quote:Hij lijkt niet zo zeer op de figuur WF, ik hou gewoon niet van mensen die voor de camera 'goed bezig' staan te zijn. Dat stukje dat ie met die slachtoffers naar K-Mart gaat om te scoren voor z'n filmpje. Ik zal er wel volkomen naast zitten hoor, maar ik kreeg er een vieze smaak bij.
Op maandag 3 maart 2003 16:39 schreef Manono het volgende:[..]
Wat ik uiteraard bedoel te zeggen is dat ik de vergelijking met Willibrord in deze nogal kort door de bocht vind
quote:Begrijp normaal gesproken wat je bedoelt maar vind dat daar hier echt geen sprake van is. Je licht er één detail uit, terwijl dat deel is van een hele film die je waarschijnlijk niet echt aandachtig hebt zitten kijken.. .
Op maandag 3 maart 2003 17:43 schreef GHaven het volgende:
Hij lijkt niet zo zeer op de figuur WF, ik hou gewoon niet van mensen die voor de camera 'goed bezig' staan te zijn. Dat stukje dat ie met die slachtoffers naar K-Mart gaat om te scoren voor z'n filmpje. Ik zal er wel volkomen naast zitten hoor, maar ik kreeg er een vieze smaak bij.
Er zit een beduidend verschil tussen iemand idie iedere week z'n programmaatje voldouwt met allerhande ellende en die dit doet op een manier die vooral mensen zonder IQ aanspreekt en waarbij het dus makkelijk scoren is, en iemand een hele film maakt over een onderwerp wat in de VS alles behalve populair is en die laat zien hoe raar het is dat er sentimenten rond Columbine leven die, zodra het de eigen realiteit of portemonaie raakt, ineens niet meer zo zwaar wegen. Die laat zien dat Amerikanen 'de vijand' niet blijven begrijpen omdat ze die over het algemeen buiten zichzelf zoeken. Verder is Moore in de hele film aanwezig en doet hij alles zelf, dus vond ik dit nou niet een scene waarin hij zichzelf bovenmatig op de voorgrond plaatste. Het verschil is imo kortgezegd enige diepgang en betrokkenheid.
quote:Precies! Dat had van mij dus niet gehoeven.
Op maandag 3 maart 2003 19:09 schreef Manono het volgende:[..]
Verder is Moore in de hele film aanwezig en doet hij alles zelf
Ik heb trouwens de hele film lang slecht geslapen, dus dat kan het niet geweest zijn.
De conclusie klopt niet, Amerika is niet zoals het is vanwege angst, Amerika is zo vanwege egoisme.
Vanaf het ontstaan van Amerika is alles gevormd om de eenling, neem het wilde westen als voorbeeld, daar was het ieder voor zich, en deze mentaliteit heeft Amerika nooit meer verlaten.
Let maar op het "God bless Amerika" das een puur egoistische opmerking.
Samengevat, Amerika is niet zo vanwege angst, maar door egoisme, alles wat de Amerikaanse visie bepaald, en hun interne aangelegendheden, is gebaseerd op eigen belang.
Moore heeft het gewoon fout, en dat maakt de docu eigenlijk waardeloos, hoe vermakelijk het soms ook is.
Amerika is niet gebaseerd op angst, het ontleent zijn bestaansrecht aan egoisme.
quote:Wat een onzin.
Op zaterdag 15 maart 2003 02:04 schreef lawsuit het volgende:
Ik heb vanavond die docu/film gezien.De conclusie klopt niet, Amerika is niet zoals het is vanwege angst, Amerika is zo vanwege egoisme.
De Dick Clark scene was echt schaamteloos goed, hulde. En de tekenfilm (gemaakt door Matt Stone hoop ik?) was echt een krent in de pap.
Moore was veel in beeld maar het stoorde me niet. Het had voor mij echter wel 30 minuten korter gemogen.
Ik neem niet alles voor feit aan maar het klinkt erg geloofwaardig. De sequence in Canada was trouwens erg verhelderend. En wat echt goed was, waren de scenes van Columbine, die ik nog nooit had gezien.
Sommige mensen waren trouwens echt een persiflage van zichzelf.
Het enige zwaktebod vond ik dat portret van dat 6-jarige meisje op het eind.
Echt een topdocu, al had ik 'm niet in de bios hoeven te zien.
quote:had je moeten kijken
Op maandag 24 maart 2003 09:51 schreef Rude het volgende:
Als iemand een link met videobeelden hiervan heeft...
Hier posten!
NU!
quote:Het is godverdegodver de eerste link die je vindt bij
Op maandag 24 maart 2003 09:51 schreef Rude het volgende:
Als iemand een link met videobeelden hiervan heeft...
Hier posten!
NU!
Maar aangezien je te lui bent:
Verder: Michael Moore... ik vind het enorm jammer dat hij denkt dat hij moet gaan jongleren met statistieken. De situatie in amerika (vooral economisch) is al erg genoeg, dit soort kunstgrepen zijn niet nodig. Als hij wat betere journalistiek zou bedrijven zou hij heel wat wind uit de zeilen van zijn tegenstanders halen, zonder verschil in resultaat.
Zijn boeken zijn trouwens ook geniaal! Ik ben nu bezig in 'Downsize this!'
Alecks
quote:ChOas die link is chaos.
Op maandag 24 maart 2003 10:24 schreef ChOas het volgende:
Het is godverdegodver de eerste link die je vindt bij
google als je op "michael moore speech oscar" zoektMaar aangezien je te lui bent:
http://www.krackmonster.com/moore.mpg
Zal wel komen door de productie maatschappij die de film langer in de bios wil laten draaien omdat ie nu weer aandacht krijgt vanwege die oscar van afgelopen week.
quote:Oh ja?
Op maandag 17 maart 2003 09:27 schreef Disorder het volgende:[..]
Wat een onzin.
Waarom heb ik het mis dan?
quote:Misschien bij dokwerk of tegenlicht van de VPRO..
Op donderdag 27 maart 2003 22:08 schreef wunderbaum het volgende:
De NOS heeft de documentaire aangeschaft, dus binnenkort is ie ook op tv te zien.
quote:Bowling for Columbine komt 15 april uit bij Filmclub (gevraagd aan personeel) en het schijnt dat er ook nog een aktie omheen gebouwd wordt.(goedkoper of zo...)Althans bij Filmclub in Vianen.
Op donderdag 27 maart 2003 19:42 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
grrrrr, bij de filmclub werd de dvd van bowling for columbine afgelopen dinsdag 25 maart verwacht, maar nu is ie nergens te vinden ook niet meer op de release lijst van www.filmclub.nl.
Zal wel komen door de productie maatschappij die de film langer in de bios wil laten draaien omdat ie nu weer aandacht krijgt vanwege die oscar van afgelopen week.
quote:[off topic:] op die site, over zijn nieuwe show: "I've got one young lady whose measurements are 36-24-36and that's just one leg."
Op dinsdag 25 februari 2003 17:19 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
http://www.theavclub.com/avclub3209/avfeature3209.html
Deze Jim rose?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |