abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9687852
quote:
Op woensdag 9 april 2003 22:14 schreef SunChaser het volgende:
Netwerk ging vanavond over MM. Goeie docu over MM zelf na de Oscars.

Netwerk wordt herhaald.

Ah, toch maar kijken dan.

00.10 - ?.? ned 1

donderdag 17 april 2003 @ 23:19:39 #152
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_9850611
SCHOP!

Ik heb de film/docu net gekeken en ik moet zeggen, het is me beter bevallen dan ik had verwacht.

De hypocritie van de VS komt heel duidelijk aan het licht, ondanks een misschien wat subjectieve weergave.

Sommige gedeeltes hebben echt heel erg indruk op me gemaakt, van die dingen wist ik echt weinig af, blijkt nu.

Het enige waar ik mijn twijfels over heb is het hele Canada verhaal. Ik geloof er eigenlijk vrij weinig van dat er in een stad als Windsor in de afgelopen jaren 1 moord ofzo is gepleegd, terwijl er in Detroit tientallen zijn gepleegd, beetje populistisch.

pi_9994056
Ik nu die docu te kijken en ik kijk ff snel op nu.nl om te kijken of er nog wat interessant nieuws is of zo... dan zie je dit...

wrange toeval

pi_9994378
Het statement wat Michael Moore wil maken is dat de USA ten onder gaat aan de angsten die gecreeerd worden door de media.

Logisch vervolg: De maatschappij voelt zich onveilig. Politiek doet hier nog eens een schepje boven op. Vanuit dit standpunt bekeken wordt de USA uitgekleedt en wordt het duidelijk waarom dit gebeurd. En het wapenbezit is slechts een klein gevolgje hiervan... Wat er gebeurd is in columbine is ook alleen maar een gevolg van de schijnveiligheid die gecreerd is door de maatschappij onder invloed van constante berichtgeving, politieke invloeden dus. Al de vooroordelen die ik had van amerika worden bevestigd na het kijken van deze docufilm. Tuurlijk meot je het nemen met een zoutkorreltje, maar mijn complimenten ! Toppertje

pi_9994624
quote:
Op donderdag 24 april 2003 22:21 schreef displaced het volgende:
Het statement wat Michael Moore wil maken is dat de USA ten onder gaat aan de angsten die gecreeerd worden door de media.

Logisch vervolg: De maatschappij voelt zich onveilig. Politiek doet hier nog eens een schepje boven op. Vanuit dit standpunt bekeken wordt de USA uitgekleedt en wordt het duidelijk waarom dit gebeurd. En het wapenbezit is slechts een klein gevolgje hiervan... Wat er gebeurd is in columbine is ook alleen maar een gevolg van de schijnveiligheid die gecreerd is door de maatschappij onder invloed van constante berichtgeving, politieke invloeden dus. Al de vooroordelen die ik had van amerika worden bevestigd na het kijken van deze docufilm. Tuurlijk meot je het nemen met een zoutkorreltje, maar mijn complimenten ! Toppertje

Ja daar kwam het zo een beetje op neer...
creeer de angst (media) en vervolgens wordt er volop verdiend (NRA, lockhead..etc) ongeacht de slachtoffers (columbine en nog veel meer...)

Mijn samengevatte mening....trouwens...Canada kwam wel relaxed over...

pi_9994886
Hele goede docu! Soms wat kort door de bocht zoals het de 'confrontatie' met de voorzitter van de NRA (de dood van het kind was een ongeluk, dat had ook met een mes, een zwembad of weetikveel wat kunnen gebeuren), de programmamaker van 'COPS' (die werd ervan beschuldigd alleen zwarte criminele uit te zenden) en het terugbrengen van de kogels naar K-mart (als die kinderen kogels wilde zouden ze er toch wel aan komen).

Maar echt goed in elkaar gezet, goed over nagedacht en zeker grappig! Vooral als mensen eerst zeggen niet gestoord te zijn en later als de grootste gekken van Amerika uit de bus komen! Geniaal!

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zondag 27 april 2003 @ 13:39:01 #157
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_10043640
Ik heb NET de film gezien en damn, IEDEREEN moet deze film zien want hij slaat de spijker op de kop. Brilliant wordt je door het verhaal getrokken met humor en scherpte, de snelste 2 uur ooit!
Respect voor MM.
quote:
Op donderdag 24 april 2003 22:39 schreef sizzler het volgende:
Soms wat kort door de bocht zoals het de 'confrontatie' met de voorzitter van de NRA (de dood van het kind was een ongeluk, dat had ook met een mes, een zwembad of weetikveel wat kunnen gebeuren),
Dan heb jij het punt gemist; het WAS helemaal geen ongeluk, die kleuter heeft bewust geschoten op dat andere kind. Maar daar gaat het helemaal niet om! Die gun lag gewoon binnen bereik, net zoals MILJOENEN andere wapens, dat in combinatie met de angst die de media (tot de president aan toe!) blijkt dus een dodelijke combinatie letterlijk. 11.000 duizenden per jaar man!

En dan die charles, wat een baviaan, ZO een waffel na die drama's maar hij had nergens antwoorden op, heel eventjes toen hij vertelde dat al die moorden komen door "ethnische gemixedheid, eh oeps....dat heb ik niet gezegd, nee nee het komt door onze historie."
yeah, right nee die link van de nra en de kkk is idd ver te zoeken

quote:
de programmamaker van 'COPS' (die werd ervan beschuldigd alleen zwarte criminele uit te zenden)
Waarom is dat kort door de bocht dan? Die programmamaker gaf zelf notabene toe dat een vluchtende zwarte man betere kijkcijfers oplevert dan iets anders. If its bleeds it leeds.
quote:
het terugbrengen van de kogels naar K-mart (als die kinderen kogels wilde zouden ze er toch wel aan komen).
Kogels terugbrengen?? HUH? Dat zinnetje van MM was cynisch sjees. En dat ze er wel aan konden komen bleek wel enkele minuten daarna toen ze een lokale wal-mart leegkochten en zo indirect ervoor zorgden dat er geen kogels meer zouden worden verkocht.
Brilliante actie!

Maar verbazend dat MM hier de feiten op een presenteerblaadje legt en dat TOCH sommige mensen de conclusies nog niet oppikken * zucht *

[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 27-04-2003 13:45]

fluff for life
pi_10058922
Ik heb hem ook eindelijk gezien (in Heerlen komen dit soort film pas een half jaar later in de bios).

Uiteraard vond ik hem geweldig en ook een 'eyeopener' zoals een van mijn voorganger al zei.

Ik denk dat het voor iedereen goed is om deze films te kijken, alleen al om de huidige stand van zaken in de wereld te kunnen begrijpen. Waarom wordt de amerikaanse 'way of life' door vele mensen zo gehaat en waarom is de wereld zo als ie nu is.

Het stukje 'Amerikaanse' interventie-in-de-derde-wereld schokte me. Niet dat ik er niks van afwist maar kunt hier wel spreken van massamoord (alles bij elkaar opgeteld door de jaren heen 5 a 6 miljoen doden om het kapitalisme te laten winnen van het communisme). Maar ok dat is gebeurd en laten we hopen dat Amerika daar nu eens langzaam mee gaat stoppen. Weinig kans met haviken aan de macht overigens.

Michael Moore verdient de oscar uiteraard. En ik hoop dat ie in de toekomst nog meer mooie films maakt. Maar het zou me niks verbazen als ie toevallig eens tegen een kogel aanloopt. Gelukkig weten we dan wel wie achter deze kogel zit.

dinsdag 6 mei 2003 @ 15:34:09 #159
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10248106
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:21 schreef bluebellyfluff het volgende:
geef dan eens een voorbeeld? KAN JE NIET!

Op dinsdag 6 mei 2003 15:22 schreef Hiawatha het volgende:
Dan snap je de documentaire duidelijk niet. Ga em nog maar eens bekijken dan. Het is echt een meesterwerkje.

Ten eerste was dus al duidelijk dat het aantal wapens niks te maken had met het aantal moorden dat gepleegd werd, terwijl daar toch duidelijk de nadruk op lag.

Neem ook bijvoorbeeld het voorbeeld van het jongetje van 6 die zijn klasgenootje neerschoot. De schuld werd hier ineens weer gelegd bij de man die de moeder werk verschafte. Wat een lulkoek! Wat heeft die man er in vredesnaam mee te maken? Moet die moeder dan werkeloos thuis op de bank gaan liggen? Belachelijk ver doorgetrokken, kinderlijk verband.

Even later werd de man van de NRA geconfronteerd met een foto van het overleden meisje. Wat kan die vent daar nou aan doen? Lijkt me toch eerder de verantwoording van de eigenaar van het gebruikte wapen. Hier wordt door de NRA dan ook flink op gehamerd bij toespraken. Wapens zijn geen speelgoed.

Verder verzuimd men in de documentaire om het verband te zien tussen het aantal (werkeloze) buitenlanders in de steden in Amerika en het aantal moorden.

Het voorbeeld van duitsland raakt ook kant noch wal, een aantal maanden geleden is daar nog een hele school uitgemoord door een of andere geflipte leerling.

Het kwam er gewoon op neer dat Moore de hele documentaire lang op zoek was naar degene die verantwoordelijk was voor al deze ellende. En mijns insziens heeft hij die niet gevonden. Er werd wat met cijfers gesmeten over oorlogen die Amerika gevoerd heeft. Ik geloof dat niemand de illusie heeft dat Amerika nooit iets fout gedaan heeft, dus waar dat over ging begrijp ik ook niet.

Het aantal moorden en gevangenen heeft gewoon te maken met de mentaliteit van een volk of bepaalde bevolkingsgroepen.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:41:35 #160
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10248342
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:34 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ten eerste was dus al duidelijk dat het aantal wapens niks te maken had met het aantal moorden dat gepleegd werd, terwijl daar toch duidelijk de nadruk op lag.

Daar lag de nadruk helemaal niet op! Heb de documentaire wel gezien?
quote:
Neem ook bijvoorbeeld het voorbeeld van het jongetje van 6 die zijn klasgenootje neerschoot. De schuld werd hier ineens weer gelegd bij de man die de moeder werk verschafte. Wat een lulkoek! Wat heeft die man er in vredesnaam mee te maken? Moet die moeder dan werkeloos thuis op de bank gaan liggen? Belachelijk ver doorgetrokken, kinderlijk verband.
Nee, dit was een voorbeeld om aan te geven dat je een moeder met klein kid geen 12 uur per dag uit huis kan trekken "omdat ze het werk maar moet nemen wat er is". Je moet zo iemand de kans geven om dichter bij huis te werken zodat ze meer tijd kan spenderen aan haar kinderen
quote:
Even later werd de man van de NRA geconfronteerd met een foto van het overleden meisje. Wat kan die vent daar nou aan doen? Lijkt me toch eerder de verantwoording van de eigenaar van het gebruikte wapen. Hier wordt door de NRA dan ook flink op gehamerd bij toespraken. Wapens zijn geen speelgoed.
Volgens mij werd de NRA ermee geconfronteerd omdat zij de dag nadat het meisje doodgeschoten was een meeting in dat stadje organiseerden. Beetje achterlijk vindt je niet?
quote:
Het kwam er gewoon op neer dat Moore de hele documentaire lang op zoek was naar degene die verantwoordelijk was voor al deze ellende. En mijns insziens heeft hij die niet gevonden. Er werd wat met cijfers gesmeten over oorlogen die Amerika gevoerd heeft. Ik geloof dat niemand de illusie heeft dat Amerika nooit iets fout gedaan heeft, dus waar dat over ging begrijp ik ook niet.
Hij ging niet op zoek naar een "schuldige", hij liet gewoon zien waar hij denkt dat het om draait. En als je niets over Amerika's verleden mag zeggen omdat iedereen dat toch wel weet..nou ja..het zal wel..

Overigens vond ik de koppeling tussen de zwaarste bombardementen door Amerika ooit ten tijde van de shooting op Columbine wel mooi gevonden. Iederee die zegt dat dit er niks mee te maken heeft, maar een optreden van Manson wel, kun je mooi als dom/ypocriet wegschuiven!

