abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2003 @ 17:43:41 #126
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_8838468
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:39 schreef Manono het volgende:

[..]

Wat ik uiteraard bedoel te zeggen is dat ik de vergelijking met Willibrord in deze nogal kort door de bocht vind

Hij lijkt niet zo zeer op de figuur WF, ik hou gewoon niet van mensen die voor de camera 'goed bezig' staan te zijn. Dat stukje dat ie met die slachtoffers naar K-Mart gaat om te scoren voor z'n filmpje. Ik zal er wel volkomen naast zitten hoor, maar ik kreeg er een vieze smaak bij.
Haalt gelijk bij rechter.
pi_8839803
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:43 schreef GHaven het volgende:
Hij lijkt niet zo zeer op de figuur WF, ik hou gewoon niet van mensen die voor de camera 'goed bezig' staan te zijn. Dat stukje dat ie met die slachtoffers naar K-Mart gaat om te scoren voor z'n filmpje. Ik zal er wel volkomen naast zitten hoor, maar ik kreeg er een vieze smaak bij.
Begrijp normaal gesproken wat je bedoelt maar vind dat daar hier echt geen sprake van is. Je licht er één detail uit, terwijl dat deel is van een hele film die je waarschijnlijk niet echt aandachtig hebt zitten kijken.. .

Er zit een beduidend verschil tussen iemand idie iedere week z'n programmaatje voldouwt met allerhande ellende en die dit doet op een manier die vooral mensen zonder IQ aanspreekt en waarbij het dus makkelijk scoren is, en iemand een hele film maakt over een onderwerp wat in de VS alles behalve populair is en die laat zien hoe raar het is dat er sentimenten rond Columbine leven die, zodra het de eigen realiteit of portemonaie raakt, ineens niet meer zo zwaar wegen. Die laat zien dat Amerikanen 'de vijand' niet blijven begrijpen omdat ze die over het algemeen buiten zichzelf zoeken. Verder is Moore in de hele film aanwezig en doet hij alles zelf, dus vond ik dit nou niet een scene waarin hij zichzelf bovenmatig op de voorgrond plaatste. Het verschil is imo kortgezegd enige diepgang en betrokkenheid.

Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 08:47:21 #128
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_8849885
quote:
Op maandag 3 maart 2003 19:09 schreef Manono het volgende:

[..]

Verder is Moore in de hele film aanwezig en doet hij alles zelf

Precies! Dat had van mij dus niet gehoeven.

Ik heb trouwens de hele film lang slecht geslapen, dus dat kan het niet geweest zijn.

Haalt gelijk bij rechter.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 02:04:05 #129
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_9132401
Ik heb vanavond die docu/film gezien.

De conclusie klopt niet, Amerika is niet zoals het is vanwege angst, Amerika is zo vanwege egoisme.

Vanaf het ontstaan van Amerika is alles gevormd om de eenling, neem het wilde westen als voorbeeld, daar was het ieder voor zich, en deze mentaliteit heeft Amerika nooit meer verlaten.

Let maar op het "God bless Amerika" das een puur egoistische opmerking.

Samengevat, Amerika is niet zo vanwege angst, maar door egoisme, alles wat de Amerikaanse visie bepaald, en hun interne aangelegendheden, is gebaseerd op eigen belang.

Moore heeft het gewoon fout, en dat maakt de docu eigenlijk waardeloos, hoe vermakelijk het soms ook is.

Amerika is niet gebaseerd op angst, het ontleent zijn bestaansrecht aan egoisme.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  Redactie Frontpage maandag 17 maart 2003 @ 00:22:47 #130
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9169191
Heb 'm gedownload (2 delen) en ga hem van de week kijken.
pi_9172356
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 02:04 schreef lawsuit het volgende:
Ik heb vanavond die docu/film gezien.

De conclusie klopt niet, Amerika is niet zoals het is vanwege angst, Amerika is zo vanwege egoisme.

Wat een onzin.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 maart 2003 @ 00:35:14 #132
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9194928
Wat een goeie docu zeg, echt 2 uur lang vermaakt. Goed gemonteerd, goed de spanningsboog opgebouwd. De finale met Charlton Heston was geniaal. Ik geloof niet dat ie op de bonne fooi een afspraak wist te versieren, maar toch goed in scene gezet.

De Dick Clark scene was echt schaamteloos goed, hulde. En de tekenfilm (gemaakt door Matt Stone hoop ik?) was echt een krent in de pap.

Moore was veel in beeld maar het stoorde me niet. Het had voor mij echter wel 30 minuten korter gemogen.

Ik neem niet alles voor feit aan maar het klinkt erg geloofwaardig. De sequence in Canada was trouwens erg verhelderend. En wat echt goed was, waren de scenes van Columbine, die ik nog nooit had gezien.

Sommige mensen waren trouwens echt een persiflage van zichzelf.

Het enige zwaktebod vond ik dat portret van dat 6-jarige meisje op het eind.

Echt een topdocu, al had ik 'm niet in de bios hoeven te zien.

maandag 24 maart 2003 @ 08:22:54 #133
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_9332778
bij de oscar uitreikingen gaf Michael Moore z'n mening over Bush ("shame on you, mister Bush!"). Tegen het eind wordt snel de muziek in gezet door de regie
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 24 maart 2003 @ 09:51:47 #134
22190 Rude
Rude4Life
pi_9333488
Als iemand een link met videobeelden hiervan heeft...
Hier posten!
NU!

For being Rude is the only way
  maandag 24 maart 2003 @ 10:09:25 #135
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9333752
quote:
Op maandag 24 maart 2003 09:51 schreef Rude het volgende:
Hier posten!
NU!

had je moeten kijken
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 24 maart 2003 @ 10:20:40 #136
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9333920
Wie of wat zijn eigenlijk "The Dixie chicks"?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 24 maart 2003 @ 10:24:06 #137
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_9333967
quote:
Op maandag 24 maart 2003 09:51 schreef Rude het volgende:
Hier posten!
NU!

Het is godverdegodver de eerste link die je vindt bij
google als je op "michael moore speech oscar" zoekt

Maar aangezien je te lui bent:

http://www.krackmonster.com/moore.mpg

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  maandag 24 maart 2003 @ 10:29:46 #138
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_9334048
The Dixie chicks: een texaanse meidenband, moderne coutry/blues. Redelijk populair in texas. Zij hebben gezegd zich te schamen uit dezelfde staat als Bush te komen, en dat is in texas nogal verkeerd gevallen. Nu worden ze door zo'n beetje alle radiostations geboycot, en 'fans' hebben openbaar cd's verbrand... (dat laatste weet ik niet zeker...)

Verder: Michael Moore... ik vind het enorm jammer dat hij denkt dat hij moet gaan jongleren met statistieken. De situatie in amerika (vooral economisch) is al erg genoeg, dit soort kunstgrepen zijn niet nodig. Als hij wat betere journalistiek zou bedrijven zou hij heel wat wind uit de zeilen van zijn tegenstanders halen, zonder verschil in resultaat.

Zijn boeken zijn trouwens ook geniaal! Ik ben nu bezig in 'Downsize this!'

Alecks

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 24 maart 2003 @ 10:39:53 #139
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_9334199
tegenstanders van Moore vinden dat de film "full of lies and bullshit" zit. Er is zelfs een hele anti-moore website opgezet -> www.moorewatch.com
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 24 maart 2003 @ 11:55:49 #140
22190 Rude
Rude4Life
pi_9335680
quote:
Op maandag 24 maart 2003 10:24 schreef ChOas het volgende:
Het is godverdegodver de eerste link die je vindt bij
google als je op "michael moore speech oscar" zoekt

Maar aangezien je te lui bent:

http://www.krackmonster.com/moore.mpg

ChOas die link is chaos.

For being Rude is the only way
pi_9416747
grrrrr , bij de filmclub werd de dvd van bowling for columbine afgelopen dinsdag 25 maart verwacht, maar nu is ie nergens te vinden ook niet meer op de release lijst van www.filmclub.nl.

Zal wel komen door de productie maatschappij die de film langer in de bios wil laten draaien omdat ie nu weer aandacht krijgt vanwege die oscar van afgelopen week.

mitch buchannon to the rescue!
pi_9416882
Ik hoop 'em over 2 weken ook gezien te hebben!
pi_9419558
De NOS heeft de documentaire aangeschaft, dus binnenkort is ie ook op tv te zien.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 02:05:30 #144
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_9444899
quote:
Op maandag 17 maart 2003 09:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Oh ja?

Waarom heb ik het mis dan?

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 17:41:35 #145
42998 Pacino
Who will refuse?
pi_9452211
Had me wellicht wat teveel van de film voorgesteld, want ik vond Bowling for Columbine enigzins teleurstellend. Ik vind het bijzonder jammer dat Moore iets opmerkt, het gegeven dat in de USA het moordvcijfer vele malen hoger ligt dan elders, maar vervolgens niet tot één zinnige reden komt waarom dat nu het geval is. Verder vind ik zijn aanval op Heston wat overdreven en neigt hij eveneens een beetje naar Frequin met het confronteren van een winkelketen met slachtoffers van een schietpartij. Hier en daar is de film echt wel onderhoudend (met name de eerste 30 minuten zijn vrij sterk), maar daarna zakt alles als een pudding in. Gemiste kans.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 18:19:39 #146
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9452827
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 22:08 schreef wunderbaum het volgende:
De NOS heeft de documentaire aangeschaft, dus binnenkort is ie ook op tv te zien.
Misschien bij dokwerk of tegenlicht van de VPRO..
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 5 april 2003 @ 22:18:32 #147
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_9607847
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 19:42 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
grrrrr , bij de filmclub werd de dvd van bowling for columbine afgelopen dinsdag 25 maart verwacht, maar nu is ie nergens te vinden ook niet meer op de release lijst van www.filmclub.nl.

Zal wel komen door de productie maatschappij die de film langer in de bios wil laten draaien omdat ie nu weer aandacht krijgt vanwege die oscar van afgelopen week.

Bowling for Columbine komt 15 april uit bij Filmclub (gevraagd aan personeel) en het schijnt dat er ook nog een aktie omheen gebouwd wordt.(goedkoper of zo...)Althans bij Filmclub in Vianen.
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
  zaterdag 5 april 2003 @ 23:24:41 #148
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_9609031
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:19 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
http://www.theavclub.com/avclub3209/avfeature3209.html
Deze Jim rose?
[off topic:] op die site, over zijn nieuwe show: "I've got one young lady whose measurements are 36-24-36and that's just one leg."
I wish I could remember, but my selective memory won't let me
  Redactie Frontpage woensdag 9 april 2003 @ 22:14:43 #149
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9687717
Netwerk ging vanavond over MM. Goeie docu over MM zelf na de Oscars.

Netwerk wordt herhaald.

woensdag 9 april 2003 @ 22:17:49 #150
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9687787
quote:
Op woensdag 9 april 2003 22:14 schreef SunChaser het volgende:
Netwerk ging vanavond over MM. Goeie docu over MM zelf na de Oscars.

Netwerk wordt herhaald.

wanneer?
Ik hoor en zie alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')