Viel me tegen. Hoop poeha om niks. Wel leuke docu, maar ook weer niet zo heel goed. Hoog 'Frequin' gehalte.
quote:De striptekenaar van Guust Flater?
Op maandag 24 februari 2003 20:46 schreef GHaven het volgende:
Geen zin om alle reacties door te lezen, dus sorry als het volgende al gezegd is:Viel me tegen. Hoop poeha om niks. Wel leuke docu, maar ook weer niet zo heel goed. Hoog 'Frequin' gehalte.
quote:a-li-ne-a's
Op maandag 24 februari 2003 20:43 schreef Bus watcher het volgende:
quote:Euh, misschien schrijf ik het verkeerd, maar ik bedoel die vent die op SBS6 achter pedofielen aan holt en dan roept 'WAAROM HEB JE DAT KIND GENEUKT?! HE?! VOND JE HET LEKKER?! HE?! VIESPEUK?! HE?!'.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:16 schreef kamagurka het volgende:[..]
De striptekenaar van Guust Flater?
Willibrord!
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 11:21 schreef GHaven het volgende:[..]
Euh, misschien schrijf ik het verkeerd, maar ik bedoel die vent die op SBS6 achter pedofielen aan holt en dan roept 'WAAROM HEB JE DAT KIND GENEUKT?! HE?! VOND JE HET LEKKER?! HE?! VIESPEUK?! HE?!'.
Willibrord!
Oja! Die heet ook zo. Ik heb de heugelijke gebeurtenis mee mogen maken dat ie door jim rose met maden werd ondergespuugd! (dat heeft de laffe hond dus ook niet in zijn progamma verwerkt.)
quote:Dezelfde!
Op dinsdag 25 februari 2003 17:19 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
http://www.theavclub.com/avclub3209/avfeature3209.html
Deze Jim rose?
quote:Ik wist eigenlijk niet dat Terry vast zat, er was zelfs toch sprake van een John Doe #3, toch?
Op dinsdag 18 februari 2003 09:53 schreef Ulx het volgende:[..]
2: Terry Nichols zit levenslang in de lik, McVeigh is geexecuteerd.
Grappig hoe de Amerikanen (en rechts FOK!) geschokt reageren en velen zelfs bang, lekker hameren op de verdraaide feiten terwijl het globale thema wordt genegeerd .. de waarheid durft men niet onder ogen te zien.
Natuurlijk zijn de feiten opgeblazen, wordt het subjectief afgebeeld (absoluut aantal moorden VS vergelijken met bijv. Frankrijk, terwijl inwonertal totaal verschillend is, om maar een voorbeeld te noemen) maar het gaat erom dat Moore op deze manier aandacht trekt voor het probleem wat er wel degelijk is.
De conclusie is duidelijk, de rechtse regering (van de Republikeinen, maar in mindere mate ook zeker de Democraten) werkt het veiligheidsgevoel en gevaar sterk in de hand door middel van het handhaven van de enorme kloof tussen arm en rijk, en daarnaast de agressieve buitenlandse politiek. Prachtig hoe ze met betrekking tot dat laatste praten over een 'unity', kameraadschap, vrijheid; terwijl dit gewoon niet bestaat. Er is een enorme segregatie tussen blank en zwart, rijk en arm (ja, vooral respectievelijk) waardoor er een groot gevoel van onveiligheid ontstaat. Van ongelijkheid komt angst en onveiligheid.
Grootste verschil met Canada is de mentaliteit: zorg moet voor iedereen beschikbaar zijn, iedereen moet onder fatsoenlijke condities kunnen leven. So what als de nationale economie minder floreert dan die van de VS, iedereen heeft een goed leven. Hierdoor is er erg weinig criminaliteit -> meer veiligheid -> nog beter leven. De sterke economische positie van de VS wordt alleen veroorzaakt door een klein percentage van de bevolking die multimiljonair/miljardair is .. dat ze daar trots op zijn kan ik nog steeds niet begrijpen.
