
Over lullen gesproken, je moeder heeft meer lullen gezien dan welk andere man of vrouw op de wereld ook. Reageer normaal op mij, dan krijg je ook normale reactie terug, ja? | |
MisChrartin | donderdag 28 december 2017 @ 22:25 |
Afgezien van normaal onderhoud zoals banden, filters, olie echt veel vervangingen. Aircopomp, EGR klep, Roetfilter, Airbag unit, en de fusees. Dat zijn blijkbaar een soort aparte fuseeschotels en ze zijn kneiter duur. Je moet de hele schotel met lagers vervangen. Verder heel veel electronica storingen, en na de EGR klep storing waarna het roetfilter de geest gaf rij je niet relaxt door. Was 2.0 Hdi met 140.000 op de teller. Ding zat echt vol storingen en ben blij dat ik er vanaf ben. | |
budvar | donderdag 28 december 2017 @ 22:27 |
Je loopt dom te lullen dan, zo wel goed? | |
budvar | donderdag 28 december 2017 @ 22:31 |
Niet de werkelijke score misschien maar als er zoveel mensen aan meedoen en de Franse auto's komen er het slechts uit zegt dat wel wat over de Franse auto's. | |
Glijdt_licht | donderdag 28 december 2017 @ 22:40 |
Klinkt eerder alsof je de auto voor korte ritten gebruikte of hem niet zo nu en dan even schoon'blaast'. Die 2.0hdi motoren zijn toch echt de beste van 1.4/1.6/2.0 serie. Het is de enige Peugeot motor waar Volvo rijders wél tevreden over zijn. Enig punt is, die 2 liter HDI kunnen niet tegen korte ritten en alleen maar deellast. Dan loopt de egr inderdaad dicht, en het roetfilter regenereert nooit goed. | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 22:42 |
Was ff zoeken maar hier dan het bericht. https://www.autoweek.nl/c(...)s-over-autogebreken/
Excuses kunnen gewoon hier gepost worden en hoeven niet in mijn DM. | |
budvar | donderdag 28 december 2017 @ 22:50 |
Blijkbaar zijn er van dat onderzoek meerdere berichten met andere conclusies Ik zie in die ik heb gelinkt namelijk niets over slechte ruitenwissers en gladde banden. Maar wel wat over boeiende dingen. En als je al zo beledigd bent dat je een excuses wil omdat ik zeg dat je dom loopt te lullen wens ik je veel succes op de rest van het internet | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 22:56 |
Oke, dan heeft je moeder als enige mens ter wereld ook nog behalve al die lullen gezien ze ook nog geproefd. Jij ook veel succes op de rest van internet als je denkt dat je rustig iedereen op internet kan uitschelden en beledigen, alleen maar omdat je redelijk anoniem achter je pc zit. Als je nou had geschreven van heb je daar een bron voor en die domme smilie achterwege had gelaten was dit heel anders gelopen en stond je nu niet grandioos voor lul. | |
budvar | donderdag 28 december 2017 @ 22:59 |
Gast.... Schelden en beledigen? Dat je je beledigd voelt is je eigen keuze maar val mij daar niet mee lastig, en schelden? Waar dan? | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 23:12 |
O, je schreef maar een paar woorden. Zou niet al te moeilijk moeten zijn om een idee te hebben wat ik bedoel. Wil je de volgende keer iets van me weten, mag dat wel wat normaler gevraagd/gezegd worden. | |
Kentekenplaat | donderdag 28 december 2017 @ 23:19 |
Mijn moeder had een 106, maar dat was net een Japanner qua roest. Helaas niet qua motorblok. Die PSA-blokken hebben nogal zwakke koppakkingen, de Saxo van mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem. | |
budvar | donderdag 28 december 2017 @ 23:20 |
Je bent aparte gast maar ik kan er wel om lachen , tenzij je aan het trollen bent Ontopic: Franse auto's zijn slecht | |
Glijdt_licht | donderdag 28 december 2017 @ 23:22 |
Mijn ex-106 had geen roest, verder was de 1.5d een belachelijk goede simpele motor die alleen vermogen ontbeerde .. verbruik gemiddeld 1:22,5 oid.. Koppakkingen waren bij de benzineblokjes wel een dingetje maar erg goedkoop schijnt het.. | |
Kloonhommel | donderdag 28 december 2017 @ 23:24 |
Bij 8v ja en dan rond de 150.xxx km ongeveer. Bij mij is het iig niet gebeurd en deed ik hem weg met 185.xxx | |
Kentekenplaat | donderdag 28 december 2017 @ 23:25 |
Ik heb een oude 205 gehad, een onverwoestbare 1.8D, die had ook geen roest. Daarom was ik ook heel verbaasd dat de 106 een gatenkaas was. Die ongeblazen PSA diesels waren wel retebetrouwbaar: de 1,5D, de 1.8D en de 1.9D. Deden het altijd. | |
Kentekenplaat | donderdag 28 december 2017 @ 23:27 |
Klopt, mijn schoonmoeder had zo'n 150.000km gereden en de auto van mijn moeder al bij 138.000 km, maar dat kreng draaide al 4000 rpm bij 120 km/h. Misschien speelt dat ook wel mee. | |
Sounddragon | vrijdag 29 december 2017 @ 00:26 |
Mjah, autorijden kost nu eenmaal geld.. IK vind... een EGR klep reinigen sort of normaal onderhoud.. Je kunt problemen voorkomen door hem af en toe even lekker warm te laten lopen op de autobahn, of er domweg niet als Tante Kaatje mee te rijden.. zou niet nodig moeten zijn, maar die troep zit erop, en daar kun je op die manier rekening mee houden.. Af en toe een flesje cleaner in de tank helpt ook (zegt de fabrikant van het flesje). Roetfilter; idem dito.. af en toe even 100 km snelweg knallen (en dan bedoel ik 90% volgas, en dus hárd doorrijden) voorkomt vaak problemen. Ook dáár zijn flesjes voor, maar daar werd ik door een garagist een tijdje geleden voor gewaarschuwd.. Gewoon snelweg knallen voldoet. EGR heeft trouwens niet veel met het roetfilter te maken imho, ik zie het verband niet helemaal. Fusees.. mjah.. 140k is dan vrij snel, maar als ik zo om me heen kijk en zie hoeveel mensen er als een gympie liefst met hun poot op de rem ook nog, hun stuur draaien op parkeerplaatsen omdat het kán.. sja, dan vraag je erom.. een auto moet rollen als je stuurt.. je molt alles aan je ophanging wat kan bewegen door dat stilstaand te doen.. pak maar een auto zonder stuurbekrachtiging en probeer het dan nog eens.. dan weet je meteen waarom dat de pest is voor je ophanging. Overigens rijd ik een premium bak, en ik heb zulke problemen ook. De mijne staat dan wel op dik over de 3 ton inmiddels, maar ik heb ergens rond de 175 ook stuur- en stabilisatiestangen moeten vervangen van 100 - 200 euro per stuk (zitten er maar 3 per kant onder).. dat hoort erbij, dat slijt.. niet zo hard als remblokken en schijven en banden, maar het is feitelijk wel een slijtagedeel, en de manier waarop je met je auto omgaat, zoals je hierboven kunt lezen, bepaalt voor een flink deel hoe lang zulke dingen meegaan.. Aircopomp, sja, droog laten lopen door geen onderhoud, gaat kapot.. grote beurten zijn er niet voor de sier of het plezier van de garagist.. bij een kleine beurt doen ze olie en filters voor een prikkie, bij een grote ben je gewoon minstens 500 kwijt, maar dan doen ze wél die dingen nalopen die anders later vanzelf kapot gaan. Airbag unit mag niet stuk gaan.. De mijne heeft ook nog om de haverklap lekkende verstuivers, pas 6 nieuwe gloeistiften, effe de AC bijgevuld want die had te weinig druk.. en ook redelijk recent een lekkend O-ringetje van een duppie waarvoor de halve motor uit elkaar moest en ik uiteindelijk 1600 ekkies kwijt was.. sja.. life sucks, en dan gaat je auto soms ook nog eens stuk. Soms zit het mee... Moraal van het verhaal: Je hebt vaak zelf in de hand hoeveel ellende je met een auto hebt. -> onderhoud is niet 'het repareren van alles wat stuk gaat'. | |
Spanky78 | vrijdag 29 december 2017 @ 00:49 |
Lekkende verstuivers zijn kut. En duur. Voor een koperen ringetje. Ze probeerden me toen ook nog nieuwe verstuivers aan te smeren Commonrail.. lekker goedkoop... Maargoed. Moderne diesels zijn vanwege al die ecomeuk lang niet meer onderhoudsvrije kilometervreters. Overigens rijd ik een nieuwe diesel in lease en die heeft nog niets gehad. Nul. Alleen wat olie en filters bij de beurten. | |
Sounddragon | vrijdag 29 december 2017 @ 00:51 |
Mijn merkspecialist heeft een zelfgemaakt tooltje waarmee hij de zitting en de verstuiver kan opschonen en vlakken.. kost alleen een nieuw ringetje en een kwartiertje arbeid.. Het is meer de irritatie van het elke keer langs moeten.. | |
Glijdt_licht | vrijdag 29 december 2017 @ 01:03 |
Ik heb nooit echt grote beurten of kleine beurten. Gewoon beurten zijn het, elke 20k - altijd olie+ filter - om de 40k is ook interieurfilter en luchtfilter - om de 60k bougies Dat staat vast.. De rest is gewoon aan de monteur of hij ziet dat iets 'eraan komt oid'.. is dat zo dan aanpakken | |
Sounddragon | vrijdag 29 december 2017 @ 01:16 |
Zo gaan auto's dus langzaam deaud.. is een keuze die je maakt.. Koelvloeistof moet periodiek, heeft ook een smerende werking onder andere, thermostaten en waterpompen gaan daar langzaam aan deaud; kwaliteit gaat gewoon langzaam achteruit. Het gaat ook corrosie in je motor tegen (verstopte kachelradiateur) vorstbestendigheid neemt ook af.. Remolie moet periodiek domweg ververst worden, snaren gecontroleerd en periodiek vervangen. Stuurbekrachtigingsolie ook, bakolie ook, cardanolie ook, bij benzine niet alleen de pitten maar ook de kabels. de dealer heeft een hele waslijst aan checkpoints die doorgelopen moet worden bij elke auto bij een grote beurt, vaak is dat ook aangevuld met de bekende zwakke punten van jouw specifieke type en bouwjaar. Een beetje merkspecialist weet dat ook, maar de gemiddelde garage doet maar wat en gooit alles op de bekende grote hoop. Maar goed. bomen, bos.. we raken weer eens een beetje offtopic | |
kanovinnie | vrijdag 29 december 2017 @ 07:00 |
Oh, ja hoor. Beetje zijwindgevoelig en als je in een bocht over een drempeltje rijd flubbert hij wat meer heen en weer dan een grote/zwaardere auto maar verder vind ik het prima. De voorspelling van degene waar ik hem van kocht klopt wel, mensen snijden je eerder af en laten je er minder tussen dan wanneer je in wat anders rijdt | |
Glijdt_licht | vrijdag 29 december 2017 @ 09:53 |
Wat een onzin. Dat ik de garage grotendeels laat uitzoeken wat er aan gaat komen betekent niet dat hij eraan gaat.. Kvs is de laatste keer ververst. Thermostaat is nml van een type met een slecht ontwerp. Plastic wordt broos, knapt kapot. Dan ook meteen kvs compleet vervangen. Remvloeistof is een bepaald metertje voor om kookpunt te bepalen. Sowieso zijn een tijdje terug, 2 beurten of zo) de schijven en blokken vóór nog vervangen en is dat ook ververst. Bakolie staat voor 300k op de planning, Ford zegt wel for life, maar zelfs ford specialist zegt 300k. Snaren vervangen is ook onderdeel van de standaard check. Je kunt prima zien in welke staat zo'n ding is. Mijn huidige multiriem zit nu 50k op. Ik weet nml wanneer hij vervangen is. Bij 160k.. Distributieriem heb ik niet, mocht de ketting teveel uitrekken, dan hoor je dat wel. Dat jij alleen slechte ervaringen hebt waarbij garages niet daadwerkelijk alles controleren, tja.. ik heb daar iig geen last van. Er zit nml nogal een verschil tussen 'is kapot' en 'komt eraan'. Als iets eraan komt wordt het vervangen als ik dat wil. Waar een auto aan kapot gaat is m.i. geen onderhoud en alleen APK halen.. Als laatste, Volvo kent geen grote/kleine beurt in hun planning. Dat zijn gewoon 'beurten'. Check hun website maar. Bovendien is een dealer niet heilig. Op gegeven moment een foutcode gehad. Ik die code opzoeken, ging om een bepaalde stuureenheid voor het inlaattraject. Was ook een bekend probleem om de 130k, althans dan ging die af fabriek stuk. Ik naar de dealer met de fout, want ja, hierbij wilde ik snel geholpen worden. 'oh we weten niet wat het is, hij zal worden gewist'. Dus ik meteen naar mijn zoekactie met de fout laten zien. Ja, dat is te simpel gedacht. Wil u even onderzoekskosten afrekenen? Volgende dag de fout terug natuurlijk, en weer terug. Toen wel correct geholpen gelukkig. [ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 29-12-2017 10:20:32 ] | |
Sotchi2014 | vrijdag 29 december 2017 @ 10:00 |
Mazda 3 | |
Sounddragon | vrijdag 29 december 2017 @ 10:21 |
Mijn auto's gingen nooit naar een garage, ik deed alles zelf.. alleen voor klussen die specialistisch zijn of waar ik geen spullen voor heb/had ging mijn auto naar een garage.. Tegenwoordig doe ik alleen mechanische dingen en olie/filters zelf, voor de rest gaat hij naar een specialist. Heb er geen tijd meer voor. Vroegah had ik 4/5 auto's, dan kon ik me veroorloven om er eentje stil te zetten tot ik er tijd voor had.. nu heb ik er nog maar één, en die moet gewoon tip top zijn en altijd rijden. Gelukkig heb jij blijkbaar een garagist die verder kijkt als zijn neus lang is.. velen doen dat niet; die vinden het prima dat hun klanten veel problemen hebben en om de haverklap binnenrollen met ellende.. | |
Kentekenplaat | zaterdag 30 december 2017 @ 22:21 |
Bizar he? Ik merk het ook als ik in de Alto van mijn moeder rijd. Om de haverklap lui die me dan het liefst aan de kant drukken. Ben ik met mijn eigen auto, dan is het een stuk minder. | |
kanovinnie | zaterdag 30 december 2017 @ 22:40 |
Och, ergens is het ook wel grappig. En ik heb besloten om me niet te ergeren in het verkeer. | |
Pizza_Boom | zondag 31 december 2017 @ 03:41 |
Tsja, de echte debielen houd je altijd... Defender in strandtrim (dus veel bodemvrijheid), 1800 kg erachter en dan een tegenligger met een Twingo die voorrang neemt in een wegversmalling waar ik het heb. Dude, mijn voorbumper zit op hoogte van jouw ogen, de lege wagen is al 2x zo zwaar als jouw auto, de hele combinatie 4 tot 5x, levensmoe ofzo? Of sjonnie met zijn uitgebouwde Golf sdi die naast je gaat staan als je een F-Type, Panamera, Model S ofzo mee hebt en jij de enige bent die voor het verkeerslicht staat en je erna weer moet ritsen. En het verkeerslicht erna nog eens. Wat goed helpt bij ritsen e.d. zijn een paar goed zichtbare deuken in een oude auto en dan een moderne auto uitkiezen. | |
Kloonhommel | zondag 31 december 2017 @ 04:36 |
Goede tip! |