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:43:12 #161
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_10248401
quote:
lang verhaal
Ik dacht dat het toch overduidelijk was dat deze film ging over de mentaliteit van de Amerikanen en niet over het wapenbezit an sich.
Daarom werd het voorbeeld van Canada ook aangehaald waar ook 7 miljoen wapens in het bezit van particulieren zijn, maar waar het klaarblijkelijk toch een stuk rustiger is wat het aantal doden met een vuurwapen betreft.

De conclusie is dan ook heel duidelijk een mentaliteitskwestie is, maar dat het grote wapenbezit zeker geen positieve factor is.

"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:45:15 #162
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_10248458
quote:

[..]

Daar kwam hij later ook achter na een parellel getrokken te hebben met canada waar evenveel wapens aanwezig zijn en toch minder moorden. Niet gezien? Kwam erop neer dat het door o.a. kwam door de media en the control trough fear.
quote:
Nee de schuld werd gelegd bij het systeem dat ervoor zorgt dat een alleenstaande moeder (te) ver moet reizen om uiteindelijk altijd te kort te komen waardoor zij haar kind wel moet verwaarlozen. En als je het niet begrijpt dan moet je niet dom je bek opentrekken en gaan denken kearel.
quote:
Omdat die man zo tactloos is om notabene de VOLGENDE DAG het gebruik en het recht op een vuurwapen te verheelrijken. Nogal tactloos en dat hij wegloopt is een ijzersterk bewijs dat die man zwak is.
En nog even verkapt toegeven dat hij een vuile rascist is, of heb je dat OOK al gemist?
quote:
Verder verzuimd men in de documentaire om het verband te zien tussen het aantal (werkeloze) buitenlanders in de steden in Amerika en het aantal moorden.
En welk verband is dat dan wel? Geef maar een voorbeeld? Wat een onzin zeg.
quote:
Het kwam er gewoon op neer dat Moore de hele documentaire lang op zoek was naar degene die verantwoordelijk was voor al deze ellende. En mijns insziens heeft hij die niet gevonden.
Je mening is je goed recht ook al heb je gigantische oogkleppen op, bekijk het laatste half uur eens ontdek of je ZIJN conclusie uberhaupt begrijpt.
quote:
Het aantal moorden en gevangenen heeft gewoon te maken met de mentaliteit van een volk of bepaalde bevolkingsgroepen.
En waarop basseer JIJ dat dan?
Mijn inziens is de mentaliteit door o.a. de media zo veranderd dat het alleen kan reageren door naar zijn gun te grijpen.

[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 06-05-2003 15:47]

fluff for life
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:45:19 #163
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_10248461
quote:
Precies!!! En dat komt naar mijn mening goed naar voren in de documentaire. Zeker toen 'de Amerikaan' met 'de Canadees' vergeleken werd.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:51:24 #164
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10248667
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:41 schreef Cheiron het volgende:
Daar lag de nadruk helemaal niet op! Heb de documentaire wel gezien?
Neehoor... Daarom ging de openingsscene zeker over het makkelijk verkrijgen van een wapen. En werd de NRA er de hele tijd bijgehaald. Waar lag de nadruk dan wel op?
quote:
Nee, dit was een voorbeeld om aan te geven dat je een moeder met klein kid geen 12 uur per dag uit huis kan trekken "omdat ze het werk maar moet nemen wat er is". Je moet zo iemand de kans geven om dichter bij huis te werken zodat ze meer tijd kan spenderen aan haar kinderen
Ja, en wat heeft die werkgever daar mee te maken? Ik kan ook een documentaire over Ethïopië maken en zeggen dat men daar meer eten nodig heeft. Open deuren intrappen dus.

En dan nog. Het verband tussen de werkende moeder en haar zoontje die iemand doodschiet. Veel te ver gezocht.

quote:
Volgens mij werd de NRA ermee geconfronteerd omdat zij de dag nadat het meisje doodgeschoten was een meeting in dat stadje organiseerden. Beetje achterlijk vindt je niet?
Dat stond al langer gepland. En de "cold dead hands" speech was bijvoorbeeld pas een jaar later na columbine gehouden, op een andere plaats, dus heel anders dan Mr. Moore jouw voorspiegelde.
quote:
Hij ging niet op zoek naar een "schuldige", hij liet gewoon zien waar hij denkt dat het om draait. En als je niets over Amerika's verleden mag zeggen omdat iedereen dat toch wel weet..nou ja..het zal wel..
En ja? Waar draait het dan om volgens jou? Een of ander vaag verhaal over het bangmaken van mensen. Wat een onzin.

Etnische groeperingen. Werkeloze crackjunkies, getto tuig... dàt is de oorzaak.

quote:
Overigens vond ik de koppeling tussen de zwaarste bombardementen door Amerika ooit ten tijde van de shooting op Columbine wel mooi gevonden. Iederee die zegt dat dit er niks mee te maken heeft, maar een optreden van Manson wel, kun je mooi als dom/ypocriet wegschuiven!
Nog zo'n krankzinnig verband. Hadden ze die slachtpartijen in yugoslavië dan door moeten laten gaan. Of moeten bepraten zoals Europa al tijden deed? En zoveel doden zijn er niet gevallen tijdens het bombarderen van militaire stellingen daar.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:54:49 #165
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10248769
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:45 schreef Hiawatha het volgende:
Precies!!! En dat komt naar mijn mening goed naar voren in de documentaire. Zeker toen 'de Amerikaan' met 'de Canadees' vergeleken werd.
Niet het verschil tussen de Amerikaan en de Canadees. Maar het aantal drugsgebruikers, criminelen en zulk soort tuig in Amerika.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:54:52 #166
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10248773
jij vat mijn punten niet.. geen enkele, en dat is knap...
quote:
Etnische groeperingen. Werkeloze crackjunkies, getto tuig... dàt is de oorzaak.
Maak een documentaire zou ik zeggen..
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:57:23 #167
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10248855
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:54 schreef Cheiron het volgende:
jij vat mijn punten niet.. geen enkele, en dat is knap...

Maak een documentaire zou ik zeggen..

Uitgeluld.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:59:31 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10248924
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:57 schreef Kogando het volgende:

[..]

Uitgeluld.

Tuurlijk
Heb gewoon geen zin om mijzelf te herhalen wanneer de kans dat je mijn punten serieus bekijkt nihil is. Tuurlijk is het mogelijk om een ander inzicht te hebben dan ik, of Moore, maar jouw punten kloppe op sommige punten gewoon niet.
Als voorbeeld de opmerking dat de docu over het wapenbezit gaat. Dat de opening hier over gaat zegt helemaal niks, en toch draag jij dit als punt aan...

Vandaar.. Niks ten nadele van jou, we hebben gewoon een andere mening..

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:00:23 #169
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_10248963
Mensen die denken dat wapens moeilijker te krijgen zijn in Nederland dan in de VS, die begrijpen er of geen reet van, of wonen in Tjietjerstradeel bij mamma thuis.

Binnen 5 minuten is er 1 geregeld in de stad, bij iedere willekeurige coffeeshop.

[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 06-05-2003 16:07]

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_10249006
ik heb het gevoel dat er een aantal mensen zijn de deze docu dus NIET begrepen hebben...
misschien zouden jullie het wat beter begrijpen als jullie zijn boek "stupid white men" zouden lezen, briljant, het geeft een goed beeld van wat er mis is in de VS.....
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:06:48 #171
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10249144
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:59 schreef Cheiron het volgende:
Tuurlijk
Heb gewoon geen zin om mijzelf te herhalen wanneer de kans dat je mijn punten serieus bekijkt nihil is. Tuurlijk is het mogelijk om een ander inzicht te hebben dan ik, of Moore, maar jouw punten kloppe op sommige punten gewoon niet.
Als voorbeeld de opmerking dat de docu over het wapenbezit gaat. Dat de opening hier over gaat zegt helemaal niks, en toch draag jij dit als punt aan...

Vandaar.. Niks ten nadele van jou, we hebben gewoon een andere mening..

Jaja, je maakt je er wel lekker makkelijk van af. Je kan beter eens een wat kritischer kijk op het leven hebben i.p.v. de opvattingen van Mr. Moore als zoete koek te slikken.

Mijn advies; neem voortaan alles aan als informatie en niet direct als de waarheid.

En wat mijn punt over de nadruk van de film betreft, lieve Cheiron. De hele film lang werden schietende mensen, NRA speeches en het makkelijk verkrijgen van wapens aangehaald. Dus ga me niet vertellen dat daar de nadruk niet op lag. Trouwens wel grappig dat zijn argumenten inzake dit punt in de praktijk ontkracht zijn door dat trauma in duitsland.

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:07:46 #172
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10249178
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:02 schreef bolus het volgende:
ik heb het gevoel dat er een aantal mensen zijn de deze docu dus NIET begrepen hebben...
misschien zouden jullie het wat beter begrijpen als jullie zijn boek "stupid white men" zouden lezen, briljant, het geeft een goed beeld van wat er mis is in de VS.....
Alleen de titel al..

...ben onder de indruk...

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:08:51 #173
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_10249217
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:07 schreef Kogando het volgende:

[..]

Alleen de titel al..

...ben onder de indruk...

Schrijf een book met 'Stupid Black Man' en je bent de lul

Of 'de duivels verzen' en je krijgt een fatwa

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:11:04 #174
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10249287
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:06 schreef Kogando het volgende:

[..]

Jaja, je maakt je er wel lekker makkelijk van af. Je kan beter eens een wat kritischer kijk op het leven hebben i.p.v. de opvattingen van Mr. Moore als zoete koek te slikken.

Mijn advies; neem voortaan alles aan als informatie en niet direct als de waarheid.

En wat mijn punt over de nadruk van de film betreft, lieve Cheiron. De hele film lang werden schietende mensen, NRA speeches en het makkelijk verkrijgen van wapens aangehaald. Dus ga me niet vertellen dat daar de nadruk niet op lag. Trouwens wel grappig dat zijn argumenten inzake dit punt in de praktijk ontkracht zijn door dat trauma in duitsland.

nou nou, dat toontje mag je achterwege laten alsmede je zogenaamde advies. Misschien moet je je ogen eens open doen. Dan zie je dat de wereld niet altijd zo is als jij het ziet, en er ook mensen zijn met een afwijkende mening. Tuurlijk slik ik niet alles wat Moore zegt als zoete koek, maar het algemene verhaal, en vooral de manier waarop gebracht, stond mij zeker aan. Als dit mij naief maakt in jouw ogen lijkt me dit meer een debet aan jouw kant dan aan de mijne.
pi_10249340
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:08 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Schrijf een book met 'Stupid Black Man' en je bent de lul

Of 'de duivels verzen' en je krijgt een fatwa

das waar maar het boek heet nou eenmaal niet voor niets zo.....

als het over stupid black men had gegaan, dan had het waarschijnlijk zo geheten....

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:13:12 #176
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10249345
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:11 schreef Cheiron het volgende:
nou nou, dat toontje mag je achterwege laten alsmede je zogenaamde advies. Misschien moet je je ogen eens open doen. Dan zie je dat de wereld niet altijd zo is als jij het ziet, en er ook mensen zijn met een afwijkende mening. Tuurlijk slik ik niet alles wat Moore zegt als zoete koek, maar het algemene verhaal, en vooral de manier waarop gebracht, stond mij zeker aan. Als dit mij naief maakt in jouw ogen lijkt me dit meer een debet aan jouw kant dan aan de mijne.
blaat... je geeft me geen antwoorden en komt dan met dat ik je niet begrijp en dat er nou eenmaal mensen met andere meningen zijn..

Never mind, i rest my case.

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:15:22 #177
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10249415
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:13 schreef Kogando het volgende:

[..]

Never mind, i rest my case.

Ik heb je in mijn eerste reply gewoon antwoorden gegeven, en ook in mijn tweede. Als jij het dan nog niet begrijpt ga ik er geen aandacht meer aan besteden. Helemaal niet na een post met zo een kinderlijk toontje als je vorige, als je niet normaa kunt discussieren, doe het dan niet..
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:15:34 #178
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_10249423
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:06 schreef Kogando het volgende:
...Trouwens wel grappig dat zijn argumenten inzake dit punt in de praktijk ontkracht zijn door dat trauma in duitsland...
Hè? Een dergelijk voorval in Duitsland is zeker tragisch maar 1 dergelijk incident valt toch in het niet in vergelijking met het gigantisch hoge aantal doden dat elk jaar valt door gebruik van vuurwapens in de VS.

Beetje een non-argument dus.

"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:18:55 #179
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10249547
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:15 schreef DustPuppy het volgende:
Hè? Een dergelijk voorval in Duitsland is zeker tragisch maar 1 dergelijk incident valt toch in het niet in vergelijking met het gigantisch hoge aantal doden dat elk jaar valt door gebruik van vuurwapens in de VS.

Neehoor, in vergelijking met Columbine niet.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:19:40 #180
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_10249582
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In Duitsland is het anders ook een aantal maal achter elkaar gebeurt dit jaar
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:21:16 #181
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10249653
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:15 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb je in mijn eerste reply gewoon antwoorden gegeven, en ook in mijn tweede. Als jij het dan nog niet begrijpt ga ik er geen aandacht meer aan besteden. Helemaal niet na een post met zo een kinderlijk toontje als je vorige, als je niet normaa kunt discussieren, doe het dan niet..
Nee dus. Want na mijn argumenten kon je alleen nog maar verzinnen dat ik je niet begreep en dat we elkaar moeten respecteren qua mening. Hardstikke leuk allemaal, maar het draagt bijzonder weinig bij aan de discussie. De reden dat ik die toon tegen je aansloeg was dan ook te zoeken in jouw slappe manier van reageren op mijn argumenten.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:24:26 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_10249745
Dat het ook in Duitsland gebeurt is, is niet belangerijk. Het gaat vooral om de aantalen en niet om de incidenten zelf.

Maar misschien is dit ook wel een voorbeeld voor de veramerikanisering van west-europa.

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:25:41 #183
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_10249787
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:54 schreef Kogando het volgende:

[..]

Niet het verschil tussen de Amerikaan en de Canadees. Maar het aantal drugsgebruikers, criminelen en zulk soort tuig in Amerika.

Dat bedoel ik niet......... laat maar.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:27:32 #184
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10249846
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:24 schreef DustPuppy het volgende:
Maar misschien is dit ook wel een voorbeeld voor de veramerikanisering van west-europa.

En Canada heeft daar geen last van?

dinsdag 6 mei 2003 @ 16:30:58 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_10249957
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:27 schreef Kogando het volgende:
En Canada heeft daar geen last van?
Wat heeft dat er mee te maken?
We hadden het toch over het feit dat jij dit incident aanhaalde om aan te tonen dat het punt gemaakt door Moore, dat 'dat soort dingen niet in Duitsland gebeuren etc.' ongeldig was?

En ik denk eigenlijk in al mijn naieviteit dat de veramerikanisering in Canada lang niet zo toeslaat als in West-Europa.

[Dit bericht is gewijzigd door DustPuppy op 06-05-2003 16:44]

dinsdag 6 mei 2003 @ 17:00:28 #186
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10250934
Mensen mensen mensen, dit topic gaat over de documentaire. Als je over het onderwerp zelf wilt lullen open je maar lekker een topic in C&H oid . Iig niet hier, ontopic dus.
pi_10319762
Ik heb 'm gisteravond gezien (huurDVD).
Erg goede docu.
Die hele angstcultuur was iets waar ik nog nooit echt op had gelet, maar als je een willekeurig Amerikaans journaal vergelijkt met een Nederlands journaal is het inderdaad erg opvallend...
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_10390323
Goh, in Gent draait ie nog steeds, dus ik heb 'm afgelopen weekend ook gezien.

Het meeste is in dit topic al wel gezegd, dus ik ga er geen uitgebreide betogen aan verspillen. De punten die de man aanhaalt snijden vaak hout, soms ook niet, maar de grote lijn is heel duidelijk en een beetje intelligente kijker beseft dat de docu af en toe (op z'n Amerikaans?) vet is aangezet en kijkt daar doorheen. Het is nogal flauw om aan de hand van dat soort kleine oneffenheidjes de hele docu af te doen als leugens, verdaaiingen en propaganda.

Enige punt van kritiek vond ik de rommelige opbouw. Het gaat van de hak op de tak zonder een duidelijke lijn.

pi_10390330
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 17:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mensen mensen mensen, dit topic gaat over de documentaire. Als je over het onderwerp zelf wilt lullen open je maar lekker een topic in C&H oid . Iig niet hier, ontopic dus.
Waar moet je het bij een documentaire anders over hebben dan over de inhoud?
pi_10390518
Hier een link die het allemaal wat in perspectief plaatst:

http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html

Helpt waar hij kan!
pi_10646116
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:51 schreef Kogando het volgende:
blabla....
ik denk niet dat je iets hebt begrepen van de documantaire. tuurlijk klopt het niet allemaal en zitten er fouten in.

de documantaire gaat eigenlijk niet eens over wapenbezit, het gaat er alleen over, waarom er zoveel moorden zijn in amerika. en een echt antwoord had Moore ook niet, maar dat doet er niet eens toe. Het is goed dat die vraag eens aan de orde komt.

pi_10647186
Heb de dvd zien liggen, wou hem wel gaan halen, maar is 30 euro niet wat veel voor een 2 uur durende docu? Zit dan wel een extra DVD met extra materiaal bij maar toch.

Ben trouwens wel errrrug benieuwd naar BfC.

pi_10648234
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:08 schreef =HellFire= het volgende:
Heb de dvd zien liggen, wou hem wel gaan halen, maar is 30 euro niet wat veel voor een 2 uur durende docu? Zit dan wel een extra DVD met extra materiaal bij maar toch.

hmm, zou de dvd niet kopen. zoiets kijk je maar 1 keer.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 15:51:42 #194
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10648573
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:08 schreef =HellFire= het volgende:

Geloof dat hij binnen afzienbare tijd op TV komt, maar je kan hem ook huren of net als ik gewoon de DVDscreener downen, die si een prachtige kwaliteit.

Je kijkt hem toch maar 1 hooguit 2 keer...

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_10649316
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 15:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Geloof dat hij binnen afzienbare tijd op TV komt, maar je kan hem ook huren of net als ik gewoon de DVDscreener downen, die si een prachtige kwaliteit.

Je kijkt hem toch maar 1 hooguit 2 keer...

Oki. Ik was al eens bezig met downloaden maar ben gekapt omdat ik hem toch wel op DVD zou kijken, maar als je de docu toch maar 1 of 2 keer ziet...

Misschien dat de VPRO de docu uitgaat zenden. Vind ik wel de omroep ervoor.

pi_10649743
quote:
zie je maar 1 of 2 keer
haha ik heb hem nu al 3 keer in twee weken gezien, is ook wel ff genoeg voor een paar weken maar.....
pi_10651027
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 17:13 schreef bolus het volgende:

[..]

haha ik heb hem nu al 3 keer in twee weken gezien, is ook wel ff genoeg voor een paar weken maar.....

hmmm ik zie bij BfC toch echt niet het nut om hem vaker te zien. ik denk dat ik me erbij zou vervelen.
pi_10651055
Brainwash.

Straks gaat ie nog denken dat wapens slecht zijn!

Oh wait, they are.

pi_10651116
toch vind ik het grappig dat zo weinig mensen de film begrijpen. de film is namelijk helemaal niet tegen wapens. de film gaat erover waarom in de VS zoveel moorden worden gepleegd. Moore haalt zelf aan dat in canada, ook een land vol wapenbezitters, veel minder moorden zijn. en dat de media en politiek de schuld zijn van de hoge misdaadcijfers.
pi_10679795
Huh? Dat wist ik ook wel.

Heb hem alleen nog niet gezien.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')