Doe eens wat aan die armoede, pas dan kan je echt spreken over een 'Unity' en 'We stand together as one' .
quote:Toch is kritiek op eventueel verdraaide feiten weldegelijk terecht, en tasten deze "onwaarheden" de geloofwaardigheid van de film aan. Als je zo'n goede zaak hebt en de objectieve feiten je verhaal ondersteunen, hoef je immers niks te verdraaien om je gelijk te halen. Het gegeven dat je de feiten wel verdraait, impliceert dus dat je standpunt eigenlijk helemaal niet zo sterk is.....
Op vrijdag 28 februari 2003 00:52 schreef Frggl het volgende:
Wow, echt goeie eye-opener deze film, aanrader.Grappig hoe de Amerikanen (en rechts FOK!) geschokt reageren en velen zelfs bang, lekker hameren op de verdraaide feiten terwijl het globale thema wordt genegeerd .. de waarheid durft men niet onder ogen te zien.
Natuurlijk zijn de feiten opgeblazen, wordt het subjectief afgebeeld (absoluut aantal moorden VS vergelijken met bijv. Frankrijk, terwijl inwonertal totaal verschillend is, om maar een voorbeeld te noemen) maar het gaat erom dat Moore op deze manier aandacht trekt voor het probleem wat er wel degelijk is.
quote:Je hebt gelijk ja, het zou een stuk beter zijn als hij objectieve gegevens had gebruikt. Dat zou minder shoqueren, maar zijn standpunt zou sterker zijn. Maar ik denk dat een groot deel van het publiek niet zo kritisch kijkt naar die gegevens, en het effect daardoor groter is.
Op vrijdag 28 februari 2003 13:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Toch is kritiek op eventueel verdraaide feiten weldegelijk terecht, en tasten deze "onwaarheden" de geloofwaardigheid van de film aan. Als je zo'n goede zaak hebt en de objectieve feiten je verhaal ondersteunen, hoef je immers niks te verdraaien om je gelijk te halen. Het gegeven dat je de feiten wel verdraait, impliceert dus dat je standpunt eigenlijk helemaal niet zo sterk is.....
anders maar ff downen vanaaf
quote:Vanaf 15 mei in Amerika (R1) op dvd.
Op maandag 3 maart 2003 10:13 schreef MikeyMo het volgende:
Komt deze "film" binnenkort ook op DVD/TV (uit)?anders maar ff downen vanaaf
quote:Geweldig!
Op donderdag 20 februari 2003 13:34 schreef CrestDem0n het volgende:
Bowling_For_Columbine_-_American_History_Cartoon.wmv
"Theatre should be more like this."
--Robert Hewison, London Times
"4 Stars! He's a wake-up call, a call to action, a kick in the mental backside."
-- Martin Kettle, The Guardian
"No one puts his case more strongly, more brilliantly or more entertainingly.
He is a force for good.
--Kevin O'Sullivan, Daily Mirror
quote:Ieder z'n mening.
Op dinsdag 25 februari 2003 11:21 schreef GHaven het volgende:
Euh, misschien schrijf ik het verkeerd, maar ik bedoel die vent die op SBS6 achter pedofielen aan holt en dan roept 'WAAROM HEB JE DAT KIND GENEUKT?! HE?! VOND JE HET LEKKER?! HE?! VIESPEUK?! HE?!'.Willibrord!
Maar ik ben het echt he-le-maal niet met je overtrokken reactie eens.
quote:Wat betreft willibrord? ik wel eigenlijk
Op maandag 3 maart 2003 13:55 schreef Manono het volgende:
Maar ik ben het echt he-le-maal niet met je overtrokken reactie eens.
[Dit bericht is gewijzigd door kamagurka op 03-03-2003 16:17]
quote:Maar speelde in goede films!
Op vrijdag 28 februari 2003 12:58 schreef Disorder het volgende:
Charlton Heston is een oud gefrustreerd mannetje trouwens
quote:Wat ik uiteraard bedoel te zeggen is dat ik de vergelijking met Willibrord in deze nogal kort door de bocht vind
Op maandag 3 maart 2003 16:13 schreef kamagurka het volgende:
Wat betreft willibrord? ik wel eigenlijk
quote:Zonde van je tijd.
Op maandag 3 maart 2003 14:00 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb gister een andere documentaire over Columbine op SBS 6 gezien en ik wil deze docu ook erg graag zien!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |