abonnement Unibet Coolblue
pi_173869228
quote:
© Sigarenblog

© Sigaren Xlinks

Zo zo. Een wederom door jou opgestart 'eigen' topic. Hoe dat zo?

Ik liep er al een tijdje over na te denken en dat werd nog eens extra versterkt doordat er iemand uit de crew? mee kwam aanzetten aangezien zo een topic er nog niet was. En aangezien ik de enige op FOK! ben die bijna elke dag van een lekker hand gerold sigaartje geniet, leek mij dit wel een meerwaarde voor het forum.

Wat kunnen we verwachten in dit topic? Veel over jouw "paf" ego?

Uiteraard, alleen maar "the good life" op rook gebied i.c.m. bijbehorende drank. })
Nee, wel veel foto's van mij als "opper acclimatiseerder" die paft, maar veel meer informatie over het roken van sigaren en alle onzin die je vaak in allerlei glossy bladen leest, en waar de beginnende of incidentele sigarenroker dan van denkt dat het " zo heurt ".

Kan men jou als aanstichter/opstarter van dit topic van alles vragen op sigarengebied?

:Y Alles, van vragen die in eerste instantie dommig lijken tot welke sigarenleveranciers in Nederland (of daarbuiten) de besten zijn en het 'beste' assortiment voeren. Uiteraard telt bij mij ook mee de prijs-kwaliteit verhouding.

Om gelijk 1 mythe te ontzenuwen:

De beste sigaren komen allang niet meer uit Cuba ( al 30-40 jaar niet meer) en sigarenroken is allang niet meer alleen voorbehouden aan oude mannen ( mannen op leeftijd) in driedelig grijs en die een directeurs functie hebben bij een bank.

Nat Cicco 1965 Aniversario Liga
sigaar (links op asbak) met kist i.c.m. wat
bubbels.


De Nat Cicco Aniversario 1965 sigaar is een sigaar die je moet liggen als je van wat aardse smaken houdt. Nee, het is dus geen lichte sigaar die je vroeg in de ochtend opsteekt. Bedoel je drinkt om 06:00 in de ochtend standaard ook geen Guiness bier. De Nat Cicco laat zich makkelijk aansteken en je proeft bij de eerste trek al wat hout en leer en naarmate je deze sigaar verder rookt ook wat cacao. De trek is perfect en de sigaar produceert veel dunne rook waardoor het een geriefelijk sigaartje is voor na het eten of zoals nu bij wat bubbels.

Het sigaartje wat op de kist ligt is een Rocky Patel The Edge Lite Double Corona die ik frequent rook en een lieveling van mij is. Niet te zwaar,vrij licht eigenlijk en gewoon lekker, uiteraard ook hand gerold en kan je bij wijze van ook vroeg in de ochtend bij het doornemen van de dagbladen opsteken en roken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 12:43:03 ]
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:42:09 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173869262
Roken :{w :N
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173869470
Hoax, het was niemand uit de crew.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 09:26 schreef robdriessen het volgende:
Iwanius, mocht je ooit tijd en zin hebben, start dan ook een "Wat ga je nu weer roken, Iwanius?" topic. Ik word trouw volger.
Iwanius ontmaskerd!!!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173869478
De Culebra op het overzicht viel me op, rook je die ook wel eens? Wat is de meerwaarde van drie sigaren in elkaar vlechten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173869583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:54 schreef Fogel het volgende:
De Culebra op het overzicht viel me op, rook je die ook wel eens? Wat is de meerwaarde van drie sigaren in elkaar vlechten?
Het is oorspronkelijk een verpakkingswijze, geen sigaar op zich. Nog steeds worden ze vaker uit elkaar gehaald en verdeeld onder meerdere mensen dan dat een iemand drie sigaren tegelijk wegpaft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173869586
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
Hoax, het was niemand uit de crew.

[..]

Iwanius ontmaskerd!!!
Toevallig wel :s)

Er zijn vast meer mensen die wel eens een sigaartje roken, dus waarom niet?
Spoilers!
pi_173885974
Het goede leven zo te zien.
pi_174229993
Ik ben voormalige crew, dus I'll allow it ;)

Bedankt Iwanius! Meteen een vraag: een paar goede sigarenboeren in de 010 regio? Als ze een eigen lijn hebben qua sigaren is dat een pluspunt. Mijn doosje van Hamilton (Den Haag) is bijna leeg.

Edit: Oeh! Rocky Patel <3 Mijn allereerste aanschaf ooit was een klein blikje Vintage 1990 bij Peter Heinrichs in Keulen. Topzaak! Sigaren en Rum. En 10.000 pijpen.

[ Bericht 20% gewijzigd door robdriessen op 06-10-2017 10:49:07 ]
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_174304756
Zelf fan van nr 2 monte cristo..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_174311454
Ben je verslaafd iwanius?
pi_175085000
Nope.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef robdriessen het volgende:
Ik ben voormalige crew, dus I'll allow it ;)

Bedankt Iwanius! Meteen een vraag: een paar goede sigarenboeren in de 010 regio? Als ze een eigen lijn hebben qua sigaren is dat een pluspunt. Mijn doosje van Hamilton (Den Haag) is bijna leeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Rotterdam is de allerbeste met de meest ruime collectie: Van Dalen Sigaren. En als je naar Amsterdam wilt: Cigaragua cigars Amsterdam.

Grootste verschil met andere 'sigarenboeren' is dat daar liefhebbers/diehard hardcore sigaren liefhebbers werken die wars zijn wat de glossy magazines met hun betaalde redacteuren altijd ophemelen en aanprijzen. Zij prijzen alleen aan wat echt lekker is aan de hand van jouw smaak. Niet wat voor merk opgehemeld wordt in welk tijdschrift ook, en dus automatisch goed is.(en vaak hemels duur)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:54 schreef Fogel het volgende:
De Culebra op het overzicht viel me op, rook je die ook wel eens?


quote:
Wat is de meerwaarde van drie sigaren in elkaar vlechten?

Geen, dan alleen dat het een sigaar is die je mooi met zijn drietjes kan oproken op een moment die jou schikt. Tis een heerlijke zachte sigaar waar je echt voor moet gaan zitten en die aan het einde recht trekt. Hij wordt ook naarmate je hem oprookt lekkerder met zijn 'aardse' smaken.


© Wat eten en drinken we vandaag #395 Eierballen met Koparberg.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2017 11:54:22 ]
pi_175206963
Geinig. Net een doosje met 10 Henri Wintermans Corona de Luxe gekregen voor mijn verjaardag. Ik kan weer even vooruit.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_175207038
Ik rook altijd die Ritmeester Moods vanillesigaren. Maar dan zal ik er in dit topic wel niet ‘bij’ horen ;(
U MAD?
pi_175207130
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
Ik rook altijd die Ritmeester Moods vanillesigaren. Maar dan zal ik er in dit topic wel niet ‘bij’ horen ;(
Rook wat je lekker vindt, zou ik zeggen. Als dat voor jou die vanillesigaren zijn, prima toch?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:13:45 #16
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175279512
Mooi topic Iwa!

Mijn laatste sigaar was vorige week, dat was een Oliva Serie V Melanio Edición Limitada 2017. Zeer prettige sigaar. Gelukkig heb ik er nog één in mijn humi liggen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175302815
Ah.


Mijn kist 2? weken geleden bij binnenkomst.



Ter hand. Ik vond hem goed = 8- uit 10, ook in prijs-kwaliteit verhouding.


quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
Ik rook altijd die Ritmeester Moods vanillesigaren. Maar dan zal ik er in dit topic wel niet ‘bij’ horen ;(
In dit topic maak ik geen onderscheid en iedereen is welkom. Je rookt wat je lekker vindt en er is altijd tijd voor verbetering als je dat wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2017 17:54:53 ]
  maandag 27 november 2017 @ 20:37:49 #18
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175347095
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:54 schreef Iwanius het volgende:
Ah.

[ afbeelding ]
Mijn kist 2? weken geleden bij binnenkomst.


[ afbeelding ]
Ter hand. Ik vond hem goed = 8- uit 10, ook in prijs-kwaliteit verhouding.


[..]

In dit topic maak ik geen onderscheid en iedereen is welkom. Je rookt wat je lekker vindt en er is altijd tijd voor verbetering als je dat wilt.
Heb je thuis een inloop humi Iwa?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 20:41:58 #19
45833 crew  Fogel
pi_175347252
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is oorspronkelijk een verpakkingswijze, geen sigaar op zich. Nog steeds worden ze vaker uit elkaar gehaald en verdeeld onder meerdere mensen dan dat een iemand drie sigaren tegelijk wegpaft.
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:44 schreef Iwanius het volgende:
Nope.

[..]

In Rotterdam is de allerbeste met de meest ruime collectie: Van Dalen Sigaren. En als je naar Amsterdam wilt: Cigaragua cigars Amsterdam.

Grootste verschil met andere 'sigarenboeren' is dat daar liefhebbers/diehard hardcore sigaren liefhebbers werken die wars zijn wat de glossy magazines met hun betaalde redacteuren altijd ophemelen en aanprijzen. Zij prijzen alleen aan wat echt lekker is aan de hand van jouw smaak. Niet wat voor merk opgehemeld wordt in welk tijdschrift ook, en dus automatisch goed is.(en vaak hemels duur)

[..]

[ afbeelding ]

[..]


Geen, dan alleen dat het een sigaar is die je mooi met zijn drietjes kan oproken op een moment die jou schikt. Tis een heerlijke zachte sigaar waar je echt voor moet gaan zitten en die aan het einde recht trekt. Hij wordt ook naarmate je hem oprookt lekkerder met zijn 'aardse' smaken.

[ afbeelding ]
© Wat eten en drinken we vandaag #395 Eierballen met Koparberg.

Bedankt beiden. Leuk concept wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 28 november 2017 @ 14:35:34 #20
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_175361662
Ik had gezien de posts normaliter van TS wel een wat hoger segment van rookwaar verwacht. Dit valt toch wel een beetje tegen ;(
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 29 november 2017 @ 00:24:58 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175374035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:35 schreef x3ro het volgende:
Ik had gezien de posts normaliter van TS wel een wat hoger segment van rookwaar verwacht. Dit valt toch wel een beetje tegen ;(
Wat voor rookwaar verwacht je dan?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175377483
Ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ik denk wat hij ergens in de media leest en dan denkt: Dat is het ultieme.. :') Kortom "glossy" hoer noemen wij dat.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:37 schreef hmmmz het volgende:

Heb je thuis een inloop humi Iwa?
:Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:35 schreef x3ro het volgende:
Ik had gezien de posts normaliter van TS wel een wat hoger segment van rookwaar verwacht. Dit valt toch wel een beetje tegen ;(
Je bedoelt alleen maar Cohiba's o.i.d. ? Of Davidoff of Monte Cristo en al die hype shit?

Mensen die tegenwoordig dwepen met wat ze in glossy bladen wordt aangeprezen die begrijpen het juist niet. Cohiba's behoren al +/- 20-30 jaar niet meer als je praat over de kwaliteit van de tabaksbladeren tot het top segment. Landen als Nicaragua.Honduras, Brazilie etc zijn Cuba allang, als je praat over tabaksbladeren kwaliteit, voorbij gestreefd. Cohiba teert op zijn naam van weleer. En daar betalen de meeste mensen graag veel geld voor in de waan dat ze die kwaliteit roken van 20-30 jaar geleden. Niet dus.

Beetje het verhaal met de Schotse whisky's die ook allang niet meer in de top 10 wereldwijd staan omdat andere landen zich ontwikkelt hebben.

Maar ik ben dan wel benieuwd wat jij onder top segment verstaat want ik heb in de afgelopen 30?
jaar zo een beetje alle topmerken van toen en nu gerookt, wat zeg ik: Vanmorgen zit ik aan het Bentleymerk onder de sigaren, dus kom maar op met je zogenaamde "top" segment.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 10:32:58 ]
pi_175382551
Is er zoiets als een sigaar die 'altijd goed' is? Als in: daar doe je elke liefhebber wel een plezier mee? Mijn broer is een fervent sigarenroker en ik zou hem graag eens verrassen met een goede sigaar, voor kerst bijvoorbeeld. Ik weet dat hij altijd koopt in Rijswijk, bij De oude leeuw (gouden leeuw? zoiets), omdat daar vrienden van hem in de zaak staan. Maar ik zou graag zelf eens met iets briljants op de proppen komen ;)
(Ooit kocht ik op de gok in het Kadewe in Berlijn een klaarblijkelijk fantastische sigaar, maar die koos ik op een onverstaanbaar Duits verkooppraatje en het kekke kokertje eromheen :p)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 29-11-2017 14:41:25 ]
pi_175383185
Ik moet zeggen dat een sigaar me de laatste tijd ook wel smaakt, maar ik weet er eigenlijk heel weinig van. Heb jij nog tips voor goede websites, waar ik een wat beter beeld kan krijgen van regio's en soorten; de verschillen etc. Merken enzo ken ik al helemaal niet, maar ik zou wel eens willen weten wat de grote verschillen zijn.
pi_175429744
Sigarenforum website is een aardig/goed begin om je geheugen op te frissen.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:35 schreef Jentin het volgende:
Is er zoiets als een sigaar die 'altijd goed' is? Als in: daar doe je elke liefhebber wel een plezier mee? Mijn broer is een fervent sigarenroker en ik zou hem graag eens verrassen met een goede sigaar, voor kerst bijvoorbeeld. Ik weet dat hij altijd koopt in Rijswijk, bij De oude leeuw (gouden leeuw? zoiets), omdat daar vrienden van hem in de zaak staan. Maar ik zou graag zelf eens met iets briljants op de proppen komen ;)


De oude Leeuw te Rijswijk

Er bestaan tegenwoordig niet echt "slechte" sigaren meer als je praat over het segment van de welbekende klassieke merken. Ik heb het dan niet over die Sumatra/Olifant en hoe-het-verder-heten-mag zooi want dat beschouw ik niet eens als "sigaren".

Wat van belang is: Wat is de gemiddelde smaak van je broer. Rookt hij zwaar of is hij een lichte roker. En wat zijn zijn favoriete merken. Gewoon eens voor de neus weg informeren.

Vandaag gerookt:


© Cohiba Talisman Edicion Limitada 2017


Veel gehyped als de Cohiba van dit jaar en allerlei andere hype onzin. 1 ding staat vast: Hij is zijn prijs niet waard ,maar verder best te roken op zijn tijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 17:14:55 ]
pi_175432183
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:13 schreef Iwanius het volgende:


Er bestaan tegenwoordig niet echt "slechte" sigaren meer als je praat over het segment van de welbekende klassieke merken. Ik heb het dan niet over die Sumatra/Olifant en hoe-het-verder-heten-mag zooi want dat beschouw ik niet eens als "sigaren".

Wat van belang is: Wat is de gemiddelde smaak van je broer. Rookt hij zwaar of is hij een lichte roker. En wat zijn zijn favoriete merken. Gewoon eens voor de neus weg informeren.
Ik heb op zijn verlanglijstje van vorig jaar gekeken. Daar stonden op:
-CAO La Traviata
-Balmoral anejo 18
-Romeo y Julietta wide Churchill
-Cohiba's

Maar voor mij is dat dus Chinees ;)
pi_175432879
Dit topic is voor mensen met geld ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175456107
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:08 schreef Jentin het volgende:

Ik heb op zijn verlanglijstje van vorig jaar gekeken. Daar stonden op:

- CAO La Traviata



-Balmoral anejo 18



-Romeo y Julietta wide Churchill



-Cohiba's

Maar voor mij is dat dus Chinees ;)
Voor mij niet.

De eerste is oke
De tweede is mwah..

De derde is top. Dat is echt een goede sigaar

De vierde (Cohiba's) is niet uit te leggen wat je hebt zoveel verschillende Cohiba's dus even uitzoeken welke dan. Maar om terug te komen op je vraag: Als je iets speciaals wilt doen (zeg maar Kerst/verjaardag) dan zou ik voor de Romeo y Julietta wide Churchill gaan en er 2 kopen ben je hooguit ¤ 24,00 voor 2 top sigaren kwijt.
  dinsdag 5 december 2017 @ 23:22:45 #29
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175518685
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:31 schreef Iwanius het volgende:
:Y
fotootje!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 5 december 2017 @ 23:23:32 #30
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175518701
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:13 schreef Iwanius het volgende:
Er bestaan tegenwoordig niet echt "slechte" sigaren meer als je praat over het segment van de welbekende klassieke merken. Ik heb het dan niet over die Sumatra/Olifant en hoe-het-verder-heten-mag zooi want dat beschouw ik niet eens als "sigaren".
Olifant sigaartje op z'n tijd is best prima hoor.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 10 december 2017 @ 18:44:07 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175627594
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:16 schreef Iwanius het volgende:

Opvolgend

[ afbeelding ]
Sigaartje,wijntje...weer heerlijk acclimatiseren op deze vrijdagmiddag.

Wat voor sigaartje is dat Iwa?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:52:02 #32
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175733663
Iwa, ik ga morgen een bestelling plaatsen bij de oude leeuw. Heb je nog een speciale tip?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175753120
Ik zou mijn eerder gegeven advies n.a.v. je lijstje (Romeo y Julietta wide Churchill) nalopen. Ik denk dat je qua prijs-kwaliteit verhouding goed zit. Kwaliteit hand gerolde sigaar (2) voor een redelijke prijs en niet alledaags.

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:44 schreef hmmmz het volgende:



Wat voor sigaartje is dat Iwa?


Rocky Patel Royale Toro.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 22:48:27 ]
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:27:56 #34
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175754252
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik zou mijn eerder gegeven advies n.a.v. je lijstje (Romeo y Julietta wide Churchill) nalopen. Ik denk dat je qua prijs-kwaliteit verhouding goed zit. Kwaliteit hand gerolde sigaar (2) voor een redelijke prijs en niet alledaags.

[..]

[ afbeelding ]

Rocky Patel Royale Toro.
Niet mijn lijstje, maar dank voor de tip.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175757412
Als het voor je zelf is.

Volgens goede vrienden van mij is de eigenaar van de oude Leeuw (ik zou gewoon langsgaan) een rasechte afficionado qua sigaren en dus ideaal om je laten voorlichten/inwijden in het leren roken van een goede hand gerolde sigaar. Belangrijkste is eerst om te weten wat je eigen smaak is of wordt en dat leer je alleen maar door verschillende soorten sigaartjes in het begin te roken en zo je eigen smaak te ontwikkelen. En dan bedoel ik niet olifantjes of zo gaan roken want dan leer je niks qua 'smaken'. Beetje hetzelfde als het leren drinken van goede wijnen en het onderscheid leren herkennen op den duur. Je wordt er ook niet beter van als je alleen maar goedkope bocht drinkt. Idem dus met sigaren.

Neem je tijd, praat erover en vooral wat je voelt aan smaak (wat in je opkomt) als je wat probeert. En als een goede aficionado zal deze altijd op je smaak/voorkeur afgaan i.p.v de prijs zoals zoveel verkopers in andere winkels wel doen. (dure merken = altijd goed) Zoals ik al eerder zei: Een ware afficionado qua sigaren is wars wat in glossy bladen wordt aangeprezen en gaat af op zijn eigen jarenlange ervaringen en niet wat hem wordt voorgeschreven ergens omdat het 'hip' is. Immers: Sigaren roken is gebaseerd op je eigen smaak en voorkeur. Niet wat een ander vindt of omdat het een trend is.

Kortom: Ga naar de Oude Leeuw. Vraag om de eigenaar en zeg gewoon dat je een nieuweling bent en graag wil leren goede sigaren te roken voor de toekomst en wat hij je kan vertellen. Ik zeg dat je dan iemand krijgt, als hij een echte liefhebber is, die de tijd voor je gaat nemen. Hopelijk heeft hij een humidor of plek waar je kan zitten en als het helemaal goed is krijg je ook wat te drinken erbij. ( en anders gewoon vragen) Gewoon genieten dus zoals ik altijd doe als ik ergens ben en wat opsteek. Zo leer je een begin te maken met: " Hoe word ik een echte sigarenroker. "

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2017 09:01:06 ]
  zondag 17 december 2017 @ 01:35:01 #36
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175776239
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:59 schreef Iwanius het volgende:
Als het voor je zelf is.

Volgens goede vrienden van mij is de eigenaar van de oude Leeuw (ik zou gewoon langsgaan) een rasechte afficionado qua sigaren en dus ideaal om je laten voorlichten/inwijden in het leren roken van een goede hand gerolde sigaar. Belangrijkste is eerst om te weten wat je eigen smaak is of wordt en dat leer je alleen maar door verschillende soorten sigaartjes in het begin te roken en zo je eigen smaak te ontwikkelen. En dan bedoel ik niet olifantjes of zo gaan roken want dan leer je niks qua 'smaken'. Beetje hetzelfde als het leren drinken van goede wijnen en het onderscheid leren herkennen op den duur. Je wordt er ook niet beter van als je alleen maar goedkope bocht drinkt. Idem dus met sigaren.

Neem je tijd, praat erover en vooral wat je voelt aan smaak (wat in je opkomt) als je wat probeert. En als een goede aficionado zal deze altijd op je smaak/voorkeur afgaan i.p.v de prijs zoals zoveel verkopers in andere winkels wel doen. (dure merken = altijd goed) Zoals ik al eerder zei: Een ware afficionado qua sigaren is wars wat in glossy bladen wordt aangeprezen en gaat af op zijn eigen jarenlange ervaringen en niet wat hem wordt voorgeschreven ergens omdat het 'hip' is. Immers: Sigaren roken is gebaseerd op je eigen smaak en voorkeur. Niet wat een ander vindt of omdat het een trend is.

Kortom: Ga naar de Oude Leeuw. Vraag om de eigenaar en zeg gewoon dat je een nieuweling bent en graag wil leren goede sigaren te roken voor de toekomst en wat hij je kan vertellen. Ik zeg dat je dan iemand krijgt, als hij een echte liefhebber is, die de tijd voor je gaat nemen. Hopelijk heeft hij een humidor of plek waar je kan zitten en als het helemaal goed is krijg je ook wat te drinken erbij. ( en anders gewoon vragen) Gewoon genieten dus zoals ik altijd doe als ik ergens ben en wat opsteek. Zo leer je een begin te maken met: " Hoe word ik een echte sigarenroker. "
:')

Ik ben dit beginnersstadium al ver voorbij.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175785305
Nou dan ga je gewoon met die vent praten en vraag je of hij je wat kan aanbevelen. Wedden dat hij dan met hetzelfde aankomt zetten wat ik in mijn eerdere post zei? (je eigen smaak/soort etc) Bedoel ik kan wel hier mijn voorkeuren neerzetten maar ik ken je budget niet wat je er voor over hebt (en iemand die olifant als oke bestempelt kan ik niet een betere hand gerolde - en duurdere - sigaar aanbevelen, omdat vaak gebleken is dat rokers van dit soort sigaren vaak het geld er niet voor over hebben om een segment hoger te gaan in prijs, en dus kwaliteit) en is het dus weinig zinvol om mijn soort sigaren hier neer te zetten als dat misschien jouw smaak niet is (ik houd van stevige aardse smaken maar ook soms subtiel) en je het teveel geld vindt.

Om je een voorbeeld te geven:



Deze rook ik dus nu opnieuw, vol van smaak,hij is niet zwaar maar wel stevig en m.i. in aanzien apart en rookt veel beter dan welke Cohiba ook, en waarvoor je de hoofdprijs voor betaalt alleen maar vanwege de naam "Cohiba". Het is de MyFathers Judge 2017 die trouwens pas is uitgeroepen tot sigaar van het jaar. Prijs zo rond de ¤ 12,50 als ik mij niet vergis per stuk. Nogmaals zeker weet ik het niet want ik koop altijd box only.(kisten dus) Komt uit Nicaragua deze sigaar.

Wil je nog een stapje hoger qua prijs en top kwaliteit:


Padron 1926 series, Top! +/- prijs ¤ 20,+

Of


Montecristo 2017.
Toppertje!

En ik kan zelfs doorgaan tot het top segment qua prijs (vanaf ¤ 50,- tot ¤ 400,-) maar denk niet dat dat voor jou interessant is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2017 00:21:30 ]
  zondag 17 december 2017 @ 23:09:24 #38
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175799855
quote:
6s.gif Op zondag 17 december 2017 15:25 schreef Iwanius het volgende:
Nou dan ga je gewoon met die vent praten en vraag je of hij je wat kan aanbevelen. Wedden dat hij dan met hetzelfde aankomt zetten wat ik in mijn eerdere post zei? (je eigen smaak/soort etc) Bedoel ik kan wel hier mijn voorkeuren neerzetten maar ik ken je budget niet wat je er voor over hebt (en iemand die olifant als oke bestempelt kan ik niet een betere hand gerolde - en duurdere - sigaar aanbevelen, omdat vaak gebleken is dat rokers van dit soort sigaren vaak het geld er niet voor over hebben om een segment hoger te gaan in prijs, en dus kwaliteit) en is het dus weinig zinvol om mijn soort sigaren hier neer te zetten als dat misschien jouw smaak niet is (ik houd van stevige aardse smaken maar ook soms subtiel) en je het teveel geld vindt.

Om je een voorbeeld te geven:

[ afbeelding ]

Deze rook ik dus nu opnieuw, vol van smaak,hij is niet zwaar maar wel stevig en m.i. in aanzien apart en rookt veel beter dan welke Cohiba ook, en waarvoor je de hoofdprijs voor betaalt alleen maar vanwege de naam "Cohiba". Het is de MyFathers Judge 2017 die trouwens pas is uitgeroepen tot sigaar van het jaar. Prijs zo rond de ¤ 12,50 als ik mij niet vergis per stuk. Nogmaals zeker weet ik het niet want ik koop altijd box only.(kisten dus) Komt uit Nicaragua tijdens deze sigaar.

Wil je nog een stapje hoger qua prijs en top kwaliteit:

[ afbeelding ]
Padron 1926 series, Top! +/- prijs ¤ 20,+

of

[ afbeelding ]
Montecristo 80 Aniversario! Toppertje.

En ik zelfs doorgaan tot het top segment qua prijs (vanaf ¤ 50,- tot ¤ 400,-) maar denk niet dat dat voor jou interessant is.
In mijn eerste post in dit topic zeg ik dat ik de week daarvoor een Oliva Serie V Melanio Edición Limitada 2017 gedegusteerd heb. Ik rook over het algemeen ook handgerolde longfillers zoals Partagas D4, MonteCristo Edmundo en Oliva serie V. Dat ik ook wel eens een Olifant sigaartje rook doet daar verder niets aan af.

Heb een kleine humidor van 25 sigaren dus ik koop niet per doos, maar per stuk. Wil de komende tijd meer Nicaragua ontdekken en ga denk ik eens beginnen met wat Rocky Patel.

[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 18-12-2017 00:35:53 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175802026
Ook goed en als je echt in een Nicaraguaanse snoepwinkel op sigarengebied wilt zijn:


Amsterdam!
  maandag 18 december 2017 @ 14:50:28 #40
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175810721
quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2017 01:15 schreef Iwanius het volgende:
Ook goed en als je echt in een Nicaraguaanse snoepwinkel op sigarengebied wilt zijn:

[ afbeelding ]
Amsterdam!

Klopt, ik werk daar ongeveer om de hoek en kom daar regelmatig. Mooi zaak en aardige mensen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175812812
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:36 schreef Sigaartje het volgende:
Dit topic is voor mensen met geld ;(
Ja dat dacht ik ook. Met jouw nickname...
  maandag 18 december 2017 @ 16:34:41 #42
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175813398
Valt volgens mij wel mee. Als je af en toe een mooie sigaar rookt is het helemaal niet zo duur.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175813539
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:34 schreef hmmmz het volgende:
Valt volgens mij wel mee. Als je af en toe een mooie sigaar rookt is het helemaal niet zo duur.
Ja maar met 12.50 per stuk of zo neuk ik liever een dvp.
  maandag 18 december 2017 @ 16:40:07 #44
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175813576
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:38 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja maar met 12.50 per stuk of zo neuk ik liever een dvp.
Die zijn doorgaans duurder dan 12,50 denk ik zo.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175813618
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:40 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Die zijn doorgaans duurder dan 12,50 denk ik zo.
50 euro voor 20 minuten aan het raam. Maar 75 voor 40-45 minuten in een huis.
  maandag 18 december 2017 @ 16:42:37 #46
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175813652
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:41 schreef Argo het volgende:

[..]

50 euro voor 20 minuten aan het raam. Maar 75 voor 40-45 minuten in een huis.
Beter besteden aan sigaren.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175813721
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Beter besteden aan sigaren.
Kan je me uitleggen wat een sigaar dan doet? Sigaretten vind ik mega goor. Sigaren lijken me ook niet gezond voor longen etc.
  maandag 18 december 2017 @ 16:45:23 #48
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175813766
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:44 schreef Argo het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen wat een sigaar dan doet? Sigaretten vind ik mega goor. Sigaren lijken me ook niet gezond voor longen etc.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175912906
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:50 schreef hmmmz het volgende:

Klopt, ik werk daar ongeveer om de hoek en kom daar regelmatig. Mooi zaak en aardige mensen.
En...de koffie is ook lekker en je zit erg comfortabel en relaxed daar. :s)
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:20:07 #50
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_176275743
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 03:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En...de koffie is ook lekker en je zit erg comfortabel en relaxed daar. :s)
Vorige week met een collega daar weer een sigaartje gerookt en een biertje gedronken. Ditmaal een Rocky Patel Sun Grown Maduro.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')